וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: בראד גרינברג יעזוב את מכבי חיפה

8.7.2013 / 17:49

בקשת ההעלאה של מאמן האלופה נדחתה. רוזן: "אנחנו במו"מ איתו ועם עוד מאמנים". המועמדים האחרים: פרנקו ואשכנזי

אחרי שגל מקל חתם ב-NBA ועזב את האלופה מכבי חיפה כעת מסתמן שהגיע גם תורו של המאמן בראד גרינברג, שצפוי לא להמשיך בכרמל. כבר תקופה ארוכה שוררת אי ודאות לגבי הארכת חוזהו של המאמן, שלחיפה יש אופציה לגביו, בעיקר בשל העובדה שהוא היה מעוניין בהעלאה בשכרו. על פי גורמים בחיפה, הבעלים ג'ף רוזן קיבל חוות דעת שלילית מאנשי הקבוצה שעבדו עם המאמן, והחליט להפסיק את ההתקשרות. כמו כן ביקש המאמן להיות מעורב יותר בקבלת ההחלטות, והופתע לשמוע על הארכת חוזיהם של אנטון שוטבין ואלכס צ'וברביץ' ללא ידיעתו. גרינברג שוהה בימים אלה בישראל כמאמן נבחרת ארצות הברית למכביה.

"הגענו למסקנה כארגון שהתנאים של החוזה לעונה הבאה צריכים להשתנות, ולכן לא מימשנו את האופציה על החוזה", אמר הבעלים של מכבי חיפה, ג'ף רוזן. "המועדון במשא ומתן עם מספר מאמנים לעונה הבאה, כולל בראד גרינברג".

גל מקל מכבי חיפה עם מאמן בראד גרינברג. ברני ארדוב
אחד הלך, השני כבר בדרך. גל מקל ובראד גרינברג/ברני ארדוב

מי שנמצאים ברשימת המועמדים לאמן את חיפה הם דני פרנקו ואבי אשכנזי, כשכמו כן נשקלת האפשרות להביא מאמן זר גם העונה. לוואלה! ספורט נודע כי בחיפה טרם החליטו על גודל התקציב לקראת העונה הבאה, וזאת בשל פרשת החוזים הכפולים מהעונה שעברה שטרם נסגרה אל מול רשות המיסים וכן מענקי האליפות הגדולים שחולקו לשחקנים. למרות שטרם מינו מאמן בקבוצה בוחנים את מצב השוק הישראלי, כשמורן רוט, טוני יאנגר ודגן יבזורי נמצאים בתוכניות. הקבוצה תחזור העונה לאירופה ותשחק ביורוקאפ.

גרינברג החל את קריירת האימון שלו כעוזר מאמן במכללת אמריקן בשנת 1977 ולאחר שנה אחת עבר לסנט ג'וזף, שם שימש כעוזר מאמן במשך שש עונות. בשנת 1984 מונה לעוזר מאמן של לוס אנג'לס קליפרס תחת ג'ים לינאם ודון צ'ייני. בעונת 1986/7 מונה לעוזר מאמן בניו יורק ניקס, תחת בוב היל. לאחר מכן הפסיק לאמן במשך שנים רבות, החל בתפקיד ניהולי בפורטלנד ובאמצע שנות ה-90 מונה לג'נרל מנג'ר של פילדלפיה.

גרינברג זכור יותר לכל בפילדלפיה כמי שבחר את אלן אייברסון, אחד הכוכבים הכי גדולים של הקבוצה בכל הזמנים, בדראפט. בשנת 2001 חזר לשמש כעוזר מאמן במכללות הפעם של USC ולאחר מכן בשנת 2003 תחת אחיו, סת' גרינברג, כעוזר מאמן בוירג'יניה טק. בעונת 2007/8 מונה למאמן אוניברסיטת רדפורד, אך פוטר ממנה בסוף עונת 2010/11 לאחר שהתגלה כי האוניברסיטה גייסה שחקנים בצורה לא חוקית. גרינברג הורחק ל-5 שנים מכל פעילות במכללות, ורדפורד הורחקו לשנתיים ממשחק בליגה הסדירה.

מאמן ברק נתניה דני פרנקו. מגד גוזני
מהמועמדים הראשיים להגיע לאלופה. דני פרנקו/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully