וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי אלון: "סטודמאייר לא גימיק, הוא אוהב את ירושלים"

3.7.2013 / 20:03

הבעלים החדש של הפועל ירושלים מבהיר את חלקו של כוכב ניו יורק ("בסוף הקריירה הוא ירצה לשחק בירושלים"), פורש את חזונו ("רוצים להפוך למותג בארץ ובעולם") ודוחה את טענות העמותה ("קצת צניעות לא תזיק"). ראיון

אחרי חודשים של אי ודאות לגבי זהות הבעלים של הפועל ירושלים, ננקט היום (רביעי) צעד משמעותי: האפוטרופוס הכללי, דוד האן, הכריז על קבוצתו של אורי אלון כזוכה במכרז על הבעלות.

קבוצת אלון הגיעה לסיכום על מכירת זכויותיו של גומא אגיאר בירושלים תמורת 15 מיליון שקל לשלוש שנים. על הקבוצה נמנים אנשי עסקים ושמות אטרקטיביים כמו אמארה סטודמאייר. על הנייר זה נשמע מבטיח מאוד, אך בדרך צפויות לא מעט מהמורות.

יש לזכור כי עמותת הפועל ירושלים מחזיקה ב-40% ממניות הקבוצה, ורוחשים בה לא מעט גורמים הדוחפים לממש את זכות הסירוב הראשונה, בכדי להשיב אליהם את השליטה. בראיון בלעדי לוואלה! ספורט אורי אלון שופך אור על כוונותיו, מגדיר את חלקו של אמארה סטודמאייר, מתייחס לטענות של אנשי העמותה ופורש את חזונו לגבי ניהול הקבוצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חושבים לטווח ארוך. אלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה האג'נדה שאתם רוצים להביא לקבוצה?

"המטרה שלנו היא יחסית פשוטה: לבנות מערכת ומנגנון שיבנו את הפועל ירושלים לאורך זמן. הדגש הוא על אורך זמן ולא לשנה אחת או לשנתיים. זה לא נכון לבוא ולשים הרבה מאוד כסף על שנה אחת בכדי לקחת תואר ואז זה יכול להתפרק. אנחנו רוצים לבנות מערכת באיזון תקציבי, שתוכל לעשות את הדברים הנכונים, אם מבחינת הצוות המקצועי, השקעה בנוער ואם בהבאת השחקנים הזרים מחו"ל, עניין שארן טלם יכול לעזור בו. יש לנו אנשי עסקים מאוד טובים שיכולים להפוך את הפועל ירושלים למותג מוביל בארץ ובעולם".

על המשקיעים מוסיף אלון: "אני אולי מוביל את זה, אבל כל המשקיעים בקבוצה הם חלק חשוב במערכת הרוכשים ולכל אחד יש את הכישרון שלו - אייל חומסקי הוא אחד מאנשי השיווק המובילים בתחומו בארץ, ארן טלם הוא באמת הסוכן מספר 1 בארצות הברית, אני עם הרקע של ההייטק שיודע מה צריך בכדי בלבנות מערכת, ואמארה סטודמאייר שמביא איתו הרבה ידע מקצועי".

בפגישות ביניהם, וגם בישיבת העמותה ביום שישי, טוענים חלק מאנשי עמותת הפועל ירושלים ש-15 מיליון שקל, אותם הם מתכוונים להשקיע, לא מספיקים על מנת לממש את החזון שלו. חלקם רוצים לממש את זכות הסירוב או לנקוט בפעולות אחרות.

"לגבי הטענות על התקציב - אני לא יודע מי המקור ומה המטרה שלהן. מישהו הרוויח אי פעם מקבוצת כדורסל בארץ? קצת צניעות גם לא תזיק. לא צריך לבוא ולשים סכומים גרנדיוזיים מהשנה הראשונה. זוהי גם לא המטרה שלנו. לי חשוב איפה הפועל ירושלים תהיה גם בעוד חמש או עשר שנים, לא בעוד חודשיים. המטרה שלנו היא בנייה לטווח ארוך ויציבות, כשבונים לטווח ארוך ומתחילים עסק, אתה לא 'שופך' על העסק תקציב מטורף. אתה מתחיל מתקציב שפוי. מה גם שהתקציב שלנו הוא השני בגובהו בארץ, 15 מיליון שקלים בנוסף לספונסרים ומנויים, יהיה התקציב השני הכי גדול בארץ. הגשנו הצעה וזו ההצעה הנכונה בשביל לזכות במכרז וזו התוצאה. כשאתה ניגש למכרז אתה לא מציע את ההצעה הכי גבוהה שאתה יכול לשלם, אתה מציע את המחיר שאתה יכול לזכות בו. זה המחיר ההתחלתי שלנו, נשקיע לפחות 15 מיליון וזהו כסף פרטי שלנו שאנחנו מזרימים לחברה. המשקיעים כולם מגיעים מתוך אהבה לקבוצה ולעיר. יחד עם זאת, צריך גם לומר, שהמטרה שלנו היא גם להגיע להבנות עם העמותה".

זו בדיוק הבעיה. אתה בטח מודע לכך שישנם גורמים מיליטנטים בעמותה, שלא רוצים שהשליטה תעבור אליכם. כיצד תתמודד מולם?

"העמותה צריכה לייצג את רצון האוהדים. זו המטרה של העמותה, ורצון האוהדים כרגע הוא שאנחנו נוביל את הקבוצה. אנחנו רוצים לעבוד עם העמותה ולהגיע עימם להבנות. אני מקווה שנוכל לעשות את זה מהר ושהם לא ימשכו זמן".

יש להם 90 ימים לזכות סירוב הראשונה, כרגע ישנם חילוקי דעות בתוך העמותה , אך אם אכן ימשכו את הזמן, הקבוצה למעשה תשותק. איך פותרים את העניין הזה?

"אני מקווה שהם חושבים שטובת הפועל ירושלים חשובה יותר מאשר אישית לאנשים ושנוכל להגיע להבנתו מהר ושאף אחד לא ימרח את הזמן".

כיצד בעצם מתמודדים עם זכות הסירוב של הקבוצה כשצריך לבנות קבוצה?

"אנחנו מתכוונים לעבוד עם העמותה. אנחנו הולכים איתם, לא הולכים נגדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יו"ר הפועל ירושלים דני קליין. מגד גוזני
"קצת צניעות לא תזיק". דני קליין/מגד גוזני

אתמול פורסם שנפגשת עם פיני גרשון. אתה יכול לספר קצת על מהות הפגישה? אתה מעוניין שיאמן את הקבוצה?

"נפגשנו כשהייתי בארץ לפני כחודש. אין בזה משהו חדש. פיני הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה, שוחחנו על ענייני כדורסל ולא ספציפי על משרה".

עד כמה אמארה סטודמאייר באמת יהיה מעורב?

"סטודמאייר אוהב את ירושלים ורוצה להיות מעורב ולתרום מבחינה מקצועית ואישית. זה יכלול גם הבאת שחקנים צעירים שהוא מכיר. יש לו בארצות הברית רשת מאוד גדולה של שחקנים צעירים וכישרוניים בקולג', שחקנים שהוא מכיר ויכול להביא ושאחרים לא יכולים להביאם. סטודמאייר רוצה לעזור גם באופן אישי. כשהוא יהיה לקראת סוף הקריירה שלו, הוא ירצה לבוא לשחק בהפועל ירושלים וזו תוספת כוח אדירה אם יגיע לשחק בירושלים שחקן NBA ברמתו. גם מבחינה כספית הוא תורם סכומים לא קטנים. הוא בהחלט לא גימיק. הוא רציני, אוהב את ירושלים ורוצה להעניק לה".

ארן טלם סוכן שחקנים חזק ומוכר. אפשר לצפות כבר העונה שזה יעזור בהבאת שחקנים גדולים?

"אני מאמין שהוא יעזור מההתחלה. ארן הוא אחד מהבעלים ויש לו הרבה ידע, ניסיון וקשרים. אני מאמין שאת התוצאות של הידע שלו נוכל לחזות כבר מהתקופה הקרובה. אם הקבוצה באמת תהיה שלנו".

שחקן ניו יורק ניקס אמארה סטודמאייר. AP
יכדרר במלחה בסיום הקריירה? סטודמאייר/AP

אולי הפועל ירושלים היא הקבוצה השנייה בגודלה מבחינת תקציב, אבל היא כבר לא השנייה מבחינת הישגים. מדוע הקבוצה לא זוכה בתארים ואיך אתה הולך לשנות את זה?

"אני לא רוצה להתייחס לעבר אבל יכול להתייחס לעתיד. אנחנו חושבים לטווח ארוך וזה השינוי המרכזי שאנחנו רוצים להביא. יש לנו תקציב לשנים הבאות, יש לנו גב כלכלי חזק שיכול לתת יותר כספים כשצריך. אנחנו בונים תשתית חזקה ולא רוצים שבן אדם אחד יביא יותר כסף לשנה אחת, ואז שנה אחרי זה הקבוצה מתפרקת, אני לא רוצה שייווצר מצב כזה. אני רוצה שתהיה כאן מערכת מסודרת עם הנהלה חזקה ומקצועית, עם רוכשים שיחשבו איך הפועל ירושלים תיראה בעוד 5-10 שנים. אלו דברים שבסופו של דבר יחלחלו למטה, להנהלה נכונה, לצוות מקצועי נכון, ולשחקנים עצמם שרצים על המגרש. הכל מתחיל בחשיבה נכונה לטווח ארוך וככה אנחנו הולכים לבנות את זה".

אוהדי הפועל ירושלים מניפים שלט בו נכתב ברוך הבא אורי אלון. מגד גוזני
מסתכל לטווח ארוך. אוהדי ירושלים מקבלים את פניו של אורי אלון/מגד גוזני
  • עוד באותו נושא:
  • אורי אלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully