וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפוטרופוס הכריז: קבוצת אלון רכשה את הפועל ירושלים

3.7.2013 / 12:19

הקבוצה שכוללת את אורי אלון, אייל חומסקי, סוכן השחקנים ארן טלם, וכוכב ה-NBA אמארה סטודמאייר התחייבה להשקיע סכום שלא יפחת מ-15 מיליון שקל על פני שלוש העונות הבאות

האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, כמנהל רכושו של מר גומא אגייאר, הגיע לסיכום על מכירת זכויותיו בקבוצת הפועל ירושלים תמורת 15 מיליון שקל לקבוצת אנשי עסקים בראשות אורי אלון. הצדדים החלו במגעים כבר לפני כשבועיים וביום ראשון השבוע פורסם בוואלה! ספורט כי הצדדים על סף חתימה, כשקבוצתו של אלון אף העלתה את הצעתה מ-12 ל-15 מיליון שקל לאחר שאמארה סטודמאייר הצטרף לקבוצה. קבוצת אלון מחפשת בתקופה האחרונה מאמן לקבוצה, ואורי אלון אף נפגש עם פיני גרשון במטרה לברר עמו האם ירצה לחזור לאמן או לשתף פעולה עם המועדון מבחינה מקצועית.

עמותת הפועל ירושלים מחזיקה ב-40 אחוזים ממניות הקבוצה, כשהמניות של גומא אגאייר, אותן הוציא האפוטרופוס הכללי הן על 60 אחוזים, המעניקות את השליטה למעשה על קבוצת הפועל ירושלים. כך שאם עמותת הפועל ירושלים, לא תממש את זכות הסירוב - השליטה תעבור לקבוצתו של אורי אלון, אייל חומסקי, ארן טלם, דיוויד קליינהנדלר ואמארה סטודמאייר. יותר מכך: ישנו סעיף בהסכם המקורי בין גומא אגאייר והפועל ירושלים בו יכול אגאייר אף להגדיל את מניותיו ל-90 אחוזים, כשקבוצתו של אלון תוכל לממש את סעיף זה ולהחזיק ב-90 אחוזים ממניות הקבוצה. הכרזת האפוטרופוס נערכה כשברקע חילוקי דעות קשים בתוך עמותת הפועל ירושלים, המחזיקה בזכות הסירוב, כשכוחו של דני קליין נחלש. לעמותה, יש להדגיש, יש זכות סירוב ראשונה.

כזכור, לפני כשנה, בתום מאבק ממושך עם עמותת הפועל ירושלים, קיבל לידיו גומא אגאייר את מניות הקבוצה. לאחר שהוכרז נעדר, ניהלו את הקבוצה נציגיו. לאורך שנים מי שניהל את הקבוצה היתה עמותת הפועל ירושלים בראשות דני קליין, כולל בתקופתו של ארקדי גאידמק. גאידמק אמנם רצה בעלות על הקבוצה אולם מעולם לא ניתנה לו הבעלות, אלא רק להיות נשיא כבוד ותורם. כשהוא הזרים לקבוצה למעלה מעשרה מיליון דולר.




ביום ראשון פרסמנו: קבוצת אלון על סף חתימה עם האפוטרופוס

העמותה מנעה את מימוש זכות הסירוב של דני קליין

אוהדי הפועל ירושלים מניפים שלט בו נכתב ברוך הבא אורי אלון. מגד גוזני
עידן חדש במלחה/מגד גוזני

להסכם המכירה קדם הליך פומבי, בו הזמין האפוטרופוס הכללי הצעות לרכישת השליטה בקבוצה. בתום ההליך התברר כי המציעה היחידה היא קבוצת אלון. "המציעים התחייבו להשקיע בקבוצה סכום שלא יפחת מ- 15 מיליון שקל בפריסה על פני שלוש עונות הכדורסל הבאות. ככל שהמציעים ימכרו את זכויותיהם בקבוצה, מר אגייאר יהיה זכאי לחלק מן התמורה כהחזר על הלוואה שנתן לקבוצת הפועל ירושלים", נכתב בהודעת האפוטרופוס.

"בכך, דואג האפוטרופוס הכללי לייצג את עניינו של אגייאר, באשר הוא מזכה את אגייאר בחלק מן ההשבחה הכלכלית העתידית של הקבוצה ובד בבד מאפשר מבחינה ציבורית את המשך פעילותה של הפועל ירושלים כקבוצת כדורסל מובילה בליגה הישראלית ובליגה האירופית", נכתב בהודעה. "הסכם המכירה כפוף לקבלת אישור בית המשפט המחוזי בירושלים ולמימושה של זכות סירוב העומדת לטובת עמותת הפועל ירושלים".

האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, פרופ' דוד האן: "כמי שאמון על ענייניו של מר גומא אגייאר בישראל, אני מברך על השלמת העסקה בה נמכרות זכויות הניהול והשליטה בקבוצת הפועל ירושלים לקבוצת המשקיעים בראשות מר אלון. רצונו של מר אגייאר היה לראות את קבוצת הפועל ירושלים כקבוצה מובילה, בעלת יציבות כלכלית, המעורה בחיים הציבוריים של העיר ירושלים ומייצגת אותה באופן ספורטיבי מכובד. ההשקעה החדשה תאפשר את המשך מימוש רצונו של מר אגייאר".

אורי אלון הוא איש עסקים ישראלי המתגורר בניו יורק, כשאליו חברו אייל חומסקי, מנכ"ל חברת אדלר חומסקי תקשורת שיווקית בע"מ וארן טלם - מבכירי סוכני הספורט בעולם. טלם בן 59, הוא יהודי-אמריקאי, ציוני חם ותומך נלהב במדינת ישראל. הוא מייצג כיום כ-50 שחקני NBA - יותר מכל סוכן אחר בארצות הברית, וכן 50 כוכבי בייסבול, כדורגלנים מובילים בעולם, שחקני גולף, רוכבי אופניים, ספורטאים אולימפיים ועוד. דיוויד קליינהנדלר‬ הוא איש עסקים אמריקאי.

יו"ר הפועל ירושלים דני קליין. מגד גוזני
לא מרים ידיים. דני קליין/מגד גוזני

יו"ר הקבוצה לשעבר דני קליין ממשיך לנסות לשכנע את חברי העמותה כי יש להשתמש בזכות הסירוב, אולם ישנם חילוקי דעות קשים בתוך עמותת הפועל ירושלים בנוגע לצעד. כזכור, במהלך ישיבת העמותה בשבוע שעבר ביקש יו"ר העמותה, דני קליין, לקבל החלטה שהיא מממשת את זכות הסירוב, אולם נתקל בקשיים. חברי העמותה דרשו בתגובה שקליין יחשוף את זהותם של המועמדים של המשקיעים, ועל פי זהותם ואיכותם תתקבל ההחלטה. בנוסף, קליין ביקש להסמיך את הוועד המנהל להוביל את המו"מ מול אנשיו של אורי אלון, אך גם לכך היו לא מעט אנשי עמותה שהביעו התנגדות, והוסיפו שכל צעד וכל החלטה יתקבלו בצורה מסודרת באסיפה הכללית בנוכחות כל אנשי העמותה. במהלך האסיפה התגלו חילוקי דעות קשים בין אנשי העמותה, כאשר חלקם תומכים בדני קליין, ואחרים הביעו התנגדות להצעותיו.

לקראת סיום הישיבה, הוצע כי מנצור, ביחד עם נציג נוסף, ינהלו מו"מ עם קבוצת אלון, בכדי לפתוח בשיתוף פעולה של קבוצת הרוכשים ביחד עם רוכשים נוספים שיגיעו מטעם העמותה. לבסוף הוחלט כי מנצור ונציג נוסף בוועד המנהל ינהלו מו"מ עם נציגי קבוצת אלון במטרה לשתף פעולה לטובת הקבוצה.

לאחר שהושלמה הרכישה, קבוצת אלון תתפנה למלאכת הרכבת הסגל כאשר המטרה הראשונה היא כמובן למנות מאמן במקומו של שרון דרוקר. בקבוצה בודקים את האופציות הקיימות בשוק, כאשר בראד גרינברג, אריק שיבק ודני פרנקו ביניהם. רביב לימונד כבר קיבל הודעת שיחרור, כשעל ג'וש דאנקן כבר ממושה האופציה.

אמארה סטודמאייר שחקן ניו יורק ניקס. רויטרס
עכשיו הוא לא רק שחקן הניקס אלא גם אחד הבוסים החדשים בירושלים. סטודמאייר/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • אורי אלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully