וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תזיק עזרה מסופרמן: על העתיד של עומרי כספי ב-NBA

בעוד גל מקל חוגג הצטרפות לדאלאס, עומרי כספי נאחז בציפורניו ב-NBA. מה הסיכוי שימשיך בליגה הטובה בעולם, למה הוא תלוי ב"סופרמן" דווייט הווארד ומהי האפשרות שיחזור לאירופה? גרינוולד על פרשת הדרכים של הישראלי והטעות שמחסלת את החלום של ליאור אליהו

מערכת וואלה!

מי היה מאמין: גל מקל מחזיק בחוזה מובטח לשנים הבאות ב-NBA. עומרי כספי עדיין מחפש.

זה לא אומר שכספי לא יהיה בעונה הבאה בליגה; "יש כמה קבוצות שמאוד אוהבות את עומרי", אומרים בסביבתו של הישראלי הראשון. הניקס בתמונה. גם סן אנטוניו, ממפיס, דנבר וניו אורלינס. ולאחרונה עלה שמה של סקרמנטו, קבוצתו הראשונה, כמועמדת לקלוט אותו מחדש.

אבל הקבוצה שהכי עניינה את כספי, עוד בעונה שעברה, הייתה יוסטון. בתקופת הטריידים ניסו ברוקטס להעביר את כספי לשורותיהם, אולם דרישות גבוהות של קליבלנד וניתוח אפנדיציט טרפדו את האפשרות הזו. כעת שבה האופציה של יוסטון לשולחן. מי שמסרבל את העניינים הוא קוסטאס פפאניקולאו, פורוורד אולימפיאקוס.

קליבלנד לא מימשה את האופציה, עומרי כספי שחקן חופשי

כך נראה המסע של גל מקל ליעד הנכסף בדאלאס

יאו מינג חזר למגרשים, החברים ב-NBA נרתמו

שחקן קליבלנד קאבלירס עומרי כספי. john bazemore, AP
עכשיו הזמן שלו להילחם על כל פירור. כספי/AP, john bazemore

מה הקשר לפפאניקולאו? ככה: גם יוסטון נמצאת במרוץ אחר דווייט האוורד. לשם כך היא צריכה לפנות הרבה מקום בתקציב. אחד המהלכים שתפרה לאחרונה היה העברתו של רוקי בשם תומאס רובינסון לפורטלנד. בכך חסכה 3.5 מיליון דולר. בתמורה קיבלה יוסטון את הזכויות על פפאניקולאו (ושחקן נוסף, מרקו טודורוביץ' המונטנגרי), שהוחזקו בידי פורטלנד. זכויות, כמובן, לא עולות כסף.

מאז עונת הפריצה שלו, ב-2011/12, מעורר פפאניקולאו עניין בליגה. בעונה החולפת נבחר לשחקן הצעיר של השנה ביורוליג. הבעיה היא שפפאניקולאו מחזיק בחוזה לעונה נוספת באולימפיאקוס, עם סעיף ביי-אאוט של מיליון אירו ל-NBA. לכן יוסטון - שכאמור, מנסה לחסוך - לא צפויה לממש את הזכויות על היווני בקיץ הזה.

עסקת רובינסון תוכרז רשמית ב-10 ביולי, המועד הראשון בו ניתן לחתום רשמית על עסקאות בליגה.

כספי ופפאניקולאו ביחד לא באים מבחינת יוסטון בחשבון. אם הווארד יוחתם, פפאניקולאו ירד מהפרק וכספי יישאר בתמונה. אם הווארד לא יוחתם, הכול יכול להיות.

הלייקרס מנסים לשכנע את דווייט הווארד להישאר, יוסטון לוחצת

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
סנטר לוס אנג'לס לייקרס דוויט הווארד. AP
יוחתם או לא יוחתם ביוסטון, זו השאלה. הווארד/AP

***

למרות שמועות שעלו באחרונה, כספי לא ישחק בליגת הקיץ של ה-NBA. כל הקבוצות מכירות אותו ואחרי ארבע שנים בליגה הוא לא צריך להוכיח את יכולותיו מול רוקיז ושחקנים אנונימיים.

כעת זו עבודה של סוכניו, לאון רוז וסטיבן היומן, שינסו לנצל סיטואציות. המצב ב-NBA, בטח שבתקופה זו של הקיץ, נזיל מתמיד; עסקאות נתפרות ונפרמות כל העת. הסוכנים של גל מקל, באדי בייקר וסם פורטר, ניצלו הייפ שנוצר סביב הגארד הישראלי וסגרו אותו בדאלאס. הם עשו עבודה מצוינת. בסביבתו של כספי מקווים שהסוכנים יצליחו לאתר לא רק הצעה, אלא כזו שתטמון בחובה סיטואציה מקצועית טובה; על הקדנציה האיומה בקאבס אף אחד לא רוצה לחזור.

כספי גם שומר בצד אופציות באירופה. מכבי תל אביב גיששה אצלו (לפני שסגרה עם דווין סמית'). צסק"א מוסקבה התעניינה - אטורה מסינה מאוד אוהב את כספי. גם מילאנו, שכמעט החתימה את כספי בזמן הלוק-אאוט לפני שנתיים, בעניינים.

אטורה מסינה מאמן צסק"א מוסקבה. רויטרס
מכיר ומעריך את כספי והיה שמח לראות אותו בצסק"א. מסינה/רויטרס

***

בסביבתו של כספי מאמינים שעד סוף החודש תימצא לו קבוצה חדשה. הסדר בשוק השחקנים הוא כזה: השבועיים הקרובים מוקדשים לנעילת השחקנים הגדולים - הווארד בראשם; לאחר מכן יתחילו לזרום ההצעות לשחקנים האחרים.

אם הווארד סוגר ביוסטון, ההנחה היא שכספי יקבל מהרוקטס הצעה מידית - הקבוצה זקוקה לשניים-שלושה שחקנים בעמדות שלו; אבל גם אם לא, המקורבים לכספי משוכנעים שהצעות אחרות יגיעו. זה הווייב שמקבלים הסוכנים ממנג'רים בליגה, וזו ההערכה של כספי בהתאם לניתוחו את המצב בשוק.

השאלה, מבחינת כספי, היא לא האם ישחק בעונה הבאה ב-NBA, כי אם באיזה מחיר: הוא לא מוכן לחתום בחוזה המינימום לשחקן בשנה רביעית, 950,000 דולר ברוטו לעונה (אבל גם לא מצפה לחוזה של שלושה מיליון דולר לעונה). ההערכה בסביבת כספי היא שיוסטון תגיש הצעה ראשונית לחוזה מינימום, ואז ייפתח מו"מ קצר, שיסתיים היכן-שהוא בין 1.5 ל-2 מיליון דולר לעונה.

על חזרה לאירופה כספי ושות' בכלל לא חושבים. "עומרי יכול היה להרוויח בעונה הבאה באירופה כסף גדול", אומרים בסביבתו, "אבל כל הפניות שנעשו נבלמו עוד בשלב ההתחלתי. הבהרנו שאין על מה לדבר. עומרי רוצה להישאר ב-NBA - וכולנו מאמינים שזה גם מה שיקרה".

עומרי כספי, ביירון סקוט, קליבלנד קאבלירס. AP
לא מוכן לשמוע על אירופה. כספי/AP

***

מקל מצא את עצמו, כספי בדרך למצוא עבודה, אבל ליאור אליהו אפילו לא יודע אם יקבל חוזה בקבוצה אירופאית מכובדת בעונה הבאה. היו שמועות על ניסיון נוסף של אליהו לעורר עניין ב-NBA; אבל לאחר הביקור הלא-מוצלח שלו בליגת הקיץ בווגאס אשתקד, האופציות ליצור הייפ הולכות ומתמעטות.

שאלת הסוכנים היא קריטית במובן הזה. מקל, למשל, עבד עד לא מזמן עם הסוכן מאוריציו באלדוצ'י, פעם סוכן-על באירופה, שאיבד בשנים האחרונות את רוב כוחו. באלדוצ'י ביקר את מקל בישראל מספר פעמים העונה, אבל ברגע המכריע העדיף מקל את בייקר ופורטר, והשאיר את באלדוצ'י מחוץ לעסקה עם דאלאס. כעת דווקא אליהו עשוי לחבור לבאלדוצ'י. וזו עלולה להתברר מבחינתו כטעות קריטית.

שוק סוכני השחקנים באירופה עובר בשנים האחרונות טלטלה משמעותית: זוהי עת שקיעתם של סוכני-העל, דוגמת באלדוצ'י, אלכסנדר ראסקוביץ', אריס לינקאראס ולאקי קאפיקיוני, שייצגו בעבר את מיטב כוכבי אירופה. אם עד לפני מספר שנים יוצגו השחקנים הגדולים מסרביה, קרואטיה וליטא בידי חבורה מצומצמת של סוכנים, שהחזיקה בכוח עצום ותעתעה גם בקבוצות הגדולות ביותר, הרי שהפרישה של דור הנפילים האירופאי (וויצ'יץ', שישקאוסקאס, פפאלוקאס ועוד) הותירה אותם עם הרבה פחות עבודה.

שחקן מכבי תל אביב ליאור אליהו מול שחקן הפועל ירושלים רון סטיל. ברני ארדוב
בניגוד למקל, הוא נשאר נאמן לסוכן שאיבד לא מעט מכוחו. אליהו/ברני ארדוב

***

עד לפני כמה שנים, כשדור ה"דינוזאורים" היה בשיאו, ידעו הקבוצות הגדולות לעשות את החשבון: לא כדאי להתעסק עם הסוכנים הגדולים. קבוצה שהסתכסכה עם סוכן-על במהלך מו"מ על שחקן מסוים איבדה, בדרך כלל, סיכוי להחתים את יתר הכוכבים שייצג.

הכוח של הסוכנים הגדולים אפשר להם לחלץ משכורות עתק עבור הקליינטים שלהם, וכמובן שגם הם עצמם חגגו עם עמלות שמנות. התקופה הזו הסתיימה, כאמור. את הירידה בכוחם אנחנו רואים גם בקיץ הנוכחי: מקל התעלם מבאלדוצ'י במאני-טיים; ואפילו ראסקוביץ', שעדיין מייצג את ז'ליקו אובראדוביץ' הגדול, לא הצליח לאתר חוזה לשביעות רצונו של השועל הסרבי בעונה שעברה, ורק בימים האחרונים החתים אותו בפנרבחצ'ה-אולקר תמורת סכום נמוך משמעותית מכפי שציפה אובראדוביץ' לקבל.

כספי עקף לפני שנים את אליהו בסיבוב. גם מקל עבר אותו. אליהו יהיה בן 28 בספטמבר הקרוב. אם נותר בו, באיזשהו מקום, הרצון להגשים את החלום האמיתי שלו - חלום שחשבנו פעם שיהיה הראשון להגשים - הוא צריך לכלכל היטב את צעדיו.

ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully