וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' ליגת האלופות: מכבי תל אביב תפגוש את גיורי

24.6.2013 / 13:20

הצהובים קיבלו בסיבוב המוקדמות השני את אלופת הונגריה. המשחק הראשון בחוץ ב-16/17 ביולי. הכירו את היריבה

מכבי תל אביב תפגוש את בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות את אלופת הונגריה, גיורי. ההונגרים סומנו כאחד משני המוקשים האפשריים עבור הצהובים, שבוודאי היו מעדיפים להיות מוגרלים נגד אלופות לוקסמבורג או קזחסטן, שגם כן היוו אופציות.

המשחק הראשון יתקיים ב-16/17 ביולי בהונגריה ומשחק הגומלין יתקיים ב-23/24 ביולי בתל אביב. זו אגב, תהיה הפעם הראשונה בה קבוצה ישראלית פוגשת יריבה הונגרית במפעלים האירופאים".

מאמן מכבי תל אביב פאולו סוזה עם שחקניו. ברני ארדוב
העונה מתחילה באמצע יולי. מכבי תל אביב/ברני ארדוב

"זו הגרלה קשה נגד קבוצה חזקה מאוד אותה אני מכיר היטב", אמר המאמן פאולו סוזה. "גיורי מאומנת על ידי אותו מאמן כבר שלוש שנים והוא הצליח ליישם בקבוצה את תפישתו בכדורגל. אני שמח לחזור למדינה בה אימנתי שתי עונות במדי וידאוטון ומקווה שההצלחה שהיתה לי שם תצליח לדחוף אותנו להעפיל לשלב הבא".

הפורטוגלי פגש את גיורי בשנה וחצי האחרונות בליגה ההונגרית חמש פעמים כשאימן את וידאוטון. המאזן שלו: שלושה נצחונות (כולל 1:5 בגביע) ושני הפסדים.

הפעם האחרונה בה סוזה פגש את גיורי הייתה ב-23 בספטמבר 2012. וידאוטון נוצחה אז במגרשה 1:0 במשחק סוער ובסיומו המאמן הפורטוגלי תקף בחריפות את היריבה ואת השופטים במסיבת העיתונאים: "הגענו להרבה הזדמנויות, אבל כשהיריב מתכונן עם תשעה שחקנים קשה להבקיע. הכדורגל ההונגרי לא יתפתח עם רמה כזו של שופטים, מבקרים ו-ועדת משמעת".

מאמן גיורי אטילה פינטר אמר: "בליגת האלופות אי אפשר לבחור את היריבות. נצטרך ללמוד את היריבה שלנו במהרה כדי שיהיה לנו סיכוי לעבור. כרגע אנחנו יודעים שמכבי תל אביב קבוצה טובה שהשיגה 25 ניצחונות, חמש תוצאות תיקו ושישה הפסדים וזכתה באליפות ב-13 נקודות הפרש. אנחנו גם יודעים שמשחקים שם חמישה זרים. פאולו סוזה בוודאי ישנה את הקבוצה עם הרעיונות שלו. זו קבוצה שמשחקת כדורגל טוב. מכבי כופה את הסגנון שלה על כל יריבה, במיוחד במשחקי בית שם הם משחקים מול 16 אלף צופים".

מסיבת העיתונאים של סוזה אחרי ההפסד האחרון שלו לגיור

הכירו את היריבה

גיורי זכתה לפני כמה שבועות באליפות הראשונה שלה אחרי 30 שנה ובמאזן ההיסטורי שלה ישנן ארבע אליפויות. בעונה החולפת היא צברה 64 נקודות עם יחס שערים של 33:57 והזכייה בתואר הגיעה אחרי שהיא הובילה את הטבלה החל מהמחזור השמיני.

הקבוצה משחקת באצטדיון ETO החדיש שנבנה ב-2008 ושמכיל 16 אלף מקומות. קהל האוהדים שלה קטן ולמרות שהיא זכתה באליפות, הממוצע במשחקי הבית שלה עמד על כ-3,400 צופים למשחק בלבד, מה שהציב אותה במקום השישי בליגה ההונגרית.

הקבוצה שלחה שני נציגים לסגל נבחרת הונגריה למשחק הידידות נגד כווית בתחילת יוני: הקשר-חלוץ רולאנד וארגה והקשר מאטה פטקאי. את הקבוצה מאמן אטילה פינטר בן ה-47, שכשחקן רשם 20 הופעות בנבחרת הונגריה וכמאמן הוליך את פרנצווארוש לדאבל ב-2004.

לגיורי היסטוריה ארוכה במפעלים האירופאים, כולל מפגשים עם מנצ'סטר יונייטד, ברצלונה ומילאן בשנים עברו. ההצלחה הגדולה ביותר שלה הייתה בעצם ההגעה לחצי גמר גביע אירופה לאלופות ב-1964-65. ב-2010-11 הקבוצה השתתפה במוקדמות הליגה האירופית ועברה את מונפלייה הצרפתית, אבל הודחה על ידי דינמו זאגרב בפלייאוף ולא הצליחה להעפיל לשלב הבתים.

שחקן נבחרת הונגריה הצעירה רולאנד וארגה. AP
12 שערים ו-8 בישולים בעונה החולפת. וארגה/AP

הכוכב הגדול של הקבוצה בעונה החולפת היה רולאנד וארגה, שכבש 12 שערים ובישל 8 נוספים. הקשר-חלוץ בן ה-23 שיחק בברשיה כשהיה בן 19, אבל לא קיבל הרבה הזדמנויות וחזר להונגריה. שחקן בולט נוסף הוא המגן הימני הצ'כי מיכל שבץ, שהגיע לקבוצה ב-2012 מהירנביין ההולנדית וכבר הספיק לצבור שתי הופעות בנבחרת הבוגרת של צ'כיה.

הבלם זולטאן ליפטאק, שמתנשא לגובה של 1.95 מטר ושיחק חצי עונה בסאות'מהפטון ב-2009, הוא האיש החשוב במרכז ההגנה והקבוצה מסתמכת על מרכז קישור חזק שכולל את ג'ורג'ה קאמבר הבוסני-סרבי, מאטה פטקאי ההונגרי וניקולה טראיקוביץ' הסרבי.

עד עכשיו האלופה ההונגרית הספיקה להנחית שחקן רכש אחד: החלוץ הארגנטינאי-איטלקי לאנדרו מרטינס, ששיחק בעבר בפארמה ובחצי העונה האחרונה כבש 6 שערים ב-11 הופעות במדי הונבד בודפשט.

זולטן ליפטאק בלם נבחרת הונגריה קופץ עם פיל ג'גיילקה שחקן נבחרת אנגליה. Richard Heathcote, GettyImages
האיש החשוב במרכז ההגנה. זולטאן ליפטאק/GettyImages, Richard Heathcote

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully