וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני לברון ג'יימס מאקרון, שבכלל לא אמור להיות פה"

ה-MVP של הגמר בנאום מרגש נגד הביקורות עליו. דווין וויד: "זו הסדרה הכי קשה שהייתה לנו". סיכום משחק 7 עם כל המספרים ההיסטוריים של לברון, שמתחנן לתקשורת: "תמשיכו לבקר אותי, אני צריך אתכם לצידי"

מיאמי שמרה הבוקר (שישי) על תואר אליפות ה-NBA אחרי דרמה נהדרת נוספת. ההיט עשו את זה עם 88:95 קשה על סן אנטוניו במשחק השביעי של סדרת הגמר שהשאירה אותנו ערים ונרגשים בשבועיים האחרונים, וקטפו תואר שלישי בתולדותיהם, ושני מאז החיבור בין לברון ג'יימס לדווין וויד. סן אנטוניו מצידה תיאלץ להסתפק במחמאות על הפייט הנפלא שנתנה לאלופה הגאה, ולקוות שלא מדובר בשירת הברבור שלה לפני פירוק החבורה שרצה תחת גרג פופוביץ' כל כך הרבה שנים.

לברון ג'יימס אחרי הזכייה באליפות עם מיאמי היט. GettyImages
נאום המלך הנרגש. לברון ג'יימס/GettyImages

לברון ג'יימס שקיבל כמובן את תואר ה-MVP של סדרת הגמר אחרי עוד תצוגה דומיננטית של 37 נקודות ו-12 ריבאונדים, אמר בטקס האליפות: "קודם כל אני רוצה לתת כבוד לספרס שדחפו אותנו לקצה". על השיפור במשחקו העונה אמר: "עבדתי על המשחק שלי הרבה, ולראות את התוצאות משתלמות על המגרש זה הפרס האולטימטיבי".

על הביקורות התמידיות עליו אמר לברון: "אני לא יכול לדאוג לגבי מה שכל אחד אומר עליי. אני לברון ג'יימס מאקרון אוהיו הנידחת, אני בכלל לא אמור להיות פה. זה מספיק. בכל פעם שאני נכנס לחדר ההלבשה ורואה את הגופיה מספר 6 עם השם שלי שם אני מרגיש שבורכתי. אז מה שכולם אומרים עליי מחוץ למגרש לא משנה, אין לי מילים לכך".

לברון ניצל את ההזדמנות כדי להתחנן בפני התקשורת שמבקרת אותו: "אנא מכם, תמשיכו לתת לי מוטיבציה. הביקורת רק ממריצה אותי. אני צריך אתכם, אנשים", התלוצץ.

הוא נשאל האם כשהוא קולע כפי שקלע הלילה מבחוץ הוא בלתי ניתן לעצירה: "כן, אני בלתי ניתן לעצירה. עכשיו אני רוצה להיות אחד מהשחקנים הכי טובים בתולדות המשחק, אם לא הטוב שבהם".

דווין וויד שחקן מיאמי היט. GettyImages
"זו הסיבה שבגללה התחברנו יחד". דווין וויד/GettyImages

דווין וויד, שעבורו מדובר בתואר שלישי, אמר בסיום: "זה לקח את כל מה שהיה לנו כקבוצה. צריך לתת קרדיט לסן אנטוניו שהיא קבוצה שלא תיאמן ומועדון שלא ייאמן. זו הסדרה הכי קשה שאי פעם הייתה לנו, אבל אנחנו קבוצה עם תושיה והתמודדנו עם מה שהיה צריך". על הביקורות שהופנו כלפי ההיט לאורך העונה אמר פלאש: "כל מה שהיה לאנשים להגיד עליי ועל אחרים בקבוצה, זו הסיבה שבגללה התחברנו יחד. זו הסיבה שריי אלן הגיע לכאן ממיאמי, ואנחנו מודים לאלוהים על כל שנתן לנו את היכולת לעשות את זה".

במסיבת העיתונאים אחרי המשחק דרש וויד להיקרא 'שלוש' ולא 'דווין', ולאחר מכן עבר לדבר ברצינות ואמר: "זו האליפות המתוקה ביותר בפער גדול, בגלל כל מה שעברנו כקבוצה ומה שעברתי באופן אישי. זה מאוד מיוחד". על החיבוק שהעניק לטים דאנקן בסיום אמר וויד: "דאנקן הוא אחד השחקנים הגדולים של כל הזמנים, והיתה לו חתיכת סדרה. אני אהיה מאושר אם אוכל לעשות את מה שהוא עושה בגיל 37. הבחור הזה הוא לוחם, ורציתי לתת כבוד לאחר הגדולים של המשחק".

אריק ספולסטרה אמר במעמד קבלת הגביע: "זה היה משחק עצום, שלא היה מסתיים בשום דרך אחרת, ואנחנו כל כך שמחים לעשות את זה מול הקהל הביתי שלנו".

שיין באטייה, ששכח מבצורת השלשות שלו בפלייאוף עם 18 נקודות ענקיות ב-6 מ-8 מחוץ לקשת, חגג את הניצחון הפרטי שלו: "הדיווחים על הנפילה שלי היו מוקדמים. אני מאמין באלי הכדורסל, והרגשתי שהם היו חייבים לי בגדול. היו לי הרבה זריקות בסן אנטוניו שהלכו פנימה והחוצה, ואז הבנתי שהם חייבים לי".

שיין באטייה שחקן מיאמי היט. GettyImages
"אלי הכדורסל היו חייבים לי". שיין באטייה/GettyImages

המספרים של המשחק השביעי בסדרת הגמר:

* זו הפעם ה-12 בהיסטוריה שקבוצה אלופה שומרת על התואר שלה, והראשונה מאז הלייקרס ב-2010.

* ההיט היא הקבוצה השלישית אי פעם שקוטפת אליפות אחרי ניצחון במשחק שביעי גם בגמר ה-NBA וגם בגמר האיזורי, אחרי הלייקרס ב-1988 ובוסטון ב-1962.

* עד הלילה היו רק שתי קבוצות שזכו באליפות מבלי להוביל בסדרת הגמר בשום שלב עד המשחק השביעי: בוסטון ב-1962 ו-וושינגטון ב-1978.

* לברון ג'יימס השווה את שיא הנקודות לשחקן מנצח במשחק 7 בגמר NBA עם 37 נקודות, בדיוק כמו טומי היינסון ב-1957. את המקום השני עם 36 נקודות חולקים וולט פרייז'ר ב-1970 וג'יימס וורת'י ב-1988.

* לברון הפך לשחקן השלישי בהיסטוריה שזוכה פעמיים בתואר ה-MVP של העונה הרגילה וסדרת הגמר באותה שנה. הקודמים: מייקל ג'ורדן (1991, 1992, 1996 ו-1998) ולארי בירד (1984 ו-1986).

* בששת המשחקים הראשונים בסדרה לברון קלע 8.2 נקודות למשחק מחוץ לאיזור הצבע ב-21 מ-62, כולל 7 מ-24 לשלוש. הלילה הוא צלף 23 מהנקודות שלו מחוץ לצבע, ב-9 מ-20 מהשדה כולל 5 מ-19 לשלוש.

* הממוצעים של לברון בסדרה: 25.3 נקודות, 10.9 ריבאונדים ו-7 אסיסטים למשחק. היחיד שרשם מעל 25 נקודות, 10 ריבאונדים ו-7 אסיסטים בממוצע בסדרת גמר עד הלילה? לברון בעצמו אשתקד.

* כריס בוש סיים את המשחק ללא נקודות, בפעם הראשונה מאז עונת הרוקי שלו ב-2004. הצלע השלישית בטריו של ההיט שיחק 28 נקודות ורשם 0 מ-5 מהשדה ו-7 ריבאונדים.

אוהדי מיאמי היט חוגגים אליפות. GettyImages
האוהדים יצאו מגדרם בפלורידה/GettyImages

הפרשנים מכים על חטא

גרג קוט מ-'מיאמי הרלד' הרעיף סופרלטיבים על האליפות השנייה ברציפות של ההיט: "כל המילים הכי גדולות בעולם הספורט התאימו את עצמן לשחקני ההיט הלילה: שושלת, מורשת, היסטוריה. אליפות שנייה ברציפות זה הישג שמבדיל אותך מאחרים, והוא שווה את הכל בשביל הקבוצה הזו. הוא מסיר את הספק באופן רשמי מאחורי החלטתו של לברון לעזוב את קליבלנד וממקם אותו במקום חדש בצמרת גדולי הענף. הוא קובע סופית שהשילוב של הטריו היה הצלחה, ושזכייה שלישית ברציפות היא לא חלום רחוק לאור העובדה שהקבוצה הזו תגיע בוודאות כפייבוריטית לזכייה גם בעונה הבאה".

קווין ארנוביץ' מ-ESPN כתב על יחסי השנאה-אהבה בין כוכבי מיאמי לקהל האמריקאי: "כאומה למדנו לאמץ לחיקנו את האנטי גיבורים, ואוסף הסתירות באופיו של לברון ריתק את כולנו. אנחנו נוטים לשכוח עד כמה המשחק הזה קשה כשאנחנו הורגים בביקורות שלנו קבוצה או שחקן שאנחנו חושבים שלא מתאמץ מספיק. גם ללברון ולמיאמי זה קשה. מורשות ומיתולוגיות משתנות בקלות, אבל טבעות אליפות הן לא נושא לדיון. הן מונחות בקופסאות סגורות, רחוקות מכל הרעש מסביב".

אדריאן ווג'נארובסקי מ-'יאהו' כתב: "הפעם השחקן הכי טוב על הפלנטה לא רץ לקפוץ על שולחן המזכירות והכה באגרופיו באוויר כדי להכריז על עצמו כאלוף לדורי דורות. הרגע בו זכה באליפות השנייה ברציפות סימן יותר מכל את המהפך שהוא עבר, כשהעדיף לגשת לחבק את טים דאנקן. לברון אמר שהספרס דחקו את ההיט לקצה, והם אכן העלו את האלגנטיות, החן, התחרותיות והספורטיביות של הענף, בסדרה אפית, כולל משחק 6 שעשוי להיזכר כמשחק הגמר הגדול אי פעם, שהזכירה איך כדורסל צריך להיראות ברמה הכי גבוהה שלו".

שחקני מיאמי היט לברון ג'יימס (שמאל) דווין וויד (מרכז) כריס בוש (ימין). רויטרס
"שושלת, מורשת, היסטוריה". הטריו של ההיט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully