וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א: שלף פוטר, וויצ'יץ יחליפו, חוזה חדש לג'יימס

המנהל שילם את המחיר: "הוא חלק מהאווירה הבלתי חברית שהייתה”. חוזהו של בלאט מונע את פיטוריו. מכבי בתגובה: "החלפתו אינה על הפרק". הצהובים מימשו את האופציה על היקמן וסגרו חוזה חדש לארבע שנים עם שון ג'יימס, גם שאראס על הכוונת

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק
דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב בכדורסל שמעון מזרחי יו"ר. ניב אהרונסון
הוא נשאר, לפחות בינתיים. דיוויד בלאט/ניב אהרונסון

במכבי תל אביב ממשיכים ללקק את הפצעים לאחר אובדן האליפות אמש (חמישי) למכבי חיפה. "יהיו זעזועים", אמר גורם במכבי תל אביב, "צריכים להתחיל לנקות אורוות". הזעזוע הגדול הראשון הגיע כבר היום (שישי) עם פיטוריו של מנהל הקבוצה גור שלף.

מי שעשוי להיכנס לנעליו של שלף הוא ניקולה וויציץ', שכיכב במדי הקבוצה בעבר. השחקן שמר על קשר הדוק עם ראשי המועדון ואף נפגש עם דני פדרמן בחודשים האחרונים. בהנהלה מעריכים מאוד את אופיו של וויציץ', שעשוי להודיע בקרוב על פרישה לאחר ששימש בעונה החולפת כשחקן וג'נרל מנג'ר בו זמנית במועדון נעוריו ספליט.

במשך תקופה ארוכה מצוי שלף ביחסים רעועים עם חלק מהשחקנים. בשנתיים האחרונות אף קבלו חלקם על התנהלותו במקרים רבים, והתלוננו בפני הצוות המקצועי וחברי ההנהלה של מכבי. גם מערכת היחסים בין דיוויד בלאט לבין שלף, שהייתה בתחילה לבבית, התקררה. בנוסף, חלק מחברי הנהלה הביעו גם הם חוסר שביעות רצון מהתנהלותו של שלף מאחורי הקלעים. אפילו גורמים במשפחת פדרמן, שהיו האחראים להחתמתו במקום מוני פנאן בקיץ 2008, התרחקו ממנו.

אוטובוס מכבי תל אביב בכדורסל עם גור שלף אלי דריקס. ברני ארדוב
עוזב לאחר חמש שנים. שלף עולה לאוטובוס הצהוב אחרי ההפסד אמש/ברני ארדוב

שלף, כאמור, הוא הראשון שישלם על אובדן האליפות. הוא אומנם לא דרך העונה על הפרקט אבל לטענת מקורבים למועדון "היה חלק מהאווירה הבלתי-חברית והבלתי-נעימה שהייתה השנה בקבוצה". שלף, אומרים המקורבים, לא מביא את הערך המוסף, במובן הרגשי, שהביאו קודמיו (שמלוק מחרובסקי ומוני פנאן). הוא מנהל מסוג אחר; אומנם, דייקן ואחראי - אך מרוחק רגשית וקריר, זאת בניגוד למנהלים הקודמים שהקבוצה ושחקניה היו לכל עולמם ויצרו איתם מערכת יחסים אבהית איתם.

שלף שיחק במדי מכבי תל אביב מ-1998 ועד 2005, אז עבר לשנתיים לליגה הבלגית ושם פרש. בקיץ 2008 הוא מונה למנהל מכבי תל אביב במקומו של מוני פנאן, לאחר שזה פרש מהקבוצה בסערה גדולה. שלף הניף שלושה גביעי אירופה במכבי תל אביב והוא כמובן זכור כמי שמסר את הכדור הארוך לדרק שארפ, עוזר המאמן השני כיום, ב"נס ז'לגיריס", שהעלה את הצהובים לפיינל פור הביתי ב-2004.

שמעון מזרחי ניקולה וויצ'יץ' מסיבת עיתונאים. ברני ארדוב
עדיין מקורב להנהלה. וויצ'יץ' עם שמעון מזרחי/ברני ארדוב

בפגישה שנערכה היום נכחו המשקיע החדש ריצ'רד דיץ', דייויד ובנו דני פדרמן, שי רקנאטי, אלי דריקס, נמי גולדשטיין והצוות המקצועי דיוויד בלאט ועוזרו גיא גודס. מי שעוד היה בישיבה הוא שלף, שהיה אחד הראשונים לעזוב את המקום ונראה נסער מאוד.

לגבי המשך דרכו של דיוויד בלאט, בהנהלה קיימים חילוקי דעות בנוגע לעתידו של המאמן. עלויות שחרורו כבר נבדקו, אך בשל הקושי בהשתחררות מחוזהו בלאט לא קיבל, לפחות כרגע, הודעה על הפסקת עבודתו עם סיום הישיבה שהתקיימה היום. במהלך הישיבה הועברה מצד חברי ההנהלה ביקורת על בלאט, אולם כאמור, לפחות כרגע, הוא שומר על תפקידו.

למרות שישנם גורמים בהנהלה המדגישים כי "לא בעקבות משחק אחד מסיקים את המסקנות", המתיחות המתמשכת עם המאמן לא עוזרת למצבו הרעוע של בלאט. לא מן הנמנע שבלאט עצמו שלח מסר להנהלה במהלך מסיבת העיתונאים אמש, כי אין בכוונתו לוותר על חוזהו הגבוה: "העתיד שלי? עזיבה לא עוברת לי בראש, יש לי חוזה, ואני לא זה שמחליט, אבל מתכוון להמשיך".

בינתיים, ועל אף חוסר הבהירות בעמדת המאמן, במכבי מתחילים לחשוב קדימה והיום הודיעה הקבוצה באתר הרשמי שלה כי היא החליטה לממש את האופציה על ריקי היקמן לעונה הבאה, כפי שפורסם בוואלה! ספורט כי היא צפויה לעשות. כמו כן, הגיעה עם שון ג'יימס לסיכום על חוזה חדש לארבע שנים.

בתוך כך, גם שרונאס יאסיקביצ'יוס על הכוונת, אבל הבאתו למכבי תל אביב תהיה תלויה בזהותו של המאמן בעונה הבאה. ישנם גורמים בהנהלה המעוניינים בהבאתו של הגארד, אולם כזכור, בלאט טרפד את המהלך הזה בעונות הקודמות במכבי. כמו כן, יש גורמים בקבוצה המועניינים גם במשא ומתן עם שחקן מכבי חיפה עם פט קלאת'ס וצירופו לקבוצה.

תגובת מכבי תל אביב: "אפשרות החלפתו של המאמן דיוויד בלאט לא נידונה וכלל לא נמצאת על הפרק, ומכאן שכל שם שמוצג כמועמד להחליפו אינו רלוונטי. על הארכות החוזים של היקמן וג'יימס, אמר המאמן בלאט: "שניהם חשובים מאוד לקבוצה וזוכים להערכה הן של הצוות המקצועי והן של הצוות הניהולי. שניהם אנשים ושחקנים מאוד איכותיים, עם יכולות רבות, וזה פשוט נהדר שהם ממשיכים במכבי".

האם מכבי תל אביב ודיוויד בלאט צריכים להיפרד?

כן
35%
לא
65%
הסקר הסתיים
10021 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully