וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבדה תקוותנו? מהם סיכויי ההעפלה של ישראל למונדיאל?

הניצחון של פורטוגל על רוסיה פגע קשות בסיכויי ישראל לסיים באחד משני המקומות הראשונים. מה בכל זאת צריך לקרות?

טבלת הבית:

פורטוגל 14 נקודות (שבעה משחקים)
רוסיה 12 נקודות (חמישה משחקים)
ישראל 11 נקודות (שישה משחקים)

הניצחון הביתי של פורטוגל 0:1 הערב (שישי) מול רוסיה רע מאוד לסיכויי ההעפלה של נבחרת ישראל למונדיאל. כרגע, הנבחרת של אלי גוטמן במקום השלישי בבית, עם שלוש נקודות פחות מהמוליכה החדשה פורטוגל (לה יש משחק עודף מול ישראל) ונקודה פחות מהשנייה רוסיה (לה משחק פחות מאשר לישראל). יש לזכור ששתי הנבחרות כבר ביקרו באצטדיון רמת גן והשיגו תוצאות חיוביות עבורן (רוסיה ניצחה, פורטוגל סיימה בתיקו), מה שמשאיר אותנו במצב לא טוב במיוחד.

עד לסיום הבית נותרו לפורטוגל שלושה משחקים. בהנחה שהיא תנצח בבית את לוקסמבורג במחזור האחרון, המוקשים האפשריים שנותרו לה הם בחוץ מול צפון אירלנד ובבית מול ישראל. ניצחונות גם בהם יעמידו אותה על 23 נקודות, בכל מקרה יותר ממה שישראל תוכל להשיג. הצ'אנס שלנו לעקוף את הפורטוגלים עומד במפגש הישיר בין הנבחרות (11/10), אבל אם אכן נפסיד ברוסיה, נזדקק לניצחון בליסבון כדי להגיע בשוויון נקודות (17) למחזור הסיום, בו ממתין לנו מפגש ביתי עם צפון אירלנד. כמובן שישנה גם האפשרות שפורטוגל תשמוט נקודות בבלפסט, מה שישפר את מצבה של ישראל פלאים, שכן אז גם תיקו בפורטוגל ישרת את האינטרסים שלנו ויקבע מאבק סביב הפרש השערים.

אלי גוטמן, מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
ממש לא מה שהוא קיווה. גוטמן/ברני ארדוב

אם ישראל אכן תעקוף את פורטוגל בסיום הבית ותגרוף את המקום השני, היא תקווה להשתחל לאחד משמונת המקומות הראשונים מבין הסגניות. המצב בטבלה הזו יתבהר יותר רק לקראת סיום המוקדמות, שכן עוד צפויים שינויים בזהות הסגניות שיגיעו משאר הבתים (המשחקים מול הנבחרת שמסיימת אחרונה בבית נשמטים).

המצב מול רוסיה קצת יותר מסובך. לרוסים יש כאמור נקודה יותר ומשחק פחות מאשר ישראל. נותרו להם שני משחקים נוחים מול לוקסמבורג, אבל גם משחקי חוץ בצפון אירלנד ובאזרבייג'אן, שני מקומות בהם ישראל התקשתה מאוד. כמו כן, נותר מפגש ישיר בין הנבחרות במוסקבה, כאשר לרוסים יש כמובן יתרון אחרי ה-0:4 הענק שלהם ברמת גן.

אם ישראל תחלץ תיקו ברוסיה, אך תפסיד בפורטוגל (ותנצח את אזרבייג'אן וצפון אירלנד בבית), היא תסיים עם 18 נקודות. במקרה כזה, הרוסים, עם ניצחון כפול על לוקסמבורג והתיקו מולנו, כבר מגיעים ל-19 נקודות. לכן, הסיכוי הבולט ביותר של ישראל הוא סנסציה וניצחון בפורטוגל או בקרב הישיר מול רוסיה (עדיף). כך, הנבחרת תגיע ל-20 נקודות ותתפלל לתיקו רוסי הן בצפון אירלנד והן באזרבייג'אן, שיקבע מאבק סביב הפרש השערים בינינו לבין הרוסים. כמובן שהפסדים ברוסיה ובפורטוגל יותירו אותנו כמעט בודאות מחוץ למירוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully