וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: מאיורקה ירדה לליגה השנייה אחרי 16 שנים

אוואט וחבריו ניצחו 2:4 את ויאדוליד, אבל נשרו יחד עם סראגוסה ודפור, בעוד סלטה שרדה. סוסיאדד באלופות, 100 נק' לברצלונה

זהו, עונת הכדורגל בליגות הבכירות באירופה ננעלה הערב (שבת) באופן רשמי עם מחזור הנעילה הדרמטי של הליגה הספרדית, בסיומו מאיורקה של דודו אוואט (90 דקות) ותומר חמד (פצוע) ניצחה 2:4 את ויאדוליד אך ירדה לליגה השנייה אחרי 16 שנים רצופות. מי שהפכה למנצחת הגדולה בתחתית היא סלטה ויגו, שהתחילה את הערב מתחת לקו האדום וסיימה כשורדת עם 0:1 קטן ויקר על אספניול.

היריבה המושבעת שלה, דפורטיבו לה קורוניה, ירדה אחרי עונה אחת בעקבות הפסד ביתי 1:0 לריאל סוסיאדד, שמצידה תפסה את המקום הרביעי ותהיה בליגת האלופות. גם סראגוסה ירדה אחרי הפסד 3:1 לאתלטיקו מדריד, בעוד ולנסיה היא המאוכזבת הגדולה אחרי הפסד 4:3 בסביליה ואובדן המקום הרביעי והכרטיס לצ'מפיונס.

במשחק שפתח את המחזור, האוהדים גנבו את ההצגה עם בוז צורם לז'וזה מוריניו ב-2:4 של ריאל מדריד על אוסאסונה. גם ברצלונה חגגה רביעייה (1:4 ביתי על מלאגה), 115 שערי ליגה וגם קבעה שיא מועדון של 100 נקודות במשחק הפרידה מאריק אבידל.

אלופה: ברצלונה

עלו לליגת האלופות: ברצלונה, ריאל מדריד, אתלטיקו מדריד, ריאל סוסיאדד

עלו לליגה האירופית: ולנסיה, בטיס, סביליה (בגלל השעייתן של מלאגה וראיו מאופ"א)

ירדו: מאיורקה, סראגוסה, דפורטיבו לה קורוניה

שחקני ברצלונה מניפים באוויר את אריק אבידל. רויטרס
התרגשות גדולה בקאמפ נואו. אריק אבידל/רויטרס

מאיורקה - ויאדוליד 2:4

אחרי 16 שנים רצופות בליגה הבכירה, הקבוצה מפלמה נשרה לליגה השנייה. הצרות הכלכליות של השנים האחרונות, יחד עם הבעיות המקצועיות העונה, הובילו לירידה של מאיורקה, שדווקא עשתה את שלה הערב ללא תומר חמד הפצוע ועם דודו אוואט בין הקורות. המארחים הבקיעו ארבעה שערים, אבל התקדמו בזכות שלוש הנקודות רק למקום ה-18 וראו את סלטה ויגו חוגגת הישארות. סיום כואב לתקופה נפלאה.

בדקה ה-17 חמד יכול היה לחייך ביציע, כאשר אלחנדרו אלפרו נותר לבד מול השוער אחרי כדור עומק מצוין של ויקטור והעלה את מאיורקה ליתרון. אלא שבדקה ה-30 אוואט רק הצליח להדוף את הבעיטה הראשונה ואלברטו בואנו כבש מקרוב את השוויון. מאיורקה לא נתנה לשער לשבור את רוחה. המארחת המשיכה לתקוף וגם החמיצה, עד שבדקה ה-43 הרחקה רעה של ההגנה הגיעה לקפטן הוותיק מרטי שירה מ-22 מטרים לקורה ופנימה. בדקה ה-58 ביסס ג'יו דוס סנטוס את היתרון, כשפרץ באין מפריע וסיים עם כדור שטוח ומדויק בשמאל מ-16 מטרים. חאבי מארקס הפציץ את הרביעי בדקה ה-69, בעוד בואנו הקפיץ מעל אוואט ובישל לעומאר ראמוס שער מצמק בחלוף שלוש דקות. הניצחון הכי חמוץ בקריירה של אוואט.

דודו אוואט שוער מאיורקה. David Ramos, GettyImages
ירידת ליגה כואבת. דודו אוואט/GettyImages, David Ramos

ברצלונה - מלאגה 1:4

האלופה סיימה את העונה עם שיא מועדון של 100 נקודות (שווה לשיא הליגה שקבעה ריאל מדריד אשתקד) וגם הפכה לקבוצה הראשונה שכובשת בכל אחד מ-38 מחזורי הליגה. ברצלונה הסתדרה ללא ליאונל מסי הפצוע, טיטו וילאנובה השאיר את ויקטור ואלדס על הספסל וכבר אחרי 16 דקות הוליך 0:3. אנדרס אינייסטה נתן את האות כשהכניס כדור עומק אדיר לפדרו, שהשאיר קטנה לדויד וייה זה כבש בקלות בדקה השלישית, את מה שעשוי להיות שערו האחרון במדי בארסה. 11 דקות לאחר מכן ססק פברגאס ביצע דאבל פס עם אינייסטה וסיים עם בעיטה מצוינת לרשת של ווילי קבאז'רו.

עוד שתי דקות חלפו, בדקה ה-16, ואוהדי ברצלונה נהנו משער שלישי. הגנת מלאגה הרחיקה כדור קרן היישר לרגל ימין של מרטין מונטויה, והמגן הפציץ מ-18 מטרים לפינה הרחוקה וחגג שער ליגה ראשון במדי הבלאוגרנה. אינייסטה הבקיע בעצמו את הרביעי עם בעיטה מסובבת נפלאה לרשת בדקה ה-52, ומלאגה צימקה עם שער מהאוויר של פדרו מוראלס הצ'יליאני בדקה ה-56. הקהל בקאמפ נואו נפרד בהתרגשות מאריק אבידל שנכנס לרבע השעה האחרונה, בעוד מלאגה אמרה תודה ושלום למאמן מנואל פלגריני במשחקו האחרון.

שחקן ברצלונה ססק פברגאס חוגג. רויטרס
סיום בסטייל. ססק פברגאס/רויטרס

סביליה - ולנסיה 3:4

הצגת יחיד נדירה של אלברו נגרדו סידרה לסביליה את הכרטיס לליגה האירופית מהמקום התשיעי (בזכות השעייתן של מלאגה וראיו מאופ"א) וגם מנעה מוולנסיה את הכרטיס למוקדמות ליגת האלופות. העטלפים הגיעו למחזור הסיום עם יתרון על פני ריאל סוסיאדד וגם הוליכו בפתיחה משער מרהיב של אבר באנגה, אבל לא מצאו פתרון לנגרדו שחגג רביעייה ראשונה בקריירה. סביליה גם נפרדה אחרי שמונה שנים מהשוער בן ה-39 אנדרס פאלופ.

הפתיחה של ולנסיה הייתה נהדרת. באנגה עבר בין ארבעה שחקנים וסיים עם בעיטה אדירה לחיבורים מ-20 מטרים תוך כדי נפילה בדקה ה-12. המארחת ידעה לענות עם שער לא פחות יפה. גארי מדל נגח פעם אחת אחרי כדור קרן, היישר לעבר נגרדו שהסתובב והבקיע במספרת אקרובטית בדקה ה-40. ארבע דקות חלפו והמהפך הושלם. ריקרדו קוסטה דחף את דייגו פרוטי ברחבה ונגרדו השלים צמד בפנדל כדי להעלות את מאזנו ל023 שערים העונה ו-100 בליגה הבכירה (הספרדי השני שעושה זאת במילניום הנוכחי, אחרי דויד וייה). דקה לאחר מכן ולנסיה הסתבכה עוד יותר, כאשר ז'ונאס הברזילאי ספג כרטיס אדום מגוחך.

ולנסיה לא ויתרה במחצית השנייה, ובדקה ה-56 טעות של פאלופ אפשרה לרוברטו סולדאדו להשיב לנגרדו ולחגוג שער 100 משלו עם ביצוע וירטואוזי למשקוף ופנימה. אלא שהיריב הגדול על המקום בסגל נבחרת ספרד חיכה דקה כדי להשלים שלושער מבישול של אלברטו מורנו, ובדקה ה-61 כבר חגג רביעייה ראשונה בקריירה הודות לאסיסט של איבן ראקיטיץ'. איזה משחק. סולדאדו הצליח רק לצמק בדקה ה-88, אך לא למחוק את האכזבה הגדולה של ולנסיה, שתסתפק בליגה האירופית.

דפורטיבו לה קורוניה - ריאל סוסיאדד 1:0

עשור אחרי סגנות האליפות והביקור בליגת האלופות, הבאסקים חוזרים לבמה המרכזית של היבשת. העונה החלומית של ריאל סוסיאדד הגיעה לשיאה עם ניצחון בריאסור משער של אנטואן גריזמן הצרפתי, שסידר לקבוצתו את המקום הרביעי וגם שלח את דפורטיבו לה קורוניה בחזרה לליגת המשנה אחרי עונה אחת בלבד. אימנול אגירצ'ה סבסב את זה קסטרו ובעט כדור שדניאל ארנסוביה הדף לכיוונו של גריזמן, שכבש מקרוב בדקה ה-22. פרננדו ואסקס, המועמד לאימון מכבי תל אביב, שוב הורד ליגה על ידי סוסיאדד, ששלחה אותו לליגת השנייה במחזור הסיום גם כשאימן את לאס פלמאס ב-2002.

שחקן סביליה אלבארו נגרדו חוגג שער. רויטרס
רביעייה ראשונה בקריירה. אלברו נגרדו/רויטרס

סלטה ויגו - אספניול 0:1

איזה יום גדול לקבוצה מגליסיה: לא רק שהיא שרדה ברגע האחרון בעזרת ניצחון ראשון על אספניול מאז אוקטובר 2005, היא גם ראתה את יריבתה הגדולה לה קורוניה יורדת במקומה. סלטה ויגו הייתה קבוצת התחתית הראשונה שכבשה הערב, כשבדקה ה-15 יאגו אספס העביר כדור רוחב לנאצ'ו אינסה שהמשיך בנגיעה לחיבורים. אספניול נלחמה במטרה להשיג את השוויון, אבל מיכאל קרון דלי הדני היה קרוב יותר לכבוש את השני בדקה ה-86. בסיום חגיגה גדולה בבלאידוס.

סראגוסה - אתלטיקו מדריד 3:1

הקולצ'ונרוס גילו ספורטיביות אמיתית, ניצחו בלה רומארדה ושלחו גם את סראגוסה לליגה השנייה. טיבו קורטואה שמר על שער נקי במשך 84 דקות, המארחים כבר איבדו סבלנות ואז ארדה טוראן המחליף העלה את אתלטיקו ליתרון. הלדור פוסטיגה הצליח להשוות בדקה ה-89, אבל דייגו קוסטה ענה מיד בצד השני וגם השלים צמד אישי בתוספת הזמן. סראגוסה ירדה אחרי ארבע עונות בליגה הבכירה, ותקווה שגם הפעם עונה אחת תספיק לה כדי לחזור.

נאצ'ו אינסה שחקן סלטה ויגו. רויטרס
שער ששווה עוד עונה בליגה הבכירה. נאצ'ו אינסה/רויטרס

משחקים נוספים

ראיו וייקאנו - אתלטיק בילבאו 2:2
לראיו: פרנקו ואסקס (19), פיטי (55). לבילבאו: מרקל סוסאטה (31), ג'ון אורטנצ'ה (48)

לבנטה - בטיס 1:1
ללבנטה: פדרו ריוס (51). לבטיס: חורחה מולינה (67)

גרנאדה - חטאפה 0:2
לגרנאדה: נוליטו (29), יוסף אל עראבי (63)

האוהדים שרקו בוז, ז'וזה מוריניו נפרד מריאל עם ניצחון

כדורגל ספרדי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully