וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל ניצח את רוג'ר פדרר וזכה בטורניר רומא

הקלאסיקו של הטניס הלך לספרדי, ששמר על תוארו כשניצח את פדרר 1:6, 3:6, והעלה את מאזנו מולו ל-6:14 במשחקי גמר

טורניר רומא הגיע היום (ראשון) לנקודת השיא: רוג'ר פדרר פגש את רפאל נדאל על משטח החימר של עיר הנצח. קלאסי. ציפינו לקרב אדיר נוסח הפעם הקודמת בה השניים נפגשו בגמר רומא, אבל בפועל המשחק נכנס להיסטוריה דוווקא בגלל חד-צדדיותו. רפאל נדאל רמס את פדרר בתוצאה 1:6, 3:6 ושמר על תוארו כאלוף הטורניר. זאת הייתה הצגה של איש אחד, ונדאל היה הכוכב.

התבוסה הכי גדולה ביריבות בין השניים הייתה ב-2011, כשהשוויצרי הביס את רפא 3:6, 0:6 במסגרת טורניר סיום העונה בלונדון (כמובן, על משטחים קשים ומהירים). עם זאת, בגמר הרולאן גארוס ב-2008 נדאל הביס את יריבו 1:6, 3:6, 0:6, כשפדרר לוקח רק ארבעה משחקונים בשלוש מערכות (!).

היה זה המפגש ה-30 בין נדאל לפדרר, ואחרי הניצחון היום נדאל העלה את מאזנו ל-20 ניצחונות על השוויצרי. גם המפגש הקודם בין השניים, ברבע גמר האינדיאן וולס לפני כחודשיים, הספרדי ניצח בקלות, כשפדרר לקח לו רק שישה משחקונים.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי חוגג זכייה בטורניר רומא. AP
הקלאסיקו של הטניס הפך להתגה של איש אחד. נדאל/AP

המפגש הקודם על החימר של רומא בין השוויצרי, המדורג שני בטורניר לספרדי, המדורג חמישי, היה ב-2006 והפך לקלאסיקה אדירה. זה היה המשחק הכי ארוך של השניים זה מול זה ואחרי חמש שעות וחמש דקות נדאל ניצח בחמש מערכות.

פדרר, שרחוק תשעה ניצחונות מ-900 בקריירה, חיפש תואר 77, ראשון מאז אוגוסט וראשון על חימר זה שנה, אבל במקום זה ספג הפסד צורב לספרדי. נדאל רשם תואר 56 בקריירה, 41 על חימר ושלישי ברצף אחרי הזכיות בברצלונה ובמדריד. זוהי זכייתו השביעית של נדאל ברומא, כולל בשנה שעברה. לפדרר זהו הפסד שלישי בגמר אליפות איטליה הפתוחה, ושני לנדאל במעמד זה.

רוג'ר פדרר בגמר טורניר רומא. רויטרס
גמר שירצה לשכוח. פדרר/רויטרס

מערכה ראשונה

פדרר פתח חלק, אבל נדאל היה אגרסיבי, והצליח להתגבר במשחקון השלישי על הכדורים העמוקים ששלח פדרר לעברו, בדרך לשבירה ויתרון 1:2. פדרר היה לא מרוכז, התקשה להתמודד עם חבטות העומק של נדאל והפסרדי שבר שוב ל-1:4. הספרדי המשיך ללחוץ, פדרר ניסה פתרונות יצירתיים כמו משחק רשת וסלייסים, אבל הספרדי שלט לחלוטין במערכה הראשונה ופירק את יריבו השוויצרי 1:6 תוך 23 דקות.

מערכה שנייה

נדאל הגיש במשחקון הראשון, לפדרר הייתה אפשרות שבירה, אבל נדאל שרד אותה ואף היה בעמדת ניצחון כשהשוויצרי שלח חבטת החזרה מרשימה לאורך הקו. בהמשך פדרר עלה לרשת, אבל גב יד אדירה של נדאל הכניעה אותו והשור ממאיורקה עלה ל-0:1. פדרר נראה בשלב הזה חסר אונים, חבטות גב היד שלו היו לא מדויקות, ונדאל שלח חבטת העברה שהעלתה אותו ל-0:2. בשלב הזה נדאל השיג 26 נקודות מקו הבסיס לעומת 8 של פדרר, והמשיך ל-0:3 מוחץ. פדרר התקשה בהגשות, וכל כדור ששלח הוחזר על ידי נדאל. פדרר נראה כבד, חסר אונים וחסר תקווה, כשנדאל, מנגד, מקשה עליו בכל כדור ותוקף אותו מכל זווית אפשרית. במשחקון השישי פדרר עלה לרשת ונמלט משבירה של נדאל, אולם הספרדי שוב רשם נקודת שבירה בזכות חבטת גב יד מדויקת לאורך הקו, שהעניקה לו 1:5. הספרדי הגיש לזכייה, אבל פדרר אסף את שארית כבודו והצליח לשבור ל-5:2 ולהמשיך ל-5:3. ההגשה חזרה לנדאל והפעם הספרדי היה חד ומדויק, ניצח את המשחקון ורשם 3:6 במערכה וזכייה בטורניר.

קצת טריוויה

* מאזן המפגשי בין השניים נוטה בבירור לטובתו של נדאל, המוביל 10:20.

* נדאל מוביל על פדרר 6:14 במאזן ביניהם במשחקי גמר.

* הספרדי מוביל על פדרר 2:13 במפגשים על חימר.

* זהו הגמר השלישי של פדרר ברומא, והוא הפסיד בכולם (2003, 2006, 2013).

* זהו הגמר ה-79 של נדאל בטורנירי ATP. מאזנו 23:56.

* זהו הגמר ה-111 של פדרר בטורנירי ATP. מאזנו 35:76.


ניצחון 24 ברציפות: סרינה וויליאמס זכתה בטורניר רומא

טניס בוואלה! ספורט

רפאל נדאל חוגג זכייה בטורניר רומא. רויטרס
שליטה מוחלטת בגמר ובמאזן במשחקי גמר נגד פדרר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully