וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א לא תעמוד בדרכו של בלאט, פסקוואל מועמד

13.5.2013 / 9:25

המתיחות בין המאמן להנהלה עשויה להוביל לפרידה בסיום העונה. בלאט הוזכר כמועמד לצסק"א או ל-NBA, גורם במכבי תל אביב: "לא נעמוד על הרגליים האחוריות כדי למנוע את עזיבתו". מאמן ברצלונה מוביל את רשימת המועמדים להחליפו, גם זליקו אוברדוביץ' הוזכר

צילום ועריכה: קובי אליהו

מכבי תל אביב צפויה לעבור הקיץ מתיחת פנים, כשלא מעט שחקנים אמורים לעזוב את הקבוצה, וייתכן שבנוסף יבצעו במועדון שינוי גם בעמדת המאמן. זה לא סוד שבין ההנהלה לדיוויד בלאט קיימים חילוקי דעות ומתיחות מתמשכת, ולאחרונה המאמן אף התבקש על ידי ההנהלה, ולא בפעם הראשונה, למתן את התנהלותו מול השחקנים. כעת היחסים הרעועים נותנים את אותותיהם, ובשיחות פנימיות שוחחו בהנהלת הקבוצה על עתידו.

למרות שלבלאט ישנו חוזה לעונה נוספת, לא כולם בהנהלה ששים לראות אותו ממשיך בתפקיד, וגורמים בהנהלה סיפרו שאם בלאט ירצה לעזוב הם "לא יעמדו על הרגלים האחוריות בכדי למנוע זאת", כהגדרתם. במקרה כזה, ישנם גורמים בהנהלה השוקלים להחתים מאמן זר במקומו, כשלוואלה! ספורט נודע כי באותן שיחות עלה שמו של צ'אבי פסקוואל, מאמן ברצלונה, וגם זליקו אוברדוביץ' הוזכר כמועמד. פסקוואל, אגב, חידש בשנה שעברה את חוזהו בברצלונה לשנתיים נוספות.

ממכבי תל אביב נמסר בתגובה: "אין בידיעה שמץ של אמת. היא מצטרפת לידיעות ספקולטיביות המאפיינת את התקופה הזו של העונה. ובסופו של דבר מתבררות כלא נכונות".

צ'אבי פסקוואל, מאמן ברצלונה בכדורסל. Mindaugas Kulbis, AP
השם החם של ההנהלה. צ'אבי פסקוואל/AP, Mindaugas Kulbis

בהנהלה מודעים לכך שבחוזהו של בלאט יש סעיף יציאה ל-NBA והוא עשוי לנצל אותו בסיום העונה. בסביבתו אף סיפרו כי "אחת הסיבות שדיוויד החליף סוכן בקיץ היא שהסוכן החדש שלו מקושר ל- NBA". כמו כן, בלאט הוזכר במספר אתרי אינטרנט ברוסיה כמועמד פוטנציאלי להחליף את אטורה מסינה בצסק"א מוסקבה, כשגם אוברדוביץ' סומן כאופציה במידה ובקבוצה יחליטו לערוך שידוד מערכות "לאור התצוגה המבישה בחצי גמר הפיינל פור", כהגדרת כלי התקשורת ברוסיה.

כזכור, במהלך העונה לא אהבו בהנהלה את התנהלותו של בלאט תחת לחץ, והלינו על התנהגותו בתקרית עם עודד קטש אחרי ההפסד לאילת. לאחרונה בלאט רצה לצרף את יותם הלפרין, זאת למרות שבהנהלה לא מתלהבים מכך, וחילוקי דעות נרשמו בשנים האחרונות גם סביב מורן רוט, ריצ'רד הנדריקס, שרונאס יאסיקביצ'יוס, אותו לא רצה המאמן, כמו גם הקפטן ליאור אליהו, שזכה מבלאט לקרדיט מוגבל.

בגזרת השחקנים, כאמור צפויים להיות שינויים רבים: דייויד לוגן וניק קיינר מדלי צפויים לעזוב, המו"מ עם דווין סמית' המחוזר על ידי לא מעט קבוצות טרם הסתיים. לגבי ריקי היקמן, שמציג קאמבק משלו בפלייאוף, עדיין קיימת התלבטות. עם אלכס טיוס קיימות הבנות ראשוניות, ובין המועמדים לחזור למדים הצהובים נמצאים ג'רמי פארגו וקית' לנגפורד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. קובי אליהו
לא יתאמצו להשאיר אותו. דיוויד בלאט/קובי אליהו

בתוך כך, לאחר לא מעט דקות של דאגה, הצליחה אמש (ראשון) מכבי תל אביב לעלות ליתרון 0:2 בסדרת רבע גמר הפלייאוף מול הפועל תל אביב עם ניצחון חוץ 67:80 בבית מכבי. עם זאת, קברניטי הקבוצה התקשו להסתיר את חוסר שביעות רצונם מהתצוגה הנרפית שהובילה לקאמבק של האדומים. "זה לא היה משחק הכי טוב, הקבוצה לא נראית טוב כבר הרבה זמן. אבל זה ניצחון חשוב", אמר גורם בקבוצה. בלאט אמר לשחקניו בחדר ההלבשה: "השגנו ניצחון באולם לא קל".

מי שחוזר לעצמו הוא ליאור אליהו, שסיים את המשחק עם 16 נקודות ו-5 ריבאונדים, ואמר: "הגענו חדים כי ידענו שהמשחק הזה הוא משחק מפתח לסדרה, זו תחושה טובה לנצח בחוץ. אני לא יודע אם הקהל שלהם אוהב יותר את הפועל, או שונא יותר את מכבי... אבל בסדר, נשאיר את זה להם".

שחקן מכבי תל אביב ליאור אליהו מול שחקן הפועל תל אביב בריאן רנדל. קובי אליהו
"לא יודע אם הקהל שלהם אוהב יותר את הפועל, או שונא יותר את מכבי". ליאור אליהו/קובי אליהו

אליהו הוסיף: "ידענו להתעלות גם ברגעים קשים, בסך הכל שלטנו לאורך המשחק ואני שמח שהשגנו את הניצחון בסוף". על היכולת הטובה של ריקי היקמן, שסיים עם 25 נקודות, אמר אליהו: "גם במשחק הקודם וגם במשחק הקודם מול הפועל תל אביב היה לריקי משחק טוב. הוא הוכיח את עצמו גם הפעם. שימשיך ככה".

הנהלת מכבי תל אביב הוציאו הודעת גינוי לתקרית בה ניזוקו כיסאות ביציעי אוהדי הקבוצה: "בצילומי הטלוויזיה בתום הדרבי ניתן היה לראות שארבעה כיסאות ניזוקו. מכבי מגנה כל מעשה של השחתת רכוש והמנכ"ל אלי דריקס הבהיר כי מכבי תשלם על הנזק שנגרם. כמו כן הקבוצה תעשה הכל לתפוס את האוהדים שעשו זאת ותטפל בנושא בחומרה". ניק קיינר מדלי הפצוע חזר הבוקר לאימונים חלקיים.

* משטרת ישראל החליטה כי בעקבות האירועים ביציעי הפועל תל אביב בדרבי הראשון בסדרה שנערך בהיכל נוקיה (יריקות מהיציע, זריקת כיסא, עימות עם מאבטחים) בדרבי הבא ארבע השורות הראשונות ביציעים 4 ו-5 ייסגרו ולא תתאפשר בהם ישיבת קהל. כמו כן החליטה המשטרה כי הפועל תל אביב תקבל רק 500 כרטיסים למשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully