וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד מויס צפוי להחליף את אלכס פרגוסון

מאמן אברטון ב-11 השנים האחרונות עשוי להתמנות ב-24 השעות הקרובות. יו"ר יונייטד: "נתייעץ עם פרגוסון ובובי צ'רלטון"

פרידה מאלכס פרגוסון הפורש/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: דני בורשבסקי

שעות אחרי ההודעה הדרמטית של מנצ'סטר יונייטד לפיה אלכס פרגוסון יסיים בתום העונה קריירה ארוכה וקדנציה ממושכת של 27 עונות במנצ'סטר יונייטד, נדמה שהמחליף של המנג'ר הוותיק כבר נמצא. כלי התקשורת באנגליה מדווחים היום (רביעי) שהמועמד המוביל לרשת את הסקוטי הוא דייויד מויס, מאמנה של אברטון מאז 2002.

על פי הדיווח, אנשי הנהלת יונייטד רואים בו כמועמד הטוב ביותר להחליף את פרגוסון בתפקיד, בעיקר לאחר שמויס כבר הודיע שיסיים את תפקידו באברטון בסיומה של העונה. חוזהו של מויס מסתיים בקיץ ושום סיכום לא נעשה בין הצדדים. ביונייטד מצפים למצוא מחליף לפרגוסון לא יאוחר מיום חמישי ובאנגליה צופים שהעסקה תיסגר בקרוב. גם שמו של ז'וזה מוריניו שיסיים את תפקידו בריאל מדריד עדיין לא ירד מהפרק.

מויס בן ה-50 כבר התבטא לאחרונה בנוגע להמשך הקריירה שלו והבהיר כי כי הוא ימתין לסיום העונה כדי להחליט היכן יאמן. ביונייטד רואים בו כמועמד בולט, לא מעט בשל הנאמנות שהוא הוכיח בתקופה שבה אימן את אברטון במהלך העשור האחרון. יושב ראש הקבוצה דייויד גיל סיפר: "ידענו שהיום הזה יגיע והתכוננו לזה. ההנהלה תתייעץ עם סר אלכס (פרגוסון) ועם סר בובי (צ'רלטון) לגבי המינוי החדש". גיל גם התייחס למועמדותו של מוריניו, ואמר: "מוריניו הוא מאמן טוב, אבל זה כל מה שאני מוכן להגיד". צ'רלטון עצמו הוסיף: "הוא קצת מתנשא לטעמי, אבל מאמן טוב".

ז'וזה מוריניו מאמן ריאל מדריד. רויטרס
"מוריניו הוא מאמן טוב, אבל זה כל מה שאני מוכן להגיד". ז'וזה מוריניו/רויטרס

דיוויד מויס (50), יליד גלאזגו, נודע כבלם קשוח במדי שבע קבוצות שונות כשהגדולות ביותר היו סלטיק, בריסטול סיטי ופרסטון. לאחר פרישתו מונה למאמן פרסטון בליגה הרביעית כשהקבוצה הייתה בסכנת ירידה, הציל אותה, ובעונה לאחר מכן הוביל אותה לפלייאוף. בעונתו השלישית העלה אותה לליגה ועם סגל כמעט דומה הגיע עד לגמר הפלייאוף של הליגה השלישית. מויס חתם לחמש עונות במועדון, אך כבר בתום העונה העוקבת עבר לאברטון והחליף את וולטר סמית'.

מויס הגיע לאברטון בסוף עונת 2001/2 כשהקבוצה הייתה בתחתית והצעיד אותה להישארות, עונה לאחר מכן הוביל אותה למקום השביעי ונבחר למאמן העונה. בעונת 2004/5 הגיעה הקבוצה מליברפול למוקדמות ליגת האלופות מהמקום הרביעי בליגה, ומאז עונת 2006/7 הקבוצה סיימה באופן קבוע בחבורת הצמרת, למרות שלא הצליח לשחזר את ההצלחה ולהגיע למוקדמות ליגת האלופות. בעונת 2008/9 הוביל את הקבוצה לגמר הגביע האנגלי, אך הפסיד בגמר לצ'לסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully