וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריסטיאנו רונאלדו: "תודה על הכל, בוס"

העולם בהלם מפרישת פרגוסון. שמייכל: "עצוב". רה"מ בריטניה דייויד קמרון: "מקווה שפרישתו תקל קצת על אסטון וילה שלי"

פרידה מאלכס פרגוסון הפורש/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: דני בורשבסקי

רעידת אדמה במנצ'סטר יונייטד ובכדורגל האנגלי: אחרי יותר מ-26 שנים כמאמן מנצ'סטר יונייטד, בהם זכה ב-13 אליפויות פרמיירליג, חמישה גביעים ושתי אליפויות אירופה, אלכס פרגוסון עוזב את אולד טראפורד. הידיעה ב"טלגרף" הבריטי על כך שהמאמן הסקוטי בן ה-71 לא ימשיך במועדון הכתה בתדהמה את עולם הכדורגל ומעוררת הדדים באנגליה ומחוצה לה. יונייטד הודיעה כי פרגוסון יפרוש בתום העונה מאימון הקבוצה ויצטרף להנהלת המועדון. "המנג'ר הכי מצליח בהיסטוריה של הכדורגל האנגלי יפרוש מאימון אחרי המשחק האחרון של העונה ב-19 במאי ויצטרף להנהלת המועדון", נאמר בהודעה של נצ'סטר יונייטד.

שוער העבר הגדול של מנצ'סטר יונייטד פיטר שמייכל, ניסה לעכל את ידיעות המתפרסמות באנגליה, והגיב: "אכזבה, הפתעה, עצב. אני מכיר את אלכס 20 שנה, וממה שהוא תמיד היה אומר זה לא נשמע הגיוני שהוא יפרוש עכשיו. לא חשבתי שהיום הזה יגיע היום".

לפני שלושה ימים אמר פרגוסון כי אין לו תכניות לעזוב את יונייטד, וזאת למרות שהוא אמור לעבור ניתוח בקיץ ניתוח בירך, אשר אמור להשביתו לזמן מה. על פי דיווחים, במהלך יום שלישי שיחקו מספר שחקני מנצ'סטר יונייטד גולף עם אנשי הצוות המקצועי ושם שמעו כי עליהם להתכונן לחדשות לגבי עתיד המנג'ר. הבוקר הוא הגיע ב-7 בבוקר למתחם האימונים של מנצ'סטר יונייטד, וכשעתיים אחר כך החלו להגיע שחקניו, כשהם מקפידים לא לדבר עם התקשורת.

קשר יונייטד לשעבר פול אינס: "לעולם לא נראה מישהו כמו אלכס. זה שוק אדיר. אני אחד מברי המזל שהתאמן תחתיו, כששיחקתי שש שנים ביונייטד. בפעם הראשונה שבאתי למועדון נכשלתי בבדיקה הרפואית וחשבתי שהמעבר יבוטל, אבל אלכס התייחס אליי כאילו אני הבן שלו. הוא היה תובעני, הסטנדרטים שלו בשמיים, היו לו עליות וירידות עם כל השחקנים והוציא מאיתנו את הטוב ביותר".

רוד ואן ניסטלרוי: "2001-2006, 219 משחקים, 150 שערים תחת המאמן המצליח ביותר בהיסטוריה של הכדורגל. זו הייתה פריבילגיה מיוחדת"

ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון: "ההישגים של סר אלכס פרגוסון יוצאי דופן. אני מקווה שהפרישה שלו תקל על החיים של קבוצתי אסטון וילה".

26 במאי 1999: אלכס פרגוסון חוגג עם פטר שמייכל ושחקני מנצ'סטר יונייטד זכייה בגביע אירופה לאחר ניצחון על באיירן מינכן. Shaun Boterill, GettyImages
סוף עידן. שמייכל ופרוגוסון מניפים את גביע ליגת האלופות ב-1999/GettyImages, Shaun Boterill

מייקל אואן: "קשה לעכל את זה. מנצ'סטר יונייטד בלי סר אלכס זה פשוט לא מרגיש נכון. איזה בן אדם. הדבר הגדול זה שזה נגמר בתנאים שלו. איזו זכות הייתה לי לשחק תחת המאמן הכי טוב שעולם הכדורגל אי פעם ראה. אף אחד לא ישיג מאזן כמו שלו. מדהים לקרוא את רשימת הישגיו. הוא והסגל תכננו ללכת למרוצי סוסים היום, אני בטוח שהם יתחרטו כעת, כי אם לא זה יהיה קרקס תקשורתי".

בלם מנצ'סטר סיטי, וינסנט קומפני: "סר אלכס הוא אחד המאמנים הגדולים בהיסטוריה, אחרי 26 שנה כמאמן יונייטד כולנו מכבדים אותו".

מגן מנצ'סטר יונייטד לשעבר קלייטון בלקמור, הגיב לידיעות על פרגי: "מבחינתי כל מה שהוא צריך זה מנוחה. אני מקווה שיודיע שהוא רק לוקח צעד אחורה בגלל הניתוח שעליו לעבור".

שחקן העבר של יונייטד, גורדון מקווין, אמר בנושא: "אם זה נכון, מדובר בהלם מוחלט עבור האוהדים. מבחינתם אין זמן טוב שבו פרגוסון אמור לעזוב. הם יהיו הרוסים. איך מחליפים אותו? כמובן שהוא לא ימשיך לעד, אבל לא הייתה שום אינדיקציה לכך שהוא עוזב פתאום".

אדווין ואן דר סאר: "זה היה צפוי כבר זמן מה, אבל זה עדיין שוק גדול ועדיין לא עיכלתי את זה. מנג'ר גדול ואדם בלתי נשכח".

מועדון הכדורגל צ'לסי: "הארגון שלנו מודה לסר אלכס פרגוסון ומאחל לו כל טוב עם פרישתו. הוא היה יריב פנטסטי במשך 26 שנה".

כריסטיאנו רונאלדו צירף תמונה ישנה שלו עם פרגוסון בטוויטר והוסיף: "תודה על הכל, בוס".

נשיא אופ"א ספ בלאטר: "כעת שמעתי שסר אלכס פרגוסון פורש בסוף העונה. ההישגים שלו הופכים אותו ללא ספק לאחד הגדולים. זה היה כבוד גדול להעניק ביחד איתו את תואר כדור הזהב ב-2011. האם השליטה שלו בצמרת העולמית תשוחזר אי פעם?".

נשיא אופ"א מישל פלאטיני: "סר אלכס תרם בצורה מסיבית לכדורגל, לא רק בסקוטלנד ואנגליה, אלא בכל אירופה ומעבר לכך. המסירות שלו, תשומת הלב לפרטים והעין המיוחדת לכישרון, כמאמן אברדין ומנצ'סטר יונייטד, הביאו לו תארים גדולים במשך 30 שנים. קורות חייו הן יוצאות מן הכלל בעולם שמתמקד בפתרונות קצרות טווח במקום חזון ארוך טווח. אני מקווה שהוא ימשיך לשתף פעולה עם אופ"א עם הידע הנהדר שלו לדור הבא של המאמנים הבאים בכדורגל האירופי שינסו לחקות את הישגיו".

רפאל נדאל: "קריירה גדולה במלחמה על הקבוצה. אני מעריץ את סר אלכס פרגוסון. בהצלחה בדרך החדשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מאמן מנצ'סטר יונייטד אלכס פרגוסון. Alex Livesey, GettyImages
יצטרף להנהלת המועדון וישאיר נעלים ענקיות אחריו. פרגוסון/GettyImages, Alex Livesey

סוכניות ההימורים השונות החלו לפרסם עם הידיעה על פרישתו של פרגוסון רשימה של מועמדים להחליפו. על פי כל הסוכנויות המועמד מספר 1 הוא דיוויד מויס, מאמנה של אברטון, ובמקום השני נמצא ג'וזה מוריניו, מאמנה של ריאל מדריד. בין המועמדים הבולטים הנוספים נמצאים מאמן בורוסיה דורטמונד יורגן קלופ, אקס מנצ'סטר יונייטד ומאמן מולדה כיום, אולה גונאר סולשייר, מאמנה הטרי של באיירן מינכן פפ גווארדיולה, והאקסים של היונייטד גארי נוויל ולורן בלאן. בין השמות המעניינים שניתן להמר עליהם נמצאים גם פול סקולס, מרקו ואן באסטן, אריק קנטונה, רובי פאולר ואפילו השופט האוורד ווב.

ובתוך כך, במקביל לפרסום על העזיבה של פרגוסון, ב'דיילי מירור' מדווחים שווין רוני עשוי לעבור הקיץ לבאיירן מינכן. אלופת הבונדסליגה הסכימה לשלם תמורת החלוץ 30 מיליון ליש"ט, כאשר על פי הנטען רוני מעוניין לצאת לדרך חדשה ולחבור לפרויקט החדש של פפ גווארדיולה. כזכור, רוני כבר הוזכר מוקדם יותר כמועמד לעבור לפריס סן ז'רמן, אבל נראה כי הוא יעדיף את האופציה הגרמנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully