וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: חלוץ וג'נטלמן

6.5.2013 / 6:30

אחרי שכבש את לב אוהדי לאציו, מירוסלב קלוזה הבקיע חמישייה נדירה ומוביל את נבחרת המחזור. לצידו: החלוץ שצועד בעקבות מראדונה והמושיע של אסטון וילה

זה היה השבוע של הכדורגל הגרמני. באיירן מינכן ודורטמונד העפילו יחד לגמר ליגת האלופות אחרי שהשאירו מאחור את ברצלונה וריאל מדריד, בהתאמה, ועולם הכדורגל כולו הילל את טכניקות האימון של הגרמנים והפנה מבט לעבר הבונדסליגה, שם נערכה חזרה גנרלית לגמר הגדול. כאשר ההמולה הסתיימה, הגיע תורו של מירוסלב קלוזה להתייצב באור הזרקורים. חלוצה לשעבר של באיירן מינכן כבר כבש את לב אוהדי לאציו, אבל במחזור ה-35 הגדיל לעשות ותפס את הכותרות באיטליה, לעתים על חשבון האליפות של יובנטוס, בזכות חמישייה מופלאה שהבקיע לרשת בולוניה. קלוזה מוביל את נבחרת המחזור השבועית לצד שני חלוצים נוספים שהפציצו בסרייה A, כשמאחוריהם הסלע של אברטון, המנהיג של מארסיי והמושיע של אסטון וילה.

מירוסלב קלוזה שחקן לאציו. GettyImages
אי אפשר לסיים שבוע גרמני נפלא בלי להריע לו. מירוסלב קלוזה/GettyImages

שוער

סדריק קראסו - בורדו

0:0 בין שתי ההגנות הכי טובות בליגה הצרפתית אחרי פריס סן ז'רמן. זו לא תוצאה כל כך מפתיעה, אך המפגש בין סנט אטיין לבורדו ביום שישי היה שווה שערים. בצד אחד. הירוקים תקפו, בעטו ממרחק וניסו עם כדורים חופשיים, אבל בכל הזדמנות נתקלו בסדריק קראסו. שוער בורדו, עם סרט הקפטן על זרועו, דאג לכך שקבוצתו לא תגיע לחצי גמר הגביע החשוב מול טרואה ביום שלישי מצוברחת אחרי הפסד. הוא עצר באחד על אחד את רומן המומה, הדף את הנגיחות של ברנדאו ושם יד חזקה כדי להדוף את הכדור האדיר שירה ז'וסואה גילאבוגי. "נחה עליו המוזה", התפייט בסיום מאמן סנט אטיין כריסטוף גאלטייה. "מה כבר יכולנו לעשות?".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
סדריק קראסו שוער בורדו. רויטרס
נחה עליו המוזה. סדריק קראסו/רויטרס

הגנה

מגן ימני: קווין גרוסקרויץ - דורטמונד

הרכבים משניים, אווירת סוף עונה בליגה ועייפות אחרי הישג. לכאורה, זה אמור היה להיות מפגש רגוע בין דורטמונד לבאיירן מינכן. נראה לכם? החזרה הגנרלית לקראת גמר ליגת האלופות הייתה עוד קיסם למדורה הבוערת בין שני המועדונים בעקבות עסקת מריו גצה. העימות בין מאמן דורטמונד יורגן קלופ למנהל הספורטיבי של באיירן ושחקן העבר של הצהובים-שחורים, מתיאס זאמר, מספר את הסיפור. היריבות חמה מאי פעם. על המגרש, דורטמונד הצליחה לעצור את האלופה אחרי 14 ניצחונות ליגה רצופים ונותרה ללא הפסד מולה בששת מפגשי הליגה האחרונים. הקשר קווין גרוסקרויץ היה הטוב על המגרש. ארבעה ימים אחרי שבילה ב-4:30 לפנות בוקר (באישורו של קלופ) עם האוהדים בפאב אירי במדריד, גרוסקרויץ פתח כמגן ימני במקום לוקאש פישצ'ק, ושוב החזיר למאמנו עם הרבה השקעה, עבודה בלתי פוסקת והפעם גם עם שער נאה מהאוויר. שוורצגלבן מבטן ומלידה.

בלם: פיל ג'אגיילקה - אברטון

הדרבי ה-220 של מרסיסייד, בדיוק כמו קודמו, הסתיים ללא הכרעה. רק שהפעם אברטון לא נזקקה לחזור מפיגור של שני שערים. הטופיז הציגו משחק הגנה נפלא באנפילד ונהנו מעוד תצוגה של פיל ג'אגיילקה. בדקה ה-30 הקהל המקומי כבר הריח באוויר את השער ה-99 של סטיבן ג'רארד, אלא שקפטן אברטון דאג למנוע זאת ממנו עם חסימה נהדרת. ג'אגיילקה המשיך לעמוד בדרכה של ליברפול גם במחצית השנייה, חילץ כדורים, בלם בגופו ויחד עם סילבן דיסטן חתם הופעה מרשימה במרכז ההגנה מול פיליפה קוטיניו ודניאל סטארידג' שהבריקו בשבוע שעבר. דייויד מויס עשה עוד צעד בדרך להפוך למאמן הראשון מאז 1962 שמוביל את אברטון לשתי עונות רצופות בהן היא מקדימה את ליברפול. בזכות ההגנה.

קווין גרוסקרויץ שחקן דורטמונד חוגג שער. רויטרס
צהוב-שחור מבטן ומלידה. קווין גרוסקרויץ/רויטרס

בלם: עומר טופראק - לברקוזן

אחרי שנת היעדרות אחת, לברקוזן חוזרת לליגת האלופות. ניצחון 0:2 בנירנברג הבטיח לקבוצה את המקום השלישי והכרטיס האוטומטי לשלב הבתים, כאשר השער הראשון הושג ממקור לא צפוי. הכי לא צפוי. 89 משחקים המתין עומר טופראק לשער ראשון בבונדסליגה. הוא היה השחקן היחיד בהרכב של לברקוזן בשבת שמעולם לא כבש בליגה הבכירה, עד שבדקה ה-26 של משחקו ה-90 נגח לרשת ושבר את הקרח. הבלם בן ה-23, שנולד בגרמניה ושיחק בנבחרת הנוער שלה עד שבחר לבסוף בטורקיה, עשה התקדמות מרשימה אצל סמי הופיה וההופעה המצוינת נגד נירנברג, בתוספת שער הבכורה, אפשרו לו ליהנות באופן די מפתיע מאור הזרקורים. לאחרונה נפוצו ידיעות בטורקיה לפיהן האלופה הטרייה גלאטסראיי מעוניינת מאוד להחתימו. כך או כך, טופראק יהיה בליגת האלופות בעונה הבאה.

מגן שמאלי: פיליפה לואיס - אתלטיקו מדריד

23 בינואר 2010. הדקה ה-49 של המחזור ה-19. פיליפה לואיס העלה את דפורטיבו לה קורוניה ליתרון מול אתלטיק בילבאו, אבל נפצע בהתנגשות עם השוער גורקה איראיסוס והורד על אלונקה. דפור ניצחה 1:3, אך היה זה השער האחרון של המגן הברזילאי במדיה. באותו אירוע הוא שבר את עצם השוקית ונעדר במשך ארבעה חודשים, עד שחזר לשני המחזורים האחרונים ואז עבר לאתלטיקו מדריד. בשבת הוא שב לריאסור, נתן אהבה וגם קיבל. פיליפה היה הטוב בשורות אתלטיקו, במשחק בו השופט גנב את ההצגה. המגן סייע לחוליית ההגנה לשמור על שער נקי בפעם ה-19 העונה וגם ביצע פריצות מצוינות על הקו המוכר שהיה בזמנו שייך לו בלעדית. "אני נמצא בשיאי, זו התקופה הכי טובה שלי בקריירה", אמר. "אני אהיה עם אתלטיקו בליגת האלופות. עכשיו אני רק צריך שדפור תישאר ואז אוכל להגיד סופית שזו עונה מוצלחת".

פיליפה לואיס שחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
נתן אהבה לדפור וגם קיבל. פיליפה לואיס/רויטרס

קישור

מתיו ולבואנה - מארסיי

לאחר הניצחון 1:2 על באסטיה בשבת, פנה שדר הקווים לאנדרה פייר ג'יניאק, כובש הצמד במשחק, על מנת לראיין אותו. חלוץ מארסיי השיב: "לא, עדיף שתדבר עם מתיו ולבואנה. הוא איש המשחק". מי אנחנו שנתווכח? שבוע אחרי כבש את שער הניצחון לרשת לוריין וגם ספג סטירה משוער היריבה פביאן אודאר, קשר נבחרת צרפת הפנה את הלחי השנייה וחזר לעסוק במה שהוא מתמחה: בישולים. שני אסיסטים נהדרים לג'יניאק העלו את מאזנו של ולבואנה לתשעה בישולים העונה, כל כדור שלו הגיע ליעד ורק רשלנות של חבריו גרמה למארסיי להסתפק פעם נוספת בניצחון דחוק במקום להביס. "הוא המנהיג שלנו העונה, כולנו אחריו", הודה המאמן אלי בופ. אחריו לליגת האלופות.

אפוניו - סראגוסה

קרבות התחתית הם הדבר הכי מעניין שיש לליגה הספרדית להציע כרגע. שש קבוצות בקלחת, מדי שבוע המצב משתנה ובכל מקרה תהיה כאן ירידה דרמטית. בשבועיים האחרונים, גרנאדה וסראגוסה על הגל. הראשונה השיגה ניצחון שני ברציפות בזכות 0:1 בדרבי על מלאגה, ואילו סראגוסה עשה זאת בסטייל עם 0:3 ביתי על ראיו וייקאנו. גם עבורה היה זה ניצחון שני רצוף, אחרי 15 משחקים ללא ניצחון לפני כן. החיסרון המרכזי מבחינת סראגוסה בתקופה הרעה היה זה של אפוניו. כשהוא על המגרש, הכול נראה אחרת. נגד ראיו הרגיע הקשר עם פנדל מוצלח שביעי שלו העונה ובתוספת הזמן השלים צמד ראשון העונה עם בעיטה מחוץ לרחבה. תשעה שערי ליגה יש לאפוניו, בדיוק כמו בעונת השיא האישית עם מלאגה ב-2008/9. גם אז החלוקה הייתה זהה - שבעה פנדלים ושני שערי שדה. סראגוסה שוב תלויה רק בעצמה.

גבריאל אגבונלהור - אסטון וילה

שימו לב לנתון הבא: לו התחרות על תואר מלך השערים בפרמיירליג הייתה נפתחת ב-1 במרץ, היו מוליכים אותה כריסטיאן בנטקה עם שבעה שערים וגבריאל אגבונלהור עם שישה (כמו רובין ואן פרסי). לאוהדי אסטון וילה נותר לתהות היכן היה הפוטנציאל הזה במשך העונה? אז אגבונלהור, כהרגלו, החמיץ העונה כמעט שלושה חודשים במצטבר בגלל פציעות. למרות זאת, ברגעי ההכרעה הוא נכנס לכושר מצוין. בשישייה לרשת סנדרלנד הוא שבר את שיא השערים של המועדון בפרמיירליג, אך ניגן כינור שני לבנטקה. בשבת, במגרשה של נוריץ', אגבונלהור כבר לקח את הקבוצה על הגב. הקיצוני הזריז חגג בצד שמאל, כבש במבצע אישי, סידר מצבים רבים לחבריו וכל זה הספיק ל-1:1 בדקה ה-89. אז גבי קיבל כדור מאשלי ווסטווד, השאיר אבק לסבסטיאן באסונג והכריע את קרב התחתית בצורה דרמטית. חמש קבוצות וחמש נקודות (זמנית) מפרידות בין אסטון וילה לקו האדום. שער שכנראה שווה הישארות.

שחקני אסטון וילה כריסטיאן בנטקה, גבריאל אגבונלהור חוגגים שער. רויטרס
שוב לוקח את הקבוצה על הגב. גבריאל אגבונלהור, במרכז/רויטרס

התקפה

מירוסלב קלוזה - לאציו

מאז פברואר 1986 לא היה שחקן שכבש חמישייה בסרייה A. רוברטו פרוצו היה האחרון שעשה זאת, ב-1:5 של רומא על אבלינו באולימפיקו. יותר מ-27 שנים אחרי, שוב באולימפיקו, שחזר את ההישג שחקן של לאציו. קבלו את מירוסלב קלוזה. אחרי ארבעה משחקים בהם לאציו לא ניצחה וכבשה רק שער אחד, קלוזה בן ה-34 פשוט התפוצץ על בולוניה ונתן את משחק חייו, כשגם החברים פרגנו ושיחקו בשבילו. במחצית הראשונה הוא חגג שלושער ראשון בליגה האיטלקית, בדקה ה-61 כבר היו לו חמישה כיבושים אחרי שישה ניסיונות לעבר השער. באיטליה עד כדי כך יצאו מגדרם, שב'גאזטה דלו ספורט' השתמשו במונח הספרדי 'מאניטה' כדי לתאר את החמישייה של מירו. המאמן ולדימיר פטקוביץ' ספג ביקורת מהאוהדים על שהעז להוציא את החלוץ הגרמני בדקה ה-68 ומנע ממנו אפשרות להשוות את שיא הליגה. רק קלוזה לא כעס. באיטליה כבר למדו להכיר: חלוץ וג'נטלמן.

אדינסון קבאני - נאפולי

נשארים באיטליה. ב-1987/8 הספיקו לדייגו מראדונה 15 שערים כדי לסיים כמלך שערי הסרייה A. מאז לנאפולי לא היה 'קאפוקנוניירה'. עד שבא אדינסון קבאני. החלוץ האורוגוואי, שסבל ב-2013 מהבצורת הארוכה ביותר שידע בימיו באיטליה, חזר מאז לאיתנו וביום ראשון הצטרף לרשימת הארוכה של חלוצים ששיפרו את מאזנם העונה על חשבון אינטר. קבאני כבש את השלושער השלישי שלו בליגה ב-2012/13 והוביל את נאפולי ל-1:3 שמבטיח לה כמעט בוודאות את המקום השני והכרטיס האוטומטי לליגת האלופות. בנוסף, המטאדור הפך עם הבקעת השער השני שלו מהנקודה הלבנה, לרביעי בתולדות המועדון שחוצה את רף 100 השערים. הוא צפוי לעזוב בקיץ בלי אליפות, אבל את חותמו בסן פאולו הוא הותיר.

גונסאלו ברחסיו - קטאניה

את חוליית ההתקפה על טהרת הסרייה A משלים גונסאלו ברחסיו. המחזור של החלוצים באיטליה היה כל כך מוצלח (צמדים גם לאנטוניו די נטאלה ומרקו בוריילו, שערי ניצחון לפאבלו אוסבלדו ומריו באלוטלי), עד כדי כך שהארגנטינאי, מחמיצן לא קטן, ציין שלושער ראשון בקריירה והוביל את קטאניה ל-0:3 קליל על סיינה. האורחים, בדרך הבטוחה לליגה השנייה, לא מצאו תשובה לברחסיו, שהסתדר היטב הפעם גם ללא שותפו אלחנדרו 'פאפו' גומס. החלוץ בן ה-28 השכין שלושה כדורים ברשת של ג'אנלוקה פגולו ולראשונה בקריירה האירופית חצה את רף 10 השערים. גם קטאניה עם שיא משלה - 51 נקודות, המאזן הטוב ביותר שלה בסרייה A. איפה היא ואיפה פאלרמו.

אדיסון קבאני חלוץ נאפולי מול אינטר. AP
גם רף 30 השערים בהישג יד. אדינסון קבאני/AP

שווים אזכור

אוליבר באומן (פרייבורג) - רוצה כרטיס לאירופה

ווינסטון ריד (ווסטהאם) - הצדיק את החוזה החדש

שון מאלוני (וויגאן) - שוב ברגע האחרון?

אלכסנדר מאייר (פרנקפורט) - העונה הטובה בקריירה

כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) - באיחור של ארבעה ימים

אנטוניו די נטאלה (אודינזה) - סופ"ש של סקוררים באיטליה

דריו סביטאניץ' (ניס) - המרדף נמשך

אלכסנדר מאייר שחקן פרנקפורט. רויטרס
פרנקפורט לא מרפה. אלכסנדר מאייר/רויטרס

כוכב אורח

סלצ'וק אינאן - גלאטסראיי

פתיח טרים המורחק צפה מהיציע, ווסלי סניידר ודידייה דרוגבה השתתפו באופן שולי למדי וגלאטסראיי חגגה אליפות מספר 19 בתולדותיה. האליפות החשובה מכולן - זו שבזכותה עקפה גלאטסראיי את פנרבחצ'ה שנותרה עם 18 אליפויות - הושגה שני מחזורים לסיום העונה, אחרי ניצחון ביתי 2:4 על סיבאספור. מלך השערים בוראק ילמאז כבש צמד ועלה ל-22 כיבושים בליגה, אבל מי ששימח את עשרות אלפי האוהדים באצטדיון היה סלצ'וק אינאן. הקפטן, שהיה חתום על אחד השערים העצמיים המטופשים של העונה רק לפני כחודשיים אך נחשב ליקירו של המאמן טרים, סובב כדור חופשי לרשת בדקה השמינית ובהמשך חגג צמד שני בקריירה (אחרי הקפצה מעל מגן יריב ובעיטה אדירה לרשת). עונה שנייה בגלאטסראיי, אליפות שנייה בקריירה. "אי אפשר לבקש יותר", אמר בסיום. "מדהים להיות אלוף, בשביל זה הצטרפתי".

שחקני גלאטסראיי ווסלי סניידר חוגג עם סלצ'וק אינן. רויטרס
עונה שנייה בגלאטסראיי, אליפות שנייה. סלצ'וק אינאן, משמאל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully