וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: יובנטוס זכתה באליפות ה-29 בתולדותיה

פנדל של וידאל סידר 0:1 לגברת הזקנה על פאלרמו ותואר שני רצוף. 1:3 לנאפולי על אינטר, שלושער לקבאני, חמישייה לקלוסה

זה היה באוויר כבר זמן רב, והיום (ראשון) זה קרה באופן רשמי: יובנטוס אלופת איטליה בפעם השניה ברציפות, וה-29 בתולדות המועדון המפואר הזה. הגברת הזקנה היתה זקוקה לנקודה בלבד, אך בכל זאת גברה על פאלרמו 0:1 והגדילה את הפער מנאפולי ל-14 נקודות, שלושה מחזורים לסיום. סגנית המוליכה נעלה בהמשך הערב את המחזור ה-35 עם משחק ביתי מסקרן מאוד מול אינטר שהסתיים ב-1:3 גדול אחרי הצגה אדירה של אדינסון קבאני שכבש שלושער בדרך לביסוס המקום השני. עוד קודם לכן, גברה מילאן 0:1 על טורינו ופתחה פער של ארבע נקודות במקום השלישי. ההצגה של הערב היתה שייכת למירוסלב קלוזה, שהפציץ חמישייה מדהימה ב-0:6 המטורף של לאציו על בולוניה.

אוהדי יובנטוס חוגגים אליפות מספר 31. AP
האמת שבאופן חוקי זו האליפות ה-29, אבל מי אנחנו שנתערב. אוהדי יובנטוס/AP

יובנטוס - פאלרמו 0:1

הגברת הזקנה שוב עשתה זאת, בדרך לאליפות ה-29 בתולדותיה (או ה-31, אם מחשיבים את שתי האליפויות הגנוזות שנלקחו ממנה בפרשת ה'קלצ'ופולי'). על פי בקשת התאחדות הכדורגל האיטלקית, החגיגות הרשמיות אמנם יידחו עד אחרי המשחק מול קליארי בשבוע הבא, אך תהיו בטוחים שכל טורינו תהיה צבועה שחור-לבן היום, ובצדק.

האלופה אמנם היתה עדיפה במחצית הראשונה, כשאנטוניו קונטה העלה פעם נוספת את ההרכב שיבש בשבועות האחרונים, עם פול פוגבה בקישור ומירקו ווצ'יניץ' כחלוץ בודד, אלא שבעוד יובה החזיקה בכדור ב-65 אחוז במחצית הראשונה, הגברת הזקנה התקשתה להגיע למצבים של ממש וירדה לחדרי ההלבשה בתוצאה 0:0. בדקה ה-51 כמעט העלה פרביציו מיקולי הוותיק את האורחת ליתרון מדהים כשקיבל כדור בתוך הרחבה, אך הבעיטה האלכסונית והשטוחה שלו מצאה את הקורה של ג'יאנלואיג'י בופון. ואז, בדקה ה-59, קיבלה מוליכת הטבלה מתנה מהשופט כשמאסימו דונאטי ספק-דחף ברחבה את מירק ווצ'יניץ', וארתורו וידאל ניצל זאת כדי לכבוש מהנקודה הלבנה ולקבוע 0:1.

עד הסיום לא היתה רחוקה יובה משער שני, אך הסתפקה בניצחון הצנוע וסיימה את המשחק בעשרה שחקנים בשל הרחקתו של פול פוגבה, שירק על שחקן יריב והורחק בדקה ה-83. פאלרמו, מצידה, ממשיכה להסתבך בתחתית וצונחת מתחת לקו האדום בשל נצחונה של גנואה.

צעד אחר צעד: כך שייטה יובנטוס לאליפות שניה ברציפות

שחקני יובנטוס חוגגים. רויטרס
מגיע להם. שחקני יובנטוס חוגגים עם וידאל/רויטרס

נאפולי - אינטר 1:3

נאפולי שראתה את יובה חוגגת עברה להתמקד במטרה העיקרית שלה והיא הבטחת המקום השני. בינתיים המארחים השיגו לפחות מקום במוקדמות ליגת האלופות אחרי שפתחו פער של 11 נקודות על פני פיורנטינה הרביעית ושבע על מילאן השלישית. מי שבעיקר דיבר על המגרש הוא אדינסון קבאני שהפציץ שלישייה שסידרה ניצחון שלישי ברציפות לנאפולי, בעוד אינטר מתרחקת מאירופה ורשמה הפסד רביעי מארבעת המשחקים האחרונים.

כבר אחרי שלוש דקות גוראן פאנדב הכניס כדור עומק מצוין לקבאני שגלגל מקרוב את הראשון. אבל אינטר לא הרימה ידיים ועשרים דקות לאחר מכן היא קיבלה פנדל אותו בעט פנימה ריקרדו אלברס. הקצב המצוין נמשך ובדקה ה-33 גם נאפולי קיבלה פנדל וקבאני קיבל את ההזדמנות לכבוש את השני שלו. החגיגה של האורוגוואי נמשכה אחרי התקפה מתפרצת שהסתיימה עם בישול של פאנדב וקבאני סגר את הסיפור מקרוב.

אדיסון קבאני חלוץ נאפולי מול אינטר. AP
הצגה של איש אחד. אדינסון קבאני/AP

מילאן - טורינו 0:1

הרוסונרי רצו לנצל את ההפסד של פיורנטינה לרומא אמש כדי לפתוח פער של ארבע נקודות במקום השלישי, וזה בדיוק מה שהם עשו, אך לא לפני שהגירו לא מעט זיעה. המארחת היתה מסוכנת בהרבה, אך החמצות של מריו באלוטלי, קווין פרינס בואטנג וסטפן אל שעראווי, שפשוט לא הצליחו להכניע את ז'אן פרנסואה ג'ילה הוותיק, מנעו ממנה למצוא את הרשת בפתיחה. בדקה ה-83 נפרץ סוף סוף הסכר, כשבאלוטלי שלח רגל ארוכה ומטווח קצר קבע את תוצאת המשחק. מסימיליאנו אלגרי ושחקניו יפגשו בשבוע הבא את נועלת הטבלה, פסקארה, בתקווה להבטיח את המקום השלישי.

לאציו - בולוניה 0:6

מירוסלב קלוזה יחגוג בעוד חודש יום הולדת 35. אז מה? החלוץ הגרמני הוכיח בפעם המי-יודע-כמה שהוא פשוט בלתי נגמר, כאשר נכנס הערב לספר השיאים של הכדורגל האיטלקי. קלוזה הפציץ חמישייה נדירה (השחקן הראשון שעושה זאת בסריה א' מאז רוברטו פרוצו ב-1985/1986 והגרמני הראשון שכובש חמישייה מאז יורגן קלינסמן ב-1986), והעלה באופן זמני לפחות את קבוצתו למקום השביעי בטבלה, מרחק חמש נקודות מהמקום המוביל לליגה האירופית. החגיגה של הגרמניה החלה בדקה ה-20, ונמשכה בדקות 35, 39, 49 ו-60, לפני שהוחלף בדקה ה-68. הרנאנס הצטרף גם הוא לרשימת המבקיעים בדקה ה-30.

חלוץ לאציו מירוסלב קלוסה חוגג. AP
ישר לספרי השיאים. קלוזה/AP

תוצאות נוספות

פארמה - אטאלנטה 0:2

הבקיעו לפארמה: מרקו פארולו (45), ג'ונתן ביאביאני (58)

גנואה - פסקארה 1:4

לגנואה: אנטוניו פלורו פלורס (19), מרקו בוריילו (30, 54), אנדראה ברטולוצ'י (70). לפסקארה: ג'יוזפה סקולי (35)

קטאניה - סיינה 0:3

לקטאניה: גונסאלו ברחסיו (14, 52, 71)

אודינזה - סמפדוריה 1:3

לאודינזה: אנטוניו די נטאלה (29, 52), לואיס מוריאל (87). לסמפדוריה: אדר (34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully