וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי נתניה ירדה לליגה הלאומית

ראובן עטר ושחקניו הובסו 3:0 על ידי באר שבע, ואחרי שמונה עונות בליגת העל הקבוצה מעיר היהלומים ירדה ליגה

one

אחרי שמונה עונות רצופות בליגת העל, מכבי נתניה ירדה הערב (שבת) לליגה הלאומית. הקבוצה מעיר היהלומים הגיעה למחזור ה-33 והאחרון של העונה מהמקום הלפני אחרון בטבלה, כשהיא חייבת ניצחון כדי להבטיח את הישארותה בליגת העל, אולם ראובן עטר ושחקניו נכנעו להפועל באר שבע 3:0, והקאמבק של השבועות האחרונים הסתיים בלב שבור.

נתניה, שחנכה העונה אצטדיון חדש ומפואר, סבלה מחולשה לאורך כל העונה וגם החלפתו של טל בנין בראובן עטר לא שינתה את מצב הקבוצה, ש"בילתה" באורח קבע בתחתית. אלפי אוהדים של נתניה הגיעו לתמוך בקבוצתם, וקיוו לניצחון שלישי רצוף שישאיר אותם עוד עונה בליגת העל, אך הסוף היה עצוב. כמו בשנת 1995, אז גם היה מחזור סיום דרמטי בסיומו ירדה נתניה ללאומית, כך גם העונה. הקבוצה מעיר היהלומים תשחק בעונה הבאה בלאומית, ותנסה לחזור לליגת העל.

באר שבע מנגד, התעלתה בדיוק במשחק הכי חשוב העונה, והבטיחה את הישארותה בליגה בזכות צמד מרהיב של דובב גבאי בדקות 29 ו-66, ושער יפה של סיראז' נאסר בדקה ה-34. אחרי הרבה דפיקות לב ועונה מאכזבת, מאות האוהדים שהגיעו מבירת הנגב והבעלים אלונה ברקת זכו לרגע של נחת מקבוצתם וחגגו ביציעים ועל כר הדשא.





כל הדרמה שהייתה במאבקי התחתית הלוהטים: דקה אחר דקה

אחמד סבע עם יוסי שבחון שחקני מכבי נתניה. ברני ארדוב
הבליץ הבאר שבעי שבר אותם. שבחון וסבע/ברני ארדוב

שני ניצחונות רצופים תחת המאמן החדש-ישן ראובן עטר החזירו את נתניה לחיים והיא הגיעה למחזור הסיום כשהיא תלויה בעצמה. מצד שני, הלחץ על הנתנייתים היה גדול מאוד והם לא ממש התמודדו עם מצבים כאלה בצורה חיובית העונה, וכך גם הערב. באר שבע הגיעה אף היא במצב לא פשוט וידעה שהפסד ישאיר אותה תלויה בחסדי היריבות. האדומים מבירת הנגב עמדו טוב יותר בלחץ, ושלטו במגרש ברוב חלקי המגרש, ואילו נתניה הציגה ככל הנראה את משחקה החלש ביותר מאז שעטר מונה למאמנה. בתום 90 דקות זה נגמר בחגיגה גדולה של באר שבע, ובערב עצוב לנתניה.

זה היה משחקו השישי של ראובן עטר כמאמן נתניה בקדנציה הזאת, מאז הצטרף למועדון בשלהי חודש מרץ. עטר הפסיד במשחקו הראשון, רשם שתי תיקו ושני ניצחונות, עד שרשם הערב הפסד נוסף, שהכריע את הכף לחובת קבוצתו. זו ירידה שנייה של עטר עם מכבי נתניה, אולם ב-2005 הוא הצליח גם להעלותה חזרה לליגת העל, והשאלה עתה היא האם יישאר במועדון ויקבל הזדמנות לשחזר את העבר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אוהדי מכבי נתניה. ברני ארדוב
ואיזה מסכנים האוהדים/ברני ארדוב

כמצופה משתי קבוצות שעלולות לרדת ליגה בסוף המחזור, שחקני באר שבע ונתניה רצו מרחבה לרחבה והמשחק היה פיזי וקצבי. בדקה ה-7 רביד גזל החמיץ מחמישה מטרים ופספס הזדמנות גדולה לשחרר לחץ בבאר שבע. האורחים המשיכו ללחוץ את נתניה, שהתקשתה לפתח משחק. המארחת השתחררה מעט מהלחץ ככל שנקפו הדקות והגיעה להזדמנות מצוינת בדקה ה-21, כשאחמד סבע החמיץ משבעה מטרים ובעט החוצה. ואז, בעיצומה של המחצית הראשונה, הגיעה הקריסה של נתניה. בדקה ה-29 כבש דובב גבאי בכדור חופשי מצוין, וחמש דקות אחריו בעיטה של סיראז' נאסר מחוץ לרחבה נעצרה ברשת הנתנייתית, ובאר שבע עלתה ל-0:2 מהיר עליו שמרה עד לשריקה למחצית.

ראבון עטר הכניס את דרגאן צ'ראן במקומו של יוסי שבחון בדקה ה-54 בתקווה לעורר את התקפת קבוצתו. נתניה שלטה יותר בכדור, אולם לא הצליחה לייצר מצבים מסוכנים ליד שערו של אג'ידה. בדקה ה-66 דובב גבאי השלים צמד כשפרץ קדימה ובעט כדור אדיר מחוץ לרחבה כדי לקבוע 0:3 לבאר שבעים. עטר הכניס את ויקי כחלון ועומר פרץ בדקה ה-73, אולם ביציעים כבר החלה נטישה של אוהדי נתניה. עד לסיום נתניה לא הצליחה לכבוש אפילו שער כבוד, וירדה ללאומית לאחר שהובסה 3:0 על ידי הפועל באר שבע.

לדף המשחק בוואלה! ספורט

ניקולאס פלצ'וק שחקן הפועל באר שבע מול יוסי שבחון שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
מלחמה משריקת הפתיחה. פלצ'וק ושבחון/ברני ארדוב

מהלך המשחק

דקה 76: נתניה הפקירה את החלק האחורי, ומתפרצת של באר שבע הסתיימה בהקשתה של המחליף תומר סוויסה, שחלפה סמוך לקורת שערה של המארחת.

* חלק מאוהדי נתניה החלו ביציה החוצה, בזמן שאוהדי באר שבע שרו וחגגו ביציע.

* באר שבע בדרך לניצחון חוץ ראשון בנתניה מאז 1992.

דקה 66: גול! דובב גבאי השלים צמד במבצע אישי מרהיב, כשבעט כדור אדיר מחוץ לרחבה וקבע 0:3 גדול לבאר שבעים. נתניה בדרך ללאומית.

דקה 61: פיניירו מסר כדור עומק נהדר לסבע, שבעט מתוך הרחבה, אולם אג'ידה זינק היטב והדף לקרן.

* באר שבע נסוגה לעבר שערה ונתניה שלטה בכדור, אולם לא הצליחה לייצר מצבים מסוכנים ליד שערו של אג'ידה.

דקה 49: עלי חטיב בעט כדור חופשי היישר לידיו של שוער באר שבע אג'ידה.

דקה 46: תבריזי פותח את המחצית השנייה, בה נתניה תקווה לקאמבק מהסרטים שישאיר לה תקווה לשרוד בליגת העל.

* ראובן עטר אומר לפני פתיחת המחצית השנייה: "נילחם, אנחנו חייבים לשנות גישה במשחק, ניתן גול והקהל ידחוף ויחזיר אותנו למשחק"

מאמן מכבי נתניה, ראובן עטר. ברני ארדוב
במחצית הוא עדיין האמין. עטר/ברני ארדוב

דקה 45: פלצ'וק פרץ עם הכדור מאגף ימין למרכז, ובעט כדור אדיר שנהדף על ידי שוער נתניה צ'נאמו.

דקה 35: הזדמנות גדולה לנתניה לחזור למשחק, אבל סבע נגח משבעה מטרים החוצה והכדור חלף סמוך לקורת שערו של אג'ידה.

* עטר בלחץ על הקווים, אוהדי נתניה ביציע נראים שבורים.

דקה 34: גול! נתניה בדרך ללאומית לאחר שסיראז' נאסר העלה את באר שבע ל-0:2. כדור חופשי שבעט נאסר פגע בחומה נתנייתית, חזר אליו ומ-20 מטרים הוא בעט פנימה והכפיל את יתרון האורחים.

דקה 29: גול! דובב גבאי בעט כדור חופשי מ-19 מטרים פנימה וקבע 0:1 גדול לבאר שבע. נתניה בצרות צרורות.

שחקן הפועל באר שבע, דובב גבאי. ברני ארדוב
כדור חופשי אדיר. גבאי חוגג את הראשון של באר שבע/ברני ארדוב

דקה 21: החמצה של נתניה. כשדור רוחב של אורי שטרית הגיע לאחמד סבע, שמשבעה מטרים בעט כדור שטוח שחמק סנטימטרים מהקורה של אג'ידה.

דקה 18: עוד החמצה אדירה של באר שבע. דובב גבאי קיבל כדור עומק, חלף על פני שוער נתניה ועמד מול שני שחקני הגנה של נתניה. המהלך הסתיים בבעיטה מתוך הרחבה לרשת החיצונית.

דקה 7: החמצה אדירה של רביד גזל. פלצ'וק מסר כדור רוחב מצוין מצד שמאל, וגזל, שעמד בתיבת החמש חופשי לחלוטין, בעט ברשלנות החוצה.

דקה 2: איום ראשון במשחק מרגלי ניקולאס פלצ'וק, שבעט מחוץ לרחבה היישר לידיו של שוער נתניה לואיג'י צ'נאמו.

דקה 1: השופט איתן תבריזי מוציא את ההתמודדות לדרך.

דובב גבאי, עודד גביש, הפועל באר שבע. ברני ארדוב
ידעו שרק ניצחון יבטיח הישארות ועשו מה שצריך בסטייל. גבאי וגביש/ברני ארדוב

מכבי נתניה: לואיג'י צ'נאמו, עומר צלישר, עמרי בן הרוש, ברונו פיניירו, אורי שטרית (ויקי כחלון, 71), קובי דג'אני, בן בנימין, פיראס מוגרבי, עלי חטיב (עומר פרץ, 73), יוסי שבחון (דרגאן צ'ראן, 54), אחמד סבע.

הפועל באר שבע: אוסטין אג'ידה, אביתר אילוז, בן והבה, עודד גביש, אופיר דוידזאדה, וויליאם סוארס, פטריק אוסיאקו, רביד גזל, סיראז' נאסר, ניקולאס פלצ'וק (תומר סוויסה, 71), דובב גבאי (קלמי סבן, 83).

אוהדי הפועל באר שבע. ברני ארדוב
מאות אדומים באו מבירת הנגב ואהבו מה שראו/ברני ארדוב
אורי שטרית, מכבי נתניה. ברני ארדוב
תוצאת המחצית הראשונה הוציאה את הרוח מהמפרשים. אורי שטרית ושחקני נתניה/ברני ארדוב
מכבי נתניה מול הפועל באר שבע לוח תוצאות. ברני ארדוב
מכבי נתניה מול הפועל באר שבע לוח תוצאות/ברני ארדוב
מאמן מכבי נתניה, ראובן עטר. ברני ארדוב
מאמן מכבי נתניה, ראובן עטר/ברני ארדוב
שחקני מכבי נתניה אחרי ירידת ליגה בתום עונת 2012/13. ברני ארדוב
דקות הסיום היו סבל מתמשך/ברני ארדוב
שחקן מכבי נתניה אחמד סבע אחרי ירידת ליגה. ברני ארדוב
סבע ונתניה יורדים ללאומית, וינסו לעלות חזרה בעונה הבאה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully