וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: 1:1 בין בורוסיה דורטמונד לבאיירן מינכן

תיקו לשתיים רגע לפני המפגש בגמר האלופות. גרוסקרויץ כבש למארחים, גומז השווה. לבנדובסקי החטיא פנדל, גונדואן נפצע

אחרי הפגנת הכוח המרשימה של הכדורגל הגרמני בשבועות האחרונים בזירה האירופית, בסוף השבוע יצא המחזור ה-32 בבונדסליגה לדרך עם המשחק הגדול מכולם. כשלושה שבועות לפני העימות בגמר ליגת האלופות, נפרדו בורוסיה דורטמונד ובאיירן מינכן הנהדרות בתיקו 1:1. שתי הקבוצות, כנראה הטובות באירופה, שיחקו בהרכבים משניים ושמרו על הכוכבים הגדולים לקראת המשחק בוומבלי. קווין גרוסרויץ העלה את דורטמונד ליתרון, מריו גומז השווה. ראפיניה מבאיירן הורחק, לבנדובסקי יכל לנצח את המשחק עבור דורטמונד, אבל החטיא פנדל. אילקאיי גונדואן מדורטמונד נפצע בפתיחה והוא בספק לגמר האלופות.

המחזור נפתח כבר בשישי, עם 0:1 קטן-גדול של שאלקה בחוץ על מנשנגלדבאך, שמקרב אותה מאוד להבטחת המקום בליגת האלופות. בתחתית, ורדר ברמן והופנהיים נפרדו בתיקו 2:2 דרמטי במשחק על שש נקודות בתחתית. המחזור יושלם ביום ראשון עם שני משחקים: פרייבורג - אוגסבורג, המבורג - וולפסבורג.

קווין גרוסקרויץ שחקן דורטמונד חוגג שער. רויטרס
כבש שער נפלא בפתיחה. קווין גרוסקרויץ/רויטרס

בורוסיה דורטמונד - באיירן מינכן 1:1

קצת לפני שהן ממריאות ללונדון לגמר ליגת האלופות (ב-25 במאי), שתי הקבוצות הכי חמות באירופה נפגשות למשחק על המון יוקרה. המשחק הזה יסמל את העברת הכתר מאלופת השנתיים האחרונות לאימפריה הבווארית, אבל הקבוצה הביתית תבקש להראות שכוחה במותניה ותנסה לנפץ את רצף 14 ניצחונות הליגה של באיירן.

לדורטמונד יש שישה ניצחונות רצופים משלה בליגה וערב המחזור היא רחוקה שתי נקודות מהבטחת המקום השני. הפסד של באיירן יהיה השני שלה בלבד העונה. למרות שהרבה יוקרה מונחת על הכף, שני המאמנים פתחו עם הרכבים די משניים. מריו מנדז'וקיץ וחאבי מרטינס קיבלו מנוחה אצל הבווארים כאשר קלאודיו פיזארו ומריו גומז קיבלו אשראי בהרכב, כמו גם שאקירי השוויצרי שפתח על חשבונו של תומאס מולר. מאטס הומלס ומרקו רויס מקבלים מנוחה אצל המארחים ופתחו על הספסל, כאשר מריו גצה הפצוע לא בסגל. רוברט לבנדובסקי פתח בחוד.

למרות ההרכב החסר דורטמונד המארחת פתחה את המשחק הזה בהתלהבות וכבשה כבר אחרי 12 דקות. קובה הפולני הנהדר פרץ מצד שמאל והרים כדור לקווין גרוסקרויץ שפגש את הכדור מצוין ומהאוויר בעט לרשת הגבוהה. 0:1 לדורטמונד. על חגיגות השער הזה, העיבה הפציעה המוקדמת של אילקאי גונדואן, שלא הצליח להתאושש אחרי מפגש לא נעים עם קונטנטו מבאיירן והוחלף בדקה ה-14. אלו בהחלט בשורות לא נעימות לקבוצה של יורגן קלופ, שכבר נאלצה להתמודד עם פציעתו של מריו גצה הכוכב, שנמצא גם הוא בספק גדול לגמר האלופות בשל פציעה.

באיירן לא נבהלה מהיתרון הזה ומכונת השערים שלה מריו גומז מצא את השוויון בדקה ה-23. ראפיניה הברזילאי הרים כדור מצד ימין וגומז, שפתח במקומו של מריו מנדז'וקיץ נגח בצורה אופיינית לרשת. 1:1 בסיגנל אידונה פארק.

שחקני באיירן מינכן חוגגים שער עם מריו גומז. רויטרס
בכל משחק שהוא משותף הוא כובש. מריו גומז/רויטרס

בדקה ה-60 קיבלה דורטמונד הזדמנות נהדרת להחזיר לעצמה את היתרון, כאשר השופט הורה על כדור עונשין מ-11 מטרים לאחר ספק נגיעת יד של ג'רום בואטנג בתוך הרחבה. רוברט לבנדובסקי, מלך שערי הקבוצה בעט שטוח לפינה אבל מנואל נוייר הדף נהדר והציל את קבוצתו מפיגור שני.

בדקה ה-65 נותרה באיירן מינכן בעשרה שחקנים לאחר שראפיניה הברזילאי הורחק אחרי מרפק מכוער ששלח לעבר פרצופו של קובה, מגן דורטמונד. דורטמונד ניסתה לנצל את היתרון המספרי, אך ההגנה החזקה של באיירן עמדה בפרץ ושתי הקבוצות חילקו נקודות בסיום.

יוליאן דרקסלר רפאל שחקני שאלקה חוגגים שער. GettyImages
ביצוע מושלם. דרקסלר ורפאל חוגגים/GettyImages

בורוסיה מנשנגלדבאך - שאלקה 1:0 (שישי)

שאלקה לא ניצחה את גלדבאך בחוץ מאז 2006 והמארחת הגיע אחרי שלושה ניצחונות בית רצופים, אבל כל זה לא הפריע לחבורה בכחול, שהשיגה שלוש נקודות יקרות מפז וניצבת בעמדה מצוינת להבטחת המקום במוקדמות ליגת האלופות בעונה הבאה. לשאלקה יש כעת 52 נקודות והמרדף שלה בשני המחזורים האחרונים יהיה כנראה אחרי המקום השלישי, המוביל ישירות אל שלב הבתים. גלדבאך לעומת זאת, עלולה לפספס את המקום באירופה בשל ההפסד הזה. חואן אראנגו המארח בעט כדור מוזר לקורה בדקה ה-64 וגלדבאך לחצה, אבל יוליאן דרקסלר הצעיר היה זה שכבש את השער היחיד במשחק, כאשר בדקה ה-82 הוא ביצע דאבל פס קטלני עם רפאל ושלח לרשת מקרוב.

קווין דה ברוין שחקן ורדר ברמן. רויטרס
שער פרידה בדרך לדורטמונד? קווין דה ברוין, מימין/רויטרס

ורדר ברמן - הופנהיים 2:2

10 משחקים בלי ניצחון וצבירת ארבע נקודות מ-30 אפשריות, קירבו את ורדר ברמן לתחתית ובתום המחזור ה-32 היא הייתה עשויה למצוא את עצמה במקום ה-16 שמוליך לצמד משחקי פלייאוף על ההישארות. המשחק הזה נפתח נהדר עבור המארחים, אבל הופנהיים השוותה בצורה דרמטית מאוד.

ארון האנט היה זה שכבש את הראשון אחרי 74 שניות בלבד, בפנדל הכי מהיר שקיבלה קבוצה בבונדסליגה במילניום הנוכחי. בדקה ה-24 קווין דה ברוין, השחקן הבלגי שיעבור ככל הנראה לדורטמונד בעונה הבאה הכפיל את היתרון של המארחים. נילס פטרסן הדני היה זה שבנה את הגול כשחטף כדור מצד ימין ומסר כדור רוחב לדה ברוין, שבעט חד ושטוח פנימה והיה נדמה כי המארחים בדרך לניצחון בטוח. המארחים הובילו עד הדקה ה-85 שבא הגיח סוון שיפלוק, שצימק והחייה את התקוות של קבוצתו. עמוק בתוספת הזמן, שיפלוק היה זה שכבש את השער השוויון כשבעט ברגל ימין מתוך הרחבה, אחרי שקיבל בישול נגיחה מאנדראס לודוויג.

התיקו הזה מותיר להופנהיים סיכוי קטן לשרוד בליגה כאשר נכון לעכשיו היא מרוחקת 2 נקודות מדיסלדורף שהפסידה לפרנקפורט וממוקמת בחוף מבטחים. ברמן מקדימה אותה בחמש נקודות במקום ה-14 ועדיין לא הבטיחה הישארות.

קווין דה ברוין חוגג עם שחקני ורדר ברמן. רויטרס
החגיגות היו מוקדמות מדי. שחקני ברמן אחרי השער השני/רויטרס

משחקים נוספים:

נירנברג - באייר לברקוזן 2:0
עומר טופארק (26). סטפן קיסלינג (62, בפנדל).

שטוטגרט - גרויטר פורת 2:0
גוטוקו סאקאי (50, עצמי), ליר אזמי (89).

האנובר - מיינץ 2:2
להאנובר: ארתור סוביץ' (26), מאמה דיוף (70). למיינץ: ניקולאי מולר (25, 79).

פרנקפורט - דיסלדורף 1:3
לפרנקפורט: אלכס מאייר (30, 87). סרדן לאקיץ' (50). לדיסלדורף: דני שהין (78).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully