וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ריאל ניצחה 1:2 בדרבי, תיקו לבארסה, חמד כבש

די מריה כבש שער ניצחון (62) לבלאנקוס, שער ובישול למסי ב-2:2 של הקטלאנים מול בילבאו. חמד הבקיע, מאיורקה אחרונה

אחרי המהלומה שחטפו מיריבותיהן הגרמניות בחצאי גמר ליגת האלופות, שבו ריאל מדריד וברצלונה לליגת המקומית. המחזור ה-33 סיפק הזדמנות לברצלונה להבטיח אליפות, אבל שער שוויון דרמטי של אנדר הררה קבע 2:2 דרמטי בין בילבאו לברצלונה, ומנע מהקטלאנים ניצחון למרות שער מדהים ובישול של מסי, שנכנס כמחליף במחצית השנייה. לאחר התיקו של ברצלונה, השיגה ריאל מדריד ניצחון חוץ, 1:2 בדרבי על אתלטיקו מדריד והקטינה את הפער בפסגה ל-11 נקודות. במשחק שפתח את הערב השיגה סלטה ויגו ניצחון חוץ קריטי בתחתית, 0:1 על לבנטה, שסיבך עוד יותר את מאיורקה האחרונה, שהפסידה 3:2 בקרב הישרדות דרמטי מול סראגוסה למרות שער תשיעי העונה של תומר חמד.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
החליף את צ'אבי בדקה ה-58 וחולל את המהפך שלא הספיק. מסי/רויטרס

אתלטיק בילבאו - ברצלונה 2:2

ברצלונה עלתה הערב אל כר הדשא בסאן מאמס בידיעה שניצחון שלה עשוי להבטיח לה אליפות במידה וריאל מדריד תפסיד, אבל לבאסקים היו תוכניות אחרות. ליאונל מסי פתח על הספסל ובילבאו עלתה ליתרון משער של סוסאטה במחצית הראשונה. הכוכב הארגנטינאי נכנס במחצית השנייה כמחליף וחולל את השינוי עם שער מדהים (67) ובישול כעבור דקה לאלכסיס סאנצ'ס, אך המילה האחרונה הייתה של אנדר הררה, שעם שער נגיחה דרמטי בדקה ה-90 קבע את תוצאת הסיום.

בעקבות התיקו הזה, ברצלונה תוכל להבטיח את האליפות רק במחזור הבא כשתארח בביתה בקאמפ נואו את ריאל בטיס, אך עוד לפני כן מצפה לה כמובן המשחק הגורלי ביום רביעי מול באיירן מינכן בחצי גמר ליגת האלופות, שבו בארסה תנסה לעשות סנסציה ולמחוק הפסד של 4:0 מהמשחק הראשון.

ליאונל מסי, שעדיין נמצא בהליך החלמה מהפציעה שספג מול פ.ס.ז, ופתח מול באיירן מינכן, קיבל שוב מנוחה והחל על הספסל כשססק פברגאס פתח במקומו בחוד לצידם של אלכסיס סאנצ'ס ופדרו. אלכס סונג החליף את סרחיו בוסקטס המושעה ואילו אריק אבידל פתח במרכז ההגנה לצידו של ג'רארד פיקה.

למרות ההרכב החסר, בארסה פתחה חזק את המשחק ובדקה ה-15 כמעט ועלתה ליתרון, אך בעיטה של אלכסיס סאנצ'ס מחוץ לרחבה נעצרה במשקוף של איראיסוס. בדקה ה-27 עלו המארחים ליתרון ראשון ומפתיע. אריץ' אדוריס עשה את כל העבודה כשתיעתע בפיקה בצד שמאל ושלח כדור רוחב, אותו דחק סואסאטה מקרוב. 0:1 מפתיע לבילבאו. הבאסקים המשיכו לתקוף מול קבוצה מהוססת מאוד ובדקה ה-43 כמעט והכפילו את היתרון. אריץ' אדוריס, מי שבישל את השער הראשון קיבל הרמה מצוינת מצד ימין ומחמישה מטרים נגח מעל שערו של ואלדס.

בארסה לא התעוררה גם במחצית השנייה וסוסאטה, כובש השער כמעט והכפיל את מאזנו בדקה ה-55 כשבעיטה חופשית שלו ננעצה במשקוף של ואלדס. בדקה ה-59 טיטו וילאנובה איבד את סבלנותו והכניס את ליאונל מסי במקומו של צ'אבי. שתי דקות אחרי שנכנס, הארגנטינאי החל לעבוד עם פריצה סוחפת שהסתיימה במסירה לפדרו, שבעט חזק, אבל איראיסוס הדף טוב. בדקה ה-68 הכניסה של מסי השתלמה עם שער פשוט מדהים של הארגנטינאי, שתיעתע בארבעה שחקני הגנה על שטח קטן ובעט ברגל שמאל שטוח לפינה. 1:1 ושער ענק למסי.

דקה בלבד עברה וברצלונה השלימה את המהפך. ושוב מסי היה זה שדאג למהפך. המהלך החל מצד ימין עם הרמה טובה של דני אלבס, הארגנטינאי הגיע ראשון בראש ונגח לעברו של אלכסיס סאנצ'ס, שמקרוב בעט בסיבוב פנימה. 1:2 לברצלונה, מסי חולל את המהפך. כשברצלונה הייתה בטוחה כבר שהיא מנצחת, הגיע שער שוויון דרמטי מאוד של אנדר הררה, שניצל הרמה מצד שמאל ונגח פנימה. 2:2 בסיום.

אנחל די מריה שחקן ריאל מדריד חוגג (משמאל), מאחוריו נאצ'ו. AP
צחק אחרון. די מריה חוגג אחרי השער שלו/AP

אתלטיקו מדריד - ריאל מדריד 2:1

14 שנים חלפו מאז מאז הפעם האחרונה שהקולצ'ונרוס חגגו ניצחון בדרבי של מדריד. הערב הם קיבלו הזדמנות נדירה לעשות זאת אחרי תקופה ארוכה כשקיבלו את ריאל מדריד עייפה וחבולה ובהרכב משני לחלוטין, ללא כריסטיאנו רונאלדו, צ'אבי אלונסו, סרחיו ראמוס ועם מספר מחליפים בהרכב, אך גם הפעם הקולצ'ונרוס פישלו מול יריבתם השנואה, שהגדילה מהם את הפער במקום השני לשש נקודות.

המשחק דווקא החל בצורה טובה עבור אתלטיקו, שעלתה ליתרון כבר בדקה השלישית מרגלי רדאמל פלקאו, אך חואן פראן (עצמי) ושער ניצחון של אנחל די מריה בדקה ה-62 העניקו לבלאנקוס שלוש נקודות וניצחון מוראלי חשוב לפני משחק הגומלין בחצי גמר ליגת האלופות ביום שלישי מול בורוסיה דורטמונד.

כאמור, המשחק נפתח בצורה נהדרת עבור אתלטיקו, כאשר רדאמל פלקאו העלה אותה ליתרון כבר בדקה השלישית עם שערו ה-32 העונה. החלוץ הקולומביאני ניצל טעות קשה של דייגו לופס שהדף לא טוב. הכדור הגיע לעברו של הבלם דייגו גודין שהרים למרכז ומקרוב פלקאו נגח פנימה.

אולם, השוויון של אתלטיקו הגיע כבר בדקה ה-13, בזכות שער עצמי אומלל של חואנפראן, שהסיט הרמה של אנחל די מריה, לרשת שלו.

למרות ההרכב המשני, ריאל תקפה במטרה להשיג את ההכרעה והשיגה אותה בדקה ה-62 בזכותו של אנחל די מריה. הקשר הארגנטינאי קיבל כדור עומק נהדר מקרים בנזמה ומזווית קשה בעט ברגל שמאל שטוח לפינה הרחוקה. 1:2 גדול לריאל מדריד בסיום.

תומר חמד שחקן מאיורקה חוגג שער. GettyImages
שער תשיעי, אבל עוד הפסד. תומר חמד/GettyImages

סראגוסה - מאיורקה 2:3

הניצחון של סלטה ויגו הפך את משחק התחתית בלה רומארדה לקריטי מתמיד, כששתי נועלות הטבלה נפגשו וסיפקו ערב דרמטי. לצערם של דודו אוואט ותומר חמד (90 דקות לשניהם), הם היו בצד המפסיד והתקרבו לירידה, למרות שער של החלוץ. חמד נגח לרשת את שערו התשיעי העונה (יותר משמונת השערים בעונת הבכורה) אחרי כדור חופשי של ג'יו דוס סנטוס בדקה ה-12, אבל אוואט שחזר אל בין הקורות אחרי מחלה נכנע לשער של פאקו מונטאנייס בדקה ה-28.

במחצית השנייה השלימה סראגוסה את המהפך, כשוויקטור בישל פעם נוספת והלדר פושטיגה, שכבש לרשת אוואט ב-3:3 של פורטוגל בישראל, נגח פנימה בדקה ה-60 את שערו ה-12 העונה. מאיורקה הצליחה להשוות בדקה ה-83 כשהמחליף חאבייר אריסמנדי ניצל אי הבנה בהגנת סראגוסה, אבל המילה האחרונה הייתה של רובן רוצ'ינה, שדהר בצד שמאל ומצא את הרווח בין אוואט לקורה כדי לכבוש את שער הניצחון. מאיורקה, שראתה שער שלה נפסל בתוספת הזמן, שוב במקום האחרון עם 28 נקודות, בעוד סראגוסה עם 30 ומעל הקו האדום לפחות זמנית, שכן לה ולדפורטיבו לה קורוניה 30 נקודות והפרש שערים זהה (21-) אך במאזן הפנימי היא מובילה על דפור.

לבנטה - סלטה ויגו: 1:0
לסלטה: אוגוסטו פרננדס (21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully