וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א מעוניינת בפארגו, ג'ון בריאנט וג'יימס גיסט

18.4.2013 / 8:06

כרגע מכבי מוכנה לשלם פחות ממיליון דולר על הגארד. בלאט סימן גם את הסנטר של או?לם הגרמנית והפורוורד של פאו

לאחר ההדחה הכואבת מול ריאל מדריד מתחילה מכבי תל אביב לאסוף את השברים ולהפיק לקחים, ומסתמן כי שחקנים רבים יעזבו את המועדון. אין ספק כי בפני מכבי תל אביב עומד קיץ ארוך ומתיש.

דיוויד בלאט מגבש רשימת מועמדים ומתחיל לבדוק אפשרויות .לוואלה! ספורט נודע כי המאמן סימן במחברותיו מספר זרים לחיזוק הקבוצה, בהם שחקני הפנים ג'ון בריאנט (25, 2.11 מטר) המשחק באולם הגרמנית, הפורוורד דיון תומפסון (24, 2.06 מטר) המשחק באלבה ברלין וג'יימס גיסט (26, 2.06 מטר), כאשר גם שמו של פאט קלאתס מחיפה הוזכר הוא.

ג'יימס גיסט, מלאגה מול דריק ביירס, אלבה ברלין. GettyImages
על הכוונת. גיסט/GettyImages

בעמדות החוץ מסתמנים כעת גם כן מספר מועמדים. ג'אמונט גורדון (26, 1.93 מטר), שהיה מועמד להצטרף בקיץ שעבר, שוב נמצא על הרדאר של המאמן. כפי שפרסמנו כאן, מייק גרין (27, 1.87 מטר) מווארזה מועמד בעמדת הרכז.

שם נוסף עולה תדיר בשיחות פנימיות: ג'רמי פארגו. לוואלה! ספורט נודע שפארגו, שעבר עונה הפכפכה ב-NBA במדי קליבלנד ופילדלפיה, מעניין מאוד את בלאט. שחרורו של פארגו מפילדלפיה נועד כדי לפנות מקום לג'סטין הולידיי, אחיו של ג'רו הולידיי המשחק במועדון. השאלה תהיה תג המחיר של פארגו, אשר מבוקש על ידי קבוצות באירופה וכבר כעת מחזיק בהצעות גבוהות לעונה הבאה. למרות שסיים את דרכו במכבי בוויכוח משפטי עם המועדון, שבסיומו נדרש לפצות את הקבוצה, במכבי מוכנים לפתוח דף חדש. שירותיו של פארגו אמורים לעלות כ-1.5 מיליון דולר נטו בעונה הבאה, כשבשלב זה מוכנה מכבי לשלם קצת פחות ממיליון דולר נטו.

גם רכזה של סיינה בובי בראון (28, 1.88 מטר) הוזכר כמועמד. בראון שיחק העונה 24 משחקים ביורוליג, בהם רשמם ממוצע של 18.8 נקודות, 5.3 אסיסטים ו-1.7 ריבאונדים. בראשון שיחק בעבר בסקרמנטו, ניו אורלינס ולוס אנג'לס קליפרס. מכבי מעוניינת גם בבו מקאלב, שתרם העונה בפנרבחצ'ה 13 נקודות ו-2.4 אסיסטים ב-23 משחקיו ביורוליג.

שחקן מכבי תל אביב ג'רמי פארגו. קובי אליהו
מחזיק בהצעות גבוהות מקבוצות באירופה. ג'רמי פארגו/קובי אליהו

מה עשו העונה המועמדים:

ג'ון בראיינט: סנטר בן 26 המתנשא לגובה של 2.11 מטר ומשחק העונה בקבוצת או?לם בליגה הגרמנית, שם הוא מעמיד ממוצעים של 16.5 נקודות, 10 ריבאונדים ו-1.6 אסיסטים ב-27 דקות משחק בזירה המקומית, כשביורוקאפ הציג ממוצעים של 16 נקודות, 9 ריבאונדים ו-1.6אסיסטים ב-26 דקות משחק.

ג'יימס גיסט: בן 27, 2.06 מטר, משחק העונה בפנאתינייקוס, לשם עבר ממלאגה. במדי פנאתינייקוס הוא מעמיד ממוצעים של 7.5 נקודות ו-4.6 ריבאונדים ב-20 דקות משחק בליגה היוונית, וביורוליג מציג גיסט ממוצעים של 22 דקות, 8.6 נקודות, ו-4.8 ריבאונדים. גיסט הוא בוגר מכללת מרילנד ונבחר בסיבוב השני של הדראפט על ידי סן אנטוניו. שיחק בעברו כאמור במלאגה, אולקר הטורקית ופרטיזן בלגרד.

דיון תומפסון: בן 24 המתנשא לגובה של 2.06 מטר, והיה מועמד אף בעבר למכבי. בוגר מכללת צפון קרולינה, משחק העונה באלבה ברלין הגרמנית, שם הוא מעמיד ממוצעים של 14 נקודות, ו-6 ריבאונדים ב-26 דקות משחק בליגה המקומית, כשביורוליג הציג ממוצעים של 12 נקודות, ו-4.5 ריבאונדים ב- 26 דקות משחק. בעונה הקודמת שיחק בלובליאנה והעמיד ממוצעים של 8.8 נקודות (48% מהשדה) ו-4.1 ריבאונדים למשחק ביורוליג, בעוד בליגה המקומית ממוצעיו עמדו על 11.9 נקודות ו-5.3 ריבאונדים למשחק. בקיץ האחרון שיחק עם ממפיס בליגת הקיץ, והציג ממוצעים של 11 נקודות ו-5.8 ריבאונדים ב-24 דקות משחק. עלותו של הפורוורד האמריקאי נחשבת זולה יחסית.

ג'אמונט גורדון: בן 26, 1.93מטר, היה מועמד להצטרף גם בשנה שעברה. משחק העונה במדי גלאטסראיי. בליגה הטורקית הוא מעמיד ממוצעים של 9.1 נקודות,
2.8 אסיסטים ו-2.4 ריבאונדים ב-23 דקות משחק. ביורקאפ העמיד ממוצעים של 26 דקות, 11.7 נקודות, 2.3 אסיסטים ו-3.3 ריבאונדים. גורדון, יליד נאשוויל טנסי, החל את הקריירה כשחקן במכללת מיסיסיפי סטייט. הגארד סיים שלוש שנים מלאות במכללה, כשכבר בעונתו הראשונה כפרשמן הוביל את הקבוצה בנקודות ובאסיסטים. בעונתו האחרונה במכללה העמיד ממוצעים מרשימים של 17.2 נקודות, 6.6 ריבאונדים ו- 4.9 אסיסטים.

לאחר שלא נבחר בדראפט, החל את הקריירה שלו ביבשת הישנה. גורדון הגיע לראשונה לפורטיטודו בולוניה, בה קלע 11.3 נקודות והוריד 4.7 ריבאונדים בממוצע בליגה האיטלקית. את העונה בה פרץ לתודעה ביורוליג, העביר בציבונה זאגרב הקרואטית, במהלכה העמיד ממוצעים של 13.9 נקודות, 4.9 ריבאונדים ו-3.9 אסיסטים.

לפני שלוש שנים שיחק במשך שנתיים בצסק"א מוסקבה, כשבעונה הראשונה שם היה שחקן מרכזי, אולם ספג יחד עם הקבוצה מכה בדמות הדחה מהיורוליג כבר בשלב הבתים. עם הגעתו של הרכז מילוש תאודוסיץ' הסרבי והשיפור במעמדו של הגארד הרוסי אלכסיי שבד, הפך גורדון לשחקן ספסל. ממוצעיו בעונה החולפת עמדו על 6.7 נקודות ו-2 אסיסטים ביורוליג.

ג'אמונט גורדון שחקן מכללת מיסיסיפי סטייט. Andy Lyons, GettyImages
צעיר אך עם ניסיון אירופי עשיר. ג'אמונט גורדון/GettyImages, Andy Lyons

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully