וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך בחקירת הפיגוע בבוסטון: זוהו שני חשודים

בידי החוקרים צילום של שני גברים מזירת הפיגוע הכפול שייתכן שאחד מהם הניח תיק גב באזור המרוץ. קודם לכן דחו הרשויות את הדיווח על מעצרו של חשוד בפיגוע

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

פריצת דרך בחקירת הפיגוע במרתון בוסטון? גורמי ביטחון בארה"ב זיהו את פניהם של שתי דמויות חשודות, שנעו באזור המרוץ לפני הפיגוע הכפול שגבה את חייהם של שני בני אדם. בסרט ממצלמת האבטחה של בית הכלבו הסמוך "לורד אנד ספנסר", זוהה אחד החשודים ככל הנראה מניח תיק גב באזור. הוא חבש כובע בייסבול לבן הפוך ולבש ז'קט שחור. בנוסף, דווח כי הרשויות זיהו את המיקום בו הונח המטען.

מוקדם יותר אמר גורם בכיר המעורה בחקירה כי לרשויות יש תמונה של חשוד אפשרי אשר מחזיק, אולי אף מניח, שקית שחורה במקום בו התפוצץ המטען השני בקו הסיום של מרתון בוסטון. במקביל נפוצו בתקשורת האמריקאית דיווחים על כך שבעקבות הממצאים נעצר אדם, אולם משטרת בוסטון הבהירה כי אין אף חשוד בידיה.

חוקרים על גג בניין באזור הפיצוצים במרתון בוסטון, אפריל 2013. רויטרס
חלק מהסיר בו הוטמנה הפצצה נמצא על גג סמוך. חוקרים בזירת הפיגוע בבוסטון/רויטרס
חוקרים על גג בניין באזור הפיצוצים במרתון בוסטון, אפריל 2013. רויטרס
חוקרים בזירת האירוע/רויטרס

אחר הצהריים הוכרז מצב חירום "קוד אדום" בבית המשפט הפדרלי של בוסטון לאחר שעלה חשד כי מטען נוסף הוטמן שם. מוקדם יותר דווח שנעצר חשוד בהטמנת המטענים במרתון שלשום וכי הוא נמצא בבית המשפט, עם זאת הדיווח הוכחש על ידי גורמים רשמיים. גורמי ביטחון הורו לצוות בית המשפט הפדרלי, צוותי התקשורת ועורכי דין להתפנות מבניין בית המשפט. "התרחקו מהבניין, אני מדגיש בפניכם", צעק גורם אכיפה בכיר לעבר הקהל. כשעה לאחר מכן הוכרז כי "השטח פנוי".

מוקדם יותר לאחר שיצא ממפקדת ה-FBI סיפר מפקד משטרת בוסטון, אד דיוויס, כי החוקרים "עובדים קשה וההתרחשות שם רבה", אך לא סיפק מידע נוסף בנוגע להתקדמות החקירה. הרשויות פנו בשתי היממות האחרונות לציבור למסור לידיהם כל צילום וידאו או סטילס של זירת הפיצוצים והוסיפו שיכול להיות שהנוכחים תיעדו את המפגע. החקירה הנרחבת נמצאת כעת בשיאה, ובה מעורבים גורמים מקומיים וארציים. גורמים הבטיחו כי "ילכו עד סוף העולם" בכדי למצוא את האשם או האשמים בפיגוע.

גורם ברשויות האכיפה סיפר כי מכסה של סיר הלחץ בו הוטמנה אחת הפצצות נמצא על גג בניין סמוך לזירה. מומחים העריכו כי עלות הרכבת הפצצות לא עלתה על מאה דולרים. יחד עם זאת עדיין לא ברור אם הפיגוע בוצע על ידי מקומי או זר. מחר צפוי נשיא ארה"ב ברק אובמה ורעייתו מישל להשתתף בטקסי האשכבה של הרוגי הפיגוע. מהבית הלבן נמסר כי לשם כך ביטל הנשיא את נסיעתו המתוכננת ביום שישי לקנזס.

(עדכון ראשון: 21:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully