וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגל שמנענעת את העריסה

19.4.2013 / 17:20

הזאטוט שלכבודו עשה בבטו את תנועת העריסה המפורסמת בדרך ליובנטוס, הילד שימשיך את שושלת מאלדיני והוולשי שאולי ישחק עם אביו בנבחרת. דור ההמשך בכדורגל העולמי, חלק ב'

לפני כשבועיים דיווחו כלי התקשורת באיטליה ובברזיל שבנו של חלוץ העבר האגדי בבטו, מתיאוס, יעבור בקיץ מפלמנגו ליובנטוס. מספר ימים לאחר מכן חתם בנו של אדווין ואן דר סאר, ג'ו בן ה-15, באייאקס.

ההיסטוריה הארוכה של הכדורגל מספרת על משפחות רבות של כדורגלנים. שני דורות ולעתים אף שלושה. משפחת לאודרופ, השוערים לבית ריינה, פיטר וקספר שמייכל ועוד רבים אחרים. זו הזדמנות טובה לתת מבט על כמה צעירים נוספים שגדלו בבתים מלאי תהילה ושנראים כמי שנמצאים בדרכם לרשום הצלחה משל עצמם. שחקני נוער ברובם, שעדיין לא התפרסמו, אבל על פי התחזיות יעשו זאת בקרוב.

התנאים לכניסה לרשימה: גיל 20 ומטה ואנונימיות יחסית. לאונרדו ביטנקור מבורוסיה דורטמונד נכנס בקושי וכך גם מתיאוס ואלן חלילוביץ', אבל האחים טיאגו וראפיניה מברצלונה, טום אינס שמככב בבלקפול מליגת המשנה באנגליה, דיילי בלינד של אייאקס ואחרים נשארו בחוץ.

קלינסמן, זידאן ועוד. הדור הבא, חלק א'

כריסטיאן מאלדיני בשנת 2005. AP
יירש את החולצה עם המספר 3? כריסטיאן מאלדיני לפני כמה שנים/AP

מתיאוס

בנו בן ה-18 של החלוץ האגדי בבטו קרוי דווקא על שמו של לותר מתיאוס, אבל העולם מכיר אותו בזכות תנועת העריסה שעשה אביו בגביע העולמי ב-1994 אחרי שהוא נולד. הקשר מפלמנגו נחשב לכישרון גדול ואמור לעבור בקיץ ליובנטוס, אולי בדרך לקריירה יותר מרשימה מזו של אביו. בניגוד לאביו הסקורר, את מתיאוס הולם הרבה יותר תפקיד המבשל. הקשר ההתקפי מגלה יכולת מסירה גבוהה, ראיית משחק חדה וטכניקה מרשימה. קשר ברזילאי כמו בספרים. זה המקום להזכיר גם את בנו בן ה-19 של רומאריו, רומאריניו, שמשחק בליגה השלישית בברזיל כמושאל (אין קשר משפחתי לרומאריניו הפנטסטי מקורינתיאנס).

אליס בלאמי

קרייג בלאמי היה בן 17 בלבד כשבנו הבכור נולד ועם קצת מזל ורצון טוב, הם עוד ישחקו ביחד בנבחרת הבוגרת. אליס בן ה-17 נחשב לכישרון מבטיח ובמשחק הראשון שלו במדי נבחרת ווילס עד גיל 14 הוא הבקיע שלושער נגד שוויץ. בהמשך זומן לנבחרת עד גיל 16 ביחד עם אד ספיד, בנו של גארי המנוח והיום הוא ממשיך להתקדם באקדמיה של קרדיף סיטי. בדיוק כמו אביו, מדובר בחלוץ תזזיתי ומריח שערים ובאחד מכלי התקשורת בבריטניה כבר כתבו: "ההפצעה של אליס בלאמי עשויה להוות את הסממן לחילופי הדורות בכדורגל הוולשי".

שחקן נבחרת ווילס, קרייג בלאמי. GettyImages
עם קצת מזל ורצון טוב, הוא עוד ישחק עם הבן שלו בנבחרת הבוגרת. קרייג בלאמי/GettyImages

ריבאלדיניו

קשה לשכוח את שער המספרת המפורסם של ריבאלדו במדי ברצלונה נגד ולנסיה ב-2001, שער ששלח את הבלאוגרנה לליגת האלופות על חשבון העטלפים. לכן, כשהבן שלו כבש שער בעל דמיון מפתיע לזה במדי קבוצת הנוער של מוג'י מירים לפני שנה, העולם עמד ומחא כפיים. בקיץ קורינתיאנס הגדולה החתימה את הכישרון והילד בן ה-18, שמתופקד כחלוץ והספיק ללבוש גם את מדי האקדמיה של אולימפיאקוס כשאביו שיחק שם, משוכנע: "אני אדע להתמודד עם הלחץ".

קנג'י גורה

אביו היה קשר פיינורד, כרונינגן ואייאקס, דין גורה, וכשהוא עזב את הולנד לשחק באנגליה (האדרספילד ובארנסלי), קנג'י בא איתו והצטרף למחלקת הנוער של מנצ'סטר יונייטד. שחקן הכנף בן ה-18 הראה ניצוצות בנוער, כיכב בפורומים של האוהדים אחרי שער יפה נגד וולבס, אבל לא קיבל חוזה מקצועני ועזב. קנג'י החל להיבחן לפני מספר שבועות בסלטיק, אבל אז הגיעה הצעה מסוונסי והוא קפץ עליה. השבוע הפך רשמית לשחקן של הקבוצה הוולשית.

כריסטיאן מאלדיני

שם המשפחה מאלדיני הוא מוסד באיטליה בכלל ובמילאן בפרט. הנכד של צ'זארה והבן של פאולו מתקרב לאיטו לקבוצה הבוגרת. כריסטיאן בן ה-16 ממשיך את המסורת ומשחק במגוון תפקידים בחוליית ההגנה (אחיו בן ה-11 דניאלה לעומת זאת, משחק בינתיים כחלוץ). מילאן הקפיאה שתי חולצות בהיסטוריה שלה: זו עם הספרה 6 של פרנקו בארזי וזו עם הספרה 3 של פאולו מאלדיני. האחרונה יכולה להיות מופשרת רק על ידי אחד מילדיו ואוהדי הרוסונרי מפללים כבר ליום שזה יקרה. אגב, המאמן של כריסטיאן הוא לא אחר מאשר פיליפו אינזגי.

סאול

במקרה הזה הבן בוודאי יתעלה על האב. חוסה אנטוניו ניגס העביר את רוב הקריירה שלו באלצ'ה, אבל שיחק איתה רק עונה אחת בליגה הראשונה בספרד. לעומתו, סאול בן ה-18, הצעיר מבין שלושה אחים כדורגלנים (ג'וני וארון ניגס), נחשב לאחד משחקני העתיד של אתלטיקו מדריד והיה חבר בכל נבחרות הנערים והנוער של ספרד. ב-2012 אף זכה עם הנבחרת עד גיל 19 באליפות אירופה. בינתיים הוא משחק באתלטיקו מדריד ב', אבל כבר הספיק לרשום דקות משחק בגביע ובליגה האירופית במדי הקבוצה הראשונה. הופעת הבכורה בליגה תגיע בקרוב.

סאול ניגס שחקן אתלטיקו מדריד לפני רומן ארמנקו שחקן רובין קאזאן. רויטרס
הבכורה בליגה מתקרבת. סאול משמאל/רויטרס

מאוריסיו באלדיבייסו

הבכורה של הקשר הבוליביאני בקבוצה הבוגרת של אורורה סוקרה בהרחבה בכל העולם מכיוון שלילד עוד לא מלאו אז 13. דקות אחרי שנכנס למגרש במשחק נגד לה פאס, ביצע עליו אחד משחקני היריבה עבירה גסה שהותירה את מאוריסיו הקטן ממרר בבכי. אביו, חוליו ססאר באלדיבייסו, שחקן עבר בניואל'ס אולד בויס הארגנטינאית ומי שצבר למעלה מ-80 הופעות בנבחרת בוליביה, היה אז מאמן הקבוצה וכשמאוחר יותר ההנהלה דרשה ממנו להוציא את בנו מהסגל, הוא התפטר. מאז הרוחות הספיקו להירגע, מאוריסיו כבר בן 16 ועכשיו הוא שחקן הרכב קבוע. אירופה היא התחנה הבאה.

לאונרדו ביטנקור

הקשר ההתקפי של בורוסיה דורטמונד בקושי נכנס לרשימה בגלל שהוא כבר שחקן מן המניין בסגל הקבוצה שלו. יחד עם זאת, הפריצה עדיין לפניו. אביו, פרנקלין, הגיע לגרמניה מברזיל ושיחק כחלוץ בלייפציג (שם לאונרדו נולד) ובאנרגי קוטבוס, לאונרדו החל את הקריירה במדי האחרונה לפני שעבר לדורטמונד ב-2012. הקשר בן ה-19 שיחק בכל נבחרות הנוער של גרמניה והעונה כבש שער בכורה בבונדסליגה בניצחון 1:5 על פרייבורג. לא מן הנמנע שבקיץ נראה אותו בישראל.

ג'ו ואן דר סאר

בנו בן ה-15 של אדווין ואן סאר משחק בעצמו כשוער. הוא למד את היסודות באקדמיה של מנצ'סטר יונייטד ובשבוע שעבר הצטרף לזו של אייאקס, הקבוצה בה אביו גדל ושאוהדיה מחשיבים אותו לאגדה. "כן, הוא הצטרף לאייאקס ויותר מזה אני לא רוצה להגיד כלום. גם ככה יהיה לו קשה בגלל שם המשפחה שלו", אמר אדווין. אחד ממאמני האקדמיה, טימו חרלוף, לא נשמע מודאג: "ג'ו השתתף במספר אימונים והוא מאוד הרשים".

יורי יקובנקו

אבא פאבלו (ברוסית פאבל) שיחק בשנות ה-80 בדינמו קייב ובנבחרת ברית המועצות והבן יורי מאיים להצליח לפחות כמוהו. החלוץ בן ה-19 המתנשא לגובה של 1.93 מטר, הבקיע ארבעה שערים בטורניר חבר העמים שנערך בינואר האחרון ושבו השתתפו נבחרות צעירות ממדינות ברית מועצות לשעבר. הוא נבחר לחלוץ המצטיין של הטורניר, אוקראינה הגיעה למקום השני אחרי רוסיה ודנייפרופטרובסק העשירה מיהרה לשים עליו את היד. אחיו, אלכסנדר, משחק באנדרלכט הבלגית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully