וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעולם לא תהיה סמל: סיכום השבת בליגת העל

7.4.2013 / 7:00

אפילו הניסיון המביש של שי אבוטבול לגמור את הקריירה של ערן זהבי לא צלח ומייצג בעיקר את הפספוס בקריירה העגומה שלו בהפועל תל אביב. בטטת הכורסה סוגרת שבת ומסבירה מדוע בנאדו טועה כשהוא ממשיך לכוון לסיכוי הקלוש של זכייה באליפות

one

לאחר ההפסד בבאר שבע 3:1 ולפני משחק הבית מול אשדוד במחזור השישי, התייצב ג'ורדי קרויף למסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב. "קבוצה נמדדת באיכות הספסל שלה", אמר אז המנהל הספורטיבי. זה לא היה משפט המפתח באותה מסיבת עיתונאים, הוא לא ייחודי מדי ובוודאי שלא נהגה על ידי ההולנדי. אלא שקרויף לא אמר את הדברים כמס שפתיים או כדי להישמע כמו סוג של גאון. הניסיון שלו מוכיח שכדי לקחת אליפות בליגה ארוכה, אחרון השחקנים צריך לדעת לתת מעצמו בכל רגע נתון.

דווקא לאחר משחקו הגדול ביותר, אולי, בקריירה, ראוי להזכיר שדור מיכה סבל העונה מחוסר יציבות. הוא שחקן טוב, אבל עדיין בגדר יהלום לא מלוטש. ביום רביעי מיכה לא פתח בקרית שמונה מסיבות מקצועיות. הוא נכנס בדקה ה-77, זו ששמורה בדרך כלל לחסן אבו זייד או לגונסאלו גרסיה. מי שכן פתח היה מונס דאבור, שהיה אמור להיות מתוגמל גם בדרבי, אבל אז מתח שריר בחימום. מיכה נקרא להרכב ודפק הופעה.

אומרים על אוסקר גרסיה שהוא לא מוטיבטור, שמה שאתה רואה ממנו הוא מה שאתה מקבל. אבל גרסיה הצליח לעשות משהו שלא רבים עשו בישראל עד כה: הוא הכניס כמעט כל שחקן במערכת שלו לדריכות מקסימלית. מי שלא מסכים עם הפילוסופיה הזו יתייבש על הספסל. גונסאלו גרסיה, למשל. מי שכן מסכים איתה יתאבד על כדור וימנע שער, גם אם עד לא מזמן נחשב לאחת הפרימדונות הגדולות בליגה. אלירן עטר, למשל.

לטוויטר של דוד רוזנטל

דור מיכה (מרכז) חוגג שער בדרבי. ברני ארדוב
הבין את המסר של המאמן ועלה דרוך. מיכה/ברני ארדוב

השער של ערן זהבי הוציא ממנו אמוציות בלתי רגילות. יש הטוענים, במידה לא מבוטלת של צדק, שמכוער לחגוג בהפגנתיות כזו מול אקסית. לזהבי יש חשבון פתוח עם הפועל תל אביב מהיום שבו עזב אותה. הוא לא אוהב אותה, לא מתחנף לאוהדים שלה, לא סופר את העניין הזה של שמירת אמונים וסנטימנטים שכל אוהד כדורגל היה מצפה שיתקיים לפחות ברמה המינימלית. בהפועל ראו את החגיגה המופגנת שלו והחליטו לסגור אתו חשבון.

שי אבוטבול אמר לאחר שריקת הסיום כי זהבי צריך ללמוד מרונאלדו, שחגג בשתיקה את השערים שלו מול ספורטינג ליסבון ומנצ'סטר יונייטד. זמן קצר לפני כן הוא ניסה לחסל לו את העונה. כן, אותו שחקן שהתלונן על כך שאוקוצ'ה התכוון לגמור לו את הקריירה בתיקול המכוער ב-2009, אותו אחד שמטיף למקצוענות, קיווה לפגוע במתכוון בשחקן יריב. הוא עשה את זה כדי להראות לאוהדים שלו שהוא סמל, שהוא נלחם גם כשהעסק אבוד, שאכפת לו. אבוטבול ראה איך שחקן פחות מוכשר ומזוהה ממנו כמו קובי מוסא הופך לאגדה בגלל בעיטה באוהד, כיצד אפילו אביחי ידין בעונה של טלטלות מקבל ריספקט אחרי פרעות הדרבי שעבר, והסיק שהדרך לכבוש את לב הקהל האדום היא להביא לו רגל שבורה של מספר 7 בצהוב.

כמו לכל אורך הקריירה שלו, גם כאן הוא פספס. בינתיים, אבוטבול הפך לסמל הבושה, שלו ושל כל הפועל תל אביב. זה היה מביך אולי אפילו יותר מה-0:4, אליו האדומים באו עם איזושהי אמונה שמכבי שוב תמעד כשתראה אותם ופשוט נתפסו לא מוכנים. הפעם זה לא היה חוסר מוכנות אלא השלמה, ידיעה שהם הרבה, הרבה פחות טובים. שנים לא התרפסה כך הפועל תל אביב בפני מכבי. היא הגיעה לרגע השפל הגדול ביותר שלה, אולי, מאז הימים של משה סיני כמנג'ר.

והיא לא היחידה שסבלה מנחיתות בהתמודדות הזו. אי אפשר לפטור את אוראל גרינפלד מאחריות למפגן הברוטאליות שראינו בבלומפילד. אפשר להפליג במלים, לספר שוב (ובצדק) מדוע המשחק הזה היה גדול עליו, אבל בסופו של דבר יש רק עדות אחת לשיפוט האיום שלו: העובדה שהפועל תל אביב ירדה מהמגרש עם 11 שחקנים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ערן זהבי מכבי תל אביב כובש מול שי אבוטבול אפולה אדל הפועל תל אביב. ברני ארדוב
ממש סמל למקצוענות. אבוטבול לא מצליח לסגור את זהבי/ברני ארדוב

אריק בנאדו מקפיד על מנטרה קבועה לאחר כל משחק: "לא נרפה, נמשיך עד הסוף". חייבים להעריך את המלחמה של מכבי חיפה, שהבטיחה כמעט מעשית את המקום השני ועדיין מייחלת לקריסה בלתי צפויה של מכבי תל אביב כדי לכבוש ברגע האחרון את הפסגה. אלא שלהליכה בכל הכוח יש מחיר – היא לוקחת איתה שבויים. בנאדו איבד בניצחון על קרית שמונה את יניב קטן ואת טאלב טואטחה בגלל פגיעות דומות, מתיחות בשריר, ועוד לפני המשחק התבשר כי אנדריי פיליאבסקי לא עבר מבחן כשירות. על פי העדכון האחרון של איציק יצחקי הפציעה של קטן אינה חמורה, אבל טואטחה צפוי להחמיץ את הפועל תל אביב ואולי גם את חצי גמר הגביע.

ייתכן מאוד שלפציעות הללו יש קשר לכך שמכבי חיפה קיימה שלושה משחקים בשמונה ימים. קבוצות מאבדות שחקנים בשלב הזה של העונה, במיוחד לאחר מחזור אמצע השבוע. אבל אולי עכשיו, אחרי הניצחון של מכבי תל אביב בדרבי, בנאדו צריך בכל זאת לעשות שיקולים אחרים ולתת לכוכבים שלו מנוחה, להרחיב את הרוטציה. קרית שמונה יצאה עם הפסד מקרית אליעזר, אבל זיהתה את הפגיעות של מכבי חיפה ולא הייתה רחוקה מלעקוץ אותה ממש כמו במחזור השני של העונה. בחצי גמר הגביע היא יכולה להיות קטלנית בהרבה. בנאדו יודע שעם כל הכבוד למכבי או להפועל תל אביב, אין משחק חשוב יותר עבורו מהמפגש הבא עם קרית שמונה.

ערב ההתמודדות ביניהן בבלומפילד, לחיפה יש יתרון של שמונה נקודות על הפועל תל אביב כשבקופה נותרו 18. גם אם קטן ופיליאבסקי יהיו כשירים (טואטחה כנראה שלא, בכל מקרה), לא בטוח שבנאדו צריך להרכיב אותם ולהמר על התואר היחיד שנשאר לו בהישג יד.

יניב קטן שחקן מכבי חיפה לאחר שנפצע והוחלף. אדריאן הרבשטיין
שילם את מחיר המאמץ? קטן/אדריאן הרבשטיין

עוד קטנה

כשמסתכלים על מכבי נתניה והפועל חיפה מנסים למצוא נוסחה ולזהות באיזה מקום שבו הצליח ניר קלינגר טעה טל בנין. התיקו של מכבי נתניה עם סכנין בשבת רק מלמד שהנוסחה הזו לא תמיד קיימת. נתניה, ולא בפעם הראשונה העונה, איבדה נקודות יקרות בדקות הסיום, הפעם תחת ראובן עטר, שבעצמו ממשיך לסבול מעונה חסרת מזל. עם כל הכבוד, שיש, לקאמבק של הפועל חיפה, לנתניה יכול היה להיות מספר נקודות דומה בשלב זה.

עם זאת, אין לבטל את ההישג של קלינגר, שהניצחון שלו על הפועל רמת גן הבטיח כמעט בוודאות את מקומה של הפועל חיפה בליגת העל בעונה הבאה. מסע ההיחלצות של מי שנחשב פעם לאחד המאמנים הטובים בארץ מעורר השתאות ולא היה מגיע בלי יד מכוונת. האם זו הבלחה רגעית או שקלינגר מצא את השיטה שתצעיד אותו בחזרה אל דרך המלך? את התשובה נקבל, כנראה, בעונה הבאה.

ניר קלינגר מאמן הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
דרך יפה או הבלחה רגעית. קלינגר/אדריאן הרבשטיין

בין השורות

קשר מכבי תל אביב ערן זהבי לאחר ה-0:2 על הפועל תל אביב: "אני שמח שעדיין לא הפסדתי דרבי ליגה".

רוצה לומר: באופן כללי, "אני" זה מה שמעניין אותי.

מאמן הפועל תל אביב פרדי דוד בסיום אותו משחק: "לאחר תקופה לא רעה בכלל שיחקנו פחות טוב והפסדנו".

רוצה לומר: אחרי שניצחנו כל מני סוגים של שטיחים היינו צריכים לשחק מול קבוצת כדורגל.

מאמן עירוני קרית שמונה ברק בכר לאחר ה-3:2 בחיפה: "קורה לנו במשחקים האחרונים שאנחנו מפסידים ברגעי הסיום".

רוצה לומר: נוח לי לומר את זה, אבל זה המשחק הראשון בפלייאוף שבאמת הפסדנו ברגעי הסיום.

מאמן מ.ס. אשדוד יוסי מזרחי לאחר ה-2:0 בבאר שבע: "זה נורא מאוד להפסיד, זה לא נותן לנו את השקט הנפשי שאנחנו צריכים".

רוצה לומר: לא זוכר שמתישהו היה פה שקט נפשי, גם כשניצחנו.

מאמן מכבי נתניה ראובן עטר לאחר ה-1:1 עם בני סכנין: "עם כל הצער של הדקה האחרונה, זה משקף את מה שהיה במגרש".

רוצה לומר: מזל אין, אבל לפחות יושר מקצועי נשאר לי.

ראובן עטר מאמן מכבי נתניה. קובי אליהו
לפחות נשאר יושר מקצועי. עטר/קובי אליהו

לא ייאמן ש...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully