וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור אליהו יעזוב את מכבי תל אביב?

31.3.2013 / 14:18

השחקן שסופג ביקורת מצד בלאט, מחזיק ב-4 הצעות כספיות מקבוצות בכירות באירופה ויוזמן גם למחנה הקיץ של מינסוטה

האם מכבי תל אביב בדרך לאבד את אחד משחקני המפתח הישראלים שלה? לוואלה! ספורט נודע כי ליאור אליהו קיבל בתקופה האחרונה הצעות כספיות גבוהות מארבע קבוצות בכירות באירופה לקראת העונה הבאה. כזכור, רק לפני שנתיים זכה אליהו להצעה על סך 1.2 מיליון יורו לעונה מחימקי מוסקבה, אך סירב ובסביבתו טענו אז כי "החזרה למכבי הרבה יותר חשובה מאשר הכסף", אלא שכעת נראה כי הדברים עשויים להתפתח באופן שונה.

כמו כן, פורוורד נבחרת ישראל יוזמן גם העונה, כמו בעונה שעברה, למחנה הקיץ של מינסוטה טימברוולבס מה-NBA, לאחר שזו קיבלה עליו את הזכויות מיוסטון, כך שגם האופציה הזו עדיין עומדת על הפרק. לאליהו יש סעיף יציאה ממכבי ל-NBA, שעומד על סכום של חצי מיליון דולר.

ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עוד גיחה לאירופה? או צ'אנס ל-NBA? אליהו/ברני ארדוב

השחקן, החתום על חוזה ארוך טווח במכבי, אומנם מחזיק בתפקיד היוקרתי של קפטן הקבוצה והוא מוערך מאוד על ידי ההנהלה, אולם נראה כי מאחורי הקלעים מבעבעת מתיחות מתמשכת, אותה מנסים להסתיר היטב במועדון הצהוב. מיד לאחר שהשחקן חתם על חוזה לחמש שנים בקבוצה (באוגוסט 2010), הביע המאמן דיוויד בלאט בפני מקורביו את חוסר שביעות רצונו מהמהלך, זאת בניגוד לחזות הדיפלומטית אותה מנסה המאמן לשמר לאורך התקופה.

על אף שלא יצא בהצהרות פומביות בנושא, בלאט ממשיך להלין לאורך כל התקופה על אליהו וגם בשיחות פנימיות עם ההנהלה אמר המאמן דברים כנגד הקפטן. כזכור, במהלך העונה הנוכחית אף נאלצה הנהלת הקבוצה לקיים שיחה עם המאמן ולבקש ממנו שיעניק לאליהו יותר דקות משחק ותחושת יציבות והבהירה לו כי מדובר בשחקן משמעותי לקבוצה.

אליהו סבל העונה מאי אילו פציעות, האחרונה שבהן הגיע בברכו, במהלך משחק רבע גמר גביע המדינה מול הפועל חולון. לפני משחק החוץ מול אולימפיאקוס בשבוע שעבר, משחק בו ניצחו הצהובים, הקפטן סבל מוירוס, שגרם לו לא לשחק ואף השבית אותו לשבוע.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. קובי אליהו
מתיחות רבה. בלאט/קובי אליהו

שחקניה הישראלים של מכבי תל אביב, שהותקפו אמש (שבת) על ידי ארגון השחקנים, לאחר שבחרו להגיע במלואם אל המשחק מול בני הרצליה (שבוטל בסופו של דבר), ממאנים להתרגש. הישראלים של מכבי מחזיקים בדעה אחידה ובשיחה עם וואלה! ספורט הם אמרו היום: "אנחנו לא מתרגשים ממה שאומרים ולא מתייחסים לכך. החלטנו להגיע למשחק ומה שיעשו בארגון, שיעשו. כל המחשבות והאנרגיות מרוכזות במשחק החשוב מול ברצלונה".

גם בהנהלת הקבוצה רוח הדברים זהה וגורם במועדון אמר לוואלה! ספורט: "אחרי הניצחונות שהשגנו ואחרי שחזרנו לסיטואציה טובה ביורוליג, כולם רוצים להילחם עד הסוף באירופה ורק בזה אנחנו מתרכזים. אולי תקשורתית אנשים חושבים שלשים את מכבי במרכז יביא יותר רייטינג. הכי קל ומושך תמיד לתקוף את מכבי, אבל השחקנים שלנו מספיק חכמים כדי להחליט לבד מה צריך ונכון לעשות".

כזכור, בתום פגישת ארגון השחקנים אמש, שהוציאה לדרך את השביתה בליגת העל בכדורסל, הובעה אכזבה משחקני מכבי: "הייתה אסיפה בה השתתפו למעלה מ-70 שחקנים והיחידים שלא הגיעו הם שחקני מכבי תל אביב ויהוא אורלנד, שהודיע שלא ישבות. זו החלטה שלהם ופוגע קודם כל בהם. שחקני מכבי כל כך מפחדים מהמעביד שלהם והם יצטרכו לעשות חשבון נפש. לא לעולם הם יהיו שחקני מכבי תל אביב, אבל כן שחקני כדורסל ואם אתה חלק מארגון מסוים, אתה צריך לעמוד מאחורי החלטות החברים שלך. שחקני אילת שוחררו על ידי הארגון כדי לא לאלץ אותם לטוס לתל אביב בשבת. צר לנו ששחקנים שחברים בארגון לא שבתו, אבל בכל מקרה המשחקים בוטלו".

היום הוסיף מאיר טפירו הוותיק: "לאות סולידריות, שחקני מכבי תל אביב היו צריכים להגיע, זה מאבק גם שלהם. באיזשהו מקום, כאשר אתה חבר בארגון אתה צריך ללכת על פי דעת הרוב ובכל מקום שתגיע אליו בהמשך, תצטרך לעשות מה שצריך. לצערי, הם לא היו איתנו בחלק מהמאבק הזה. הארגון חזק גם בלעדיהם ונקווה שנמשיך בדרך שאנחנו באמת מאמינים בה".

ממכבי תל אביב נמסר בתגובה: "אין שום חילוקי דעות. ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב ויישאר כך. כרגע אין לו כל כוונה לנסוע למחנה ה- NBA".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully