וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בגזענות מתחילה כאן: על פליטת הפה של שלמה שרף

14.3.2013 / 10:01

שלמה שרף קרא לאוהדי בית"ר אינדיאנים בשידור משחק הגביע מול מכבי חיפה. חמי אוזן חושב שהוא חייב להיות מושעה הפעם, ולא רק בגלל שהכתים ציבור שלם. אלא גם למען זאור סדאייב

one

שלמה שרף קרא לאוהדי בית"ר ירושלים 'אינדיאנים' בשידור משחק הגביע מול מכבי חיפה. אינדיאנים זו לא קללה. אינדיאנים זו אחת המסורות הכי מפוארות, עשירות ומרתקות בתרבות האנושית. אבל בעולם של מערבונים, אינדיאנים זו קללה. אינדיאנים זה בבונים, אינדיאנים זה פראי אדם, אינדיאנים אלו אנשים שחיים ביערות, או ליתר דיוק – במערות. אנשי המערות. אינדיאנים, בשפת העולם הזה, הם אנשים נחותים. הם אנשים, אבל קצת פחות מהרגיל.

שלמה שרף. ברני ארדוב
לא אמר שאוהד של בית"ר אינדיאני, כינה את כולם אינדיאנים, כי מבחינתו הם האינדיאנים של המערבונים - אנשי מערות. שלמה שרף/ברני ארדוב

מי שעוקב אחרי שלמה שרף, לא אמור להיות מופתע. אחרי דברי הבלע שהטיח באיבזיטו אוגבונה מהפועל תל אביב ואחרי שקרא להשטיח את עזה, שום דבר לא אמור להפיל אותך מהכיסא מהפרשן הזה. אלא שיש כמה בעיות חמורות עם האמירה הזו. ראשית, היא נאמרה בלהט הרגע. בפליטת פה. שידור שלם שלמה שרף נותן לך את התחושה שהוא רוצה שבית"ר ירושלים תבקיע, כאילו קשה לו לפרגן למאמנים אחרים שמצליחים במכבי חיפה, ואז, ברגע של חולשה, הוא חושף את מה שהוא באמת מרגיש ומה שהוא באמת חושב על ציבור שלם.

גם כששלמה שרף אמר על אוגובונה שהיה "שם אותו בתוך כלוב ושולח בחזרה לניגריה", נראה היה שהוא מכוון את זה לציבור שלם. שרף כמובן הכחיש, וקרא לפרשנות הזו גזענות בפני עצמה. הפעם שרף לא כיוון את האש שלו ליחיד. הוא דיבר ברבים. הוא לא אמר שהאוהד הזה של בית"ר הוא אינדיאני. הוא קרא לאוהדי בית"ר בהכללה אינדיאנים. הוא לא למד מהטעות הקודמת שלו. טעות שמותר לעשות רק פעם אחת. במקרה שלו, כמה פעמים. הפעם שרף הוכיח שיש כאן בעיה הרבה יותר עמוקה מפליטת פה כזו או אחרת.

מה שמדהים כאן, הוא שבאותו שידור שלמה שרף גינה את אוהדי בית"ר ששרקו בוז לזאור סדאייב. מה שמדהים כאן, הוא דמות המחנך. אם זה האיש שקורא לאוהדי בית"ר להשתנות, מה הפלא שהם לא משתכנעים. מה הפלא שהם מזלזלים. עוברים הלאה. הדרך היחידה לגרום לכך שיום אחד הם יתייחסו לדברים האלה ברצינות ולא בביטול, תהיה אם ערוץ הספורט יעשה את הבלתי ייאמן וישעה את שרף על האמירה הזו. אם ערוץ הספורט יראה לצופיו שיש קוים ברורים וחוקים שאסור להפר, אולי יום אחד גם אותם אנשים נבערים ששורקים בוז לחלוץ הצ'צ'ני יקשיבו לביקורת שמוטחת בהם מכל עבר, ולא ידלגו עליה כאילו זו עוד ביקורת. מי שרוצה באמת לשנות את הנוף של הכדורגל הישראלי, צריך להיות פחות סלחן גם עם אנשים כמו שלמה שרף.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן בית"ר ירושלים, זאור סדאייב. קובי אליהו
אם המחנך מזלזל, מה הפלא שהאוהדים מנתבים את הזלזול לשחקן של הקבוצה שלהם? סדאייב/קובי אליהו

עוד על המשחק בטדי:

  • עוד באותו נושא:
  • שלמה שרף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully