וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה אירופית: צ'לסי, טוטנהאם וקאזאן ברבע הגמר

הבלוז ניצחה 1:3 ומחקו פיגור מהמשחק הראשון. התרנגולים עלו למרות תבוסה 4:1 בחוץ מול אינטר. בישול מדהים לביברס נאתכו

בצל הדרמות והצבע הרב שמספקת ליגת האלופות, התקיימו היום (חמישי) גם משחקי הגומלין של שמינית גמר הליגה האירופית וסיפקו דרמות גדולות. המשחק הכי מסקרן ודרמטי נערך במילאנו, שם אינטר הצליחה למחוק פיגור של 3:0 מהמשחק הראשון ולכפות הארכה שבה הובקעו שני שערים נוספים ובסיומה אינטר ניצחה 1:4, אך טוטנהאם עלתה בזכות שער החוץ של אדביור. צ'לסי, אלופת אירופה היוצאת, הצליחה להתגבר על ההפסד 1:0 במשחק הראשון מול סטיאווה בוקרשט עם ניצחון ביתי 1:3 והעפילה בשיניים.

מי שפתחה את המשחקים היא רובין קאזאן של ביברס נאתכו, שהעפילה לראשונה בתולדותיה לרבע גמר אירופי אחרי 0:2 דרמטי על לבנטה לאחר הארכה (0:0 במשחק הראשון). נאתכו היה מצוין ובישל את השער הראשון של סלומון רונדון בדקה ה-100 אחרי 0:0 בתום 90 דקות. הקבוצה הראשונה שהבטיחה את מקומה ברבע הגמר היא באזל, שהפסידה 1:0 בחוץ מול זניט, אך עלתה בזכות ה-0:2 שהשיגה במשחק הראשון בשוויץ. רומן שירוקוב מזניט יכל לשלוח את המשחק להארכה, אך החמיץ פנדל בדקה ה-86. ניוקאסל עלתה לרבע הגמר אחרי 0:1 ביתי על אנז'י בזכות שער של פאפיס סיסה עמוק בתוספת הזמן. גם לאציו, פנרבחצ'ה ובנפיקה ברבע הגמר.


הגרלת רבע גמר הליגה האירופית תערך ביום שישי בשעה 14:00 בצהריים לאחר ההגרלה של ליגת האלופות. ההגרלה תתקיים ללא התניות כאשר כל קבוצה יכולה לפגוש את רעותה. להלן רשימת כל 8 העולות לרבע הגמר: רובין קאזאן, באזל, טוטנהאם, צ'לסי, פנרבחצ'ה, בנפיקה, לאציו וניוקאסל.

סלומון רונדון שחקן רובין קאזאן. רויטרס
כבש שער ניצחון יקר. רונדון, מימין/רויטרס

רובין קאזאן - לבנטה 0:2 (0:0 במשחק הראשון)

רובין קאזאן עלתה לראשונה בתולדותיה לרבע גמר אירופי וביברס נאתכו היה זה ששלח אותם לשם עם משחק נהדר. אחרי 0:0 במשחק הראשון, גם בתום 90 דקות במשחק הגומלין לא הובקעו שערים, למרות מספר סיכונים של הקשר הישראלי. נאתכו חיכה עד הדקה ה-100 כדי לבשל בגאונות את השער הראשון של סלומון רונדון. ולדימיר דיאדיון היה זה שהבטיח את הניצחון בדקה ה-112. למרות שהמשחק הזה לא ייזכר כאחד הגדולים של קאזאן, ההישג ההיסטורי הזה יירשם על שמו של הקשר הישראלי הנהדר, שכבר נכנס לפנתיאון של המועדון כאחד השחקנים הגדולים שלו.

המחצית הראשונה הייתה חלשה למדי. רק בדקה ה-39 נרשם סיכון ראשון מצידם של המארחים. ביברס נאתכו קיבל כדור כ-17 מטרים וניסה את נאבאס שוער לבנטה, אבל השוער היה עירני והדף. בדקה ה-52 שוב היה זה נאתכו שסיכן עם בעיטה מרחוק, שחלפה מעל השער. בדקה ה-78 נאתכו רשם ניסיון שלישי. הקשר הישראלי התקדם עם הכדור ובעט כדור חזק מ-18 מטרים, אבל שוער לבנטה הצליח להדוף בקושי.

אחרי 90 דקות מאופסות המשחק נכנס להארכה. עשר דקות בדיוק בתוך ההארכה הגיע השער של קאזאן, שחתום על שמו של ביברס נאתכו. הקשר הישראלי, שהיה השחקן המצטיין בשדה התנהל עם הכדור והכניס כדור עומק נפלא בין שלושה שחקני הגנה לסולומון רונדון, שהגיע בתיזמון הנכון ובעט פנימה. 0:1 לקאזאן. בדקה ה-112 הבטיחה קאזאן את הניצחון. ולאדימיר דיאדיון שבר את מלכודת הנבדל ופרץ עד השער, כדי להבקיע את השני. 0:2 לקאזאן בדרך לרבע הגמר.

ביברס נאתכו שחקן רובין קאזאן לפני פאפה דיופ שחקן לבנטה. AP
הגיבור של קאזאן. נאתכו/AP

אינטר - טוטנהאם 1:4 (0:3 לטוטנהאם במשחק הראשון)

ערב דרמטי, מרתק, מרגש, אבל גם אכזרי לאוהדי אינטר, שראו את הקבוצה שלהם מנצחת 1:4 אבל מסיימת את דרכה בליגה האירופית רק בגלל שער החוץ שכבש עמנואל אדביור בהארכה. הנראזורי הצליחו לבצע קאמבק מרשים ולמחוק את התבוסה מהמשחק הראשון בזכות שערים של אנטוניו קסאנו, רודריגו פלאסיו ועצמי של וויליאם גאלאס, אבל עמנואל אדביור כבש שער חוץ יקר מפז בדקה ה-96, כשגם שער נוסף של ריקרדו אלברס לא הספיק. טוטנהאם עולה לרבע הגמר, אך הציגה יכולת חלשה והוכיח שבלי גארת' בייל בהרכב שלה, אין לה הרבה מה למכור.

אינטר פתחה את המשחק בהתלהבות גדולה ועלתה ליתרון מוקדם כפי שציפתה אחרי שיתוף פעולה פורה בין צמד החלוצים. רודריגו פלאסיו פרץ בצד ימין והרים כדור מדויק לראשו של קסאנו, שמקרוב נגח פנימה. 0:1 לאינטר. בדקה ה-25 אינטר כמעט הכפילה את היתרון. הפעם היה זה קסאנו ששלח כדור עומק לפלאסיו, שפרץ עם הכדור ומהאוויר בעט כדור קשתי שפגש את המשקוף.

בדקה ה-52 השיגה אינטר את השער השני שהגיע אחרי שיתוף פעולה ארגנטינאי. אסטבן קמביאסו הכניס כדור עומק לרודריגו פאלאסיו, שמול פרידל בעט בקור רוח פנימה. 0:2 לאינטר. בדקה ה-75 אינטר השלימה את הקאמבק (!). וויליאם גאלאס היה זה שכבש שער עצמי. אנטוניו קסאנו הרים כדור חופשי לתוך הרחבה והבלם הצרפתי הסיט את הכדור לשערו הוא. 0:3 מדהים לאינטר.

בתוספת הזמן קיבלה אינטר הזדמנות נהדרת להכריע את המפגש הכפול הזה. וויליאם גאלאס, שכבש שער עצמי, עשה טעות נוראית ואיפשר לכדור עומק פשוט לחלוף על פניו. אסטבן קמביאסו השתלט על הכדור, חדר לרחבה ובעט כדור חד שברח החוצה. בדקה ה-96 הצליחה טוטנהאם לכבוש בניגוד למהלך המשחק. מוסא דמבלה בעט כדור חזק מ-17 מטרים. שוער אינטר הדף, אבל את הריבאונד דחק עמנואל אדביור לרשת 1:3 לאינטר. אינטר לא וויתרה והשיגה את השער הרביעי בדקה ה-110. אנטוניו קסאנו הנפלא הרים כדור לתוך הרחבה וריקרדו אלבארס נגח מקרוב פנימה. 1:4 בסיום.

עמנואל אדביור, שחקן טוטנהאם חוגג. רויטרס
העלה את טוטנהאם לרבע הגמר. אדביור חוגג/רויטרס

צ'לסי - סטיאווה בוקרשט 1:3 (0:1 לסטיאווה במשחק הראשון)

אחרי שהפסידה 1:0 במשחק הראשון ברומניה, צ'לסי הצליחה להתקאמבק עם ניצחון ביתי 1:3 והעפילה בשיניים לרבע הגמר. יוסי בניון ישב 90 דקות על הספסל וראה את פרננדו טורס מבקיע שער דרמטי בדקה ה-71, שהעלה את הבלוז. צ'לסי לא הציגה יכולת גדולה מול קבוצה רומנית בינונית, אך אחרי שנושלה מתוארה כאלופת אירופה, תקווה להתנחם בכל זאת עם התואר השני בחשיבותו.

אלופת אירופה היוצאת ראתה את הרומנים מביכים מספר פעמים את ההגנה שלה במחצית הראשונה, אבל חואן מאטה הרגיע את האוהדים המקומיים עם שער נאה בדקה ה-34 לאחר חילופי מסירות עם ראמירס. ממש על סף סיום המחצית הצליחו הרומנים להשוות. ולאד קיריקש היה זה שניצל עירבובייה ברחבה של צ'לסי ודחק מקרוב פנימה. 1:1 במחצית. צ'לסי עלתה נחושה למחצית השניה והחזירה לעצמה את היתרון בדקה ה-58. חואן מאטה הרים כדור חופשי מדוד וג'ון טרי הגיע ראשון ונגח בעוצמה לרשת. 1:2 לצ'לסי, שזקוקה לשער נוסף.

בדקה ה-71 הגיע השער המיוחל של צ'לסי. חואן מאטה שלח כדור לתוך הרחבה, אדן הזאר המשיך לפרננדו טורס, שבקור רוח בעט מקרוב לפינה הימנית. 1:3 לצ'לסי. בדקה ה-87 קיבל פרננדו טורס הזדמנות מצוינת לכבוש את הרביעי בבעיטת עונשין מ-11 מטרים, אבל שלח כדור למשקוף.

ניוקאסל - אנז'י מחצ'קאלה 0:1 (0:0 במשחק הראשון)

ניוקאסל חזרה מרוסיה עם תוצאה מחמיאה מהמשחק נגד קבוצת המולטי-מיליונרים של חוס הידינק, אבל כדי להשלים את העבודה היא הייתה חייבת ניצחון. הרוסים לא וויתרו ונתנו פייט אדיר, אבל פאפיס סיסה היה גיבור המשחק הזה עם שער נגיחה מדהים עמוק בתוספת הזמן, אחרי קרן של סילביאן מארבו. דרמה אדירה בסיום שולחת את המגפייז לרבע הגמר.

חואן מאטה, שחקן צ'לסי חוגג. רויטרס
כבש שער מוקדם. חואן מאטה/רויטרס

משחקים נוספים: בסוגריים התוצאה במשחק הראשון

זניט סט. פטרסבורג - פ.צ באזל 0:1 (0:2 לבאזל)
לזניט: אקסל ויטסל (30)

לאציו - שטוטגרט 1:3 (0:2 ללאציו)
ללאציו: ליבור קוזאק (6, 8, 87). לשטוטגרט: תאמס אג'נאל (62)

פנרבחצ'ה - ויקטוריה פלזן 1:1 (0:1 לפנרבחצ'ה)
לפנרבחצ'ה: סאלין אוצ'אן (44). לפלזן: דארידה (60)

בורדו - בנפיקה 3:2 (0:1 לבנפיקה)
לבנפיקה: ז'ארדל (30), אוסקר קרדוסו (75, 90). לבורדו: דיאבטה (74), ז'ארדל (90, עצמי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully