וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: צ'לסי ניצלה, אתלטיקו וליברפול בחוץ

הזאר (90) הפציץ את ה-1:1 מול ספרטה והעלה את צ’לסי. 1:3 לא הספיק לליברפול מול זניט, נאתכו הדיח את אתלטיקו

שלב 32 האחרונות של הליגה האירופית סיפק דרמות אדירות וכמה הדחות מפתיעות. כבר במשחק המוקדם נקבע כי תהיה לנו בכל מקרה זוכה חדשה. מחזיקת הגביע אתלטיקו מדריד ניצחה 0:1 ברוסיה את רובין קאזאן, אבל הודחה בגלל הפסד 2:0 במשחק הביתי. ביברס נאתכו שיחק 88 דקות וירד פצוע. טוטנהאם ניצלה בעור שיניה מהדחה, כשמוסא דמבלה קבע 1:1 בדקת הסיום מול ליון והעלה את התרנגולים, שישחקו בשמינית הגמר מול אינטר (הביסה 0:3 את קלוז'). גם צ'לסי, אלופת אירופה היוצאת, חיכתה לתוספת הזמן כדי להיחלץ מהפסד ביתי מול ספרטה פראג, כשאדן הזאר מנע הארכה וקבע 1:1. ליברפול הייתה קרובה לקאמבק מול זניט, אבל ניצחה רק 1:3 והודחה בגלל שערי חוץ. סטיאווה בוקרשט ניצחה בפנדלים 2:4 את אייאקס אחרי שהרומנים ניצחו 0:2 בהארכה ונגררו לבעיטות הכרעה מ-11 מטר בעקבות 0:2 להולנדים במשחק הראשון.

משחקי שמינית הגמר (7 ו-14 במרץ):

ויקטוריה פלזן - פנרבחצ'ה
בנפיקה - בורדו
אנז'י מחצ'קאלה - ניוקאסל
שטוטגרט - לאציו
טוטנהאם - אינטר
לבנטה - רובין קאזאן
באזל - זניט סט. פטרסבורג
סטיאווה בוקרשט - צ'לסי

רדאמל פלקאו שחקן אתלטיקו מדריד לפני ביברס נאתכו שחקן רובין קאזאן. AP
מחזיקת הגביע בחוץ. רדאמל פלקאו לפני ביברס נאתכו/AP

רובין קאזאן - אתלטיקו מדריד 1:0 (1:2 בסיכום)

עוד לפני שלב שמינית הגמר, מחזיקת הגביע הודחה מהליגה האירופית. אתלטיקו מדריד אמנם הצליחה לנצח ברוסיה הקפואה ולעיני אצטדיון לוז'ניקי כמעט שומם, אך שער אחד של רדאמל פלקאו, במשחק בו הפך לשיאן ההופעות בליגה האירופית (לא כולל גביע אופ"א) עם משחקו ה-31, לא הספיק כדי לתקן את התוצאה המביכה מוייסנטה קלדרון. רובין קאזאן התרכזה בעיקר בהגנה, ביברס נאתכו עבד קשה ויחד עם חבריו עשה את העבודה והגביל את הקולצ'ונרוס לשער בודד של פלקאו בדקה ה-84.

למרות ההרכב המשני למדי, אתלטיקו הייתה עדיפה במחצית הראשונה, כולל כמה כדורים שנבעטו למסגרת של סרגיי ריז'יקוב המצוין. פלקאו וראול גרסיה היו קרובים, ובדקה ה-40 חילץ אולג קוזמין ממש מקו השער. קאזאן התעוררה מעט לאחר ההפסקה, ובדקה ה-59 סלומון רונדון חטף כדור ונעצר אצל סרחיו אסנחו. רק שש דקות לסיום השכילה אתלטיקו להביא לידי ביטוי את שליטתה, כשאדריאן פרץ בצד שמאל ומסר כדור רוחב לפלקאו שדחק פנימה. נאתכו פינה את מקומו בדקה ה-88, כשהוא מדדה על רגלו. בשורה מדאיגה לאלי גוטמן לקראת פורטוגל וגם לברדייב, שדקה לסיום איבד את הקפטן ססאר נבאס בכרטיס אדום, בגלל פגיעה גסה בפלקאו.

ביברס נאתכו שחקן רובין קאזאן מעל מריו סוארס שחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
ירד לספסל כשהוא מדדה. ביברס נאתכו/רויטרס

ליון - טוטנהאם 1:1 (3:2 בסיכום)

טוטנהאם הודחה רק פעם אחת על ידי קבוצה צרפתית בעבר, וזו הייתה ליון ששלחה אותה הביתה בגביע המחזיקות ב-1967/8. הערב נמנע השחזור. אוהדי ליון כבר החלו לחגוג ביציע, אבל בדקת הסיום היה זה מוסא דמבלה שירה ממרחק, קבע שוויון דרמטי ושלח את התרנגולים לשלב הבא. האווירה האלימה שהייתה בעיר לפני המשחק, לאחר תקיפת אוהדי טוטנהאם, לא השפיעה על המשחק הקצבי. ליון הוליכה משער של מקסים גונאלון (17) והתגוננה במטרה לשמור עליו, עד שנענשה ברגע האחרון, ממש כמו במשחק הראשון בוויט הארט ליין. אז היה זה גארת' בייל, הפעם דמבלה.

הפתיחה הייתה של ליון. קלמון גרנייה המשיך את השבוע המצוין שלו, כשבדקה ה-17 הגביה כדור חופשי לראשו של הקפטן גונאלון, שלא התרגש מבייל ונגח לרשת. במצב העניינים הנוכחי, ליון עולה. הצרפתים המשיכו לגלות התלהבות, אבל לקראת סיום המחצית לואיס הולטבי בעט לקורה. גם בייל היה קרוב להשוות, כשהכדור שלו מהאוויר חמק בסמוך לקורה בדקה ה-50. טוטנהאם המשיכה ללחוץ, ובדקה ה-90 השיגה את מבוקשה. דמבלה השתחרר במרכז השדה ומ-25 מטרים בעט כדור חד לרשת של רמי ורקוט. שער נהדר שהקנה לטוטנהאם את הכרטיס לשמינית הגמר.

מוסא דמבלה שחקן טוטנהאם. GettyImages
המושיע של טוטנהאם. מוסא דמבלה/GettyImages

קלוז' - אינטר 3:0 (5:0 בסיכום)

הנראזורי טיילו לשמינית הגמר ולא התעייפו יותר מדי לפני הדרבי המילאנזי ביום ראשון. המשחק הקודם גבה מאינטר מחיר כבד עם פציעתו הקשה של דייגו מיליטו שגמר את העונה. הפעם אנדראה סטרמאצ'וני עבר את 90 הדקות בשלום מבחינת בריאות שחקניו, שלא נזקקו למאמץ מיוחד ברומניה. בדקה ה-22 היה זה פרדי גוארין שסיים מתפרצת טובה, אותה החל ריקי אלברס והמשיך אנטוניו קסאנו עם פרגון מול השער. הקולומביאני השלים צמד בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, אחרי שטות של שוער קלוז' מריו פלגייראס, ודקה לסיום היה זה מרקו בנאסי הצעיר שחגג שער בכורה בקבוצה הבוגרת.

פרדי גוארין שחקן אינטר חוגג עם רודריגו פלאסיו. AP
טיול לפני הדרבי. פדרי גוארין חוגג עם רודריגו פלאסיו/AP

לאציו - מנשנגלדבאך 0:2 (3:5 בסיכום)

הביאנקוצ'לסטי רשמו משחק אירופי 10 ללא הפסד ובכך השוו את שיא המועדון. כבר בדקה ה-10 אנטוניו קנדרבה ניצל איבוד שלומיאלי של אלברו דומינגס ולא נכשל מול מארק אנדרה טר שטגן. השוער הגרמני הצעיר ביצע טעות משלו בדקה ה-33, כשהדף בעיטה של שטפן ראדו לעבר אלברו גונסאלס שהבקיע מקרוב. מנשנגלדבאך בחוץ, אחרי 3:3 במשחק הראשון בגרמניה.

אלברו גונסאלס (מימין), אנטוניו קנדרבה שחקני לאציו. GettyImages
גם לאציו ממשיכה הלאה. אלברו גונסאלס עם אנטוניו קנדרבה/GettyImages

ליברפול - זניט 1:3 (3:3 בסיכום, זניט עלתה בזכות שערי חוץ)

המייטי רדז ראויים למחמאות על קאמבק הירואי, אבל זה כל מה שיישאר להם. רק מחמאות. ליברפול חזרה לאנפילד אחרי הפסד 2:0 ברוסיה במשחק הראשון, נקלעה לפיגור ביתי מוקדם לאחר שהולק ניצל טעות של ג'יימי קראגר בדקה ה-17 ונראתה גמורה לחלוטין. אלא שלואיס סוארס העיר את האוהדים ואת חבריו עם בעיטה חופשית מוצלחת בדקה ה-28. ג'ו אלן הוסיף את השני בדקה ה-43, סוארס נעץ עוד בעיטה חופשית ברשת במחצית השנייה ואז ליברפול הפעילה מכבש, אך לא השיגה את השער הרביעי שהיה שולח אותה לשלב הבא. זניט ממשיכה הלאה.

הרצונות של ליברפול לחזור לעניינים לא עלו בקנה אחד עם המציאות בפתיחה. הבלם הוותיק ג'יימי קראגר ביצע טעות קשה בדקה ה-19 כשאיבד כדור במצב בו הוא האחרון בדרך אל השער. הולק אמר תודה ובעט לרשת של פפה ריינה. סוארס נתן תקווה לקאמבק, כשהכדור החופשי שלו בדקה ה-28 פירק את החומה של זניט ונעצר ברשת. התלהבות האוהדים באנפילד גברה בדקה ה-43, אז פריצה של חוסה אנריקה מצד שמאל הסתיימה בשער של ג'ו אלן מקרוב, אחרי שהחטיא בניסיון ראשון. הטירוף נמשך בדקה ה-59, כשסוארס השלים צמד בעוד בעיטה חופשית, הפעם מסובבת מ-25 מטרים. ליברפול זקוקה לעוד שער כדי להשלים קאמבק הירואי, ומפעילה מטווח על שערה של זניט.

לואיס סוארס שחקן ליברפול. GettyImages
רק כמעט. לואיס סוארס/GettyImages

צ'לסי - ספרטה פראג 1:1 (1:2 בסיכום)

אלופת אירופה היוצאת סבלה בדרך לשמינית גמר הליגה האירופית. כמו שהיא לא יכלה להעלות על דעתה. ספרטה פראג הצליחה לסחוט 0:0 בביקור הקודם שלה בסטמפורד ברידג', במסגרת ליגת האלופות ב-2003. הפעם היא הייתה קרובה לניצחון שהיה שולח את המשחק להארכה, אך אדן הזאר המחליף הבקיע שער נדיר בתוספת הזמן, הרגיע את האוהדים הכחולים ושלח את הצ'כים מאוכזבים הביתה, אחרי תצוגה הגנתית מרשימה ויכולת אדירה של השוער תומאש וצליק. חלום התואר של צ'לסי עדיין בחיים.

לספתח כזה רפא בניטס לא ציפה. אחרי 17 דקות, דווקא ספרטה פראג חגגה. וצלאב קאדלץ השאיר כדור לרכש דויד לפאטה, שמקרוב כבש את שערו הראשון מאז הצטרף בינואר. צ'לסי בהלם. השוער וצליק הגן על התוצאה עד ההפסקה, עם הצלות נאות מול שחקני אלופת אירופה היוצאת, כולל הצלה מול חואן מאטה בדקה ה-39 ועוד אחת באחד על אחד מול טורס בדקה ה-52. גם ג'ון טרי ראה את השוער מתעופף ומוציא לו כדור מהחיבורים בדקה ה-59. אחרי עוד החמצות של צ'לסי, דווקא קאדלץ יכול היה לחתום את הסנסציה בצד השני, אך החמיץ לבד מול השוער. ואז הגיע הזאר, שהשתחרר משני שחקנים והפציץ לחיבורים בזמן הפציעות.

אדן הזאר, שחקן צ'לסי חוגג. GettyImages
שער מרהיב. אדן הזאר/GettyImages

ויקטוריה פלזן - נאפולי 0:2 (0:5 בסיכום)

הצ'כים השלימו ניצחון כפול ומרשים על סגנית המוליכה האיטלקית, שוויתרה על אירופה אחרי ההפסד הביתי המשפיל 3:0 בשבוע שעבר. אחרי מחצית מאופסת, יאן קובאריק העלה את ויקטוריה פלזן ליתרון בדקה ה-51, באדיבותו של השוער מורגן דה סנטיס. סטניסלב טצל המחליף סובב באומנות לפינה הרחוקה בדקה ה-74. הישג גדול לקבוצה הצ'כית.

סטיאווה בוקרשט - אייאקס 2:4 בפנדלים (0:2, 2:2 בסיכום)

לסטיאווה: יסמין לטובלביץ' (38), ולאד קיריקש (76)

יאן קובאז'יק שחקן ויקטוריה פלזן כובש מול נאפולי. AP
פלזן טאטאה את נאפולי החוצה. יאן קובאריק כובש/AP

משחקים נוספים:

גנק - שטוטגרט 2:0 (3:1 בסיכום)
לשטוטגרט: ארתור בוקה (45), כריסטיאן גנטנר (59). אליניב ברדה נכנס בדקה ה-61 בגנק

מטאליסט - ניוקאסל 1:0 (1:0 בסיכום)
לניוקאסל: שולה אמאובי (64 בפנדל)

דניפרו - באזל 1:1 (3:1 בסיכום)
לדניפרו: יבגני סלזניוב (76 בפנדל). לבאזל: פביאן שאר (81 בפנדל)

בנפיקה - לברקוזן 1:2 (1:3 בסיכום)
לבנפיקה: אולה ג'ון (60), נמניה מאטיץ' (77). ללברקוזן: אנדרה שרלה (75)

פנרבחצ'ה - באטה בוריסטוב 0:1 (0:1 בסיכום)
לפנרבחצ'ה: כריסטאן (45 בפנדל).

אולימפיאקוס - לבנטה 1:0 (4:0 בסיכום)
ללבנטה: אובפמי מרטינס (9)

בורדו - דינמו קייב 0:1 (1:2 בסיכום)
לבורדו: שייק דיאבטה (41)

האנובר - אנז'י מחצ'קאלה 1:1 (4:2 בסיכום)
להאנובר: סרג'יו פינטו (70). לאנז'י: לאסינה טראורה (90+8)

אליניב ברדה שחקן גנק בין שחקני שטוטגרט. GettyImages
גנק מחוץ למפעל. אליניב ברדה/GettyImages
חואן מנואל טורס שחקן מטאליסט חרקוב לפני שולה אמאובי שחקן ניוקאסל. רויטרס
הפנדל שלו הספיק לניוקאסל. שולה אמאובי מול חואן מנואל טורס/רויטרס
השופט הישראלי אלון יפת נוזף בשחקן שטוטגרט סרדאר טאסקי. GettyImages
למרות הנזיפות, שטוטגרט בשלב הבא. אלון יפת מחנך את סרדאר טאסקי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully