וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופות: ריאל- יונייטד 1:1, שחטאר - דורטמונד 2:2

המפגש הקלאסי של שמינית הגמר הבטיח וקיים: וולבק כבש, רונאלדו השווה מול האקסית, דה חאה הצטיין. הומלס הציל את דורטמונד

המפגש הקלאסי של שמינית גמר ליגת האלופות, בין ריאל מדריד למנצ'סטר יונייטד, ענה על כל הציפיות, במרכזו של ערב פנטסטי של כדורגל. שתיים מהאימפריות הגדולות של הכדורגל העולמי, סיפקו כדורגל קצבי ומהנה ונפרדו הערב (רביעי) ב-1:1 בסנטיאגו ברנבאו שמשאיר את הכל פתוח לקראת הגומלין. כריסטיאנו רונאלדו נגח לרשת במשחק הראשון מול האקסית, אבל היה זה רק שער שוויון אחרי שדני וולבק העלה בנגיחה את האנגלים ליתרון. במשחק המקביל, שחטאר דונייצק ודורטמונד נפרדו ב-2:2 דרמטי, לאחר שמאטס הומלס קבע שוויון, גם הוא בנגיחה, בדקה ה-87.

רובין ואן פרסי מנצ'סטר יונייטד מול כריסטיאנו רונאלדו ריאל מדריד. רויטרס
הכל בראש. רובין ואן פרסי מול כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

ריאל מדריד - מנצ'סטר יונייטד 1:1

המשחק הגדול של שמינית גמר ליגת האלופות הבטיח, וגם קיים. 90 דקות קצביות, עמוסות אירועים ויצרים, הסתיימו בתיקו שמאכזב מאוד את ז'וזה מוריניו וריאל מדריד, אך לא יכול לגרום לאלכס פרגוסון ומנצ'סטר יונייטד להיות בטוחים מדי לקראת הגומלין באולד טראפורד. האוהדים בסנטיאגו ברנבאו ראו את קבוצתם לוחצת בחמת זעם למרות ההרכב ההתקפי עליו הימר פרגוסון, אך דווקא יונייטד עלתה ראשונה על הלוח עם נגיחה של דני וולבק בדקה ה-20. מי שאיזן, איך לא, היה כריסטיאנו רונאלדו, שנגח לרשת 10 דקות לאחר מכן ולא חגג את שערו הראשון בקריירה נגד קבוצתו לשעבר.

דויד דה חאה, אקס אתלטיקו ואולי שוער ריאל בעתיד, הציל את יונייטד מהפסד במחצית השנייה, עם שמונה הצלות במשחק, חלקן וירטואוזיות ממש, ביום בו ריאל איימה 28 פעמים על השער ו-14 למסגרת. מנגד, השופט עזר למארחים כשלא שלף כרטיס אדום לרפאל וראן, ואילו רובין ואן פרסי יכול היה להכריע את המשחק, אבל נעצר במשקוף ועל ידי צ'אבי אלונסו שהציל מהקו בדקה ה-72. השדים האדומים נותרו עם שני ניצחונות בלבד ב-21 משחקים בספרד, אך לפחות לא הפסידה לריאל בברנבאו כמו בשני המפגשים הקודמים. הבלאנקוס יגיעו להילחם על העונה במפגש החוזר בעוד שלושה שבועות, כשרונאלדו ינסה להבקיע גם במגרש בו כיכב בעבר, אחרי שהפך הערב לשלישי בתולדות ליגת האלופות שמבקיע במדי יונייטד וגם נגדה (דימיטאר ברבאטוב ו-ואן פרסי קדמו לו). כבר אי אפשר לחכות.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד לאחר שכבש מול מנצ'סטר יונייטד. AP
מחכים לביקור שלו באולד טראפורד. כריסטיאנו רונאלדו/AP

מהלך המשחק

דקה 2: התקפה טובה של ריאל מדריד. בנזמה השאיר לחדירה שבסיבוב בעט החוצה מ-12 מטרים.

דקה 4: הפעם די מריה השתחרר מאברה, ברח לכיוון המרכז ותוך כדי לחץ בעט כדור חזק מ-18 מטרים שהחטיא את המסגרת. ריאל תוקפת מהרגע הראשון. מנגד, ואן פרסי קיבל צהוב אחרי מרפק לעבר ראמוס.

דקה 5: וואו, כמעט הראשון. רונאלדו היתל ברפאל בצד שמאל, פרדיננד הרחיק רע לעבר קואנטראו, והמגן השמאלי בעט כדור מסובב שדה חאה הסיט עם קצות האצבעות לקורה.

דקה 20: גול! נו, אז ריאל תקפה ותקפה, אבל דווקא יונייטד כבשה. רוני הגביה כדור קרן מצד שמאל, לופס נתקע בשערו ו-וולבק ברח לראמוס כדי לנגוח פנימה. 0:1 למנצ'סטר יונייטד.

דקה 23: שוב די מריה בעט מרחוק, דה חאה השתטח והדף לקרן בקצות האצבעות.

דקה 28: רונאלדו הפציץ כדור חופשי לראשו של ואן פרסי חסר המזל. הכדור חזר ל-CR7 ששלח בעיטה חדה שחמקה ליד הקורה.

דקה 30: גול! זה היה חייב להיות הוא. די מריה עבר שמאלה והגביה נהדר לרחבה, שם רונאלדו התרומם מצוין ונגח במדויק לפינה. הכוכב הפורטוגלי כבש לרשת האקסית ולא חגג, כשהפך לשלישי בתולדות ליגת האלופות שכובש במדי יונייטד וגם נגדה (קדמו לו ברבאטוב ו-ואן פרסי). 1:1.

דקה 34: אחרי הזדמנות של וולבק ומטווח מרחוק, רוני הסתובב ובעט החוצה מתוך הרחבה.

דקה 38: אוזיל השתלט על כדור ארוך, ברח ימינה ובעט טוב למסגרת, אבל דה חאה הדף לקרן.

דקה 45+1: קואנטראו הגביה, רונאלדו התעופף מעל אואנס, אבל לא הצליח לנתב את הכדור לרשת עם הראש מחמישה מטרים. החמצה גדולה לפורטוגלי, שחגג במשחק זה את שער הנגיחה הראשונה שלו במדי ריאל בליגת האלופות.

רובין ואן פרסי מנ'צסטר יונייטד מקבל צהוב מהשופט פליקס בירץ'. רויטרס
צהוב מוקדם וגם טיל לפנים. רובין ואן פרסי/רויטרס

דקה 48: רונאלדו הסתובב על סף הרחבה, ובעט כדור שטוח למרכז השער שדה חאה עצר.

דקה 52: הפעם די מריה ירה מחוץ לרחבה, דה חאה ירד וקלט.

דקה 53: זה ממש מטווח. די מריה הקפיץ על הברך ומ-16 מטרים בעט כדור אדיר שחמק בסמוך לקורה.

דקה 54: אברה הפתיע בגיחה קדימה והגיע לפני וראן לכדור, כשהבלם הצעיר דחף אותו קלות. כדור חופשי וכרטיס אדום? לא על פי השופט, שהורשם לאברה ההמום לקום.

דקה 61: קואנטראו הגיע למצב שני מצוין במשחק, ומחמישה מטרים המשיך בגלישה את כדור הרוחב של חידרה, אך לצערו דה חאה הדף בזינוק אקרובטי עם הרגל.

דקה 72: יונייטד יצאה למתפרצת מצד ימין, בסיומה ואן פרסי בעט מזווית אלכסונית למשקוף, אחרי נגיעה של לופס. הכדור חזר לרחבה, ואן פרסי התגנב וכבר הכניע את לופס, אבל צ'אבי אלונסו הציל בגלישה מהקו.

דקה 73: ריאל הגיבה במתפרצת משלה, היגואין בעט כדור שפגע בפרדיננד ועבר סנטימטרים מהחיבורים. איזה קצב.

דקה 79: איזו הצלה של דה חאה. ריאל טיווחה ונעצרה בהגנה, ובסופו של דבר חדירה בעט מ-16 מטרים כדור שפגע בשחקן אדום ונקלע על ידי השוער הספרדי ברפלקס נהדר.

דקה 85: רונאלדו בעט כדור חופשי מסוגנן מ-25 מטרים, שחלף מעל המשקוף וליטף את הרשת העליונה. קרוב מאוד.

דקה 90+3: ואן פרסי יכול היה להכריע את המשחק, אבל לופס שלח יד ארוכה והדף לקרן.

דויד דה חאה שוער מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
איזו הצלה. דויד דה חאה עוצר את הבעיטה של פאביו קואנטראו/GettyImages
אנחל די מריה שחקן ריאל מדריד מול פטריס אברה שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
מלחמה באגף. אנחל די מריה מול פטריס אברה/רויטרס
דייגו לופס שוער ריאל מדריד. GettyImages
ההגנה שלו עדיין לא סומכת עליו, אולי ההצלה בסיום תגרום לשינוי. דייגו לופס/GettyImages

שחטאר דונייצק - דורטמונד 2:2

שתיים מהקבוצות המלהיבות של ליגת האלופות, נפגשו לעיני 51 אלף צופים שמילאו כל פינה בדונבאס ארינה למרות תאונת המטוס שקדמה למשחק ובה נהרגו לפחות שבעה אוהדים, וסיפקו כדורגל אטרקטיבי שהסתיים בשוויון שמשאיר מתח רב לקראת הגומלין. עבור שחטאר דונייצק היה זה משחק רשמי ראשון זה חודשיים, וההבדלים בכושר המשחק ניכרו בשלבים רבים של 90 הדקות. דריו סרנה הבקיע בכדור חופשי נהדר בדקה ה-31, לפני שרוברט לבנדובסקי איזן בשער קומי 10 דקות לאחר מכן. טייסון רשם בכורה בינונית למדי במדי שחטאר, ומחליפו דוגלאס קוסטה כמעט הפך לגיבור הערב עם שער בדקה ה-68, אלא שמאטס הומלס איזן בנגיחה דרמטית בדקה ה-87 והעניק ליורגן קלופ את אשר ביקש לפני המשחק - תיקו עם שערים שמעניק לדורטמונד מקדמה קטנה למשחק הביתי.

שחקני דורטמונד חוגגים. רויטרס
השיגו את מבוקשם. שחקני דורטמונד חוגגים/רויטרס

מהלך המשחק

דקה 13: רויס ניסה את כוחו בכדור חופשי מ-30 מטרים, לידיים של השוער.

דקה 17: דורטמונד כמעט כבשה. רויס הגביה קרן והומלס עלה גבוה והדביק את הכדור בנגיחה למשקוף.

דקה 31: גול! דורטמונד אמנם לחצה, אבל האוקראינים חוגגים ראשונים. הקפטן סרנה סובב כדור חופשי בימין מ-22 מטרים, ויידנפלר הגיב מאוחר והכדור שנבעט למרכז השער בחצי גובה נעצר ברשת. 0:1 לשחטאר דונייצק.

דקה 41: גול! גצה העביר רוחב מימין, ההגנה הרחיקה בחזרה אליו והוא ניסה פעם נוספת. במקרה הזה הכדור הגיע ללבנדובסקי, שפספס את הכדור בניסיון ראשון, ראה את פרננדיניו וצ'יגרינסקי נופלים במחזה מוזר ומול השוער הבקיע בקלות מארבעה מטרים. שער חמישי לפולני בליגת האלופות, 1:1.

דקה 45: טייסון דהר בצד שמאל והעביר כדור רוחב שהשוער הגרמני שמט. טשיירה היה חייב לכבוש מקרוב, אבל נתן לכדור לברוח לו ומזווית קשה בעט לפניו של פישצ'ק שניצב על הקו.

דקה 68: גול! החילוף של לוצ'סקו עבד. שש דקות אחרי שטייסון פינה את מקומו לדוגלאס קוסטה, המחליף השתלט על כדור ארוך בין הומלס לשמלצר, ובעט יעף בשמאל אל הרשת מ-14 מטרים. שער נהדר, 1:2 לשחטאר.

דקה 73: כמעט שחזור של השער הראשון של דורטמונד. הניסיון הראשון לכדור רוחב מצד ימין לא צלח, אבל השני הגיע ללבנדובסקי, שהפעם המשיך מהאוויר וראה את הבעיטה שלו חומקת ליד הקורה.

דקה 87: גול! שמלצר הגביה כדור קרן לרחבה, הגנת שחטאר השאירה את הומלס חופשי והבלם נגח חזק אל הרשת. קלופ השיג את מבוקשו, 2:2.

הנריק מחטריאן שחקן שחטאר דונייצק מול רוברט לבאנדובסקי שחקן בורוסיה דורטמונד. רויטרס
ניצל את הבלגן בהגנת שחטאר. רוברט לבנדובסקי/רויטרס
דריו סרנה שחקן שחטאר דונייצק חוגג שער. רויטרס
מבועטי הכדורים החופשיים הטובים ביבשת. דריו סרנה/רויטרס
מירצ'ה לוצ'סקו מאמן שחטאר דונייצק (מימין) עם יורגן קלופ מאמן דורטמונד. AP
הגרמני היה המרוצה יותר מבין השניים בסיום. מירצ'ה לוצ'סקו עם יורגן קלופ/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully