וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מציגה: היום שאחרי ברצלונה

12.2.2013 / 17:21

לנגפורד מועמד, מקל מחוזר, טיוס יגיע. פלאניניץ' עשוי לעזוב, גם היקמן בסכנה, אוחיון בבעיה, לוגן בחוץ. מכבי תל אביב כבר עכשיו עובדת על הפקת לקחים בעקבות העונה החלשה: אוהד גרינוולד חושף את התכנית הגדולה

חשיפת וואלה! ספורט: אלכס טיוס בדרך למכבי תל אביב

עוד לפני משחק גמר הגביע מול מכבי חיפה החלו אנשי מכבי תל אביב לגשש אצל מקורבי גל מקל: הם היו שמחים לראות אותו "חוזר הביתה" בעונה הבאה. התצוגה המדהימה של הגארד הישראלי - שבגמר עצמו ביטל את יוגב אוחיון לחלוטין וכמעט לקח ממכבי, לבדו, את התואר - רק חיזקה, כפי שקורה אצל מכבי בדרך כלל, את הכמיהה להחתימו.

זו תקופה ארוכה שמכבי מנסה לפתות את מקל. גם בקיץ היו גישושים, אבל הבחור מתעלם. הוא אחד היחידים בהיסטוריה שהפגינו אדישות שכזו נוכח החיזורים של מכבי. מקל לא שוכח את שתי הקדנציות הקצרצרות שלו במועדון: במרץ 2008 הוחזר ממכללת וויצ'יטה סטייט, רק כדי להפוך לשחקן אימונים אצל צביקה שרף; בקיץ 2009, אחרי עונת פריצה בגליל, החליט להעניק למכבי הזדמנות נוספת - אבל נזרק לקצה הספסל של פיני גרשון, ובתוך מספר חודשים חזר לגליל (רק כדי לזכות איתה באליפות על חשבונה של מכבי).

היום מקל בכלל לא רוצה לשמוע על מכבי. יש כדורסל גם מחוץ למועדון הזה, הוא נוהג לומר למקורביו. כששואלים אותו מהן השאיפות המקצועיות שלו, הוא אומר: "להיות רכז מוביל במועדון בכיר ביורוליג", ומיד דואג להדגיש - "לאו דווקא במכבי".

גל מקל שחקן מכבי חיפה מאוכזב לאחר ההפסד בגמר גביע המדינה. ברני ארדוב
מכבי תל אביב רוצה להחזיר אותו לקדנציה שלישית, הוא בכלל לא מוכן לשמוע. גל מקל/ברני ארדוב

***

אולי הלחץ על מקל יישא פרי לקראת עונת 2013/14. אולי לא. אבל מה שברור כבר כעת הוא שמאחורי הקלעים חושבים במכבי רחוק הרבה יותר ממשחק היורוליג הקרוב מול ברצלונה. קיימת אפשרות סבירה שהעונה של מכבי אבודה, תנצח או תפסיד לקטלאנים; את העונה הבאה איש במכבי לא רוצה לסיים שוב פעם בפברואר.

מכבי מנסה להפיק לקחים ממחדלי העונה הנוכחית. הלקחים מתחלקים לשניים: בעניין הסגל הישראלי, ברור שהוא זקוק לחיזוק משמעותי. בעניין סגל הזרים כנראה שמכבי תשנה קונספט. תכף נסביר.

הסגל הישראלי הנוכחי הוא אולי החלש ביותר שגיבשה מכבי בשנים האחרונות. במועדון מודעים לכך שחוץ מליאור אליהו, אין למכבי עוד שחקן כחול-לבן שנחשב לטופ-יורוליג בעמדה שלו. הציפיות הגדולות היו מאוחיון; הוא נותן עונה בינונית ומטה. אוחיון לא התקדם במילימטר מהעונה שעברה. יש כאלו שטוענים שבהשוואה לסדרה ההיא מול פנאתינייקוס - הוא אפילו הלך אחורה.

במלים אחרות, במכבי לא מרוצים מהעונה של אוחיון. המעמד שלו, שבסיום העונה שעברה היה בלתי-מעורער, נשחק מאוד. במכבי מתלבטים כעת בין כמה אופציות: ישנה אפשרות שיונחת כאן רכז זר בכיר; האופציה האחרת, המפתיעה, היא שאוחיון יקבל את מקל על הראש וייאבק איתו על עמדת הרכז הראשון. מכל מקום, אם יישאר, אוחיון יצטרך להזיע הרבה יותר באימונים כדי להוכיח שהוא ראוי לפתוח בחמישייה.

כתבנו "אם יישאר", מכיוון שסיפור אוחיון עלול להסתבך שוב בקיץ. תלוי עד כמה קובאן תחליט להקשות על מכבי. לכאורה, מהחלטת פיב"א מהקיץ האחרון משתמע כי אוחיון יהפוך לשחקן של הקבוצה הרוסית מיד עם סיום העונה הנוכחית. הרוסים כועסים מאוד על אוחיון. סביר שיסכימו לוותר עליו, אבל ידרשו פיצוי כספי משמעותי, ממכבי או מהשחקן, בתמורה למחווה הזו. הנושא הזה מעסיק את מכבי. אפשר שהרבה לפני הקיץ, עוד בזמן הקרוב, נקבל יותר תשובות בעניין הפלונטר הזה.

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב מול גל מקל שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
המעמד שלו, שבסיום העונה שעברה היה בלתי-מעורער, נשחק מאוד. אוחיון/ברני ארדוב

***

ולבעיות האחרות:

גיא פניני התפוגג; גם לפני תקרית הדרבי לא הראה דברים גדולים. החיבה הבלתי-מוסתרת של דיוויד בלאט לדווין סמית' חתכה את כמות הדקות שלו בצורה משמעותית.

מורן רוט מראש לא היה רצוי על בלאט. רוט גם לא היה האופציה הראשונה של מכבי. מקל הועדף על פניו, ובראש הרשימה בכלל עמד יותם הלפרין. בחודשים האחרונים נפתרו הבעיות של הלפרין מול מס הכנסה והוא אחד המועמדים הבכירים להצטרף בקיץ. הלפרין נראה לא טוב בבאיירן מינכן ובענף מסתובבות שמועות על כך שהמאמן סווטיסלב פשיץ' עשוי לחתוך אותו בקרוב. גם אם זה יקרה והלפרין לא יסיים בגרמניה את העונה - סביר שלא יצורף עכשיו למכבי, אלא יחזור רק בקיץ למועדון אותו עזב בקיץ 2008.

אם אוחיון נשאר, והלפרין ו\או מקל מצטרפים, אפשר שמכבי תוותר על רוט. היא יכולה להשתחרר מהחוזה שלו בתמורה לפיצוי כספי קטן. הרבה אנשים במועדון אוהבים את רוט; הוא בחור חיובי, אומרים מקורבים למכבי, שהשתלב מצוין במערכת. הכדורסל שלו - זה כבר עניין אחר. לרמות הגבוהות של היורוליג הוא לא שייך.

סילבן לנדסברג יישאר במכבי. הוא מחזיק בחוזה לשנתיים נוספות. בעונה הבאה ישתכר כ-300 אלף דולר נטו. אליו, כפי שפרסמנו מוקדם יותר השבוע, צפוי להצטרף אלכס טיוס, שנותן עונה טובה בקאנטו.

אפשר שייעשה ניסיון להחזיר ארצה את דיוויד בלו. אבל אחרי שנה מחוץ לכדורסל, כשהראש שלו כבר מכוון לקריירה החדשה כאיש טלוויזיה\קולנוע, לא ברור עד כמה האפשרות הזו ריאלית ונכונה ברמה המקצועית.

מורן רוט שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
במועדון אוהבים אותו, המאמן פחות. מורן רוט/מגד גוזני

***

סגל הזרים צפוי, שוב, לספוג זעזוע רציני. את העונה הנוכחית פתחה מכבי עם לא פחות משבעה זרים. אחרי השחרור של שרמדיני ותומאס והצירוף של פלאניניץ' היא עומדת על שישה. המספר הזה עשוי להצטמק לחמישה. זה תלוי בהרבה גורמים, אבל התסריט הסביר ביותר הוא שמכבי תפתח את העונה הבאה עם בין חמישה לשישה זרים.

במכבי מבינים שההימור על פרוספקטים הוא ריסקי. יכול ליפול אצלך אוצר כמו דווין סמית'; אבל אתה גם יכול להתרסק עם בחור לא אפוי כמו מלקולם תומאס.

או כמו דרקו פלאניניץ'. במכבי מאוד התגאו בהחתמה של הסנטר הקרואטי; היום נשמעים שם אחרת. בלאט לא מרוצה ממנו: הוא גילה שחקן בלתי-מלוטש, עם קואורדינציה בעייתית, ובעיה קשה מאוד בריבאונד. צוחקים על פלאניניץ' שכבר הספיק לשבור את שיא האופנסיב ריבאונד שלקחו עליו אחרי זריקות עונשין.

מכבי שילמה בינתיים רק חלק מהפיצוי לשירוקי. הסכום המלא עומד על כ-300 אלף אירו. בקיץ אמורה מכבי להעביר תשלום גדול לקבוצה הבוסנית. מקורבים למועדון טוענים כי ישנה אופציה שמכבי תשלח את פלאניניץ' חזרה לקבוצתו הקודמת, תשאיר אצלה את דמי הפיצוי שכבר העבירה (כ-100,000 אירו) ותבקש להשתחרר מהיתר. בלאט ממילא לא רצה לראות את פלאניניץ' במכבי; אם יישאר, כנראה ינסה לדחוף לשחרורו. אנשי מחלקת הסקאוט של מכבי, ששמו את שמם הטוב עם הבחור הצעיר, ינסו, כמובן, להשאירו. זו יכולה להפוך לבעיה פוליטית-פנימית במכבי.

מה שבכל מקרה ברור הוא שקו קדמי שכולל את פלאניניץ' ושון ג'יימס לא טוב מספיק לרמות הגבוהות של היורוליג. במכבי מאוד מרוצים מג'יימס: אם בתחילת העונה היו גורמים בהנהלה שניסו לשלוח אותו להפועל ירושלים, כעת אף אחד לא חושב ברצינות על האפשרות לשחררו. הבעיה היא שבעונה הבאה תצטרך מכבי לשלם מס גבוה מאוד על ג'יימס, שיפתח את עונתו השישית בישראל (שיחק שלוש שנים בבני השרון, וזו עונתו השנייה במכבי). זו יכולה להפוך לבעיה כספית שתסבך מעט את העניינים. אבל התסריט הסביר הוא שג'יימס יישאר. ואז מכבי תצטרך לחשוב מה לעשות עם פלאניניץ'. האפשרות של שחרור היא בהחלט סבירה. תלוי, כאמור, בזהות המאמן.

ניק קיינר-מדלי לא ימשיך, כנראה. מכבי תצטרך לפצות אותו בסכום נאה, והצדדים, ככל הנראה, ייפרדו.

שחקן מכבי תל אביב, דרקו פלאניניץ'. GettyImages
בינתיים מה שרץ על חשבונו הן בדיחות והריבאונדים ההתקפיים של היריבים. פלאניניץ'/GettyImages

***

הקו האחורי ישנה את פניו. ריקי היקמן, למרות היכולת הסולידית, עשוי להיחתך. למכבי יש אופציה לעונה נוספת על היקמן, אבל היא יכולה להשתחרר ממנה בכפוף לפיצוי נמוך (כ-50,000 דולר). גם כאן, מדובר בשאלה שקשורה ליתר חלקי הפאזל. מה שמפתיע הוא, לאור הממוצעים הטובים שמעמיד, הוא שהאופציה לשחררו - ריאלית. יש אנשים במועדון שטוענים שהיקמן לא מתאים לרמות הגבוהות באמת של היורוליג.

מי שכן מתאים, לדעת כולם, הוא קית' לנגפורד. במכבי עוקבים בעניין אחרי מצבו של לנגפורד במילאנו. העונה המסויטת של מילאנו עשויה להוביל למהפך כללי בקבוצה האיטלקית. לנגפורד עשוי להיפלט, אף שמחזיק שם בחוזה לעונה נוספת. אם יועזב, או יבקש לעזוב בעצמו, מכבי עשויה לקלוט בחזרה את הסופר-סקורר שכיכב אצלה אשתקד.

דיוויד לוגן לא צפוי להמשיך. מי שבמכבי כן מקווים שימשיך הוא דווין סמית', שמסיים חוזה. בעוד כחודש וחצי אמור להגיע לכאן סוכנו האמריקאי של סמית' ולפתוח במו"מ על חוזה לשנתיים נוספות.

זהו פחות או יותר המצב, בשלב זה; אם ברצלונה מנצחת בהיכל ביום חמישי, לאנשי מכבי יוותר די והותר זמן כדי להמשיך ולתכנן את העונה הבאה.

ohad@walla.net.il

איך מנצחים את ברצלונה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully