וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג MMA: משנים סדרי עולם

איתי לייבוביץ'

8.2.2013 / 11:50

פרנקי אדגר ממשיך להפסיד, אבל אליסטר אוברים חוטף נוק אאוט בלתי צפוי ודמיאן מאיה מפרק. סיכום ערב ה-UFC 156

איזה אירוע מטורף היה לנו בסוף השבוע?! למרות שפספסתי ברוב התחזיות שלי, נהניתי לטעות כי התוצאות פתחו לנו קווי עלילה וקרבות פוטנציאלים מסקרנים ואיכותיים. אבל רגע לפני, בואו לפרגן לאיתי גרשון, אלוף העולם במוי טאי לנוער עד 67 ק"ג ואלוף אירופה ב-K1 לנוער עד 67 ק"ג. בקרב שנערך ברוסיה פגש גרשון ביריב קשוח וניצח לאחר מלחמת התשה קשה.

UFC 156 הביא עמו שורה של קרבות טובים כשאת תוצאות רובם היה קל לנחש אך בבוקר שלמחרת גילינו שגם מה שקל לפעמים מתברר כקשה.

חוזה אלדו VS פרנקי אדגר

אין ספק שהגיבור הטראגי של הערב (שוב) היה פרנקי הקטן. אדגר ספג את המהלומות ששלח אליו אלוף העולם, במיוחד את הבעיטות לרגליים (שוב), ונראה שהפעם פרנקי לא יצליח לעמוד מול יריבו האגרסיבי. בדיוק בנקודת האמצע של הקרב הראה לנו אדגר (שוב ושוב ושוב!) ממה הוא עשוי והמומנטום החל לעבור לטובתו. עם תנועה בלתי פוסקת וימניות חזקות זכה אדגר לדעת רבים, בהם כותב שורות אלו, בשני הסיבובים האחרונים מה שהביא לסיום מותח במיוחד. השניים הראשונים של אלדו, השניים האחרונים של פרנקי, אך איך ינקדו השופטים את הסיבוב השלישי? השליטה של פרנקי בחציו השני של הקרב לא הספיקה לו ולאחר הכרעת שופטים אחידה נשאר חוזה אלדו אלוף העולם.

מה הלאה? הבעיה בלפגוש את האלוף בקרב הראשון במחלקה היא שלאחר שהפסדת אתה יכול להיזרק למרתף כי לפחות כרגע, אין לך מה שדרוש כדי לנצח את האלוף. ראינו את זה קורה בעיקר במשקל הבינוני ממנה עברו לוחמים רבים לאחר שהבינו שאין להם מה לחפש מול אנדרסון סילבה. פרנקי יכול לנצח את רוב אם לא את כל המחלקה אבל כמה קרבות הוא כבר יערוך ללא תואר על כף המאזניים?

הקרב הבא של אלדו כבר נקבע ובאוגוסט הוא יפגוש את אנטוני פטיס. כן כן... אותו פטיס שניצח בעבר את בנסון ורבות דובר אודות קרב חוזר. בנסון כאמור יפגוש את גילברט מלנדז באפריל ולפטיס פשוט נמאס לחכות אז הוא ירד קטגוריה. האם גורלו יהיו זהה לגורלו של פרנקי? או שפטיס יפליא באלדו עם הבעיטות המטורפות שלו?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

רשאד "סוכה" אוואנס VS ליטל נוגיירה

רובם המוחלט של הכתבים, הפרשנים ואהודים לא נתנו לנוגיירה הרבה סיכוי. אחרי הכל, הוא זקן ולא אתלטי כל כך ואילו רמפייג' לא כל כך מבוגר אך כה אתלטי. אולי אבנס חשש מהג'יו ג'יטסו של נוגיירה אך איך הוא לא חשש להשאיר את הקרב בעמידה שמולו עומד אלוף ברזיל באגרוף? אז נכון, לא הרבה קרה בקרב הזה ומבחינת הטכניקה הוא לא היה מלהיב במיוחד אך עם מה שכן היה לנו ניתן לומר חד משמעית שנוגיירה פגע יותר, יותר מדוייק ועם מכות משמעותיות יותר.

מה הלאה? קשה לגזור מהקרב הזה מסקנות רבות מדי אודות התאמתו של נוגיירה לטופ של המחלקה או אי-התאמתו של אבנס. מה שכן ניתן לומר הוא שאי אפשר להתעלם מתוצאות הקרב. נוגיירה לא ניצח יריב מהטופ כבר זמן רב ועכשיו הוא כנראה ידרוש יריב מהטופ 5 של המחלקה. ניצחון נוסף של נוגיירה קשישה ישים אותו קרוב מאד לתמונת האליפות. אולי אפילו בתוכה. קרב חוזר נגן שוגון רואה יכול להיות מעניין.

אוואנס לעומת זאת ידחק מטה לאחר שלא ניצח קרב למעלה משנה ואף הפסיד לראשונה בקריירה שני קרבות ברציפות. אז נכון, אבנס לא קרוב ללהיחתך מהארגון אך אם סוכה בונה על קרב אליפות (לאחר שג'ונס יעלה מחלקה), זו לא הדרך הנכונה. קרב אפשרי יהיה סוכה נגד המפסיד בקרב הנדרסון-משידה שיערך בקרוב. כבר דיברו על קרב בינו לבין סילבה אז אולי הוא יחליט דווקא לרדת מחלקה אך מה יקרה אם גורלו יהיה זהה לזה של אדגר?

אליסטר אוברים VS אנטוניו "ביגפוט" סילבה

נחשו מי צוחק על כולנו? כן כן. ביגפוט סילבה ניצח את אליסטר אוברים. מה ניצח? נתן לו נוקאאוט. מה נוקאאוט? נוקאאוט מטורף! אוברים שלט בקרב ללא עוררין במשך שני סיבובים תוך שהוא צחק על סילבה, חבט בו, צחק עוד קצת, חבט עוד ואז קיבל נוקאאוט. אוברים לא נוצח בעזרת טכניקה עדיפה או יתרון פיזי אלא בגלל חטא ההיבריס. שחצנות וזלזול הביאו את אוברים להעביר את רוב הקרב עם הידיים למטה ולא לחשוש לעמוד בטווח המכות של הברזילאי הנפילי. לאחר שליטה של שני סיבובים אוברים עלה לסיבוב השלישי וסידרת מכות אכזרית ומדוייקת מצידו של סילבה שלחה אותו לקרשים 25 שניות לתוך הסיבוב.

מה הלאה? אז שוב, לא הרבה נתנו לסילבה סיכוי ונראה היה שהדרך למפגש בין וולסקז ואוברים בלתי נמנע, רק שלברזילאי היה מה לומר בנידון. אוברים, שלא הפסיד בחמש השנים האחרונות ספג הפסד ואם אלת המזל תאהב אותנו הוא יפגוש לוחם נוסף שחווה הפסד לא מזמן, ג'וניור דוס סנטוס. אם אוברים לא יכבד את יכולות העמידה של דוס סנטוס הוא ילך לישון שוב. אם הוא ישלח את הברזילאי לישון אולי אפשר יהיה למחוק את ההפסד האחרון כפוקס.

מה יהיה עם סילבה? הוא פגש את וולסקז לפני פחות משנה וחטף בראש עד שבעל הפאב בו ראיתי את הקרב החליף ערוץ כי הדם עשה לו בחילה. האם ביטחון מחודש לאחר הניצחון על אוברים יעשה את ההבדל? אני לא חושב. אם נסתכל על הקרב במלואו נראה את סילבה נשלט ע"י אוברים במשך שני סיבובים. אז נכון, אגרוף טוב ומדויק מידיו של החברה' הכבדים מספיק כדי לגרום לנוקאאוט (בדיוק כמו שוולסקז עצמו גילה) אך נראה משהו שונה לעומת הקרב הראשון של השניים? אני חושב שלא.

הקרב כאן.

אליסטר אוברים לאחר הנוק אאוט של אנטוניו סילבה. Eric Jamison, AP
מאיפה זה בא לו? הוא לא מבין. אליסטר אוברים חוטף נוק אאוט מסילבה/AP, Eric Jamison

דמיין מאיה VS ג'ון פיץ'

גם בקרב הזה לא קרה יותר מדי אבל מה שכן קרה סימן דברים חשובים וגדולים. דמיאן מאיה, לו זה הקרב השלישי במחלקת המשקל המעורב, עשה לפיץ' מה שפיץ' עושה לכולם. הוא טחן אותו. אמנם לא היו שם הרבה מכות, והעמידה של מאיה מעולם לא הייתה טובה מדי, אבל יכולות הקרקע שלו כל כך טובות שהוא גרם למתאבק מחונן וגריינדר בחסד כמו ג'ון פיץ' להראות חסר אונים. מאיה לקח את פיץ' לקרקע ושלט בו בכל הסיבובים, מה שאיש פרט לג'ורג' סיינט פייר לא הצליח לעשות. פיץ' הוא לוחם גדול מאד למחלקה שלו והוא פגש לוחם שווה גודל בדמותו של מאיה. אני קיוויתי שמאיה ינצח בהכנעה אך האמנתי שפיץ' יקח את ההחלטה. בשום מצב לא ראיתי את מאיה לוקח את הקרב בהחלטה משום שפיץ' בלתי ניתן להכנעה והסיבולת שלו טובה מאד ובטווח הארוך האמנתי שפיץ' יעשה מה שפיץ' עושה. הבעיה היחידה היא שלקחתי בחשבון שייתכן ומאיה הישן יופיע לקרב אך במקומו הגיע מאיה הישן נושן, או החדש חדש – תלוי איך מסתכלים על זה, והמשיך את שהתחיל בשני הקרבות הראשונים שלו במחלקה. הוא מרח את פיץ' לא נתן לו שניה לנשום והיה אגרסיבי וממוקד. מאיה כזה הוא סכנה לכל איבר במחלקה. אי אפשר שלא לציין את יכולת ההגנה וההישרדות של פיץ'. אני לא רואה אף אחד במחלקה וגם לא בזו שמעליה שמסוגל לשרוד קרב שלם עם מאיה על הגב ולא להיכנע. שאפו גדול לפיץ'.

מה הלאה? פיץ' נראה שהתאושש מהתיקו עם פן וההפסד להנדריקס עם ניצחון גדול על אריק סילבה אך ייתכן ומדובר בשקיעתו של אחד הלוחמים הטובים והפחות מוערכים שדרכו באוקטגון. אני מניח שהוא רחוק מאד מלהיחתך אבל הפסד נוסף יכול לזרוק אותו לסחרור ממנו הוא יתקשה להתאושש.

ומאיה? כרגע כל המחלקה בסכנה. רורי מקדולנד, קרלוס קונדיט, גאנר נלסון, ניק דיאז, ג'וש קושצ'ק.. כל אחד מאלה יהווה מאצ'-אפ מעניין במיוחד וניצחון נוסף על אחד מאלו יחייב לתת למאיה קרב על התואר.

הקרב כאן

דמיאן מאיה מכה את ג'ון פיץ'. AP
טבח וטבח. דמיאן מאיה משבית את פיץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully