וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל: חמד תורגל לצד בן בסט, ריקן יפתח

5.2.2013 / 18:28

נאתכו, מליקסון וראדי יהיו בקישור, גוטמן יעלה עם שלושה בלמים מול פינלנד (ד', 20:00, ספ' 5). המאמן: "רק כך נצמצם פערים"

כחודש וחצי לפני הגעתה של נבחרת פורטוגל לישראל, תערוך מחר (רביעי, 20:00, ערוץ 5 ו-HD) הנבחרת את החזרה הגנרלית מול פינלנד. אלי גוטמן ינסה במשחק הידידות את השיטה עליה הוא בונה לקראת כריסטיאנו רונאלדו וחבריו, עם חמישה שחקני הגנה, שלושה קשרים בעלי אופי הגנתי ושני חלוצים. מי ששוחרר מהסגל מוקדם יותר הוא חן עזרא הסובל מהתקררות.

מאמן הנבחרת אלי גוטמן תרגל באימון מערך והרכב דומים לזה שתורגלו באימון הבוקר. המשמעות היא שאריאל הרוש יפתח בשער. אלעד גבאי ואבי ריקן יהיו המגנים, ולצידם שלושה בלמים: איתן טיבי, טל בן חיים ודן מורי. יחד עם זאת, גוטמן עדיין מתלבט בין האחרון לבין דקל קינן. בקישור תרגל המאמן את ביברס נאתכו, מאור מליקסון ומהראן ראדי. בחוד תורגל תומד חמד לצד עדן בן בסט. כזכור, הבוקר תורגל חמד בסירוגין עם שכטר.

אלירן עטר כשיר בשלב זה למשחק, בניגוד לעזרא שכאמור שוחרר מוקדם יותר. גוטמן ביסס את התרגול על הנעת כדור כשרוב שחקני ההרכב הראשון שיחקו בקבוצה אחת, ורוב שחקני ההרכב בקבוצה השנייה.

הרכב משוער: אריאל הרוש, אלעד גבאי, איתן טיבי, טל בן חיים, דן מורי (דקל קינן), ביברס נאתכו, מהראן ראדי, מאור מליקסון, תומר חמד, עדן בן בסט.

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. מגד גוזני
רואה בפינלנד הכנה ראויה לפורטוגל. אלי גוטמן/מגד גוזני

במסיבת העיתונאים שנערכה לפני האימון, אלי גוטמן פתח את דבריו ואמר: "אנחנו נמצאים כחודש וחצי לפני משחק שמדינה שלמה מחכה לו. בהתאם לכך, אנחנו מתכוננים למשחק אימון אחרון לפני פורטוגל. אנחנו מתרגלים שיטה מסוימת, מתוך הצורך לראות איך אנחנו מצמצמים את פערי האיכות מפורטוגל. מחר נעשה חזרה נגד פינלנד ונקווה שהיא תהיה מוצלחת. נפגוש יריב שהוא אלוף בהתקפות מתפרצות, עם שחקנים טכניים ומגנים תוקפים. קבוצה קשה וראויה. משחק אימון כמו שצריך".

כאשר נשאל על מעמדו של יוסי בניון, השיב המאמן: "אני בקשר עם יוסי בניון, הוא קפטן נבחרת ישראל. הוא עבר פציעה קשה וחזר לשחק לפני שבוע. דיברתי איתו אחרי המשחק הזה, ואני מאחל ומייחל לבריאות מלאה של יוסי. במידה שהוא יהיה בכושר משחק אז הוא יהיה בסגל הנבחרת מול פורטוגל. יש לו מה לתרום על המגרש ובחדר ההלבשה".

גוטמן התייחס גם לשיטת המשחק החדשה: "תפקיד של מאמן נבחרת זה לצפות בכמה שיותר משחקים, לראות כמה שיותר את השחקנים ולזמן אותם בהתאם לעין המקצועית שלך נטו. אני מאמין מאוד בשיטתיות. רק דרך זה ניתן לצמצם את הפערים. יש מדינות ברמה של ישראל שכבר עשו את זה, והגיע הזמן שגם אנחנו נעשה את זה. נצטרך להיות מאוד מאורגנים במגרש, בראש, ואני רוצה לראות את זה מיושם הלכה למעשה במגרש מחר. שיחקתי תמיד 4-4-2, אבל הבנתי על בשרי שנבחרת ישראל צריכה להתאים עצמה ליריבות. אם הייתי עולה עם 4-4-2, שני חלוצים ושני קשרים תוקפים מול פורטוגל - הייתי חוטא למטרה ולתפקידי כמאמן הנבחרת".

לגבי השינויים בסגל, אמר גוטמן: "אוואט אמור לשחק במשחק הבא של מאיורקה, או בזה לאחריו. אני מקווה שהוא יעמוד לרשותנו. פגשתי כאן סגל שחקנים מאוד רעב, עם הרבה איכויות. חלקם לא משחקים כל הזמן 90 דקות ובאים לפה על מנת לטרוף את הדשא ולהוכיח שמקומם פה. אני שמח. מתוך מגוון הבלמים שיש לנו, אני מנסה לראות מי מהם מתאים ולאיזו עמדה. כך גם לגבי החלוצים. ראיתי את עדן ואני מאושר ממנו. החלוץ שישחק לידו? נדע היום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל (ימין) עם טל בן חיים. מגד גוזני
מתאמים עמדות. אלי גוטמן עם טל בן חיים/מגד גוזני

טל בן חיים: "קשה לעצור את רונאלדו גם עם שלושה שחקנים"

גוטמן נשאל באשר לעמדת המגן השמאלי וציין את הפייבוריט החדש שלו: "בכדורגל הישראלי היו מגנים שמאליים טובים, ועכשיו צריך לפתח שחקנים בעמדות מסוימות כמו מגנים ובלמים. אני מאוד מרוצה מאבי ריקן, והוא שיחק את התפקיד הזה בעבר. הוא מסמל בעיניי את המהות של בן אדם שמקבל זימון לנבחרת וקודם כל מקשיב ומשתדל למלא את ההוראות. הוא מביא הרבה איכות טכנית למשחק. יכולים עוד להיות שינויים פרסונליים כאלה ואחרים. מי שיהיה בכושר בעוד חודש, כמובן שיהיה דומיננטי לקראת פורטוגל".

על חזרתם של כמה משחקני הנבחרת לליגת העל, אמר גוטמן: "שחקן כדורגל רוצה רק דבר אחד - לשחק. אם הוא לא מוצא את עצמו בקבוצה שלו, לדוגמה פאלרמו, ומגיע למכבי תל אביב - אז זה משרת את העמדה שלי".

טל בן חיים, שחזר לנבחרת בעקבות הצטרפותו לק.פ.ר, הוסיף: "אני חושב שרונאלדו הוא אחד משני השחקנים הטובים בעולם היום. קשה מאוד לעצור שחקנים כאלה, גם עם שניים או שלושה שחקנים. יש להם הרבה שחקנים טובים, לא רק הוא. לא יהיה קל ונגיע ערוכים".

לקראת הופעתו ה-69 במדי הנבחרת, אמר בן חיים: "הרגשה טובה מאוד, אבל אני באמת לא עומד וסופר את מספר ההופעות שלי. מה שחשוב לי זה לעלות ולתת תמיד 100 אחוז. עכשיו חשוב לנצח קודם כל את פינלנד ואז קדימה לפורטוגל. לפני כן לא הייתה לי קבוצה וקיבלתי את זה שלא זומנתי. עכשיו, אחרי ששיחקתי שלושה משחקים ואני עדיין בתהליך חזרה לכושר, אני חזרתי ומקווה לשחק כמה שיותר. אנחנו צריכים את כולם בכושר וזה יעזור לנבחרת".

טל בן חיים שחקן נבחרת ישראל. מגד גוזני
קיבל את העובדה שלא זומן כאשר לא שיחק. טל בן חיים/מגד גוזני

פורסל ופוקי בהתקפה של פינלנד

מי שהרים גבה באשר לבחירה בפינלנד כיריבה מולה תתרגל ישראל את השיטה לקראת פינלנד, יכול להביע פליאה גם בכיוון הנגדי, שכן ישראל מהווה הכנה אחרונה לפינים לקראת המפגש מול ספרד, אלופת העולם ואירופה. פינלנד נועלת את בית ט' עם נקודה בלבד, אבל שיחקה עד כה רק שני משחקים (הפסד 1:0 לצרפת ו-1:1 מול גאורגיה).

המאמן מיקסו פאטליינן, שחקן הנבחרת לשעבר שמונה לתפקיד באפריל 2011, החזיר לסגל את מיקאל פורסל הוותיק, ועל פי התכנון גם יציב אותו בהרכב הראשון. טמו פוקי, חלוצה של שאלקה הגרמנית, יחבור אליו בחוד.

הרכב משוער: ניקי מאנפאה, קארי ארקיבו, יוהאני אויאלה, ניקלאס מויסאנדר, יוקה ראיטלה, טוני קולהמיינן, רומן ארמנקו, טים ספארב, מיקה אויאלה, טמו פוקי, מיקאל פורסל.

טמו פוקי שחקן נבחרת פינלנד. AP
לצד פורסל בהתקפה. טמו פוקי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully