וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע המדינה: הפועל עפולה הדהימה את הפועל עכו

מערכת וואלה! ספורט

29.1.2013 / 20:55

סיבוב ח’: נדב אברה בן ה-17 סידר לקבוצה מליגה א’ 1:2 מדהים. יבנה הפתיעה את רמה”ש עם 1:2, ראשל"צ-אחי נצרת 1:2

one

שבעה משחקים מוציאים היום (שלישי) לדרך את סיבוב ח' בגביע המדינה, כשהמשחק הראשון בין אסי גלבוע להפועל פתח תקווה הוליד את ההפתעה הראשונה עם ניצחון של הקבוצה מליגה א' 0:1. אלא שזה היה כלום לעומת מוליכת ליגה א' צפון, הפועל עפולה, שהדהימה את הפועל עכו עם 1:2 נפלא. הפתעה נוספת הגיעה מכיוונה של עירוני רמת השרון, שהובכה בביתה ונכנעה למכבי יבנה מהלאומית 2:1. במשחקים על טהרת הליגה הלאומית מחצה הפועל רעננה את נס ציונה המסכנה 0:5, בעוד הפועל ראשון לציון גברה על אחי נצרת 1:2. בני לוד השיגה ניצחון דרמטי על בית"ר תל אביב/רמלה, 0:1.

הפועל עכו - הפועל עפולה 2:1

וואו, מה תגידו על הפועל עפולה? מוליכת ליגה א' צפון סיפקה לנו את הסנסציה הכי גדולה שהיינו יכולים לבקש, כאשר הדיחה את החבורה המאכזבת של שמעון הדרי, שנראית פשוט נורא ואיום בשבועות האחרונים. ירון הוכנבוים הציג לראווה לא פחות משמונה שחקני עכו לשעבר בסגל שלו, ונדמה היה כי אלה היו נחושים במיוחד להוכיח כי מקומם בליגת העל. כל הכבוד לעפולה, אולם באותה מידה קשה שלא לתהות מה עובר על עכו, שהידרדרה עד המקום האחרון בליגת העל, ומעמדו של שמעון הדרי נראה מעורער מתמיד.

הקבוצה מליגה א' עלתה ליתרון מדהים בדקה ה-50, כשבן בן שושן סובב כדור חופשי נהדר אל חיבוריו של דודו גורש וקבע 0:1 סנסציוני לאורחת. עכו נכנסה ללחץ אך הצליחה להשוות בדקה ה-79 כשקיבלה פנדל, ונבוישה מרינקוביץ' ניצל אותו כדי להפציץ לרשת העליונה ולקבוע 1:1. דווקא כאשר היה נדמה כאילו אנחנו הולכים להארכה, השתחרר נדב אברה נהדר משני שחקני הגנה, ומ-20 הניף את הרגל ושחרר בעיטה חזקה שנהדפה בצורה רעה על ידי דודו גורש לשערו הוא. 1:2 מטורף לעפולה, ואברה, עוד לא בן 18, רושם רגע שיא בקריירה הצעירה שלו. בדקה ה-94 סיפק עידו לוי, שוער עפולה וככל הנראה המצטיין במשחק, את הרגע הגדול ביותר שלו כשהדף נגיחה של אוהד קדוסי משני מטרים, ושלח את קבוצתו המרעננת לשלב הבא. איזה יופי.

דודו גורש שוער הפועל עכו. ברני ארדוב
איזה ערב עגום. דודו גורש/ברני ארדוב

עירוני רמת השרון - מכבי יבנה 2:1

עוד הפתעה גדולה בסיבוב ח'. היבנאים צברו שש נקודות בלבד ב-11 המחזורים האחרונים בליגה הלאומית, רמת השרון הגיעה למשחק אחרי 0:4 ענק על בני סכנין בשבת, ובכל זאת החבורה של יוסי זוזוט רשמה הישג נהדר.

הפתיחה היתה כל כולה רמת השרון. בדקה ה-13 פרץ אפרים טאקה באגף ימין והגביה כדור לרחבה, אותו נגח הוגו לופס פנימה וקבע 0:1. שש דקות חלפו, והגנת רמת השרון לא הצליחה להרחיק כדור חופשי ואפשרה לאקס, אורן ניסים, שקיבל פרחים לפני המשחק, לנגוח מקרוב ולאזן ל-1:1. האורחת ממש לא הסתפקה בהארכה, ובדקה ה-85 התנהל מאור פרץ עם הכדור 20 מטרים מהשער, ספק בעט וספק הגביה מאגף ימין, ומצא את תימור אביטן שליטף את הכדור בראשו והכניע את בן רהב הצעיר כדי לקבוע 1:2 מפתיע ליבנה, ולשלוח את האורחת לסיבוב הבא, בסטייל.

מאור פרץ שחקן מכבי יבנה עם הכדור. מגד גוזני
איזה ניצחון גדול. מאור פרץ/מגד גוזני

אסי גלבוע - הפועל פתח תקוה 0:1

השלישית במחוז הצפוני של ליגה א', שנעצרה בשנה שעברה בסיבוב ח' על ידי נצרת עילית, יודעת שליגה היא כנראה לא תעלה העונה, אז היא שמה את מלוא יהבה על גביע המדינה והדהימה את היריבה ממלאבס. מנגד הפועל פתח תקווה מנסה להתרגל למאמן החדש אלון מזרחי, ואחרי ההפסד במשחק הבכורה מול ראשון לציון, יצטרכו להתמקד במאבקי העלייה לליגת העל.

בדקה ה-12 כבש אלון בוזורגי מאסי גלבוע שער, אך הוא נפסל בטענת נבדל. המחצית הראשונה הסתיימה ב-0:0 מאכזב ללא מצבים מיוחדים מצד הקבוצה מהלאומית. אוהד אדלשטיין הצעיר נכנס בתחילת המחצית השנייה וכמעט בישל ליניב לוזון את שער היתרון בדקה ה-60, אך הקשר הותיק בעט למשקוף. בדקה ה-70 נאור דהן כמעט והעלה את השחקנים מהגלבוע ליתרון אך בעיטה שלו מתוך הרחבה נעצרה בקורה. הלחץ של אסי גלבוע המשיך ובדקה ה-82 הניף תומר ברוקס את רגל שמאל מ-25 מטר והעלה את קבוצתו ליתרון 0:1. בתחילת תוספת הזמן הורחק שוער הכחולים שניר דורי לאחר שירק לעבר שחקן אסי גלבוע.

סקציה נס ציונה - הפועל רעננה 5:0

הקבוצה של תומר קשטן הגיעה להתמודדות אחרי שלושה משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון, ופשוט התפוצצה על נס ציונה המסכנה, שבעצמה נראית רע מאוד בשבועות האחרונים. בדקה ה-36 הכניס קובי חסן כדור נהדר לשניר שוקר, שמול השער לא התבלבל וקבע 0:1 לרעננה. בדקה ה-41 קיבל ממאדו צ'אם כדור עומק מצוין ממרכז המגרש, עקף את השוער ומול שער ריק קבע 0:2. רעננה המשיכה לשלוט באופן מוחלט במגרש ולנצל את ההגנה האיומה של יריבתה, ובדקה ה-59 הגיע אופיר מלמד ראשון לריבאונד, ומול שער ריק קבע 0:3. צ'אם השלים צמד בדקה ה-72, ובדקה ה-77 הצטרף לחגיגה גם סיינס צ'יבמבו, חלוץ הרכש הזמבי, שבהופעת הבכורה שלו ניצל הדיפה לא טובה של שוער נס ציונה, השתלט על הריבאונד ובעט פנימה כדי לקבוע את תוצאת המשחק - 0:5. החדשות הרעות מבחינת המארחת? השתיים נפגשות פעם נוספת ביום שבת הקרוב, הפעם במסגרת הליגה.

שניר דורי שוער הפועל פתח תקוה. מגד גוזני
הדחה מביכה וכרטיס אדום. שניר דורי/מגד גוזני

בית"ר תל אביב/רמלה - בני לוד 1:0

המומנטום הרע של המארחת, שניצחה רק פעם אחת בששת מחזורי הליגה האחרונים, נמשך. בני לוד, שבעצמה ניצחה פעם אחת בלבד בשמונת משחקיה האחרונים, הוכיחה פעם נוספת שלגביע היא מגיעה אחרת לגמרי. הקבוצה שהדיחה את בית"ר ירושלים בסיבוב ח' אשתקד שוב דילגה לשלב הבא, והפעם היתה צריכה לחכות עד הדקה ה-83, אז הגיע אגודה קאובינה וכבש את השער היחיד במשחק.

הפועל ראשון לציון - אחי נצרת 1:2

הקבוצות צמודות בטבלת הליגה הלאומית, כאשר הקבוצה מעיר היין מקדימה את יריבתה בשלוש נקודות ומדורגת חמישית, מקום אחד מעל נצרת, וגם הערב היא היתה עדיפה. בכך אולי השכיחה ראשון לציון את הביזיון מהשנה שעברה, אז בתור קבוצת ליגת העל היא הודחה בביתה מול בית"ר כפר סבא בסיבוב ח'. ליאור אסולין פתח את המשחק מצוין, והעלה את המארחת ליתרון כבר בדקה התשיעית. בדקה ה-69 הכפיל ספואן זועבי את התוצאה וקבע 0:2. אנס דאבור החזיר את אחי נצרת לחיים וצימק ל-2:1 בדקה ה-78, אך יותר מזה האורחת לא הצליחה להשיג. אייל לחמן ושחקניו מדלגים לשלב הבא.

הפועל אשקלון - בית"ר נהריה 1:6

הנציגה היחידה של ליגה ב' עברה את כל המדינה, מהצפון לדרום, אך המסע שלה בגביע הגיע לסיומו בתבוסה כואבת למדי. אשקלון, שלא הפסידה במסגרת הליגה הלאומית כבר שישה מחזורים רצופים, המשיכה במומנטום הטוב שלה וממש לא ריחמה על מוליכת מחוז צפון א'. רותם שמול נתן את הטון בפתיחה, ועם צמד מהיר בדקות 13 ו-18 קבע 0:2 לאשקלונים. משה אסולין הפך את זה ל-0:3 בדקה ה-28, ובדקה ה-42 הצליח מיכה שושן הוותיק להעניק לקבוצה מליגה ב' מעט תקווה ולצמק ל-3:1 מהנקודה הלבנה. אלא שנסיון הקאמבק של נהריה נקטע כשעדי סופר כבש את הרביעי של אשקלון בדקה ה-55, ודקה לאחר מכן השלים שמול שלושער וקבע 1:5. המארחת לא ריחמה, ובדקה ה-70 השלים עדי סופר צמד כדי לקבוע את תוצאת המשחק - 1:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully