וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה - אוסאסונה 1:5, ריאל - חטאפה 0:4

רביעייה למסי שהפך לראשון בבארסה שמגיע ל-200 שערי ליגה ויתרון 11 על אתלטיקו שהפסידה 3:0 לבילבאו, שלושער לרונאלדו, בישול לחמד

מי שקיווה או לחילופין דאג מכך שברצלונה עלולה להיכנס למשבר בעקבות ההפסד האחרון בליגה לסוסיאדד, כדאי שייקח את הדברים בפרופורציות. הקטאלנים שבו היום (ראשון) למסלול הניצחונות ועשו את זה בסטייל כמו שרק הם יודעים עם 1:5 גדול שבמרכזו שחקן גדול אחר, ליאונל מסי, שהיה חתום על ארבעה מתוך חמשת השערים. ברצלונה עולה ל-11 נקודות יתרון על פני אתלטיקו מדריד שהובסה 3:0 על ידי אתלטיק בילבאו. כבר בשעות הצהריים ריאל מדריד עשתה את המוטל עליה והביסה 0:4 את חטאפה כשכריסטיאנו רונאלדו חגג שלוש פעמים. בהמשך: מאיורקה, עם תומר חמד וללא דודו אוואט הפצוע, הפסידה 3:2 למלאגה.

קרלס פויול, ליאונל מסי, צ'אבי שחקני ברצלונה חוגגים. David Ramos, GettyImages
כבר נגמרו המילים. מסי עם פויול וצ'אבי/GettyImages, David Ramos

ברצלונה - אוסאסונה 1:5

מה נאמר ומה נגיד על מי שמסרבת להתרגש מההפסד הראשון שלה העונה. גם ללא טיטו וילאנובה על הקווים, ברצלונה פירקה את אוסאסונה המסכנה שתיאבק כנראה על המשך חייה העונה, ודווקא בשלבים המוקדמים של המשחק עוד אפשר היה לחשוב שהיא מסוגלת לעקוץ. המחשבות הללו הלכו לאיבוד ברגע שהאורחים נותרו בעשרה שחקנים אחרי הרחקתו של חאבי אריבאס בדקה ה-27. עוד קודם לכן מסי כבש (11) וראול לואה איזן בשער שוויון מפתיע (24).

ההרחקה כאמור שינתה את המומנטום, מסי התכבד להגיע ל-200 שערי ליגה בברצלונה, הראשון שעושה את זה בקבוצתו, אחרי שכבש את השני בפנדל (28), ובהמשך הגיעו שערים נוספים מפדרו (40) ועוד שניים ממסי (56, 58). אגב, מסי שבר שיא נוסף מבחינתו כשהוא כבש במשך 11 מחזורים ברציפות בליגה הספרדית ומחק את שיאו של רונאלדו הברזילאי. שלושה ימים לפני הקלאסיקו, נראה שהכל מוכן מבחינת ברצלונה ומסי לרגע האמת.

בארסה הגיעה להזדמנות המסוכנת הראשונה שלה במשחק כבר אחרי שלוש דקות כשטיאגו נותר לבד מול אנדרס פרננדס, אבל בעט לידיים שלו. אבל לקטלאנים לקח 11 דקות כדי לכבוש. זה קרה אחרי הרחקה רעה של פרננדס אל צ'אבי, שמצא בבישול נהדר את ליאונל מסי, והארגנטינאי בעט בקלות פנימה, וקבע 0:1 לברצלונה. במצב הנוכחי מסי עולה ל-30 שערי ליגה. אבל בדקה ה-24 הגיעה התשובה של אוסאסונה כשראול לואה כבש את שערו הראשון בקריירה אחרי שהוא קיבל כדור ממארק ברטראן, הניף רגל ומצא את הפינה השמאלית כדי לקבוע 1:1. אלא שבמקום להמשיך ולחלום, אוסאסונה בעטה בדלי כשאלחנדרו אריבאס נגע בכדור בידו ושלח את מסי לכבוש את שערו ה-200 בברצלונה בליגה בפנדל, שקבע 1:2 לבארסה. מסי הוא השחקן הראשון של ברצלונה שמגיע לכמות הזו. בדקה ה-40 הגיע השלישי כאשר כדור ארוך הגיע לאלבס שמצא את פדרו, והחלוץ גלגל מקרוב פנימה כדי לקבוע 1:3 לברצלונה.

לברצלונה לקחו עשר דקות כדי לפתוח את הסכר במחצית השנייה, וזה קרה בדקה ה-56 כאשר מסי קיבל כדור מצוין מוייה, עבר את השוער ובעט פנימה. שתי דקות בלבד חלפו ומסי כבר חגג את הרביעי שלו והחמישי של בארסה כשוייה מצא את אדריאנו שהשאיר למרכז אל הארגנטינאי, שכבש מקרוב והדהים את אוסאסונה בדרך ל-1:5. בדקה ה-75 אלכסיס סאנצ'ס היה קרוב להיכנס לחגיגה אחרי שהוא קיבל כדור מססק פברגאס, עשה סיבוב במקום אבל הבעיטה שלו לא הייתה מספיק מדויקת.

סרחיו ראמוס, ריאל מדריד. Denis Doyle, GettyImages
חגיגה במחצית השנייה. סרחיו ראמוס/GettyImages, Denis Doyle

ריאל מדריד - חטאפה 0:4

כמה לחץ השתחרר בריאל מדריד. הבלאנקוס אמנם הגיעו למשחק לאחר החמישייה בגדולה בולנסיה בליגה ולאחר שעברו את גם בגביע, אך בימים האחרונים עסקו בעיקר בספוקלציות סביב הסכסוך בין השחקנים לבין המאמן ז'וזה מוריניו, ועם הפרסומים לפיהם סרחיו ראמוס ואיקר קסיאס פנו לנשיא פלורנטינו פרס ודרשו את עזיבתו של מוריניו. השוער הוותיק נעדר בעקבות פציעה, ושלושה ימים בלבד לפני הקלאסיקו הלוהט מול ברצלונה בחצי גמר הגביע, הכוכב הגדול של ריאל נראה מוכן. כריסטיאנו רונאלדו וריאל מדריד נחו במחצית הראשונה, והתפוצצו בשנייה עם ארבעה שערים. הפורטוגלי חצה את רף 300 השערים בקריירה, ועם השלושער שלו הוא סוגר 302 שערים בקריירה בקבוצותיו השונות.

שחקני ריאל עלו לכר הדשא עם חולצות ועליהן הכיתוב: "החלמה מהירה, איקר". בדקה ה-10 הבלאנקוס רשמו מצב הבקעה ראשון. כריסטיאנו רונאלדו הוכשל מרחק 25 מטרים מהשער, והשופט שרק לעבירה. הפורטוגלי ניגש לבעוט ושיחרר כדור חזק לפינה הקרובה, מויה ירד והדף היטב. בדקה ה-22 כריסטיאנו רונאלדו הגיע להזדמנות נוספת, כשהסתובב חופשי ברחבה. הפורטוגלי עבר אחד ושחרר בעיטה חזקה מצד שמאל של הרחבה, אך מויה שוב הדף מצוין. בדקה ה-26 חטאפה, שנראתה לא רע בכלל, הגיעה למצב ממשי. קסטרו השתלט על כדור ברחבה לאחר הגבהה מדויקת של גבילאן, אך אדאן הצליח להדוף את הנגיחה שלו. בדקה ה-32 הזדמנות נוספת לריאל. הבלאנקוס טסו למתפרצת והיגואין מסר רוחב מדויק לכיוון אוזיל, אך הגרמני בעט כדור חלש ומאכזב לידיו של מויה.

בדקה ה-54 השער של ריאל הגיע. מויה, שהיה נהדר עד כה במשחק שגה והשמיט לאחר הגבהה מקרן. סרחיו ראמוס השתלט על הכדור החוזר ודחק עם הרבה כוח פנימה משלושה מטרים. 0:1 לריאל, שחקני חטאפה מתלוננים לשופט וטוענים לעבירה על מויה עוד לפני השער. חטאפה ניסתה לתקןף, ובדקה ה-62 שילמה על כך ביוקר. ריאל טסה למתפרצת מסחררת, די מריה השאיר לרונאלדו, שבעט חזק ומדויק ברגל שמאל החלשה לפינה הרחוקה. 0:2 לריאל. שתי דקות לאחר מכן, הבליץ נמשך. ריאל יצאה לעוד התקפה קטלנית, בסיומה כריסטיאנו נגח פנימה מקרוב. הפורטוגלי השלים שלושער בדקה ה-72 בפנדל, לאחר שמודריץ' הוכשל ברחבה. 302 שערים לפורטוגלי בקריירה שלו בקבוצות.

כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד. GettyImages
משחק היסטורי. כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages

אתלטיק בילבאו - אתלטיקו מדריד 0:3

אחרי שני ניצחונות מרשימים על סראגוסה ולבנטה, הקולצ'ונרוס נעצרו בקרב המסקרן בסן ממס. אחרי שאתלטיקו חגגה 0:3 בגמר הליגה האירופית וניצחה בליגה 0:4 את בילבאו, נראה שהנקמה הוגשה כמו בהזמנה. ההפסד הזה מרחיק את אתלטיקו משמעותית מברצלונה שמקדימה אותה כבר ב-11 נקודות ונראה שהמאבק האמיתי שלה יעמוד עד סוף העונה בעיקר מול ריאל מדריד. ללא רדאמל פלקאו הפצוע, לאורחים ממדריד לא היה מה למכור.

אחרי מחצית ראשונה מאופסת, בילבאו, שהפסידה בשלושה מארבעת המשחקים האחרונים שלה, כבשה את שער היתרון בדקה ה-50 כשמיקל סוסאסטה מצא את הראש של מיקל סן חוסה שנגח פנימה. 13 דקות לסיום בילבאו כבשה את השני כשאנדר בישל לסוסאטה שהבקיע ובדקה ה-84 אוסקר דה מרקוס ניצל התקפה מתפרצת מהסרטים כדי לחתום את הסיפור. בזכות הניצחון, הקבוצה של מרסלו ביילסה מטפסת למקום ה-12.

אנדר הררה שחקן אתלטיק בילבאו לפני פיליפה לואיס שחקן אלטיקו מדריד. רויטרס
נקמה מתוקה. הררה במאבק עם לואיס/רויטרס

מאיורקה - מלאגה 3:2

מאיורקה ממשיכה להסתבך בחלק התחתון של הטבלה והערב היא השלימה משחק רביעי ברציפות ללא ניצחון, כשבשלושת המשחקים האחרונים היא ירדה מנוצחת. מלאגה, לעומתה, חזרה לנצח אחרי שלושה מחזורים שבהם לא עשתה זאת ומזנקת עד למקום הרביעי בטבלה. חאבייר סביולה כבש ראשון לאורחים אחרי תשע דקות ואיסקו ביסס את היתרון עם שער נוסף בדקה ה-16.

מאיורקה צימקה בזכות ויקטור קסאדסוס (27) אחרי הורדה בראש של תומר חמד, אבל נאצ'ו מונראל היה חתום על השלישי (62) של מלאגה. ג'ובאני דוס סנטוס עוד הספיק לצמק (69) למאיורקה בבעיטה חופשית, אבל גם הרחקה של מרטין דמיצ'ליס (72), שביצע כניסה פרועה, לא הצליח לשנות את התוצאה. מאיורקה שיחקה ללא דודו אוואט שנפצע בהפסד האחרון מול אספניול. חמד שפתח בהרכב שיחק 90 דקות.

משחקים נוספים:

ראיו וייקאנו - בטיס 0:3
לראיו: פיטי (4 בפנדל), אנדראה דליבאשיץ' (64), חוסה קרלוס (83)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully