וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן אתם ממהרים: עדן בן בסט ותומר חמד צריכים לעזוב בינואר?

17.1.2013 / 16:40

תומר חמד ועדן בן בסט מבוקשים בגרמניה, אבל בניגוד לשגרירים אחרים שהיו חייבים לעבור קבוצה, לא בטוח שזה המתכון הנכון לצמד חלוצי הנבחרת. בלוג העברות מנתח את מצבם וממליץ למילאן ללכת על גימיק קאקה

בעוד שוק ההעברות הישראלי מתנהל עד כה די בעצלתיים, מוקד העניין נמצא בגזרת השגרירים. טל בן חיים, מאור מליקסון, רמי גרשון, פיראס מוגרבי, לירן כהן וידין זריס כבר עשו מעבר ועל הפרק עוד נמצאים ערן זהבי, שלומי ארבייטמן, דודו ביטון וכמובן יוסי בניון. אין ספק שמדובר בינואר הפעיל יותר של השגרירים מאז החלה הנהירה ההמונית ובאופן כללי אפשר לומר שהתופעה לא בהכרח מלמדת טובות על מצבם של השחקנים בקבוצות, אבל יש יוצאים מן הכלל. עדן בן בסט ותומר חמד, למשל.

בן בסט וחמד הפכו העונה לצמד החלוצים המוביל בכדורגל הישראלי שמקומם בנבחרת מובטח. הם עשו התקדמות נהדרת וביססו את עצמם כשניים מהשגרירים המוצלחים של ישראל. סוד ההצלחה שלהם פשוט: בחירת קבוצה נכונה. זה בדיוק מה שמבדיל אותם משמות נוצצים יותר כמו איתי שכטר ובן שהר. עכשיו בן בסט וחמד עומדים בפני פרשת דרכים. השם של שניהם נקשר במעבר בינואר. האם זה נכון לקריירה שלהם?

שחקן ברסט, עדן בן בסט. FRED TANNEAU, GettyImages
הכניס את ברסט למלכוד. בן בסט/GettyImages, FRED TANNEAU

הסבירות שבן בסט יעזוב את ברסט נראית גבוהה יותר ובצרפת מתחזקות ההערכות לפיהן זה יקרה בינואר. למעשה, בן בסט הכניס את קבוצתו למלכוד. הוא סירב להצעה להאריך את חוזהו בעונה נוספת מכיוון שהוא מעדיף לעזוב כשחקן חופשי בתום העונה. לפיכך, בברסט שוקלים האם למכור אותו כעת ולהרוויח עליו דמי העברה. בתקשורת הצרפתית הזכירו שבעונה שעברה המועדון נקלע לאותה סיטואציה בדיוק עם החלוץ נולאן רו, שסירב לחתום על חוזה חדש ונמכר לליל תמורת שמונה מיליון יורו.

"דיברנו איתו ולא הגענו לסיכום", צוטט היום (חמישי) הג'נרל מנג'ר מישל בוקה. "נקבנו בתאריך 15 בינואר לקבל תשובה ועכשיו נצטרך לקבל החלטה רעה שתשרת את האינטרסים הספורטיביים שלנו או האינטרסים הכלכליים". על פי פרסומים בצרפת, בן בסט מצפה להעלאה משמעותית בשכרו כדי לחתום על חוזה חדש והוא מבחינתו לא משדר לחץ והוא אפילו מעדיף לסיים את העונה ולעזוב ללא תמורה.

אלא שברסט, קבוצה שלא משופעת בכסף, לא כנראה לא תוכל להרשות לעצמה לאבד כוכב פוטנציאלי בחינם ולכן במועדון מתלבטים לגבי עתיד החלוץ. בן בסט נמצא בעונה נפלאה והוא מוביל את כובשי הקבוצה עם שמונה שערים. למרות שחלון ההעברות פתוח לשבועיים הקרובים, בברסט יקבלו החלטה סופית בימים הקרובים: "בכל מקרה, עדן לא יעזוב ב-31 בינואר. לא קבענו מחיר בשלב זה", טען בוקה. כלומר, אם בשבוע הקרוב תגיע הצעה רשמית נאותה, בברסט ישקלו למכור את הישראלי.

בברסט טוענים כי בשלב זה לא התקבלו הצעות רשמיות על בן בסט, אך שמו של הישראלי נקשר בימים האחרונים במעבר לבורוסיה מנשנגלאדבך, בטיס וסנט אטיין. בוקה טען: "שוק ההעברות שקט מאוד ובכנות אני לא חושב שבן בסט יעבור, אלא אם זה יהיה מחוץ לצרפת".

תומר חמד שחקן מאיורקה. David Ramos, GettyImages
עדיין לא מספיק יציב. חמד/GettyImages, David Ramos

חמד נמצא בסיטואציה מעט שונה. יש לו עוד שנה וחצי לחוזה במאיורקה, אבל במקרה שלו, על השולחן נמצאת הצעה רשמית משטוטגרט בסכום של שישה מיליון יורו. מאיורקה, ששקועה שנים בצרות כלכליות, לא יכולה כנראה לסרב לסכום כזה, אך ישנה אפשרות שבמועדון ינסו לדחות את המעבר לקיץ.

חמד הוא סחורה חמה ביבשת. שחקן צעיר עם מספרים מוכחים בליגה הספרדית ובנבחרת, שחקן שמחזיק בדרכון אירופי ולא נחשב כזר וגם לא נחשב ליקר במיוחד. פתיחת העונה שלו הייתה מבריקה. שישה שערים בשמונת המחזורים הראשונים ושיפור ניכר בדומיננטיות והמעורבות במשחק. הבעיה היא שכמו חבריו, חמד דעך בתקופה האחרונה, כבש שער אחד ב-11 המשחקים האחרונים ואף ירד פעמיים לספסל בעוד קבוצתו הידרדרה אל מתחת לקו האדום.

מאיורקה העונה היא קבוצה חלשה מאוד. הסגל מצומצם, המשאבים דלים והתוצאות לא מפתיעות. גם בעונה שעברה הקבוצה סומנה כמועמדת ודאית לירידה ושרדה, הפעם זה צפוי להיות קשה יותר. בשל כך, אין ספק שמעבר לשטוטגרט המדורגת תשיעית בבונדסליגה ועדיין פעילה בליגה האירופית מהווה קידום מקצועי וסביר שגם כלכלי. המנהל הספורטיבי פרדי בוביץ' והמאמן ברונו לבאדיה עקבו מקרוב אחרי חמד. בוביץ' אף הצהיר: "חמד שחקן טוב מאוד. הוא יכול לשחק לבד בחוד, אבל גם כחלוץ שני".

לשטוטגרט יש הרבה משימות העונה. היא רחוקה רק חמש נקודות מהכרטיס למוקדמות ליגת האלופות וכאמור פעילה בזירה האירופית. הקבוצה סובלת ממצוקה בחלק הקדמי והיא כבשה רק 21 שערים ב-17 מחזורים. למרות זאת, יש לה כמה שמות מעניינים בהתקפה: ודאד איבישביץ' הבוסני הנפלא, מרטין הרניק האוסטרי, טונאי טורון הצעיר וקאקאו הוותיק. המשמעות: התחרות שצפויה לחמד, אם יעבור, תהיה גדולה בהרבה. דקות המשחק, לפחות בשלב הראשון, צפויות לרדת.

שחקני נבחרת ישראל: עדן בן בסט, דן מורי, תומר חמד (משמאל). ברני ארדוב
פגיעה בדקות תסכן את מעמדם בנבחרת?/ברני ארדוב

זו בדיוק הדילמה של חמד ושל בן בסט. שניהם ביצעו בחירה מושלמת לתחנה האירופית הראשונה שלהם. קבוצות עם סגל קצר ושאיפות לא גדולות בהן הם יכולים לשחק בקביעות גם כשהם לא נמצאים בכושר שיא. כך הם צברו מומנטום, ביטחון, קיבלו את התנאים האופטימליים לבצע פריצה ויצרו יתרון משמעותי על פני חבריהם לנבחרת שנאלצו להיאבק על דקות משחק בקבוצות גדולות יותר עם סגל עמוק יותר. כך בדיוק הפכו השניים גם לחלוצים הפותחים של נבחרת ישראל.

השיקול הזה צריך ללוות אותם בהחלטה האם לעזוב לפני סוף החודש. הרצון להתקדם ולהשתדרג ברור ומובן, אבל התזמון מוטל בספק. מעבר בינואר לא פשוט לכל שחקן על אחת כמה וכמה כשמדובר בשינוי מדינה. הוא מחייב את השחקן להתאקלם תוך כדי תנועה לקבוצה מתואמת ומוגבשת, להסתגל במהירות לסגנון שונה של כדורגל ולסגנון חיים במדינה אחרת. תהליך כזה לוקח שבועות ואפילו חודשים ולכן יותר קל לעבור אותו בקיץ במהלך אימוני טרום העונה.

בן בסט וחמד כבר לא שחקנים אלמוניים ביבשת, אבל הם עדיין נמצאים בעיצומו של תהליך גדילה. בן בסט כבש אשתקד ארבעה שערי ליגה בכל העונה והשנה סיפק שמונה בחצי עונה והפך משמעותי יותר. גם חמד כבר נתפס כחלוץ לגיטימי בלה ליגה ולא רק פנדליסט מוצלח, אבל עדיין לא הצליח לייצר יציבות. כך שקשה לומר ששניהם מיצו את עצמם בקבוצותיהם הנוכחיות ולכן לא בטוח שמעבר בינואר, שעשוי לגרור אחריו פגיעה בדקות משחק ואולי גם במעמד בנבחרת, נכון במיוחד עבורם.

השבועיים הקרובים יכריעו את גורלם. בברסט, מספרים בצרפת, כועסים על ההתנהלות של בן בסט, אבל מפחדים להיתקע בלי מחליף ולהסתבך בתחתית. במאיורקה זקוקים לכסף, אבל יודעים שהמצב המקצועי בעייתי ולא מאפשר החלשת הסגל. אז האם שניים מעמודי התווך של הנבחרת יצטרפו לרשימת העוברים? מה שבטוח, אלי גוטמן עוקב בעניין ובעיקר בדאגה.

קטנות

איבן סנטיני במדי פרייבורג. Stuart Franklin, GettyImages
שיחק העונה 70 דקות ומשגע את ליגת העל. סנטיני/GettyImages, Stuart Franklin

הזיית היום: הרווה קאז'ה, מהזרים הפחות מוצלחים ששיחקו בבית"ר ירושלים בשנים האחרונות, ישחק בעונה הבאה בגנט, בדרך כלל קבוצת צמרת בבלגיה. של מי פה הפספוס?

גניבת היום: סילביו ברלוסקוני ואדריאנו גליאני ממילאן מעולם לא היו אשפי העברות ותמיד העדיפו גימיקים על פני בנייה לטווח ארוך. אלא שדווקא הגימיק הנוכחי - החזרה אפשרית של קאקה מריאל מדריד - היא לא פחות מאשר הברקה שיכולה להציל לרוסונרי את העונה בליגה.

לא חבל על הכסף? איזי שרצקי דווקא רצה לקחת סיכון עם עסקת אוסיי מאוולי ולשלם לו 20 אלף דולר נטו בחודש. למזלו, סוגיית הכרטיס כל כך מסובכת והפיצוץ בדרך. בעלי האלופה יחפש מקום אחר לשרוף כסף.

מלפפון רקוב: איבן סנטיני, חלוץ קרואטי בן 23 ששיחק העונה שני משחקים כמחליף במדי פרייבורג, משגע את ליגת העל. בית"ר ירושלים, מכבי חיפה, עירוני קרית שמונה והפועל באר שבע נמצאות בעקבותיו. שווה את הבלאגן?

הנפילה הגדולה: אחרי הכישלון בלאציו ובק.פ.ר הקריירה האירופית של ג'יבריל סיסה נראית מרוסקת. אולי באל חראפה הקטארית יילך לו יותר טוב.

הצעת ייעול: הפועל חיפה ומכבי נתניה מקרטעות בתחתית ליגת העל, אז אולי כדאי להן להפסיק לפנות לשחקנים אחת של השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully