וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: פפ גווארדיולה חתם בבאיירן מינכן עד סוף 2016

אחרי כל השמועות והדיווחים, הודיעה האימפריה הגרמנית על החתמתו של מאמן ברצלונה לשעבר על חוזה לשלוש שנים

כמה דיבורים, כמה שמועות, כמה דיווחים והערב (רביעי) זה הפך לרשמי: פפ גווארדיולה מונה למאמן באיירן מינכן. האימפריה הבווארית הוציאה הערב הודעה על החתמתו של מאמן ברצלונה לשעבר, שיחל את תפקידו ב-30 ביוני 2013, עד תום 2016. זאת לאחר שמאמן באיירן מינכן הנוכחי, יופ היינקס הודיע להנהלת הבווארים לפני חג המולד כי אינו מעוניין להישאר בתפקיד בתום העונה.

"אנחנו מרוצים מאוד שהצלחנו להחתים את מומחה הכדורגל פפ גווארדיולה, שחוזר על ידי מועדונים רבים ובסופו של דבר זכינו בשירותיו", אמר יו"ר באיירן מינכן קרל היינץ רומניגה, "פפ גווארדיולה הוא אחד המאמנים המצליחים בעולם ואנחנו משוכנעים שהוא לא רק יוביל את באיירן מינכן, אלא גם יוביל את הכדורגל הגרמני להצלחה עולמית. אנחנו מחכים להתחיל בעבודה איתו ביולי 2013".

נשיא באיירן מינכן אולי הנס אמר: "בעקבות ההחלטה של יופ היינקס, שאנחנו אסירי תודה לעבודה שלו במשך השנים, נאלצנו לחפש מאמן חדש ואנחנו מאושרים שהחתמנו מאמן מצליח כל כך. רק מאמן בקליבר של גווארדיולה הוא תחליף ראוי להיינקס".

באיירן מוליכה את טבלת הבונדסליגה ביתרון תשע נקודות על פני לברקוזן והיא נראית בדרך הבטוחה לאליפות ראשונה אחרי שנתיים. הקבוצה גם עושה חיל בליגת האלופות והעפילה לשמינית הגמר. לממרות זאת, המאמן הוותיק יופ היינקס בן ה-67 מסיים את חוזהו במועדון וברור כי לא ימשיך. בקדנציה השלישית שלו כמאמן באיירן, היינקס הוביל את הבווארים אשתקד למקום השני ולהפסדים בגמר ליגת האלופות וגמר הגביע הגרמני.

מאמן ברצלונה פפ גווארדיולה. רויטרס
המינוי הסנסציוני של השנה. גווארדיולה/רויטרס

פפ גווארדיולה, שנמצא בארצות הברית, הכריז כי הוא נמצא בשנת שבתון ולא ישוב לאמן העונה. שמו נקשר במהלך החודשים האחרונים בכמעט כל מקום אפשרי, כשדובר עליו כמועמד אפשרי לאמן את אינטר, מילאן, נבחרות רוסיה וברזיל, וגם בפרמיירליג נקשר שמו כמי שעשוי להחליף את אלכס פרגוסון במנצ'סטר יונייטד או להגיע במקומו של רפא בניטס לצ'לסי.

גווארדיולה, 41, שיחק במרבית שנות הקריירה שלו בברצלונה (בין 1990 ל-2001) ופרש ממשחק במהלך 2006. אחרי שהדריך את ברצלונה ב' בין 2007 ל-2008 הוא קיבל את הזדמנות חייו כשהחליף את פרנק רייקארד, ותוך זמן קצר התברר כי ההימור עליו השתלם. במהלך ארבע השנים שבהן הדריך את בארסה, גווארדיולה זכה ב-14 תארים, כשבראשם שתי זכיות בליגת האלופות (2008/9 ו-2010/11) ושלוש אליפויות בספרד. מלבד התארים הללו הוא גם זכה בשני גביעי ספרד, שלוש פעמים הוא הניף את הסופרקופה, זכה פעמיים בסופר קאפ האירופי ופעמיים בגביע העולם לקבוצות.

- שחקני באיירן מינכן חוגגים, בסטיאן שווינשטייגר, טוני קרוס. רויטרס
הכישרון העצום שיעמוד תחת ידיו של גווארדיולה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully