וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד הולך לאיבוד: ההתרסקות של סאביו נסרקו

11.1.2013 / 16:20

מטוס פרטי למיאמי, מועדוני חשפנות בליברפול, סחיטה בתאילנד. סאביו, פעם כישרון שכל אירופה דיברה עליו, התרסק

בינואר 2009 השמיים היו הגבול מבחינתו של סאביו נסרקו בן ה-19 וחצי. לפני כמה חודשים הוא זכה עם נבחרת הנוער של גרמניה באליפות אירופה ונבחר לשחקן המצטיין בטורניר, ועכשיו כלי התקשורת באירופה הפכו אותו למלפפון לוהט. בחצי עונה בברשיה מליגת המשנה באיטליה רשם 17 הופעות, שלושה שערים וארבעה בישולים, אבל כעת הגיע הזמן להתקדם.

הזוכה ביהלום הייתה ווסטהאם, ששילמה לקבוצה האיטלקית לא פחות מתשעה מיליון ליש"ט ושברה את שיא כל הזמנים שלה. במועדון ממזרח לונדון הייתה התרגשות גדולה. הקשר ההתקפי, שנולד באוגנדה והיגר עם משפחתו בגיל צעיר לגרמניה, קיבל את החולצה עם הספרה 10 והעיתונים סיפרו שבמרוץ על שירותיו של אחד מהכישרונות המבטיחים ביותר בכדורגל העולמי, הפטישים הקדימו את צ'לסי, ארסנל, נאפולי, רומא ובאיירן מינכן.

במשחק האחרון שלו במדי ברשיה, רגע לפני המעבר ללונדון, סאביו כבש צמד נגד פיזה כמתנת פרידה. "בגרמניה מעריכים שבתוך פחות מחצי שנה הוא יערוך הופעת בכורה בנבחרת הבוגרת", סיפרו באחד מעיתוני בריטניה והמאמן ג'אנפרנקו זולה סיפק את ההשוואה לה כולם ציפו: "סאביו מאוד מזכיר לי את עצמי כשהייתי בן 19. גם אני הייתי טוב מאוד באחד על אחד. זה מה שעושה את ההבדל בין שחקנים טובים לשחקנים מיוחדים".

ללונדון נשוב עוד מעט, אבל לפני כן קפיצה חדה לפטאייה שבתאילנד.

שחקן נבחרת הנוער של גרמניה לשעבר, סאביו נסרקו. GettyImages
כיכב באליפות אירופה לנוער והפך לרכש היקר ביותר של ווסטהאם בכל הזמנים. באירופה כתבו שהפטישים הקדימו את באיירן מינכן, ארסנל וצ'לסי. סאביו/GettyImages

באוקטובר האחרון קיבל אחד מבני משפחתו של הכדורגלן טלפון מפחיד. על הקו היה סאביו עצמו, שסיפר בקול רועד: "נחטפתי בתאילנד, החוטפים דורשים דמי כופר בסך 3,000 יורו כדי לשחרר אותי. אנא תעבירו את הסכום לחשבון הבנק שלי כדי שאוציא אותו ואעביר להם". המידע הועבר בצורה מיידית לשגרירות גרמניה בתאילנד וזו מיהרה לערב את המשטרה.

החוקרים לא התקשו לפענח את החטיפה ולעלות על עקבותיהם של "החוטפים" שהתבררו להיות סאביו עצמו. בתוך כמה שעות התמונה התבהרה: הכדורגלן בן ה-23 הגיע לתאילנד ב-14 באוקטובר לרגל חופשה ובתוך שבוע הוא הצליח לבזבז כ-25 אלף יורו. בשלב הזה הגה תכנית מאוד לא מבריקה, לסחוט את בני משפחתו.

בגרמניה מיהרו לדווח שסאביו נעצר וגם בילה מאחורי סורג ובריח, הוא מצדו הכחיש וטען שהכל היה עניין אל אי הבנה, שהודעת טקסט שלו לאחד מקרוביו פורשה שלא כהלכה ושזה פנה בפזיזות לשגרירות גרמניה, אבל לא קשה לנחש למי רוב האנשים שעקבו אחרי ההתפתחויות האמינו. המעשים של סאביו נסרקו מהרגע בו נחת בלונדון ועד לזה שבו, כביכול, נעצר בתאילנד, לא הותירו לו הרבה תומכים.

אז מה קרה בין לונדון לפטאייה? איך כדורגלן שנחשב לכישרון ענק, שקבוצה מהפרמיירליג שילמה עליו תשעה מיליון יורו, מגיע למצב בו הוא סוחט את בני משפחתו פחות מארבע שנים לאחר מכן? מדוע יצא לחופשה בתאילנד באוקטובר, בזמן שליגות הכדורגל באירופה כבר נמצאות בעיצומן?

שחקן ווסטהאם לשעבר, סאביו נסרקו. GettyImages
החוקרים במשטרת תאילנד לא התקשו לפענח את התיק ולגלות שה"חוטפים" הם סאביו נסרקו בעצמו, שהיה נואש לכסף אחרי שבזבז 25 אלף יורו בתוך שבוע/GettyImages

בגיל 19 וחצי סאביו קיבל מווסטהאם מענק חתימה בגובה של מיליון יורו והרוויח משכורת חודשית של כ-65 אלף יורו. כשחגג יום הולדת, שכר מטוס פרטי לו ולחבריו והמריא לחגוג איתם במיאמי. התענוג עלה לו 160 אלף יורו, אבל באותם ימים אלו היו כמעט דמי כיס עבורו.

את אורח החיים ששמור לכדורגלני הפרמיירליג סאביו אימץ בחום, אבל על המגרש הוא לא הצליח לעמוד בקצב. הגרמני אכזב באימונים וגם במשחקים, פתח במשחק ליגה אחד בלבד, שותף בתשעה נוספים כמחליף וחצי שנה אחרי שנחת באפטון פארק בקול תרועה רמה, הועבר לפיורנטינה כחלק מהעסקה שהנחיתה את מנואל דה קוסטה בווסטהאם.

ראשי פיורנטינה תכננו להיות סבלניים עם סאביו, להשאיל אותו לקבוצות אחרות ולאפשר לו להתפתח, אבל המדרון היה תלול מדי.

בתחילת עונת 2010/11 הוויולה השאילו את סאביו למינכן 1860, הקבוצה בה שיחק כנער לפני שברשיה שמה עליו את היד כשהיה בן 16. כעבור כמה שבועות הוא נעלם ללא הודעה מוקדמת. השמועות סיפרו על כך שהוא המריא לאוגנדה אחרי שאחיו נרצח שם, היו"ר רוברט נימן הודה ש"אנחנו מודאגים, אין לנו מושג איפה הוא" ומאוחר יותר הוא התגלה בביתה של אחותו. הקבוצה הגרמנית מיהרה להתיר את חוזה ההשאלה.

בדיוק שנה לאחר מכן הסיפור חזר על עצמו. סאביו הושאל ליובה סטביה מהסריה ב', אבל אחרי כמה שבועות במועדון אבדו עקבותיו. הפעם אף אחד מבני משפחתו לא ידע איפה הוא ואמו המודאגת דיווחה למשטרה שבנה נעלם. האינטרפול כבר הגדיר את הכדורגלן כ"נעדר", לפני שעקבותיו התגלו באנגליה, שם הוא הוציא בשבוע אחד כ-14 אלף ליש"ט במועדוני חשפנות ובתי קזינו באזור ליברפול. יובה סטביה, כמעט מיותר לציין, בעטה אותו בחזרה לפיורנטינה ואמרה "לא תודה".

שחקן ווסטהאם לשעבר, סאביו נסרקו, מול שחקן מנצ'סטר יונייטד לשעבר, דימיטאר ברבטוב. GettyImages
סאביו אימץ במהרה את אורח החיים השמור לכדורגלני הפרמיירליג/GettyImages

מאז שחזר לארץ המגף, סאביו שיחק כמושאל בליגה השנייה באיטליה, בליגה השנייה בגרמניה, בבולגריה וברומניה. שיחק? פחות או יותר. באף עונה, מאז שחתם בווסטהאם, הוא לא רשם יותר מ-10 משחקי ליגה. בארבע וחצי העונות האחרונות פתח בשבעה משחקי ליגה בלבד. את העונה הנוכחית התחיל באונטרהאכינג מהליגה השלישית בגרמניה, אבל לא הסתדר ועזב. שבוע לפני פרשת דמי הכופר בתאילנד עוד ישב על הספסל במשחק נגד קרלסרוהה.

לפני כשבוע וחצי סאביו הפציע היישר לכותרת הראשית של אתר האינטרנט של "בילד" הגרמני. "סאביו נסרקו היה אלוף אירופה לנוער ב-2008 ונבחר לשחקן הטורניר", נכתב שם, "הוא להטט באגף השמאלי ונגע בליבם של אוהדים, מאמנים ונשיאי קבוצות. עולם הכדורגל היה פתוח בפניו. עכשיו, בחורף של עונת 2012/13 הוא שואל את עצמו עד לאן ידרדר".

בראיון סאביו סיפר שהשבירה הגיעה בלונדון, שם לא ידע להתמודד עם הזרקורים. "בחורות, מכוניות, בגדים, לא דילגתי על שום דבר", אמר ל"בילד", "אני בא מבית עני, ההורים שלי ברחו מאוגנדה בגלל המלחמה והגיעו לגרמניה בלי כלום. אבא שלי נפטר כשהייתי ילד קטן ואמא שלי קיימה חמישה ילדים בעצמה. לא ידעתי איך להתמודד עם כל הכסף הזה,. אבל אני יודע שזה לא תירוץ לשטויות שעשיתי. אף פעם לא התמודדתי עם הבעיות".

לא מזמן סאביו שכר את שירותיה של חברת ייצוג כדורגלנים, שם הוא נמצא תחת פיקוחו של שחקן העבר אולף קירסטן. שניהם מדברים בימים האחרונים על שינוי, על למידה מהטעויות ובינתיים כישרון העל לשעבר ממשיך לחפש קבוצה ולא מוצא. בדיוק כמו שפעם הקבוצות בהן הוא שיחק לא הצליחו למצוא אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully