וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע: קאמבק ליונייטד, 1:5 לצ'לסי ובה, בישול לבן חיים

ואן פרסי (90) הציל את יונייטד עם 2:2 מול ווסטהאם. צ'לסי הביסה את סאות'המפטון, סיטי את ווטפורד. 90 דק' לבן חיים

בעוד שהפרמיירליג לוקחת שבוע חופש, חובבי הכדורגל האנגלי קיבלו הערב (שבת) בברכה את הגביע האנגלי, עם מבול משחקים במסגרת הסיבוב השלישי. במוקד אירחה ווסטהאם את מנצ'סטר יונייטד והייתה קרובה לניצחון סנסציוני, אך ואן פרסי המחליף קבע בדקה ה-90 שוויון 2:2 דרמטי. עוד קודם לכן הנציגה השניה של מנצ'סטר, האלופה סיטי, נרגעה מהעימות בין באלוטלי למאנצ'יני עם 0:3 קל על ווטפורד. צ'לסי חגגה עם 1:5 על סאות'המפטון ואילו טוטנהאם הביסה את קובנטרי 0:3. גם טל בן חיים רשם הופעת בכורה מוצלחת במדי ק.פ.ר, כאשר בישל בדקה ה-90 ב-1:1 מול ווסט ברומיץ'. במשחק שפתח את היום, ברייטון שוב הפתיעה את ניוקאסל, הפעם עם ניצחון 0:2. ביום ראשון ייכנסו למעגל המשחקים גם ארסנל וליברפול.

דמבה בה שחקן צ'לסי. AP
איזו בכורה. דמבה בה/AP

מנצ'סטר סיטי - ווטפורד 0:3

בצל העימות המתוקשר בין מריו באלוטלי לרוברטו מאנצ'יני, סיטי חיפשה קצת שקט ומצאה אותו עם ניצחון די קל על המדורגת שישית בליגת המשנה. החלוץ האיטלקי הסורר נכלל בסגל והחל על הספסל למרות היעדרו של סרחיו אגוארו הפצוע, כשאדין דז'קו הלוהט וקרלוס טבס פתחו בחוד. האיטלקי שיחק ב-20 הדקות האחרונות ודיגמן יחסים מבודחים למדי עם המנג'ר האיטלקי. בדקה ה-25 טבס פרע את השטרות והעלה את הסיטיזנס ל-0:1, עם בעיטה חופשית חזקה מ-20 מטרים, שעברה דרך החומה של ווטפורד ונעצרה ברשת. שחקניו של מאנצ'יני עלו ליתרון 0:2 עוד לפני ההפסקה מרגליו של גארת' בארי. מרקוס לופס בן ה-17 עלה לבכורה במדי התכולים וכבש שער חמש דקות בלבד לאחר שנכנס. הקבוצה הסימפטית של ג'יאנפרנקו זולה סבלה מהיעדרו של השוער הוותיק מנואל אלמוניה בין הקורות ונפרדת מהגביע כבר בסיבוב השלישי.

רוברטו מאנצ'יני מאמן מנצ'סטר סיטי עם שחקנו מריו באלוטלי. רויטרס
מדגמנים אידיליה. באלוטלי ומאנצ'יני/רויטרס

ק.פ.ר - ווסט ברומיץ' 1:1

טל בן חיים, שחתם בשורות ק.פ.ר רק אתמול, רשם הופעת בכורה במדיה כשפתח בהרכב והשלים 90 דקות מלאות, ואיזו בכורה זו הייתה: ק.פ.ר הייתה נראית בדרך הבטוחה להפסד מול ווסט ברום, שנראית מצוין העונה, ואף פיגרה 1:0 משער של שיין לונג, שנותר חופשי ברחבה בדקה ה-79 ובעט פנימה. אך התשובה של ק.פ.ר הגיעה בדקה ה-92, ממש בסמוך לשריקת הסיום. בן חיים מצא את קירון דאייר הוותיק חופשי בפינת הרחבה, והאחרון שלח לרשת. היה זה השער הראשון של דאייר לאחר בצורת של לא פחות משש שנים בהן לא מצא את הרשת. הבלם הישראלי סוגר את הופעת בכורה בסטייל.

טל בן חיים שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
בכורה נהדרת גם עבורו. טל בן חיים/ברני ארדוב

סאות'המפטון - צ'לסי 5:1

איזו חגיגה של הבלוז באצטדיון סיינט מארי בסאות'המפטון, שסוגרת עבורם משחק 24 ברציפות ללא הפסד בגביע (20 ניצחונות וארבע תוצאות תיקו). דקות של חרדה עברו על צ'לסי מול המארחת, שבאופן מפתיע ניצחה בארבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות בגביע, זאת לאחר שג'יי רודריגס הפתיע בדקה ה-22, לאחר בישול מצוין של ג'ייסון פונצ'ון. אך מאותו רגע רק צ'לסי נראתה על המגרש. דמבה בה, שהגיע מניוקאסל המתפוררת רק השבוע, פתח בהרכב וכבש שער בכורה בדקה ה-35 מול שער ריק, לאחר מהלך נהדר של הזאר ומאטה. ויקטור מוזס השלים מהפך ממש לפני הירידה להפסקה, עם בעיטה מתוך הרחבה.

בדקה ה-52 אפילו ברניסלאב איבנוביץ' הבלם הצטרף לחגיגה, עם שער בנגיחה לאחר בישול של חואן מאטה. בדקה ה-61 דמבה בה חגג שער שני במדי הבלוז. ראמירס העביר כדור להזאר, שמסר כדור רוחב בקלות, אותו בה גילגל לרשת. בדקה ה-82 פרנק למפארד, שנמצא בכושר מצוין, שוב כבש, הפעם בפנדל. בזכות השער שלו, הפך פרנק למפארד לכובש השני בטיבו בכל הזמנים בצ'לסי, בצוותא עם קרי דיקסון. לכל אחד מהם יש 193 שערים עבור הבלוז בכל המסגרות. במקום הראשון נמצא בובי טמבלינג עם 202 שערים.

שחקני צ'לסי חוגגים, דמבה בה מימין. GettyImages
החברים מפרגנים לבה/GettyImages

ווסטהאם - מנצ'סטר יונייטד 2:2

בפעם האחרונה שהפטישים פגשו את השדים האדומים בגביע האנגלי, זה נגמר ב-0:6 מוחץ של יונייטד, אך הפעם הסיפור היה שונה לחלוטין. סר אלכס וקבוצתו הגיעו למשחק לאחר 0:4 על וויגאן בפרמיירליג, אך המנג'ר המיתולוגי החליט להעניק מנוחה למספר שחקנים וכמעט שילם על כך ביוקר. בדקה ה-23 השדים האדומים עלו ליתרון 0:1. צ'יצ'ריטו השתעשע באגף ימין, קיבל מסירה מצוינת מרפאל והעביר כדור רוחב לעבר הרחבה, אליו הגיע טום קלברלי. האנגלי הבינלאומי שלח לפינה הרחוקה של יאסקיליינן. 0:1 ליונייטד. אלא ששער השוויון של הפטישים לא איחר לבוא. בדקה ה-27 ג'ו קול הוותיק והטוב, שערך בכורה מחודשת בווסטהאם, קיבל כדור במרכז והגביה מדויק מאוד לראשו של ג'יימס קולינס, שנותר חופשי והצליח להכניע את דויד דה חאה בנגיחה.

יונייטד המשיכה לתקוף ולנסות לעלות ליתרון, אך ביזבזה מספר הזדמנויות ובדקה ה-59, היא גם שילמה על כך, כשקולינס, שוב הוא, הקפיץ את אפטון לפארק לשמיים לאחר שער שהיה העתק מדויק של שערו הראשון במשחק. ג'ו קול נע עם הכדור באגף שמאל והגביה עוד כדור מצוין לרחבה, ושוב קולינס התגנב ונותר חופשי לגמרי כדי לקבוע 1:2 לווסטהאם. ריאן גיגס המחליף כמעט וכבש בדקה ה-90, אך נגח מעל השער מקרוב. דקה לאחר מכן, רובין ואן פרסי, שגם הוא עלה כמחליף, השתלט על כדור ארוך אדיר מגיגס, דהר לכיוון השער וקבע 2:2 ענק.

רובין ואן פרסי שחקן מנצ'סטר יונייטד (שמאל) עם טום קלברלי. AP
באמת חשבתם שלא יגיע שוויון בדקה ה-90? ואן פרסי עם קלברלי/AP

ברייטון - ניוקאסל 0:2

המשחק הראשון של המגפייז אחרי מכירת דמבה בה, הסתיים במפח נפש והדחה מהגביע כבר בסיבוב השלישי. ושוב, זה קרה לניוקאסל מול ברייטון מליגת המשנה, שהדיחה אותה גם בשנה שעברה, אז עם 0:1 בסיבוב הרביעי משער עצמי של מייק וויליאמסון. הקבוצה של גוסטבו פוייט לא נזקקה לסיוע הפעם, שלטה במשחק והשיגה את ההכרעה הודות לשער של הספרדי אנדראה אורלנדי בדקה ה-33. שולה אמאובי הורחק משורות ניוקאסל בצהוב שני בדקה ה-63, והמארחים ניצלו זאת כדי לסגור עניין שלוש דקות לסיום. המגן הנמרץ דויד לופס ביצע דאבל פסל ואז שלח כדור עומק לעבר המחליף וויל הוסקינס שבעט בין רגליו של רוב אליוט. הופעה מרשימה של המארחים.

אנדראה אורלנדי שחקן ברייטון. GettyImages
הפעם ברייטון לא נזקקה לעזרה. אנדראה אורלנדי/GettyImages

משחקים נוספים:

אסטון וילה - איפסוויץ' 1:2
קריסטל פאלאס - סטוק סיטי 0:0
פטרבורו - נוריץ' 3:0
וויגאן - בורנמות' - 1:1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully