וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: קאחה לבוראל ניצחה את מכבי תל אביב 70:71

סל ניצחון דרמטי של פרננדו סן אמטריו סייע לקאחה להנחיל הפסד שני רצוף לצהובים בטופ 16. שלב ההצלבה הולך ומתרחק

עריכת וידאו: טל רזניק

העונה האירופאית של מכבי תל אביב מתקרבת לסיומה: האלופה הישראלית נתנה הערב (חמישי) קרב ענק מול קאחה לבוראל, אך בסיומו ירדה מנוצחת 71:70 ביד אליהו, רשמה הפסד שני ברציפות בשלב הטופ 16 של היורוליג, ועכשיו שלב ההצלבה נראה רחוק מתמיד. הקבוצה של דייויד בלאט אמנם הצליחה לחזור מפיגור 12 ברבע השלישי והציגה הרבה לב ונשמה, אבל לא יכלה מול מפגן שלשות מטורף של הספרדים (13 מ-30 מחוץ לקשת), וקבלת החלטות רעה של אוחיון ברגעי הסיום חרצה את גורלם של הצהובים.

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון מחטיא בשניה האחרונה מול קאחה לבוראל. ברני ארדוב
אוי, יוגב. אוחיון לא מצליח להציל את מכבי/ברני ארדוב

כבר מהרגע הראשון היה ברור שהספרדים הגיעו להיכל ללא רגשי נחיתות. השחקנים של ז'אן טבק נכנסו מהר לקצב ועלו ליתרון 5. התשובה של בלאט היתה מפתיעה, בדמותו של דרקו פלאניניץ' שענה עם שש נקודות נהדרות שהקפיצו את ההיכל, אבל אז שוב נתקעו הצהובים, קאחה פתחה מבערים וטסה 9:24 ברבע השני בעיקר בזכות שליטה מוחלטת בריבאונד ומבול שלשות של ביילצה וקוק, בדרך ל-32:44 ענק של הספרדים בהפסקה.

אלא שאז הכל השתנה: הספרדים איבדו את תוכנית המשחק וניסו לזרוק רק מחוץ לקשת, מכבי ניצלה זאת ונישאה על כפתיו של ריקי היקמן, שקלע 9 נקודות בחמש דקות והוביל את קבוצתו של בלאט ל-6:24 מהמם ויתרון 6. מי שחשב שקאחה תישבר, התבדה ומהר, כשמטח שלשות של אולסון וביילצה החזיר את האורחים למשחק. מכבי עוד עשתה קולות של ניצחון כשיוגב אוחיון קלע סל גדול, אבל חדירה נפלאה של סן אמטריו הכניעה את ההגנה בצהוב, וניסיון רע של אוחיון בשניות הסיום לא צלח. הצהובים רושמים הפסד שני ברציפות ביורוליג, ומתרחקים מאוד מההצלבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דרקו פלאניניץ' שחקן מכבי תל אביב מול מאצ'יי לאמפה שחקן קאחה לבוראל. ברני ארדוב
פתח מצויין, נחלש בהמשך. פלאניניץ' מול לאמפה/ברני ארדוב

מהלך המשחק

הורטל פתח עם שלשה נהדרת, וחדירה טובה של לאמפה קבעה 2:7 לאורחים, אבל מכבי לא נבהלה, היקמן לקח אחריות ,ובמו ידיו השלים מהפך בדרך ל-7:8. אולסון תפר עוד שלשה, פלאניניץ' קיבל דקות ראשונות ומיד הגיב עם ריבאונד התקפה ונקודות, אבל ההגנה המקומית התקשתה לעצור את לאמפה ששאב ריבאונדים, והורטל העלה ל-16:20. פלאניניץ' המשיך להיות האיש של הצהובים כשסיים היטב מתפרצת וסחט עבירה שנייה מלאמפה, וסל על הבאזר של לנדסברג קבע 20:23 למכבי תל אביב בסיום הרבע הראשון.

לנדסברג המשיך עם היכולת הטובה, אבל האורחים פשוט לקחו כל ריבאונד שרצו, קוק ונוצ'יוני הענישו, ושלשה של ביילצה יחד עם סל ועבירה של נוצ'יוני הטיסו את קאחה ליתרון 29:36. בלאט החזיר את פלאניניץ' אבל גם זה לא עבד, הספרדים המשיכו לרוץ מצויין וצברו ביטחון, כששלשה של עומאר קוק הקפיצה את היתרון ל-11. מכבי קירטעה בהתקפה, היקמן איבד כדור במתפרצת, ומנגד קאחה הניעה מצויין את הכדור, ושלשה של קוזר קבעה 32:44 מדהים לקאחה לבוראל במחצית.

ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גם ההצגה שלו ברבע השלישי לא הספיקה. היקמן/ברני ארדוב

הספרדים פתחו את הרבע השלישי עם האלי-אופ נפלא של הורטל לפלייס, פלאניניץ' החזיר עם דאנק משלו אבל עוד ועוד ריבאונדים הלכו לאורחים, ושלשה של סן אמטריו קבעה 37:49. שחקניו של בלאט התקשו למצוא את הטבעת, אבל דאנק נהדר של היקמן יחד עם ג'אמפ מצויין שלו ושלשה של לנדסברג הורידו את הפיגור ל-49:48 בלבד. היקמן, מי אם לא, המשיך להיות אגרסיבי, סחט סל ועבירה, ומיד לאחר מכן קבר שלשה, ועוד אחת של לנדסברג על הבאזר קבעה 50:56 למכבי בסיום הרבע השלישי, וריצת 6:24 מטורפת.

ביילצה הוציא מעט את האורחים מההלם עם שלשה בפתיחת הרבע האחרון, לאמפה ראה כי טוב והוסיף אחת משלו, ופתאום זה רק 2 למכבי. אולסון הפך וקבע 60:61, אבל עבירה חמישית של לאמפה יחד עם טכנית שלו אחרי שצעק על השופטים סייעו לצהובים לשמור על היתרון. ביילצה תפר שתי שלשות רצופות, ואולסון עם אחת מדהימה קבעו 67:69, איזה משחק מטורף. שתי הקבוצות התקשו למצוא נקודות, אוחיון איבד כדור קריטי דקה לסיום, אבל שון ג'יימס הציל עם גג גדול מהצד השני, ואוחיון החזיר עם חדירה גדולה שקבעה יתרון נקודה למכבי, חצי דקה לסיום. סן אמטריו הלך והסתבך, אבל חדר מצויין, ו-8.9 שניות לסיום קבר לייאפ נהדר. אוחיון ניסה להציל את המולדת אבל חדר לא טוב, והספרדים חגגו ניצחון 70:71 עצום.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב מאוכזב. ברני ארדוב
ברח מהידיים. דיוויד בלאט מתוסכל/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו לקאחה לבוראל: נמנייה ביילצה 17 (5 מ-8 לשלוש) ו-5 ריבאונדים, בראד אולסון 10 (3 מ-4 לשלוש), מילנקו ביילצה 8, אנדרס נוצ'יוני (1 מ-9 מהשדה) ופרננדו סן אמטריו 7 נקודות כל אחד, עומאר קוק (5 אסיסטים), תומא הורטל, מצ'איי לאמפה (7 ריבאונדים) ופביאן קוזר 5 נקודות כל אחד, טיבור פלייס 2 ו-11 ריבאונדים.

קלעו למכבי תל אביב: 18 (5 מ-11 מהשדה), 5 אסיסטים, 4 ריבאונדים ו-3 חטיפות, דרקו פלאניניץ' 11 (3 מ-4 מהשדה), דווין סמית' (0 מ-6 לשלוש) וסילבן לנדסברג 10 נקודות כל אחד, שון ג'יימס 8 ו-10 ריבאונדים, יוגב אוחיון 6 (3 מ-9 מהשדה), 6 ריבאונדים ו-4 איבודים, ליאור אליהו 4, דייויד לוגן 3, מלקולם תומאס שיחק ולא קלע.

אחוזים ל-2

קאחה לבוראל: 13 מ-37 (35%)
מכבי תל אביב: 20 מ-37 (54%)

אחוזים ל-3

קאחה לבוראל: 13 מ-30 (43%)
מכבי תל אביב: 5 מ-18 (27%)

ריבאונדים

קאחה לבוראל: 39
מכבי תל אביב: 36

איבודים

קאחה לבוראל: 8
מכבי תל אביב: 8

אסיסטים

קאחה לבוראל: 18
מכבי תל אביב: 12

דייויד פדרמן בעלים מכבי תל אביב מאוכזב מאחורי גיא גודס, דרק שארפ עוזרי המאמן. ברני ארדוב
יודעים שאירופה מתרחקת. גודס, שארפ ופדרמן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully