וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה 82:89 את ברק נתניה

תצוגת שיא של דווין סמית' (29 נק', 10 ריב', 5 חט'), כמעט לא הספיקה לאלופה. בני הרצליה ניצחה 81:84 את גלבוע/גליל

המחזור התשיעי בליגת העל בכדורסל הגיע הערב (שני) לסיומו עם צמד משחקים. במפגש המרכזי, שנערך בעיר היהלומים, התאמצה מכבי תל אביב לפני שניצחה 82:89 את ברק נתניה ושבה לפסגה. במשחק נוסף, בני הרצליה גברה 81:84 על גלבוע/גליל בקרב תחתית לוהט.

שחקן מכבי תל אביב דווין סמית' מול שחקן ברק נתניה מרקו קילינגסוורת'. ניב אהרונסון
אי אפשר לעצור אותו. דווין סמית'/ניב אהרונסון

ברק נתניה - מכבי תל אביב 89:82

ביום חמישי החולף מכבי תל אביב ניצחה בשיניים את פרוקום ובקבוצה אמרו שהיה להם קשה להתאושש מפרשת גיא פניני, שאירעה בדרבי התל אביבי בשבוע שעבר. כנראה שהאלופה עדיין לא ממש יצאה מההלם וגם הפעם היא לא ממש תיפקדה. לפחות לא מרבית השחקנים שלה. דווין סמית', בערב אדיר של 29 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 חטיפות, סידר לאורחים עוד ניצחון והם שוב במקום הראשון בטבלה. נתניה, שהגיעה אחרי שלושה הפסדים, דווקא נראתה טוב מאוד, אבל איבדה המון כדורים (24) וככה אי אפשר לנצח.

אחרי פתיחה מבולגנת, דווין סמית' קבר שלשה, אבל ריימר מורגן ענה מיד בסל משלו. נתניה ניסתה להישאר קרובה, אבל שלשות של אוחיון והיקמן פתחו פער של תשע. עוד שלשה של סמית' העלתה את מכבי ליתרון דו ספרתי, אבל שולמן ענה בשלשה וצימק. סמית' הבלתי עציר קבר עוד אחת מחוץ לקשת ועלה ל-13 נקודות אישיות, כשהאורחים מסיימים את הרבע ביתרון תשע, 14:23.

בלאט עלה לרבע השני עם החמישייה השנייה ונענש בריצת 0:7 של נתניה, כששרמדיני ורוט נראים מבולבלים. לנדסברג הטביע, אבל וושינגטון קלע בצד השני ושלשה של מורגן העבירה את היתרון לנתניה. ג'יימס צבר שלוש עבירות אחרי פחות מרבע וחצי ונאלץ לרדת לספסל, אבל נתניה לא הצליחה לברוח, בעיקר בגלל חמישה איבודים של בראדלי. אוחיון חזר ומיד קלע סל יפה. סל ועבירה של וושינגטון המשיכו את הנדנדה. האקשן נמשך עם עוד שתי שלשות של סמית'. עוד סל עם הבאזר של סמית' האדיר, שסיים עם 21 נקודות, הוריד את מכבי ביתרון 41:49.

נתניה שמרה היטב ומתפרצת יפה שלה הורידה את הפיגור לחמש בלבד. מכבי הסתבכה, אבל לוגן השאיר ללנדסברג, שצלף שלשה עם הבאזר. מורגן החזיר באחת משלו ובראדלי סיפק סל ועבירה יפים, כדי לשמור את נתניה בתמונה, לפני שסמית' חטף והטביע. קילינגסוורת' ומורגן קלעו, אבל לנדסברג סיפק עוד נקודות מפתיעות. בשניות הסיום של הרבע אוחיון ובראדלי החליפו שלשות גדולות ומכבי ירדה ביתרון 59:66.

בראדלי פתח את הרבע האחרון עם איירבול וסמית' הגיב במתפרצת וליי אפ קל. ושינגטון חסם דאנק של ג'יימס ומיד צלף שלשה מן העבר השני. עוד צ'אקה של אורלנד ופתאום זה רק שלוש הבדל, אבל היקמן קלע שלשה גדולה משלו. מהלך אדיר של מורגן על הקו הסתיים בסל ועבירה והוריד את היתרון של מכבי לנקודה בלבד. היקמן התעלה במאני טיים עם חמש נקודות וסחיטת עבירה תוקף מקילינגסוורת'. בראדלי שם עוד שתיים, אבל סמית', מי אם לא הוא, קלע שלשה קריטית. זה כבר היה יותר מדי עבור נתניה ומכבי יצאה עם ניצחון קשה מאוד, 82:89.

קלעו לנתניה: מרקו קילינגסוורת' 21 (9 מ-14 לשתיים, 12 ריבאונדים), ריימר מורגן 20, דרון וושינגטון 16 (7 אסיסטים), ראמל בראדלי 12, יהוא אורלנד 8, איל שולמן 3, אלירן גואטה 2, טמיר אריאלי שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' 29 (6 מ-8 לשלוש, 10 ריבאונדים, 5 חטיפות), יוגב אוחיון 19 (3 מ-4 לשלוש, 5 אסיסטים, 5 איבודים), ריקי היקמן 17, סילבן לנדסברג 14, שון ג'יימס 2, ליאור אליהו 2, מורן רוט 2, גיורגי שרמדיני 2, מלקולם תומאס 2, דייויד לוגאן שיחק ולא קלע.

שחקן ברק נתניה דרון וושינגטון. ניב אהרונסון
נלחמו בכל הכוח. וושינגטון/ניב אהרונסון

בני הרצליה - גלבוע/גליל 81:84

דרמה גדולה במשחק התחתית הזה. הרצליה הובילה כמעט לכל אורך 40 הדקות, גלבוע/גליל, שהגיעה עם שני ניצחונות רצופים, נותרה קרובה, אבל הניצחון נשאר אצל המקומיים, בעיקר בזכות יכולת נהדרת של רומל בק ודרק קרקטר.

דרק קרקטר פתח מצוין עם חמש נקודות, אבל האורחים נותרו צמודים. קרקטר ביצע שתי עבירות מהירות וירד לספסל. שש נקודות של רומל בק עזרו להרצליה, אבל גלבוע סירבה לוותר והמשחק המשיך להיות צמוד. ג'מאר סמית' צלף מחוץ לקשת וסיים את הרבע הראשון עם שמונה נקודות, שהעניקו לגלבוע/גליל יתרון 24:22 אחרי רבע אחד.

היתרון המשיך לעבור מצד לצד, כשג'ומיין ג'ונס עולה ל-11 נקודות עם שלשה מצוינת. שלשה ועבירה מטורפת של ריינולדס העלו את הרצליה לפלוס חמש, שלוש דקות לסיום הרבע. גלבוע/גליל נתקעה בהתקפה, אבל סל של הייז בשנייה האחרונה של הרבע הוריד אותה למחצית במינוס שלוש בלבד. 40:43 להרצליה בתום 20 דקות.

ברקוביץ' שבר קרח של שתיים וחצי דקות ללא סל והיתרון הקטן נשאר אצל הרצליה. המשחק הצמוד נמשך, כשגם יבזורי מספק נקודות לאורחים, שלא הצליחו לעלות ליתרון, אבל גם לא איפשרו בריחה. שלשה עם הבאזר של יבזורי קבעה יתרון שתיים להרצליה לפני הרבע האחרון, 59:61.

קרקטר המשיך להציג יכולת גבוהה והרצליה כל הזמן נותרה ביתרון. המארחת עלתה לפלוס שמונה, אבל סל של וואט שוב צימק לשתיים. בק המשיך להיות האיש של הרצליה ושמר על היתרון. גלבוע השוותה, אבל ריינולדס סיפק שלשה גדולה בזמן קריטי. קני הייז נשלח לקו, אבל קלע רק אחת והיתרון נותר של הרצליה, 79:80, 34 שניות לבאזר. קרקטר קלע סל חשוב, ג'מאר סמית' החטיא שלשה והמשחק הלך להרצליה, 81:84 בסיום.

קלעו לבני הרצליה: רומל בק 19 (2 מ-7 ל-3, 3 איבודים), דרק קראקטר 15 (10 ריבאונדים, 3 איבודים), ג'ומיין ג'ונס 15 (3 מ-6 ל-3, 10 ריבאונדים, 4 חטיפות), ניב ברקוביץ' 10 (9 אסיסטים), ג'יי אר ריינולדס 10 (3 מ-5 ל-3, 5 אסיסטים, 3 איבודים), בן רייס 8, אייזק רוזפלט 6. גיא לביא ובן אלטיט שותפו ולא קלעו.

קלעו לגלבוע/גליל: דגן יבזורי 18 (4 מ-7 ל-3), מיטשל וואט 15 (9 ריבאונדים), ג'מאר סמית' 13 (2 מ-6 ל-2, 3 מ-6 ל-3, 5 אסיסטים), קני הייז 12, ברנדון האנטר 8, נמרוד טישמן 7, עמית שמחון 4 (0 מ-3 ל-3, 3 איבודים), עמית ביר כץ 2, יניב גרין 2. ראקים סנדרס ויועד בית יוסף שותפו ולא קלעו.

שחקן בני הרצליה בן רייס חוגג. קובי אליהו
ניצחון גדול להרצליה. בן רייס/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully