וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יערי רייניש: "פניני לא דובר אמת, וזה בלשון המעטה"

7.12.2012 / 13:28

השופט הגיב בביטול לטענותיו של שחקן הצהובים ("אמרתי לרייניש ששולדברנד עושה פרובוקציות"). שולדברנד: "שיתבייש"

צילום וידאו: אבי כהן. עריכה: טל רזניק

הסערה שהולידה התקרית בין גיא פניני ליונתן שולדברנד קיבלה היום (שישי) תפנית נוספת, עם ראיון שהעניק הקפטן לשעבר של מכבי תל אביב למוסף השבת של "ידיעות אחרונות", בו תיאר את המקרה בין השחקנים: "שנינו קיללנו. יונתן זרק לי סוגי קללות מגוונות כמעט לכל אורך המשחק, מילים שהנייר לא בדיוק סובל, אבל כאלה שכן מקובלות במגרשים. בכל פעם שנתקלנו הוא המשיך והמשיך. ניגשתי לשופט יערי רייניש ואמרתי לו שיונתן עושה פרובוקציות ושישים לב, כי זה לא ייגמר טוב. רייניש אמר לי: 'אני רואה הכל'. הוא באמת הזהיר אותו, אבל יונתן המשיך לקלל בלי הפסקה".

פניני המשיך: "יונתן שוב קילל, אבל צריך להודות שזה היה נסבל יחסית למגרשים. פתאום עלו לי לראש האמוציות שלפני הדרבי, בכל השבוע שקדם למשחק, ואז יצא מה שיצא והשתמשתי במילים האלה, שאני מזדעזע מהם".

גיא פניני, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בטוח בצדקתו. גיא פניני/ברני ארדוב

משעות הבוקר, מאז פורסמו הדברים, החל הטלפון של השופט רייניש לצלצל ומכריו שאלו אותו על התקרית המדוברת. רייניש עצמו נפגע מהטענות של פניני ובראיון בלעדי לוואלה! ספורט הוא אמר השופט הבינלאומי הוותיק: "בחיים פניני לא ניגש אליי ואמר לי ששולדברנד מציק לו. בלשון המעטה, אני אגיד שגיא פניני לא דובר אמת, וזה חבל מאוד. פניני ועוד כמה שחקנים בליגה, הם שחקנים שמחייבים שופטים, בטח ראשי צוותים והמנוסים יותר, לשים עין אחת הצידה ולראות שלא נדלקת מדורה ודברים כאלה ואחרים. שניהם היו תחת עיני הפקוחה לאורך כל המשחק. לא שמעתי שום טראש טוק ביניהם. ראיתי אותם מתחככים אחד בשני, לא יודע מי התחיל".

רייניש מספר על שני מקרים במהלך המשחק, בהם שוחח עם הקפטן הצהוב לשעבר בעקבות עימות עם פורוורד הפועל תל אביב: "במהלך הרבע השלישי כמדומני, אמרתי לפניני: "גיא תעזוב אותו". יש שיחות בין שופט לשחקן. גיא ענה לי: "מי זה הבלונדיני הזה?", בציניות בוטה. התשובה שלי הייתה: "זה יונתן שולדברנד. אם אתה לא מכיר, ואם אתה רוצה, אני יכול לעשות ביניכם היכרות". הוא חייך אליי את החיוך שלו והתקדם הלאה. הוא עזב אותו לכמה זמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן הפועל ירושלים גיא פניני (שמאל) עם יערי רייניש שופט כדורסל. ברני ארדוב
מכחיש את הדברים. יערי רייניש ופניני כשחקן הפועל ירושלים/ברני ארדוב

אך המקרה הזה לא היה האחרון: "במהלך הרבע הרביעי, הייתה התחככות מתחת לסל שמכבי תקפה אליו, בין פניני לשולדברנד. עצרתי את המשחק, קראתי את שניהם אליי ואמרתי: "חברים, אם אתם רוצים להיות הזיכרון של הדרבי הזה, תמשיכו. כדאי לכם שלא" ואיימתי עליהם בעבירה טכנית, אפשר לראות את זה בטלוויזיה. שניהם עשו לי תנועה עם היד שהם הבינו אותי".

רייניש זוכר עימות בין אחד מהשחקנים הזרים של הפועל לשחקן מכבי במהלך הרבע השני, והוא טוען שאף ניגש אליו והרגיע אותו. על ההיסטוריה של השחקן ממוצא שבדי מוסיף השופט: "אני לא זוכר את שולדברנד כשחקן שעושה בעיות, אבל יש שחקנים שבמאצ' אפ שלהם אתה מסתכל עליהם. שפטתי אותו כילד, כנער, ואפילו כשחקן נבחרת שבדיה נגד גיאורגיה. הייתי שופט גם של אבא שלו. טראש טוק זה דבר מקובל, שופט יכול לראות טראש טוק, אבל לא יכול לשמוע אותו".

יהונתן שולדברנד שחקן הפועל תל אביב (שמאל) מול ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא זכור כשחקן שעושה בעיות. יונתן שולדברנד/ברני ארדוב

האם שמעת במהלך המשחק מישהו מהשניים מקלל?

"שופט לא שומע את ה'טראש טוק'. אני לא מסוגל לקרוא שפתיים תוך כדי, אבל פניני, ועוד חברים נחמדים, שהם שחקנים אמוציונאליים, אנחנו מכירים את ההיסטוריה שלהם ושמים עליהם עין. אנחנו בתור שופטים פחות מודאגים מזה, אלא ממה שהטראש טוק יכול להוביל אליו, איזה מרפק או משהו בסגנון. אתה רוצה לראות מי גרם לזה, לא מי החזיר".

כאמור, רייניש עצמו נפגע מאוד מהראיון של פניני וגורמים בכירים באיגוד השופטים אמרו היום כי הדברים נראים כמו ניסיון של השחקן להוריד מחומרת מעשהו ולגלגל את הדברים אל אנשים נוספים. "חבל שפניני לא דובר אמת, בלשון המעטה", סיכם השופט את השיחה.

שולדברנד הגיב לטענותיו של פניני: "אני חסר מילים, זו האמת. אני לא רוצה להגיב לטענות שלו, שיתבייש שהוא אומר את הדברים האלה. אני מבין שהוא בסיטואציה מאוד לא קלה והוא צריך להראות הכי טוב שרק אפשר. לא עניתי לו בפעם הראשונה על המגרש, ואני לא אענה לו גם עכשיו. זה לא משהו ששווה את התגובה שלי. נקלעתי לסיטואציה שאני לא יכול לעשות בה הרבה, לא הגבתי בפעם הראשונה ולא אגיב גם עכשיו". בהפועל תל אביב ציינו כי על אף טענות מכבי תל אביב, עדיין לא התקבלה התנצלות, טלפונית או אחרת מגיא פניני כלפי שולדברנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully