וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר גרסיה: "הרצון הוא לשחק באירופה עם מכבי ת"א"

מאמן מכבי ת"א מסכם סיבוב, משחרר הצהרה לקראת העתיד ("באתי לבנות קבוצה חזקה להרבה שנים"), מגן על שיטת המשחק ("ראדי קשר אחורי?"), מספר על היחסים עם ג'ורדי ("הוא לא מתערב בעבודה שלי") ומסביר למה הוא לא חושש מהתלות בעטר ("אומרים את זה גם על מסי"). ראיון מיוחד

צילום ועריכת וידאו: דרור פיקלני

צפו בראיון המלא

רגע לפני המשחק הגדול מול בית"ר ירושלים ביום שני, שינעל את הסיבוב הראשון בליגת העל, סיכם אוסקר גרסיה בראיון מיוחד לוואלה! ספורט את העונה שלו עד כה במכבי תל אביב, שמובילה את הטבלה בהפרש שערים על פני הפועל תל אביב.

"היה לנו סיבוב ראשון טוב מאוד", אמר גרסיה. "קיבלנו קבוצה שסיימה במקום השישי ועכשיו אנחנו נאבקים על המקום הראשון. אנחנו בהפרש שערים בפסגה וזה טוב, כי לעבודה שלנו יש פירות. השחקנים מבצעים את ההוראות ורואים את התוצאות. אני מרוצה מקצב צבירת הנקודות, אני לא חושב שהיה משחק בו לא הגיע לנו יותר ממה שהשגנו, גם באלה שהפסדנו, אבל אני שמח ממה שהשגנו".

גרסיה נשאל באיזה משחקים הגיע לקבוצה יותר ועונה בהחלטיות :"בדרבי היו לנו הזדמנויות לעלות ליתרון ואז המשחק יכול היה להתפתח בצורה שונה. גם מול בני יהודה היו לנו הרבה הזדמנויות כדי להשיג לפחות שוויון".

המאמן הספרדי שהובא על ידי המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף, נשאל האם הוא מאמין שמכבי יכולה להוות פקטור במאבק האליפות עד סוף העונה והשיב: "אני אומר לשחקנים שאני חושב רק על כל יום בנפרד, מקסימום על שבוע שלם ועל המשחק הבא. אני לא יכול לחשוב על סוף העונה, כי זה מה שאני מבקש מהם. לחשוב על האימון והמשחק הבאים, לא קדימה מדי. זו לא הדרך בה אנחנו הולכים. זה נורמלי שהקהל ירצה שהקבוצה שלו תנצח תמיד, אבל הדרך בה צריך להמשיך היא זו של יום אחרי יום, צעד אחרי צעד".

אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"זה נורמלי שהקהל ירצה שהקבוצה שלו תנצח תמיד, אבל הדרך בה צריך להמשיך היא זו של יום אחרי יום". גרסיה/ברני ארדוב

גרסיה נשאל מהו ההבדל הכי גדול שהוא רואה עד כה בין הכדורגל הספרדי לישראלי: "בכדורגל הספרדי יש יותר יכולת טקטית, יכולת טכנית ויכולת פיזית. אבל יש כאן כמה שחקנים שהיו יכולים לשחק בליגה הראשונה בספרד. גם המנטליות של הכדורגלן הספרדי שונה וגם דרך העבודה שלו. הכל שונה, אבל עבורי מדובר במשהו טוב מאוד לבוא לכאן, להכיר תרבות אחרת, דרך אחרת של אימונים ומשחק, מנטליות אחרת. זו חוויה מאוד חיובית".

בשבועות האחרונים דובר הרבה על שיטת שלושת הקשרים האחוריים איתה מעדיף גרסיה לשחק, בלי קשר לזהות היריבה שמנגד. המאמן הספרדי לא ממש מתרגש מהביקורות ועונה: "אני לא מסכים שזו שיטה הגנתית, כי מהראן ראדי תמיד משחק מאחורי החלוץ. מישהו יכול להגיד לי שראדי הוא קשר אחורי? הוא תמיד שיחק מאחורי החלוץ והיה שחקן שכובש הרבה. זו הדרך בה הוא רגיל לשחק, הוא לא הגנתי, אבל אני מסכים שכל השחקנים צריכים לחשוב על הגנה והתקפה יחד, לא רק הוא".

במשחק האחרון נגד בני סכנין, העדיף המאמן לפתוח במערך התקפי יותר וזנח את שיטת שלושת הקשרים האחוריים, כאשר רוברטו קולאוטי תופקד יחד עם מונס דאבור ואלירן עטר בחלק הקדמי. גרסיה נשאל מדוע בחר להחליף שחקנים ושיטה וענה: "כי אני לא מנתח את היריבה, אלא את השחקנים שלי והדרך בה הם מתאמנים וזאת במטרה לתת לעצמנו את הצ'אנס הטוב ביותר לנצח במשחק".

גרסיה נשאל האם הוא לא חושב שהקבוצה שלו צריכה לשחק באופן התקפי יותר והשיב בקצרה: "אנחנו הקבוצה שכבשה הכי הרבה. אני חושב שזה אומר הכל".

שחקן מכבי תל אביב, מהראן ראדי, מול שחקן בני סכנין, חאלד חלאיילה. מגד גוזני
"הוא תמיד משחק מאחורי החלוץ". ראדי/מגד גוזני

אלירן עטר כבש העונה כבר 12 שערים בליגה והמאמן נשאל האם הוא מרוצה מכך שעטר כובש כמעט מחצית משערי הקבוצה והאם לא היה רוצה שעוד שחקנים ישתתפו במלאכת הכיבוש: "כמובן שאשמח אם כל השחקנים היו כובשים הרבה שערים, כי זה היה נותן לנו הרבה נקודות וזה קל יותר מאשר שחלוץ אחד כובש את כל השערים. אבל אלירן עטר נמצא בכושר טוב וצריך לנצל את זה".

ואתה לא חושב שהקבוצה תלויה יותר מדי באלירן עטר?

אומרים את זה גם על מסי. על כל השחקנים הגדולים אפשר להגיד את זה. יש שחקנים אחרים שכובשים אצלנו, יש כאלה שעושים עבודה הגנתית כדי שעטר יוכל לעלות יותר. זו עבודה קבוצתית, לא של שחקן בודד".

אתה בא מפילוסופיה של טיקי-טאקה, משחק של הנעת כדור והרבה מסירות וכאן יש שחקנים כמו עטר או גונסאלו, שאתה הבאת, שאוהבים את הכדור. אתה מסכים לזה או שהיית רוצה לשנות אותם?

"כל השחקנים הטובים תמיד רצויים בקבוצה ואנחנו המאמנים צריכים למצוא את השיטה ולהכניס אותם אליה. לא הייתי רוצה להחליף את השחקנים האלה, אלא לשפר אותם".

אתה אוהב את הסגנון בו שניהם וכל השאר משחקים כרגע?

"כן. אני חושב שלשחקנים הישראלים יש יכולת טכנית גבוהה, יש לישראל נבחרת טובה, מאגר כישרונות גדול מאוד. האמת, היכולת הטכנית פה הפתיעה אותי".

אלירן עטר שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"יש שחקנים אחרים שכובשים אצלנו". עטר/ברני ארדוב

לפני שבועיים כשרמת השרון עלתה ל-1:3, הרגשת שהעונה בורחת לך ? זה יכול היה להיות ההפסד השלישי ברציפות

"אם היינו במקום האחרון הייתי דואג, אבל היינו ראשונים ונשארו עוד המון נקודות. באותו רגע רק חשבתי שאפשר להפוך את התוצאה, כי אם אני מאמין, גם השחקנים מאמינים".

אתה בטח יודע שמכבי התחילה טוב בעונות האחרונות ואז בנובמבר-דצמבר הגיעה הנפילה

"כרגע זה לא קרה לנו. כשזה יקרה, נדבר".

אבל זה לא היה רחוק. מה עשית כדי למנוע את זה ?

"עבדתי על המנטליות של השחקנים. הם צריכים ללמוד לראות ממשחק למשחק. אם מנצחים הכל מושלם, אבל כשמפסידים צריך לקום מהר לקראת המשחק הבא. אסור לחשוב יותר מדי על כל הפסד, כי אחרת נכנס למנהרה שקשה לצאת ממנה. ככל שאתה שוכח יותר מהר מהפסד, ככה המצב טוב יותר"

הכנסת את רוברטו קולאוטי ברמת השרון, הוא כבש את שער הניצחון והשבוע שוב שיחק טוב. אתה מתכוון להמשיך בהרכב הזה או לחזור לקודם?

"תלוי מה אני אחשוב שאנחנו צריכים נגד בית"ר ירושלים או במשחקים הבאים. כבר מההתחלה אמרתי שקולאוטי הוא דוגמה ולא משנה אם הוא משחק או לא, תמיד יש לו את אותה גישה. הוא תמיד עובד, תמיד מתאמן טוב ועכשיו הוא מקבל את התמורה ואני הראשון ששמח שהוא מצליח".

בישראל לפעמים צוחקים מההשוואות שלך בין מכבי לברצלונה. אמרת אחרי הנצחון ברמת השרון לפני שבועיים שבארסה גם משחקת עם שלושה קשרים. איך אתה מרגיש לגבי זה?

"אני לא שומע על זה ולא יודע אם צוחקים או לא, אם מגיבים או לא. אני אומר את מה שאני חושב שצריך להגיד".

אתה לא שומע כלום מהתקשורת הישראלית?

"לפעמים מספרים לי. אבל אני אומר את מה שאני אומר ואחר כך, אני לא יודע מה הדרך בה הציבור מבין את זה".

רוברטו קולאוטי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"כבר מההתחלה אמרתי שקולאוטי הוא דוגמה"/ברני ארדוב

כשטסת לבלגיה אחרי הההפסד בדרבי, התקשורת עסקה בזה כל הזמן. שמעת משהו? איך הרגשת?

"כשחזרתי, שאלו אותי המון שאלות, אז הבנתי שזה היה סיפור. אבל הסברתי כל מה שרציתי. אם הייתי רוצה ללכת, הייתי הולך. אבל אני רוצה לסיים כאן את העונה".

זה מביא אותנו לשאלה הבאה המתבקשת . מה יקרה עם אוסקר גרסיה בעונה הבאה ?

"אני לא יודע מה יקרה, רק יודע שיש לי חוזה לשנתיים. הרצון שלי הוא לשחק באירופה בעונה הבאה עם מכבי תל אביב".

היתה כאן מלחמה לפני מספר שבועות. איך הרגשת?

"ביום הראשון האזעקות הפתיעו אותי, אבל אחר כך ראיתי שכולם היו רגועים. ביום של הפיגוע באוטובוס חששתי קצת יותר, אבל מיד אחר כך הייתה הפסקת אש".

מה אתה חושב לגבי ההחלטה של אתלטיק בילבאו לא לבוא לישראל?

"שמע, בדיוק באותו יום היה הפיגוע באוטובוס וזה גרם להחלטה שהם לא יבואו, אבל בסוף הם הגיעו וראו שהכל בסדר".

מישהו מהתקשורת בספרד התקשר אליך לשאול לגבי המצב כאן?

"לא. אבל אם היו שולחים לי הודעה, הייתי אומר שיש הפסקת אש והכל נורמלי. הייתי אומר להם שאפשר לשחק כאן ושהכל בסדר. הייתי מזמין את האנשים לבוא לטייל בתל אביב, זו עיר יפה מאוד".

אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אם הייתי רוצה ללכת, הייתי הולך. אבל אני רוצה לסיים כאן את העונה". גרסיה/ברני ארדוב

במשחק בשבת האחרונה מול בני סכנין, החלפת את גונסאלו גרסיה בדקה ה-39. הוא אחד השחקנים ששיחקו כמעט בכל משחק מתחילת העונה. למה עשית את זה? והאם זה היה מסר לשחקנים, שאף אחד לא בטוח בהרכב?

"אני לא מעביר מסרים. שכל אחד יבין את זה כמו שהוא רוצה. גונסאלו יודע למה החלפתי אותו וזה מספיק לי".

לא היית רוצה עוד שחקן טכני עם דמיון במגרש? אחד כזה שיגרום לקהל להתלהב ולקנות כרטיסים?

"נכון לעכשיו כבר מכרנו 6,000 או 7,000 כרטיסים למשחק מול בית"ר. אני חושב שהקהל מרוצה מהדרך בה אנחנו משחקים ומהמצב שלנו וזה מה שחשוב לי".

אתה אוהב את ישראל? את מכבי? אתה חושב שאפשר לבנות כאן משהו לשנים הבאות?

"באתי לכאן כדי לבנות קבוצה חזקה להרבה שנים. הגעתי בכדי לבנות פילוסופיה של משחק, אימון ומועדון, כדי שהמועדון ומי שלא יהיה בו, ימשיך את הקו הזה. אני חושב שזה יקרה. אנחנו עושים משהו יפה בשנה הראשונה. צריך זמן, אבל לאט לאט אנחנו מתקדמים לעבר המטרה".

עוזר המאמן ג'רארד אוטט עזב את הקבוצה ואת ישראל. מה דעתך על זה?

"אספתי את כל הצוות שלי ואמרתי להם שיקבלו את ההחלטות שלהם, בלי להתחשב בי. אלו נושאים עדינים ומסובכים. כל אחד צריך לקחת החלטה בעצמו וזה מה שהוא החליט. אני מודה לו על כל העבודה שהוא עשה כאן ומאחל לו הצלחה. הוא היה במצב לא נוח. המשפחה שלו הייתה בספרד והוא עזב מסיבות אישיות. אני לא מתכוון להביא עוזר אחר במקומו. יש לי את רובן מרטינס, הוא עשה עבודה אחרת של ניתוח המשחקים ובינתיים הוא יהיה העוזר שלי".

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אני חושב שהקהל מרוצה מהדרך בה אנחנו משחקים"/ברני ארדוב

איך העבודה מול ג'ורדי קרויף?

"העבודה עם ג'ורדי טובה. הוא בא לכל אימון, הוא אוהב לראות אותנו מתאמנים וככה הוא רואה איך אנחנו עובדים, גם המאמן וגם השחקנים. בסופו של דבר, הוא זה שצריך לקחת החלטות, ככה שטוב שהוא רואה אותנו עובדים כל הזמן. זה בהחלט כמו שחשבתי שזה יהיה. הוא לא מתערב בעבודה שלי, הוא עושה את שלו".

ומה בעצם העבודה של ג'ורדי? מה הוא עושה שאתה לא, ולהיפך?

"אני דואג למה שקורה על המגרש, לאימונים, למשחקים, לעבודה הטקטית וכו'. הוא דואג לקשר בין המאמן להנהלה. הוא אחראי על הסקאוטינג להחתמות, להרבה דברים שעושה מנהל ספורטיבי".

ונניח שאתם רוצים שחקן בינואר. מי לוקח את ההחלטה להביא שחקן ואיזה שחקן?

"ג'ורדי שיחק הרבה שנים כדורגל ויש לו ידע יותר ממספיק כדי לדעת איזה צרכים יש לקבוצה. אנחנו מדברים על זה ומתייעצים והוא יודע מה מצב השוק, מדבר עם הבעלים של הקבוצה וכולנו לוקחים החלטה".

אתה רוצה שחקן בינואר? אחד, שניים..

"יש עוד חודש ויכולים לקרות הרבה דברים, אבל זו לא החלטה רק שלי, אלא של עוד אנשים ומה שמעניין אותי כרגע זה שיהיה אימון טוב מחר".

כשאניימה ייסע לאליפות אפריקה, ברק לוי יחליף אותו?

"כן. אם אניימה הולך, נשאר לנו רק שוער אחד ולברק יש יכולת מספיקה כדי להיות כאן ולעשות את העבודה".

אוסקר גרסיה ג'ורדי קרויף מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"בסופו של דבר, הוא זה שצריך לקחת החלטות, ככה שטוב שהוא רואה אותנו עובדים כל הזמן". קרויף וגרסיה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully