וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: שחקן מכללות שובר שיא עם 138 נקודות במשחק

ג'ק טיילור ירה 52 מ-108 מהשדה בניצחון קבוצתו, וניפץ את השיא מ-1953 שעמד על 116: "חוסר האנוכיות של חבריי סייע לי"

ג'ק טיילור נכנס הלילה (בין שלישי לרביעי) לדפי ההיסטוריה של כדורסל המכללות, למרות שהוא משחק רק בדיוויז'ן III, הליגה השלישית של עולם הקולג'ים. הגארד בשנתו השנייה במכללת גרינל מוויסקונסין קלע לא פחות מ-138 נקודות בניצחון קבוצתו 104:179 על פיית' באפטיסט בייבל, ובדרך לשיא הנקודות של כל הזמנים הוא קלע 52 מ-108 זריקות מהשדה, כולל 27 מ-71 מחוץ לקשת.

השיא הקודם במכללות עמד על 116 נקודות ונקבע על ידי ביוו פרנסיס ב-1953, כשהשחקן היחיד בהיסטוריה של דיוויז'ן I שחצה את רף 100 הנקודות היה פרנק סלבי שקלע בדיוק 100 ב-1954. באופן מדהים, הקלע הבולט אצל פיית' באפטיסט בייבל, דייויד לארסון, קלע 70 נקודות, ועוד ב-34 מ-44 מהשדה.

טיילור סיפר בסיום שבירידה לחדר ההלבשה במחצית הוא הופתע לגלות שבמאזנו כבר יש 58 נקודות, והחליט לזרוק כמה שיותר כדי לנפץ את השיא. "אני חייב להודות לאיש למעלה שאיפשר לי להכפיל את הכישרונות שלי הערב", פירגן טיילור לבורא עולם והוסיף תודה לחבריו לקבוצה: "חוסר האנוכיות שלהם סייע לי. הייתה נקודה במחצית השנייה בה קלעתי אולי שבע או שמונה שלשות ברציפות, והרגשתי שכל מה שאני זורק נכנס. כבר הייתי בזון בעבר, אבל מעולם לא לקחתי כל כך הרבה זריקות".

התגובות להישג יוצא הדופן הגיעו גם מכיוון כוכבי ה-NBA, וכרמלו אנתוני אמר: "מעולם לא שמעתי על דומה לזה. זה כמו משחק וידאו. אבל איך אתה יכול לזרוק 100 פעם? אולי בפעם הבאה שיגידו שאני זורק יותר מדי אני אזכיר שהיה מישהו שזרק 108 פעם במשחק". קווין דוראנט צייץ בטוויטר: "ג'ק טיילור, מגיע לך כוס של ג'ק דניאלס אחרי ההופעה שלך...".

ג'ק טיילור שחקן מכללת גרינל. cory hall, AP
"כבר הייתי בזון בעבר, אבל מעולם לא לקחתי כל כך הרבה זריקות". טיילור/AP, cory hall

עוד כמה נתונים מהערב ההיסטורי של טיילור:

* גם המקום הרביעי בהיסטוריה שייך למכללת גרינל, לאחר ששחקן בשם גריפין לנץ' המטיר 89 נקודות בשנה שעברה על הראש של פרינסיפיה קולג'.

* טיילור זרק במשחק 23 זריקות יותר מאשר כל קבוצת מכללות אחרת במשחק כלשהו העונה.

* טיילור זרק 71 פעמים מחוץ לקשת. 218 קבוצות דיוויז'ן I לא זרקו עדיין כמות כזו מחוץ לקשת לאורך העונה כולה.

* טיילור זרק לסל בכל 20 שניות בממוצע. קובי בריאנט, במשחק 81 הנקודות שלו מול טורונטו, זרק כל 73 שניות.

* טיילור קלע יותר נקודות מאשר הכמות שהרשתה ההגנה של קבוצת הפוטבול סן פרנסיסקו פורטי ניינרס בעשרת משחקיה העונה (134).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully