וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופות: 0:3 ליובנטוס על צ'לסי, שחטאר וברצלונה עלו

אלופת אירופה הושפלה וצריכה נס במחזור האחרון, אחרי ששחטאר עלתה עם 2:5 על נורשלנד. בארסה, ולנסיה ובאיירן עלו

האם אלופת אירופה קרובה להדחה מוקדמת והיסטורית כבר בשלב הבתים? צ'לסי הושפלה הערב (שלישי) עם הפסד 3:0 בטורינו מול יובנטוס, ותצטרך במחזור האחרון לייחל לניצחון של שחטאר דונייצק על אלופת איטליה. האוקראינים כבר הבטיחו את הכרטיס לשמינית הגמר, אחרי ניצחון 2:5 בדנמרק על נורשלנד והודות ליתרון במאזן הפנימי מול צ'לסי (שערי חוץ). בית ו' נסגר סופית, לאחר שוולנסיה ובאיירן מינכן סיימו ביניהן ב-1:1 צפוי ועלו יחד, בעקבות ההפסד הביתי של באטה בוריסוב לליל. הבלארוסים יתנחמו במקום בליגה האירופית.

אוסקר (מימין), גארי קייהיל, שחקני צ'לסי מאוכזבים. GettyImages
איזה דיכאון. אוסקר וגארי קייהיל/GettyImages

ברצלונה הבטיחה את המקום הראשון בבית ז', לאחר 0:3 על ספרטק מוסקבה מצמד של ליאונל מסי, שהעלה את מאזנו ל-80 שערים בשנת 2012. בנפיקה טיפסה למקום השני אחרי 1:2 ביתי על סלטיק, כשלשתיהן שבע נקודות ולפורטוגלים יתרון במאזן הפנימי. מנצ'סטר יונייטד, שכבר עלתה מבית ח', הפסידה 1:0 בטורקיה לגלאטסראיי, שניצבת במקום השני עם יתרון במפגשים הישירים על פני קלוז', שניצחה 1:3 את בראגה.

ליאונל מסי, ברצלונה. רויטרס
80 שערים בשנה אחת, ורגלו עוד נטויה. ליאונל מסי/רויטרס

בית ה'

יובנטוס - צ'לסי 0:3

אלופת אירופה בדרך להיות הראשונה שמחזיקה בתואר ומודחת כבר בשלב הבתים. צ'לסי הגיעה לאחר תקופה רעה בליגה, ויריבתה החזקה ניצלה זאת כדי להשיג יתרון משמעותי לקראת מחזור הסיום. רוברוט די מתאו, שחלם על ניצחון שני של צ'לסי על אדמת מדינתו איטליה, עלה ללא חלוץ טבעי לאחר שהוריד לספסל את פרננדו טורס, וראה את פאביו קוואליארלה, ארתורו וידאל והמחליף סבסטיאן ג'ובינקו מענישים אותו על ההימור הכושל. יובנטוס הבלתי מנוצחת השתלטה על המקום השני, כשתיקו בדונייצק יספיק לה כדי להעפיל לשמינית הגמר. צ'לסי תתפלל לניצחון של האוקראינים, כשבמקביל היא תארח את נורשלנד. הסיכויים של הבלוז, כאמור, לא גבוהים.

דקה 4: איזו הצלה של פטר צ'ך. סטפן ליכשטיינר ביצע תנועה מצוינת לרחבה וקיבל כדור כשהוא ארבעה מטרים מהשער, אבל השוער הצ'כי הדף בגופו את הבעיטה שלו לקורה.

דקה 9: אוסקר פרץ בצורה מסחררת לעבר הרחבה והשאיר להזאר, שבעט כדור שחמק מתחת לגופו של בופון אך פגע בו ויצא לקרן.

דקה 38: גול! אנדראה פירלו השתחרר ובעט מ-25 מטרים כדור חלש, אבל פאביו קוואליארלה הסיט אותו בנגיעה קלה וראה איך הכדור חולף על פני צ'ך באיטיות ונעצר ברשת. 0:1 חשוב ליובנטוס.

דקה 61: גול! קוג'ו אסמואה ביצע פעולה יפה בצד שמאל והעביר לקו ה-16, לשם הגיע ארתורו וידאל שבעט שטוח כדור שפגע בראמירס ועבר את צ'ך. 0:2 ליובנטוס.

דקה 90: גול! וידאל שלח את המחליף סבסטיאן ג'ובינקו, שניצל יציאה רעה של צ'ך וגלגל מ-20 מטרים לרשת. 0:3 גדול ליובנטוס.

פאביו קוואליארלה שחקן יובנטוס חוגג שער. Daniele Badolato, AP
נתן את האות להצגה בטורינו. פאביו קוואליארלה/AP, Daniele Badolato

נורשלנד - שחטאר דונייצק 5:2

מה נזכור מהמשחק הזה - את שער השוויון הלא ספורטיבי של לואיז אדריאנו או את ההצגה הנפלאה הנוספת של וויליאן? שחטאר דונייצק חזרה פעמיים מפיגור, למרות האקט המביש בשער הראשון, וקיבלה את וויליאן במיטבו עם צמד שני ברציפות בליגת האלופות, כשלואיז אדריאנו סיים עם שלושער אבל גם השאיר טעם מר בפה. נורשלנד נתנה פייט בחיפוש אחר נקודה נוספת בעונת הבכורה שלה במפעל, אבל נכנעה לבסוף ליתרון האיכותי המובהק של האורחים, שתפסו את המקום הראשון עם 10 נקודות והבטיחו את העלייה לשלב הבא, שכן יש להם יתרון של שערי חוץ במאבק הישיר מול צ'לסי. רק שלא יחתמו במחזור האחרון על תיקו מוסכם עם יובנטוס שיעלה את שתיהן.

דקה 24: גול! שער מפתיע של הדנים. ג'ושוע ג'ון הגביה מצד שמאל והחלוץ מורטן נורסטרנד המשיך מהאוויר פנימה. 0:1 לנורשלנד.

דקה 26: גול! שערוריה גדולה בדנמרק. וויליאן אמור היה להחזיר את הכדור להגנת נורשלנד ואכן בעט לעבר מחצית המגרש של הדנים, אבל לואיז אדריאנו החליט לנצל את ההזדמנות, התקדם, עבר את השוער וכבש. המארחים זעמו על חוסר הספורטיביות, אבל לשופט אין ברירה אלא לאשר את השער. חוקי, אבל מסריח. 1:1.

דקה 30: גול! הנה התגובה של נורשלנד. המגן פטריק מטיליגה הגיח מאגף שמאל ומסר לקספר לורנצן, שהסתובב והפציץ מחמישה מטרים למשקוף ופנימה. 1:2 לנורשלנד.

דקה 44: גול! לואיז אדריאנו פרץ בצד ימין והעביר רוחב, ובניסיון השני היה זה וויליאן שבעט כדור שפגע בשחקן מקומי ונכנס פנימה. 2:2.

דקה 50: גול! ביצוע נפלא של אחד השחקנים המרשימים במפעל. וויליאן הברזילאי קיבל כדור בצד שמאל השתחרר בקלות מהשומר שלו וסובב נהדר לפינה הרחוקה מ-18 מטרים. צמד שני ברציפות לוויליאן בליגת האלופות, 2:3 לשחטאר דונייצק.

דקה 53: גול! שוב וויליאן הוליך את ההתקפה, שלח את אלכס טשיירה באגף ימין וזה העביר רוחב ללואיז אדריאנו שחתם מהלך כל ברזילאי עם כדור ברשת. 2:4 לשחטאר.

דקה 81: גול! שלושער של לואיז אדריאנו. דוגלאס קוסטה הוריד בראשו והחלוץ מצא את הרשת. 2:5 לשחטאר.

ג'ושוע ג'ון שחקן נורשלנד מול דריו סרנה שחקן שחטאר דונייצק. Lars Poulsen, AP
המהלך הבלתי ספורטיבי יישכח? שחטאר בכל מקרה בשלב הבא. דריו סרנה, משמאל, נאבק מול ג'ושוע ג'ון/AP, Lars Poulsen

בית ו'

ולנסיה - באיירן מינכן 1:1

מישהו חשב ששחזור גמר ליגת האלופות מ-2001 לא יסתיים בחלוקת נקודות? ולנסיה קיבלה הודעה כי עלתה לשלב הבא עוד לפני המשחק, בעקבות ההפסד של באטה בוריסוב, ואילו באיירן הבינה שתספיק לה נקודה כדי להגיע רגועה למחזור הסיום בו תארח את הבלארוסים. אז למרות הרחקה של אנטוניו ברגאן במחצית הראשונה ושער יתרון של סופיאן פגולי בדקה ה-77, תומאס מולר דאג לעשות סדר עם שוויון שמונה דקות לסיום ושתי הקבוצות תהיינה בהגרלת שמינית הגמר. כל שנותר הוא לגלות מי תעפיל מהמקום הראשון, כשכרגע היתרון הוא של באיירן אשר ניצחה את ולנסיה במפגש הקודם. הבשורה הטובה מבחינת הבווארים: מריו גומז חזר לפעילות אחרי היעדרות ארוכה בגלל פציעה.

דקה 33: כרטיס אדום! ולנסיה נשארה ב-10 שחקנים, לאחר שהמגן אנטוניו ברגאן פגע בגסות בדויד אלאבה.

דקה 77: גול! זה נראה היה כמו תיקו מוסכם, אבל אז בא סופיאן פגולי. האלג'יראי עבר שני שחקנים ובשמאל בעט כדור שפגע בידו של דנטה, הטעה את השוער ונכנס. 0:1 לוולנסיה.

דקה 82: גול! פגולי, ששיחק כמגן ימני מאז ההרחקה, כשל בשמירה בכדור הרוחב מול תומאס מולר, שמשמונה מטרים בעט פנימה. 1:1.

אבר באנגה שחקן ולנסיה לפני חאבי מרטינס שחקן באיירן מינכן. Alexander Hassenstein, GettyImages
יחד לשלב הבא. אבר באנגה מול חאבי מרטינס/GettyImages, Alexander Hassenstein

באטה בוריסוב - ליל 2:0

דווקא עם הרכב שני וכשהיא שומרת את מרבית שחקני ההרכב הראשון למשחק הליגה מול מארסיי, ליל החזירה מעט מהכבוד שלה עם נקודות ראשונה העונה בליגת האלופות. היא עשתה זאת תחת ערפל כבד במגרשה של באטה בוריסוב הבלארוסית, שהפתיעה אותה בצרפת במחזור הפתיחה של שלב הבתים, לאחר מכן הדהימה גם את באיירן מינכן ומאז רק מפסידה. הבלארוסים נכנעו לצעירי ליל, כשהמגן בן ה-19 ג'יבריל סידיבה (שגם הורחק בדקה ה-74) סובב לחיבורים בדקה ה-14, והבלגי בן ה-21 ג'יאני ברונו חגג בכורה במפעל עם שער קל בדקה ה-31. המרוצה העיקרית היא ולנסיה, שעלתה לשמינית הגמר עוד לפני המשחק שלה מול באיירן מינכן, זאת הודות ליתרון במפגשים הישירים מול באטה, שתסתפק במקום השלישי ובכרטיס לליגה האירופית. ליל איבדה סיכוי לעקוף את הבלארוסים, שכן באטה ניצחה 1:3 בצרפת ונהנית מיתרון במאזן הפנימי.

דקה 14: גול! דניס פוליאקוב הרחיק רע מהרחבה של באטה, וג'יבריל סידיבה ניצל זאת כדי לשלוח כדור מסובב ברגל ימין מ-16 מטרים מעל השוער פנימה. 0:1 לליל.

דקה 31: גול! איזו בכורה מוצלחת לג'יאני ברונו בליגת האלופות. החלוץ הבלגי, אחד המחליפים שקיבל הזדמנות בהרכב המשני של ליל, דחק מקרוב פנימה אחרי מהלך מצוין של המגן לוקא דין באגף השמאלי. 0:2 לליל.

דקה 74: כרטיס אדום! סידיבה ביצע עבירה על מקסים בורדאצ'ב, ספג צהוב שני והשאיר את ליל ב-10 שחקנים לרבע השעה האחרונה.

ג'יאני ברונו שחקן ליל. Sergei Grits, AP
בכורה מושלמת בליגת האלופות. ג'יאני ברונו/AP, Sergei Grits

בית ז'

ספרטק מוסקבה - ברצלונה 3:0

אחרי ההפסד המפתיע במגרשה של סלטיק, ברצלונה לא התכוונה לתת לשום דבר למנוע ממנה להשיג את הנקודות בדרך לשמינית הגמר ולהבטיח את ראשות הבית. לא לכפור הרוסי, לא למשטח הסינתטי בלוז'ניקי ובטח שלא לספרטק מוסקבה של אונאי אמרי, ששוב יוצא ממפגש עם ברצלונה ללא ניצחון וגם ללא סיכוי להעפיל לשלב הבא. הקטלאנים סגרו עניין כבר במחצית הראשונה, כשדני אלבס פתח את מסכת ההבקעות עם הראשון שלו העונה בבעיטה נהדרת בדקה ה-16, ואז פינה את הבמה לליאונל מסי. הכוכב הארגנטינאי כבש צמד שלישי ברציפות (דקות 27 ו-39), העלה את מאזנו ל-80 שערים (!) בשנת 2012 והשווה את שיא הכיבושים לשנה אחת במפעלים האירופיים ובמשחקי הנבחרות עם 25 כיבושים. יש לו עוד תשעה משחקים כדי לשבור את שיא 85 השערים של גרד מולר. מישהו מהמר נגדו?

דקה 12: צ'אבי הכניס כדור עומק נהדר לפדרו, שהשתלט ומהאוויר בעט חזק וראה את דיקאן הודף לקרן.

דקה 16: גול! מסי יצר בלגן ברחבת ספרטק, ניסה למסור לאינייסטה, ניסה גם לפדרו ולבסוף הכדור הגיע בטעות לאלבס, שמ-18 מטרים בעט כדור שטוח וחזק לרשת. שער בכורה העונה לאלבס, 0:1 לברצלונה.

דקה 27: גול! מי אם לא מסי. אינייסטה בעט כדור ראשון וסחט הצלה מדיקאן, אבל מסי הגיע לכדור החוזר ומ-16 מטרים בעט דרדל'ה שאיכשהו נכנסה פנימה אחרי נגיעה של דיקאן. שער רביעי העונה למסי באלופות, 0:2 לברצלונה.

דקה 36: אחרי החמצה גדולה של רפאל קאריוקה, מסי שלח בצד את השני את פדרו שצלל עוד לפני המגע עם השוער. השופט שלף צהוב מוצדק לשחקן ברצלונה.

דקה 39: גול! והנה ה-80 של מסי לשנת 2012. פדרו שלח כדור עומק מצוין לארגנטינאי, שעבר את השוער וגלגל פנימה בקלילות. מסי השווה את שיא השערים במפעלים אירופיים ובמשחקי נבחרות לשנה אחת, עם ה-25 שלו. 0:3 מרשים לברצלונה.

דני אלבס שחקן ברצלונה כובש. Misha Japaridze, AP
טכניקת בעיטה נפלאה. דני אלבס/AP, Misha Japaridze

בנפיקה - סלטיק 1:2

הסקוטים היו כל כך קרובים להשיג כבר הערב את הכרטיס לשלב הבא, אבל כמו בכל שלושת הביקורים הקודמים שלהם אצל בנפיקה בליסבון - ירדו מנוצחים. הפורטוגלים המוכשרים הגיעו במומנטום נהדר וגם עלו ליתרון משער מוקדם של אולה ג'ון, אבל גאורגיוס סמאראס השווה בדקה ה-33 אחרי כדור קרן והלחיץ את האוהדים המקומיים עד כדור ההרגעה של אסקיאל גאראי בדקה ה-71. בירם כיאל נכנס עם פתיחת המחצית השנייה אצל סלטיק. בנפיקה עולה למקום השני עם שבע נקודות, בדיוק כמו סלטיק ועם יתרון בגלל המפגשים הישירים ביניהן. למרות זאת, כדי להבטיח את העלייה היא תצטרך להשיג נקודות בקאמפ נואו מול ברצלונה, בעוד לסקוטים מצפה משחק נוח בבית מול ספרטק מוסקבה, לה כבר אין על מה לשחק.

דקה 7: גול! אדוארדו סאלביו פרץ באגף הימני והעביר כדור רוחב. אוסקר קרדוסו לא הצליח לבעוט, אבל אולה ג'ון בעט מ-10 מטרים פנימה. 0:1 לבנפיקה.

דקה 32: גול! הסקוטים חוזרים, איך לא, ממצב נייח. צ'רלי מולגרו הגביה כדור קרן מצד ימין לפינה הרחוקה, השוער ארתור חלם וגאורגיוס סמאראס נגח מקרוב פנימה. 1:1.

דקה 71: גול! נמניה מאטיץ' הגביה לרחבה, לואיזאו הוריד בראש לחברו להגנה אסקיאל גאראי, והארגנטינאי בעט לרשת. 1:2 לבנפיקה שעוקפת את סלטיק בטבלה.

אולה ג'ון שחקן בנפיקה. Armando Franca, AP
בנפיקה תצטרך לנצח את ברצלונה במחזור הסיום. אולה ג'ון/AP, Armando Franca

בית ח'

גלאטסראיי - מנצ'סטר יונייטד 0:1

ההרכב המשני של השדים האדומים איבד כמובן את המאזן המושלם שהיה לקבוצה במפעל, וסייע לגלאטסראיי לשמור על סגנות הבית. הטורקים לחצו את מנצ'סטר יונייטד, שהגיעה ללא ווין רוני, רובין ואן פרסי, ריו פרדיננד, ריאן גיגס, פול סקולס, דויד דה חאה ואנטוניו ולנסיה, ובדקה ה-54 השיגו את מבוקשם עם נגיחה לרשת של הסקורר בוראק ילמאז. גלא תצטרך לנצח את בראגה בפורטוגל במחזור הסיום, בעוד יונייטד שנותרה עם מקרה אחד בלבד בתולדותיה של ניצחון כפול על יריבה טורקית, תוכל לעזור לה בעזרת ניצחון על קלוז'.

דקה 53: גול! סלצ'וק אינאן הגביה כדור קרן היישר לראשו של בוראק ילמאז, שנגח פנימה את החמישי שלו בחמישה משחקים בליגת האלופות. 0:1 מוצדק לגלאטסראיי.

בוראק ילמאז שחקן גלאטסראיי. רויטרס
שוב הציל את גלאטסראיי. בוראק ילמאז/רויטרס

קלוז' - בראגה 1:3

כמו במחזור הפתיחה, גם הפעם הפורטוגלים של קלוז' הלמו בבראגה. יותר נכון, פורטוגלי אחד. רוי פדרו הפך לשחקן הראשון מקבוצה רומנית שכובש שלושער במפעל, והוביל את קלוז' ל-1:3 ביתי על בראגה שנותרה במקום האחרון בבית ואיבדה סיכוי להשיג אפילו את הכרטיס לליגה האירופית . קלוז' כעת עם שבע נקודות במקום השלישי, אבל סובלת מנחיתות מול גלאטסראיי שניצחה אותה ברומניה. לכן, הרומנים יצטרכו לחזור עם נקודות מאולד טראפורד, שם יתארחו במחזור הסיום אצל יונייטד נטולת הדאגות שתופיע שוב בהרכב משני.

דקה 7: גול! פתיחה מעולה מבחינת הרומנים. רוי פדרו קיבל מסירת עקב מרפאל באסטוס ומול השוער לא התקשה לכבוש מול הקבוצה מארצו. 0:1 לקלוז'.

דקה 15: גול! מודו סוגו פרץ לרחבה, תיקול של מגן בראגה הוביל את הכדור לרוי פדרו, והפורטוגלי שוב העניש בימין. 0:2 מהיר לקלוז'.

דקה 17: גול! בראגה לא מוותרת. רובן מיקאל מצא את אלאן, שבתוך הרחבה לא התבלבל וכבש בין רגליו של השוער. 1:2 לקלוז'.

דקה 33: גול! הצגה פרטית של רוי פדרו. הפעם הפורטוגלי קיבל כדור מסוגו, ומ-12 מטרים בעט חד ושטוח לרשת. רוי פדרו הפך לשחקן הראשון מקבוצה רומנית שמבקיע שלושער בליגת האלופות, 1:3 לקלוז'.

דקה 45: כרטיס אדום! דוגלאו שלח מרפק לפניו של יונוץ ראדה והורחק. בראגה ב-10 שחקנים.

שחקן קלוז' רוי פדרו חוגג שער מול בראגה. רויטרס
השחקן הראשון מקבוצה רומנית שכובש שלושער באלופות. רוי פדרו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully