וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קללת האצטדיונים החדשים

4.11.2012 / 13:51

תקופת הסתגלות, התרסקות, ירידת ליגה או הצלחה מסחררת וגדילה לטווח ארוך. כך השפיע מעבר לאצטדיון חדש על קבוצות בארץ ובעולם, בתקווה ששום דבר מהדברים השליליים לא ידבק במכבי נתניה

מגד גוזני

צפו באיצטדיון החדש של מכבי נתניה, בצילום מתוך עמוד הגוגל+ של הקבוצה

אצטדיון המושבה - פתח תקוה

אצטדיון המושבה פתח תקוה. ברני ארדוב, ברני ארדוב
אצטדיון המושבה פתח תקוה/ברני ארדוב, ברני ארדוב

נחנך: דצמבר 2011

משחק הפתיחה הרשמי: מכבי פתח תקוה - הפועל עכו 4:0, הפועל פתח תקוה - מכבי חיפה 1:3

העונה הראשונה באצטדיון: לשתי הנציגות של מלאבס לקח להתרגל למרחבים החדשים במושבה וזה עלה להם בלא מעט נקודות. הפועל דווקא פתחה עם שני ניצחונות בית רצופים, אבל עד תום העונה ניצחה רק פעם אחת בשמונה משחקים ובסך הכל היו לה 46 אחוזי הצלחה במושבה. המצב של מכבי היה אפילו גרוע יותר. גם היא ניצחה רק שלוש פעמים אשתקד מאז המעבר לאצטדיון החדש והשיגה בו 33 אחוזי הצלחה בלבד. האחוזים העלובים הובילו בין היתר את שתי הקבוצות לליגה הלאומית.

השורה התחתונה: המבחן האמיתי יהיה כאשר השתיים ישובו לליגת העל. אז אפשר יהיה לראות האם הפועל והקהל הגדול שלה ימנפו את המגרש החדש כדי לתקוע שוב יתד בליגה, והאם מכבי תגדיל את כמות הקהל ותחזור גם היא להיות פקטור מרכזי. בינתיים, השתיים מקרטעות במשחקי הבית גם בלאומית ומנסות להתנער מהמשברים הניהוליים של השנים האחרונות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אצטדיון טוטו - עכו

אצטדיון עכו. אדריאן הרבשטיין
אצטדיון עכו/אדריאן הרבשטיין

נחנך: ספטמבר 2011

משחק הפתיחה הרשמי: הפועל עכו - הפועל באר שבע 0:2

העונה הראשונה באצטדיון: אפקט ההסתגלות לאצטדיון חדש השפיע על עכו, שאחרי אותה פתיחה חלומית לקחה רק נקודה אחת משלושת משחקי הבית הבאים שלה ובסך הכל השיגה 45 אחוזי הצלחה וסיימה את העונה במקום ה-10 ללא דרמות בפלייאוף התחתון. בסך הכל, זו הייתה עונה סולידית ומעט פחות טובה מקודמתה.

השורה התחתונה: הפועל עכו היא תופעה. כבר שנה רביעית שהיא בליגת העל, שורדת כמעט ללא מאבקים ומתחילה לכוון לעבר החלק העליון. האצטדיון החדש העלה את ממוצע הקהל, אבל בעיקר כשלעיר מגיעה קבוצה גדולה. בגדול, גם לאחר המעבר, עכו עדיין לא נתפסת באופן אוטומטי כקבוצה שחייבת להיות בליגת העל וזה אומר הכל.

אצטדיון דוחא - סכנין

אצטדיון דוחא, סכנין. אדריאן הרבשטיין
אצטדיון דוחא, סכנין/אדריאן הרבשטיין

נחנך: אוקטובר 2005

משחק הפתיחה הרשמי: בני סכנין - בני יהודה 3:0

העונה הראשונה באצטדיון: סיוט מתמשך. ההצלחה של נסיכת המגזר בשתי העונות הראשונות שלה בליגה (זכייה בגביע בעונה הראשונה, מסע הישרדות מדהים בשנייה) קרתה דווקא ללא אצטדיון ביתי. דווקא הפתיחה של דוחא בתוספת יכולת חלשה גרמה לניכור מצד הקהל הביתי. סכנין הישגה 40 אחוזי הצלחה באצטדיון החדש וירדה ללאומית בתום עונת 2005/6.

השורה התחתונה: בניגוד לעכו, סכנין כן התייצבה כקבוצה לגיטימית בליגת העל. היא שבה לליגה הבכירה כעבור עונה אחת, אבל מאז סובלת מחוסר יציבות כלכלי, מקצועי וניהולי. חוסר היציבות הזה מגיע גם בגלל הקהל ההפכפך של הקבוצה והעובדה שלמעט משחקים מול בית"ר ירושלים, אין אווירה ביתית סוחפת בדוחא. האצטדיון לא הפך מעולם למגרש סופג נקודות ויחד עם זאת, הוא גם לא מספיק מזמין לקהל הרחב ולא מספק חווית צפייה יוצאת דופן.

אצטדיון טדי - ירושלים

אצטדיון טדי ריק מצופים בגלל עונש הרדיוס של בית"ר ירושלים. מגד גוזני
אצטדיון טדי ריק מצופים בגלל עונש הרדיוס של בית"ר ירושלים/מגד גוזני

נחנך: ספטמבר 1991

משחק הפתיחה הרשמי: הפועל ירושלים - הפועל תל אביב 3:0. בית"ר ירושלים - הפועל טבריה 0:0

העונה הראשונה באצטדיון: למרות הפתיחה המביכה, בית"ר, עם אלי אוחנה ששב מבלגיה, דרסה את הליגה הארצית ואיבדה מעט מאוד נקודות בטדי. הפועל, לעומתה, סבלה מעונה אומללה וירדה ליגה עם 36 אחוזי הצלחה בבית (ורק ארבע נקודות בחוץ בכל העונה).

השורה התחתונה: אפקט טדי השפיע על שתי הירושלמיות בצורה הפוכה. הוא מינף את בית"ר לגבהים חדשים ומשך עוד ועוד קהל למגרשים. טדי הוא מתקן מדהים ומוקד עלייה לרגל לא רק לאוהדי בית"ר, אלא לחובבי כדורגל בכל הארץ. הפועל, לעומתה, נעלמה בו והקהל המועט יחסית שלה לא הצליח להפוך את טדי לבית. הפועל הייתה קבוצת נדנדה בשנות ה-90 והחל משנת 2000 לא הייתה בליגת העל. טדי קירב את הקהל של בית"ר והרחיק את זה של הפועל וזו בעצם הסכנה במעבר של קבוצה עם פוטנציאל קהל נמוך לאצטדיון גדול.

אצטדיון האמירויות - לונדון

אצטדיון האמירויות. AP
אצטדיון האמירויות/AP

נחנך: יולי 2006

משחק הפתיחה הרשמי: ארסנל - אסטון וילה 1:1

העונה הראשונה באצטדיון: המעבר מהייבורי לאצטדיון החדש לא עבר חלק. הקיץ שאחרי ההפסד הטראומתי בגמר האלופות כלל עזיבה של דניס ברגקאמפ, אשלי קול, סול קמפבל ורובר פירס והפתיחה הייתה מגומגמת. הניצחון הראשון הגיע רק אחרי שתי תוצאות תיקו ואחוזי ההצלחה במשחקי הבית בליגה ירדו מ-76 ל-73 אחוז. העונה הבינונית הסתיימה עם מקום רביעי, הדחה בשמינית גמר ליגת האלופות והפסד בגמר גביע הליגה.

השורה התחתונה: שבע שנים ללא תואר. אפשר לנתח את מדיניות הרכש של התותחנים, חוסר היכולת להשאיר את הכוכבים והניהול המקצועי בראשות ארסן ונגר, אבל בפועל, גם אם ארסנל היא עדיין הקבוצה הרביעית באנגליה, היא מתרחקת מצ'לסי ושתי הנציגות של מנצ'סטר. האצטדיון החדש מגדיל את ההכנסות, אבל כל עוד זה לא בא לידי בתארים, זה לא שווה הרבה.

גרנד סטאד ליל מטרופול - ליל

גראנד סטאד, אצטדיונה של ליל. GettyImages
גראנד סטאד, אצטדיונה של ליל/GettyImages

נחנך: אוגוסט 2012

משחק הפתיחה הרשמי: ליל - נאנסי 1:1

העונה הראשונה באצטדיון: העונה רק החלה, אבל כבר התוצאות מראות שלליל יש קשיי הסתגלות במעבר מאצטדיון שהכיל 21 אלף מקומות למפלצת עם 50 אלף המושבים. בליגה לחבורה של רודי גרסיה יש שני ניצחונות מחמישה משחקים ובליגת האלופות שני הפסדי בית מול באטה בוריסוב ובאיירן מינכן.

השורה התחתונה: מוקדם מאוד לדעת. ליל חזרה בשנים האחרונות להיות כוח בכדורגל הצרפתי, אבל לא רשמה הצלחות בזירה האירופית בין היתר בגלל שהאצטדיון המיושן לא עמד בדרישות של ליגת האלופות. המתקן בליל הוא חלק מההתחדשות של צרפת לקראת יורו 2016 ומבחינת הקבוצה, המבחן יהיה האם הוא יעזור לה להמשיך לגדול ולהפוך לקבוצה משמעותית בצרפת ובאירופה לאורך שנים.

יובנטוס סטדיום - טורינו

איצטדיונה החדש של יובנטוס. Massimo Pinca, רויטרס
איצטדיונה החדש של יובנטוס/רויטרס, Massimo Pinca

נחנך: ספטמבר 2011

משחק הפתיחה הרשמי: יובנטוס - פארמה 1:4

העונה הראשונה באצטדיון: מדהימה ונדירה. בניגוד לדוגמאות הקודמות, ביובנטוס היו צמאים לבית חדש ולא עברו תקופת הסתגלות הדלה אלפי שנבנה לקראת מונדיאל 1990 היה מתקן איום וגם השנים האחרונות באולימפיקו של טורינו לא עשו טוב לגברת הזקנה. המעבר למתקן החדש והמודרני, עם האוהדים שיושבים קרוב לדשא, החזיר את הקהל ונתן ליובה אלמנט הרתעה במשחקי הבית כל הדרך אל התואר. למעשה, רק ביום שבת הביאנקונרי הפסידו בביתם בפעם הראשונה - 3:1 לאינטר.

השורה התחתונה: קבוצה בסדר גודל של יובנטוס צריכה מתקן שיכבד אותה ויעזור לה לגדול, יתאים לפוטנציאל כמות הקהל ויהיה אטרקטיבי גם לאוהדים מחוץ. ביובה, הניכור מהמתקנים הקודמים הרחיק את האוהדים ופגע כלכלית במועדון. עונת האליפות הייתה צעד ראשון בדרך לכיבוש מחדש גם של הזירה האירופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully