וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורן רוט ומכבי תל אביב: לאן זה הולך?

1.11.2012 / 12:32

הצעקות, ההערות, הביקורת. במכבי תל אביב יש הטוענים שבלאט נוקשה מדי עם מורן רוט, לא נותן לו הזדמנות הוגנת, והשחקן שהתרגל להנהיג ולהוביל מתקשה להסתגל למציאות החדשה. האם הוא יגמור כמו דרור חג'ג' או שאולי דווקא במשחקים כמו הערב נתחיל לראות ניצנים של שינוי?

קובי אליהו

ימים ספורים לאחר שחתם במכבי תל אביב, נפגש מורן רוט עם גיא גודס. רוט הנרגש רצה להתייעץ עם גודס כיצד להסתגל לקבוצה, לדעת איך להכין את עצמו. בקיצור, רצה להכין שיעורי בית. "יש דרישות במכבי, תהיה מוכן לכך", תדרך אותו גודס. "כל אחד יקבל את הצ'אנס, רק תעבוד קשה ותאמין בעצמך".

אמונה דווקא לא חסרה לרוט, אבל סעיף אחר מהבהב אצלו: הוא יסתגל – או ימצא את עצמו בחוץ כמו הרבה שחקנים ישראלים שניסו לחיות את החלום? אמנם כל שחקן שמגיע למכבי חוטף 'על תנאי', אך שחקן מקומי הוא כבר בחזקת 'חשוד עד שלא יוכח אחרת' – טוב ככל שהיה מחוץ לגבולות המועדון הצהוב. לא מעט ישראלים חתמו במרוצת השנים במכבי או הושאלו, א התפוגגו או נבלו כלעומת שבאו. האם נתוני הפתיחה של רוט ינצחו את הסטטיסטיקה הפסימית? דוגמאות לטאלנטים עבריים מבטיחים שבאו "לעשות את זה" לא חסרות: אלישי כדיר, גל מקל, דרור חג'ג'. האם יצליח מורן רוט לסטות ממסלול האכזבה ההדדית המאוכלס-לעייפה הזה?

ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב (שני מימין) משוחח עם המאמן דיוויד בלאט, יוגב אוחיון, מורן רוט. קובי אליהו
האמין שההזדמנות תגיע, אבל בינתיים לא מקבל אותה. מורן רוט/קובי אליהו

***

עוד בטרם יבשה הדיו על מסמך ההחתמה של רוט, כבר הועלו במכבי לא מעט תהיות סביב הצטרפותו. רוט היה במו"מ ישיר עם דיוויד פדרמן. המו"מ היה מהיר מאוד: כמה שיחות, ורוט כבר קיבל פק"ל מדים. גורם שופך אור על תהליך הצירוף הזריז: "באותה תקופה אוחיון חתם בקובאן והודיע נחרצות שהוא עוזב את מכבי ואף חתם ברוסיה רשמית. אופציית הלפרין נפלה בגלל בעיית המיסוי. רוט לא כפה את עצמו על מכבי, וגם לא מדובר בקפריזה של דיוויד פדרמן. מכבי הרי נשארה ללא רכז ישראלי. כך נעשתה פנייה למורן רוט. פדרמן שוחח איתו טלפונית, ונותרו לו בחוזהו בדיוק יומיים לפני תום אופציית היציאה שלו מהפועל חולון. בלאט היה עסוק עם נבחרת רוסיה באולימפיאדה, וכך החתימו אותו לאייש את עמדת הרכז", חושף הגורם את השתלשלות המהלך.

רוט הבין שיש לו הזדמנות פז לשחק במכבי תל אביב ותוך פחות מיממה סוכמו כל הפרטים. "הנושא הכספי היה החלק הקל בביצוע העסקה", מספר גורם . גורם נוסף מחזק את הדברים: "לנוכח החתמתו של הלפרין בבאיירן מינכן והיחסים של מכבי עם אוחיון – הגעתו של רוט הייתה האופציה היחידה והטובה ביותר לרכז ישראלי. הגיעו שחקנים למכבי אחרי ההחתמה של רוט. אולי אם הוא היה יודע מראש, הוא לא היה חותם".

"הוא לא צעיר בן 20 שצריך להתמודד על דקות", מנתח הגורם."הרי לרוט יש ניסיון, הוא זכה באליפות על מכבי תל אביב. הוא קיבל פנייה ישירה ממכבי, וכשחתם – הוא חתם כרכז ישראלי בכיר", מסביר הגורם.

כשחקן נלהב של אנרגיות, רוט התאים לאג'נדה של מכבי. גם אם לא כולם בסביבתו חשבו שההצטרפות שלו היא צעד נבון בעבורו. "זו היתה המטרה של רוט, לחתום במכבי. מורן רוצה אז מורן יהיה שם. גם אם היו כאלו שיעצו לו לא להגיע", מספר גורם בסביבת השחקן. אך כאן החל הצד הפחות נעים. המאמן דיוויד בלאט, ששהה ברוסיה באותה עת, רתח על ההחתמה, ושלח מסרים נזעמים להנהלת המועדון כי אינו מרוצה ממנה. וכך, באופן נדיר, הודעת ההחתמה מטעם תל אביב לא לוותה, כתמיד, בציטוט מהמאמן לגבי ההחתמה. בלאט אף התבטא באותו יום בראיון לוואלה ספורט כי "מורן רוט לא היה אופציה הראשונה שלי".

כדור העכירו?ת המשיך להתגלגל ולתפוח. למחרת צצו ידיעות מדוע הצטרפותו של רוט היא "זמנית". ראשי המועדון רתחו, עד שמכבי נאלצה להוציא הודעת תמיכה חריגה שבה נכתב: " למען הסר ספק מובהר בזאת כי לדיון עם יוגב אוחיון או כל שחקן אחר לא תהיה השפעה על הצטרפותו של מורן רוט למכבי אלקטרה ת"א".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הספסל של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הוא לא צעיר שצריך להתמודד על דקות. כשחתם - חתם כשחקן ישראלי בכיר". רוט/ברני ארדוב

***

תנאי הפתיחה המזהירים של רוט אינם בהכרח מיתרגמים ליומיום נוצץ. באימונים של מכבי מעיר לו בלאט לא אחת בתקיפות, דורש מסירות, מעיר על זריקות, ריבאונד והגנה. "בלאט מעיר לו לעתים בצורה תקיפה, כאילו הוא עלה מהנוער", מעיד גורם בקבוצה שנוכח באימונים. רוט מצידו מנסה לבלוע את הצפרדע ואינו מתלונן. גורם נוסף מאשר: "בלאט לפעמים תקיף ביותר כשהוא מעיר לרוט על מהלכים".

אך רוט ממאן להתרגש. מקורב לשחקן מסביר: "הוא הגיע מהלאומית, בנה את עצמו מחושל. דרוך, חדור מוטיבציה. זה לא מה שיגרום לו להתרגש". דוגמה ליחס הקשה של בלאט אל רוט, הנובעת אולי ממורת-רוחו הבסיסית כלפי השחקן, מספקת התבוסה מול ראשון לציון. לאחר שרוט החטיא שלשה, בלאט הרים ידיו למעלה ועל פניו ניכר חוסר שביעות הרצון. במהלך פסק הזמן גער בלאט ברוט בטונים גבוהים. הזעם נמשך בחדר ההלבשה, שם אמר בלאט באנגלית: "יש שחקנים שמשחקים אגואיסטים, לוקחים זריקות לא נכונות". "כולם בחדר ההלבשה ידעו שמדובר ברוט", מספר אחד הנוכחים.

לאחר מכן אף הלך בלאט לעמדת הראיונות ואמר ש"יש שחקנים שמקבלים יותר מדי קרדיט". הרמז היה ברור. גורם במועדון רומז שהמדיניות של המאמן נגועה באיפה ואיפה: "רוט שיחק שש דקות בלבד, והוא בטח לא הגורם להפסד. יותר מזה: אני בטוח שריקי היקמן או דיוויד לוגאן לא היו מקבלים מקלחת קרה כזאת מהמאמן", מתקומם הגורם על היחס הנוקשה מדי לרוט.

גורם במכבי מנתח: "בלאט, כשמביאים לו החתמה שאותה הוא לא רואה עין בעין, השחקן 'משלם' על זה. ייתכן שמורן רוט פשוט נופל לעניין של אגו. הוא משלם על העובדה שלא בלאט עצמו בחר אותו". גורם נוסף נשמע תקיף עוד יותר: "בכל תוכנית או שידור בלאט מגן על שחקנים כמו יוגב אוחיון, קיינר מדלי או היקמן, שלוקח זמן להסתגל לקבוצה חדשה, בטח במכבי. האם מורן רוט לא חד? האם הוא לא צריך להסתגל?לא מגיע לו אותו היחס? הרי רוט לובש את גופיית מכבי תל אביב. לא רק שחקנים אחרים!".

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"כשמביאים לו החתמה והוא לא רואה עין בעין - השחקן משלם על זה". בלאט/קובי אליהו

***

הסצנה הזכורה ביותר של רוט היא זו של העיניים הנוצצות כאשר קטף בעונת 2008 את האליפות של מכבי עם הפועל חולון. "שחקן נשמה", כינו אותו בחולון, והוא הפך לאחד הסמלים של ניצחון האנדרדוג. מקורב לרוט מסביר מדוע זו לא הייתה טעות לעזוב את חולון: "זה מעבר לרצון שלו לשחק במכבי, הוא רצה לעשות את זה הרבה שנים. מכבי זה מקום מסודר, משלמים בזמן. למורן רוט יש משפחה והכדורסל זה גם עסק והוא צריך לחשוב גם על האספקטים האלו".

האם יצליח השחקן לחצות את המתרס מהעמדה של דוד הקטן והפיקח לעמדה של גוליית? לא מעט שחקנים ישראלים כדוגמת הגיעו למכבי עם תקוות גדולות, אך הושאלו/ עזבו מתוסכלים. מקצועית, נראה שרוט בינתיים לא בא לידי ביטוי בקבוצה. מאמן בליגה מנתח: "רוט נמצא בסיטואציה שיש במכבי הרבה שחקנים חדשים , ואם לא מספיק אוחיון שהצטרף , העדיפות של בלאט היא לשלב אותם, כמו לשלב את השחקנים החדשים בקו הקדמי".

זיו ארז, אחד האנשים הקרובים אל רוט, שאימן אותו בליגה הלאומית: "מורן הוא מנהיג, אבל במכבי קשה לו לבוא בינתיים לידי ביטוי. הוא נמצא בסיטואציה חדשה ורוט עכשיו שקט יותר. אתה רואה את חוסר הביטחון. אלו דברים שצריך להסתגל אליהם. הוא צריך את הזמן. במכבי צריך להילחם על המעמד שלך. בשיחות שלי עם מורן, שהאחרונה היתה לאחר ההפסד לראשון לציון, הוא מודע לעניין שהוא צריך לעשות את ההסתגלות שלו. מורן אמר שהוא חושב שהוא לא מביא את עצמו עד הסוף. אין לי ספק שהוא איש עבודה ואיש עם ביקורת עצמית ברמות הכי גבוהות, והעבודה שלו תוכיח את עצמה. מורן רוט שנים רצה להיות במכבי והא ראוי להיות במכבי".

זיו ארז מאמן מכבי ראשון לציון. יותם רונן
"רצה להיות במכבי, ראוי להיות במכבי". זיו ארז/יותם רונן

אולם קשה להאמין שרוט לא הופתע כי יוגב אוחיון חזר למכבי. זיו ארז: "אין ספק שזה לקח דקות מרוט שהיו יכולות לתת לו מעמד וביטחון. אם יוגב לא היה למורן יותר פשוט, אבל זה מה שקרה וצריך להילחם ולהיות הכי טוב. פתאום הוא צריך לעלות לארבע דקות ולהוכיח את עצמו בזמן קצר כזה, זה מעמד חדש גם לרוט, אבל רוט הוא פייטר ולא יישבר משום דבר. הוא בחור מספיק נבון, רגיש וחכן כדי להתמודד עם כל בעיה".

מוטי דניאל סבור: "אני חושב שמורן נמצא בנקודות זמן בקריירה שלו, שלדחות הצעה ממכבי תל אביב זה פשוט בלתי אפשרי. אני לא חושב שמישהו היה פועל אחרת ממנו. מכבי תל אביב זה מקום מאוד קשה. לא כל אחד מצליח להסתגל, אבל יש הרבה שהצליחו. ברור שמורן נמצא במכבי במעמד לא גבוה ברוטציה. זה ברור גם לו והיה ברור לו גם כשחתם".

זיו ארז מסכם: "להשתלב במכבי לוקח זמן. זו בטח סיטואציה לא קלה. מורן רוט הוביל קבוצות, הוא לא ילד שיתרגש מדברים. הוא יידע לעלות ולנצל את הדקות שיתנו לו. זה קשה. וכרגע הוא מראה פחות דברים מהיכולת שלו, אבל זה תהליך. גם מורן רוט מצפה מעצמו, והוא אמר לי את זה בשיחות בינינו. אבל בסופו של יום הוא שחקן פיק אנד רול מהטובים שישי, נלהב בהגנה והוא שחקן מהטובים בארץ בעמדה שלו. אם תהיה סבלנות למכבי הם רק ירוויחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully