וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב הביסה את פרוקום גדיניה 62:93

הצהובים התאוששו ובגדול מההפסד למכבי ראשל"צ, כשדרסו את היריבה הפולנית ושמרו על מאזן מושלם. היקמן הצטיין עם 14

ברני ארדוב

פרוקום גדיניה, זו בדיוק התרופה לה היו זקוקים במכבי תל אביב, אחרי השבוע המאכזב שחלף. הצהובים הגיעו הערב (חמישי) למשחק היורוליג לאחר התבוסה הביתית המשפילה מול מכבי ראשון לציון בליגת העל, ולא התקשו לפרק את היריבה הפולנית 62:93, כדי לשמור על מאזן מושלם של ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים. הקבוצה של דיוויד בלאט לא הזכירה כלל את חבורת השחקנים שהופיעה במשחק מול ראשון בתחילת השבוע, ועם הגנה קשוחה, הרבה מוטיבציה ובעיקר מטווח שלשות (11 מ-14 מחוץ לקשת), שייטה האלופה הישראלית לניצחון קליל נוסף באירופה. במחזור הבא תצא מכבי לברלין למשחק מול אלבה המקומית, וכל עוד היא תמשיך ביכולת הזו, נראה שגם הגרמנים לא צפויים לסכן בשום צורה את המאזן הנהדר של הצהובים.

שחקן מכבי תל אביב, ריקי היקמן. ברני ארדוב
מתחיל לצבור ביטחון. היקמן/ברני ארדוב

בדומה למשחק הקודם באירופה מול שאלון, גם הפעם הוכיחו הצהובים כי הם בכמה רמות מעל לקבוצות החלשות בבית ב'. ריקי היקמן, ניק קיינר מדלי ודיוויד לוגן שייטו בקלילות כבר במחצית הראשונה ליתרון דו ספרתי שרק הלך וגדל, ולמרות שהדברים לא עבדו במאה אחוזים, ולצהובים עדיין יש בעיה במשחק ההתקפה, הפעם לא היה מי שיעניש אותם על הטעויות הללו. פרוקום, שהגיעה אחרי שהשיגה את ניצחון הבכורה שלה העונה ביורוליג מול אלבה ברלין כלל לא הצליחה להתקרב, חיפשה שוב ושוב את הישועה מחוץ לקשת, ועם אחוזים כמו שהיו לה הערב, אי אפשר לנצח את מכבי.

דיוויד בלאט יכול להיות מרוצה בעיקר מהמשך ההשתלבות של הזרים בקבוצה, והביטחון העצמי שצוברים ניק קיינר מדלי וריקי היקמן, שהראו הערב מעט ממה שהם מסוגלים לעשות. היקמן הערב לא רק קלע 14 נקודות, אבל גם הניע מצויין את ההתקפה וסיים עם 6 אסיסטים, תוך שהוא מסיים כשחקן המצטיין, ואפילו גיורגי שרמדיני ניצל את היתרון העצום במחצית השניה כדי להציג לראווה את היד הרכה שלו מחצי מרחק. מי ששוב ראה את מרבית המשחק מהספסל הוא מורן רוט, שלא זכה כמעט לראות פרקט, למרות היתרון העצום שפתחה קבוצתו כבר בפתיחה, ונראה שמקומו ברוטציה של בלאט רק הולך ונעשה מצומצם יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן מכבי תל אביב, דייויד לוגן מול שחקן פרוקום גדיניה, אלכס אקר. ברני ארדוב
המטווח שלו גמר את המשחק. לוגן מול אקר/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם יוגב אוחיון, ריקי היקמן, דווין סמית', ניק קיינר מדלי ושון ג'יימס. פרוקום העלתה את רוברט ויטקה, אלכס אקר, ג'רל בלסינגיים, לוקאס קוסזארק ואדם הרצ'ניוק. היקמן וג'יימס העלו במהירות את הצהובים על הלוח, קיינר מדלי הפגיז מחוץ לקשת, ומכבי עלתה ליתרו 3:9. אקר הגיב עם חמש נקודות רצופות, אבל היקמן העניש בעוד שלשה והצהובים הוליכו ב-8. לוגן נכנס למשחק ומיד צלף שלשה, היקמן טיווח פעם נוספת, והמארחים עלו ל-9:21. האורחים התקשו מאוד למצוא את הטבעת, ניסו בעיקר לחזור דרך זריקות מבחוץ שלא נכנסו, וחדירה טובה של אוחיון הורידה את מכבי ביתרון 13:27 בסיום הרבע הראשון.

רבע 2

הצהובים פתחו את הרבע השני עם שני דאנקים נפלאים של שון ג'יימס וריקי היקמן, כדי להעלות את קבוצתם ל-15:31. פוניטקה סוף סוף מצא שלשה פנויה, ועם זריקות מוצלחות מהקו הביא את הפולנים ל-20 נקודות, אבל מכבי המשיכה לשייט, כשחדירה נהדרת של אוחיון קבעה 21:39. לוגן איבד כדור, אבל חיפה על כך בצד השני עם עוד שלשה ומתפרצת נפלאה כדי להקפיץ את ההפרש ל-21. בלסינגיים מצא שלשה פנויה לקראת סיום הרבע, אבל תרגיל מוצלח של מכבי פינה את סמית' לנקודות קלות מתחת לסל, והצהובים ירדו אל המחצית ביתרון מוחץ, 30:50.

ניק קיינר מדלי שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול אלכס אקר שחקן פרוקום גדיניה. ברני ארדוב
לא כוחות. קיינר מדלי חולף על פני אקר/ברני ארדוב

רבע 3

שון ג'יימס המשיך לאמלל את היריבה בפתיחת הרבע השלישי עם דאנק מהדהד, וקיינר מדלי הוסיף שלשה מהפינה כדי לקבוע יתרון 23. הרצ'ניוק ניצל כמה דקות מנומנמות יותר של המארחים כדי לקרב מעט את הפולנים, אבל מכבי המשיכה לקחת ריבאונדים בהתקפה, וגם גיא פניני הצטרף לחגיגה מחוץ לקשת, כשקלע את הנקודות הראשונות שלו במשחק וקבע יתרון 43:67. האורחים איבדו את הראש, הרצ'ניוק ביצע עבירה בלתי ספורטיבית מכוערת על שרמדיני שקיבל גם הוא את ההזדמנות לעלות על הלוח, ומכבי הוליכה 47:74 בסיום הרבע השלישי.

רבע 4

פניני המשיך להנות מזריקות חופשיות לשלוש, וההפרש הצהוב עבר את קו ה-30. פוניטקה קלע שלשה נדירה עבור האורחים, ומתפרצת של בלסינגיים עוד נגסה מעט בהפרש, אבל היקמן מיד ענה שוב עם עוד שלשה. שרמדיני צלף ג'אמפ נאה מחצי מרחק בכדי להקפיץ את האוהדים ביציעים, ואפילו מורן רוט זכה לקצת דקות משחק, עמוק בתוך הרבע האחרון. פוניטקה עוד הספיק לסחוט עבירה בלתי ספורטיבית ממלקולם תומאס אבל גם זה לא סייע לפרוקום לחזור, לנדסברג צלף שלשה משלו, ומכבי תל אביב רשמה את אחד הניצחונות הקלים יותר שהיו לה בשנים האחרונות, 62:93.

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב מול ג'רל בלסינגיים שחקן פרוקום גדיניה. ברני ארדוב
קל יותר מזה, לא יכול להיות. אוחיון מול בלסינגיים/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ריקי היקמן 14 (3 מ-6 לשתיים, 2 מ-2 לשלוש), 6 אסיסטים ו-4 ריבאונדים, דיוויד לוגן 13 (3 מ-3 לשלוש) ו-5 איבודים, גיורגי שרמדיני 11 ו-5 ריבאונדים, ניק קיינר מדלי 10, יוגב אוחיון (4 מ-5 לשתיים, 4 אסיסטים) שון ג'יימס (5 ריבאונדים) ודווין סמית' 8 נקודות כל אחד, סילבן לנדסברג 7, ליאור אליהו וגיא פניני 6 כל אחד, מלקולם תומאס 2, מורן רוט שיחק ולא קלע.

קלעו לפרוקום גדיניה: ג'רל בלסינגיים 14 (4 מ-4 לשלוש) ו-5 אסיסטים, פיוטר סצ'וטקה 12, מתיאוס פונטיקה 11, אדם הרצ'ניוק 10 (4 מ-10 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, ראסיד מהאלבסיץ' 6 ו-7 ריבאונדים, אלכס אקר 5 (2 מ-8 מהשדה) ו-4 איבודים, לוקאס קוסצ'ארק ורפנק רובינסון 2 כל אחד, פיוטר פאמולה ורוברט ויטקה שיחקו ולא קלעו.

אוהדי מכבי תל אביב מניפים שלט לכבוד יוגב אוחיון. ברני ארדוב
קיבלו פיצוי על תחילת השבוע. אוהדי מכבי מניפים שלט לכבוד יוגב אוחיון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully