וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: ראשל"צ הדהימה עם 64:81 על מכבי ת"א

הכתומים הפתיעו והנחילו לאלופה הפסד ראשון העונה בכל המסגרות. אילת הביסה את חיפה, הפסד שלישי לגלבוע/גליל

המחזור השלישי בליגת העל סיפק לחובבי הכדורסל הפתעה מרעישה, כשמכבי ראשון לציון השפילה את מכבי תל אביב בהיכל נוקיה 64:81 והנחילה לה הפסד ראשון העונה בכל המסגרות, למרות ששיחקה ללא הגארד לזאריק ג'ונס. היה זה ההפסד הגדול ביותר שספגו הצהובים בבית מאז עונת 91/92, אז הובסה מול הפועל ירושלים ב-23 נקודות. הצהובים הציגו יכולת רעה במיוחד בצד ההתקפי ונראו אובדי עצות למול יכולת נפלאה של אדריאן יוטר וג'וליאן רייט. הפועל תל אביב, אחרי הניצחון הגדול במלחה על הפועל ירושלים, אירחה בבית את עירוני אשקלון והתקשתה לפני שניצחה 70:78 ורשמה ניצחון שני העונה.

הפועל אילת שלא הרשימה עד כה, נראתה הרבה יותר טוב ויכולה לשואב עידוד רב מהתבוסה שהנחילה למכבי חיפה הבלתי מנוצחת, 62:80. הפועל חולון גם היא ניצחה והעמיקה את המשבר של הפועל גלבוע גליל/עליון, והנחילה לה הפסד שלישי, לאחר 88:92.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב עם שון ג'יימס, דייויד לוגן, ריקי היקמן. ברני ארדוב
יכולת עלובה של שחקניו. דיוויד בלאט לא מבין מה עובר על השחקנים שלו/ברני ארדוב

מכבי תל אביב - מכבי ראשון לציון 81:64

אז ככה זה מרגיש כשיורדים לקרקע? מכבי תל אביב התכוננה לטיול השבועי בליגת העל, כשהגיעה לאחר הניצחון המרשים בשאלון ביורוליג, אך נתקלה ביריבה עיקשת ונלהבת בדמותה של מכבי ראשון לציון, שפשוט השפילה אותה בביתה שלה והנחילה לה הפסד ראשון העונה בכל המסגרות. בכך, היא רשמה ניצחון ראשון על האלופה מאז שנת 2005, ושברה רצף של 20 ניצחונות רצופים במפגשים ביניהן.

שחקני מכבי ראשון לציון חוגגים. ברני ארדוב
ניצח על החבורה בכתום. אדריאן יוטר חוגג עם החברים/ברני ארדוב

שון ג'יימס, שנראה טוב גם בשאלון, פתח את המשחק עם סל קל בריבאונד התקפה ויוגב אוחיון פתח גם הוא עם שלשה וסל נוסף. מהעבר השני, יוטר פתח עם ארבע נקודות ו-ווילי וורן חטף ועם דאנק מהדהד העלה את הכתומים ליתרון 7:11. לוגן עלה מהספסל כרגיל וניפק שתיים מהירות. ניק קיינר מדלי, שעלה גם הוא מהספסל, סיפק שלשה מדויקת. אור סולומון הצעיר סיפק חמש נקודות מהירות לראשון, שעלתה ליתרון מפתיע, 12:22 וסל של חנוכי עם הבאזר קבע 14:24 לאורחים בסיום הרבע.

גיא פניני שחקן מכבי תל אביב (מימין). ברני ארדוב
סיבה לדאגה. גיא פניני/ברני ארדוב

הצהובים המשיכו להיראות רע מאוד גם בפתיחת הרבע השני, כשאור סולומון הוסיף עוד נקודות ועלה כבר לתשע. שון ג'יימס המשיך לנסות וקלע סל נוסף, אך ההתקפה של הצהובים התקשתה מאוד לייצר סלים וראשון הוליכה 21:37. יוטר קלע סל נוסף וראשון ירדה למחצית ביתרון מפתיע במיוחד, 25:43.

הצהובים החלו לנגוס ביתרון של הכתומים ברבע השלישי, בעיקר הודות לשון ג'יימס וריקי היקמן. עמית בן דוד עם כמה חדירות יפות הותיר את היתרון של האורחים דו ספרתי. לנדבסברג ולוגן המשיכו לנסות ולצמק, אך בפתיחת הרבע הרביעי וורן ורייט קלעו ארבע רצופות והעלו את ראשון שוב ליתרן מבטיח, 47:64.

ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שום דבר לא הלך להם הערב. ליאור אליהו/ברני ארדוב

ליאור אליהו רשם שתי נקודות ראשונות בערב נוראי בהתקפה, אך שלשה של ניצן חנוכי הרחיקה עוד יותר את הצהובים ורק הוסיפה להשפלה. שון ג'יימס ויוגב אוחיון ניסו, אך ג'וליאן רייט עם דאנק קל במתפרצת קבע 20 נקודות יתרון לאורחת, 57:77, יתרון ממנו הצהובים כבר לא חזרו.

קלעו למכבי תל אביב: שון ג'יימס 19 (6 ריבאונדים), יוגב אוחיון 12, ריקי היקמן (6 אסיסטים), ניק קיינר מדלי ודייויד לוגן 7 כל אחד, גיורגי שרמדיני, סילבן לנדסברג וליאור אליהו (6 ריבאונדים) 4 כל אחד. שיחקו ולא קלעו: מורן רוט, גיא פניני ומלקולם תומאס.

למכבי ראשון לציון: אדריאן יוטר (9 ריבאונדים) וג'וליאן רייט (9 ריבאונדים) 22 כל אחד, ווילי וורן 14, ניצן חנוכי 9 (9 ריבאונדים, 6 אסיסטים), אור סולומון 8, עמית בן דוד 6. שיחקו ולא קלעו: שון דאוסן ודניאל איידן.

הספסל של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אובדי עצות. ספסל מכבי תל אביב/ברני ארדוב

הפועל אילת - מכבי חיפה 62:80

הקבוצה הדרומית ביותר בישראל פתחה את העונה בצליעה, אך אולי התבוסה שהנחילה הערב למכבי חיפה תתן לה דחיפה להמשך. שחקניו של עודד קטש נטלו את ההובלה כבר מהפתיחה ולא השאירו סיכוי למכבי חיפה, שיצאה לראשונה העונה באולם רוממה וספגה הפסד כואב במיוחד. צמד הגארדים של אילת, סקוטי הופסון ואוסטין פרימן, היו מצוינים, כשבצד השני, פט קאליית'ס ירד לקרקע לאחר תצוגת השיא שלו בשבוע שעבר, כשקלע שש נקודות בלבד.

שני הגבוהים של שתי הקבוצות, אלי הולמן וג'יימס תומאס, פתחו את המשחק עם סלים.פט קאליית'ס, שהצטיין במחזור הקודם, פתח עם שלוש החטאות רצופות וסלים של טילמן ופרימן העלו את אילת ל-6:9. הופסון והולמן המשיכו לתת את הטון באילת, אך קאליית'ס השאיר אותה במשחק עם ארבע נקודות משלו. הופסון, שכבר עלה ל-11 נקודות, הריץ את אילת לריצת 4:11 בפתיחת הרבע השני והעלה את אילת ליתרון דו ספרתי ראשון. שלשה של אוסטין פרימן העלתה את אילת ליתרון שיא, 27:43, שנשמר עד המחצית.

פתיחת המחצית השנייה לא הביאה עימה בשורה לחיפה, כשאילת המשיכה לחגוג ועלתה ליתרון של 20 נקודות, 30:50. אילת המשיכה לחגוג יחד עם צמד הגארדים פרימן והופסון. הרבע האחרון כבר היה גארבג' טיים מתמשך. חיפה הצליחה לצמק מעט את התוצאה, אך לא הייתה קרובה לאילת, שרשמה ניצחון ראשון והנחילה הפסד בכורה לחיפה.

להפועל אילת: סקוטי הופסון 19, אוסטין פרימן 16 (6 אסיסטים), ליאור חכמון 12, אפיק ניסים 11, ג'רום טילמן (10 ריבאונדים) ואלי הולמן 7 כל אחד, אבי בן שימול 6, טוני יאנגר 2. שיחקו ולא קלעו: גיא כהן, אדר בן עליזה, אוריה מזרחי ויחזקאל סקוורר.

למכבי חיפה: דונטה סמית' 15, עידו קוז'יקרו 13, ג'יימס תומאס 11 (10 ריבאונדים), פול סטול 8, פט קלאת'ס 6, קורי קאר 3, אנטון שוטבין, בריאן כהן ואלכס צ'וברביץ' 2 כל אחד. שיחקו ולא קלעו: שון לבנובסקי וליאור שגב

עודד קטש מאמן הפועל אילת. אדריאן הרבשטיין
סימן לבאות? עודד קטש/אדריאן הרבשטיין

הפועל גלבוע/גליל עליון - הפועל חולון 92:88

שני ההפסדים שהביאו איתם פתיחת העונה הותירו חותם עמוק בגלבוע/גליל שהחליטה לא לחכות יותר מדי וחיזקה את הקבוצה בזר רביעי בדמותו של הגארד ג'מאר סמית', אך הערב המשבר שלה רק העמיק, עם הפסד בית נוסף. שחקניו של ליאור ליובין דווקא היו טובים יותר והוליכו ברוב שלבי המשחק, הודות ליכולת מצוינת של ראקים סאנדרס, אך התפרקו ברבע האחרון.

הקבוצה של ליאור ליובין דווקא פתחה את המשחק חזק ועלתה לאחר שתי דקות ל-2:7. הביתיים נהנו משבע נקודות מוקדמות של ראקים סאנדרס, אך המתאזרח זאק רוזן חבר לשחקניה הזרים של חולון וצימק במהירות את ההפרש. פרנק האסל עלה לשש נקודות אישיות עם סל נוסף, אך סאנדרס המשיך לעשות ככל העולה על רוחו, כשעמד על 16 נקודות. ג'רום דייסון ולורנס היל נכנסו למשחק וקירבו מעט את חולון, אך קני הייז קלע שלשה נוספת.

חולון ניסתה לצמצם בתחילת המחצית השנייה, אך דגן יבזורי סוף סוף הגיע למשחק עם מהלך של סל ועבירה. חולון נשארה קרובה בזכות יכולת מצוינת של ג'רום דייסון, אבל שתי שלשות נדירות של שמוליק ברנר העלתה את הביתיים ל-62:68. המשחק המשיך להיות צמוד, כשדייסון ושון דניאל מקרבים את חולון ליתרון. שלשה חשובה של דניאל העלתה את חולון ליתרון ראשון במשחק עמוק בתוך הרבע הרביעי, 80:81. דייסון היה פשוט נהדר ועם מהלך בלתי אפשרי של סל ועבירה השאיר את היתרון אצל חולון. האסל קלע סל נוסף לחולון וראקים סאנדרס איבד כדור קריטי, כשניסה להעלות את גלבוע'גליל ליתרון חצי דקה לסיום. קני ההיז עוד יכל לנצח את המשחק, אך השלשה שזרק לא הייתה קרובה וחולון יצאה מנצחת.

להפועל גלבוע/גליל עליון: ראקים סנדרס 25, ברנדון האנטר (6 ריבאונדים) ומיטשל וואט 10 כל אחד, יועד בית יוסף ושמוליק ברנר 8 כל אחד, יניב גרין, דגן יבזורי וקני הייז 7 כל אחד, עמית שמחון 6.

להפועל חולון: ג'רום דייסון 27, פרנק האסל 22 (11 ריבאונדים), טיילר סמית' 14 (6 ריבאונדים, 6 אסיסטים), שון דניאל 11, לורנס היל 10, זאק רוזן 8. שיחקו ולא קלעו: אופיר פרחי ושלומי הרוש.

שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון, דגן יבזורי. אדריאן הרבשטיין
הפסד נוסף שמעמיק את המשבר. דגן יבזורי/אדריאן הרבשטיין

הפועל תל אביב - אליצור אשקלון 70:78

הפועל תל אביב הייתה נראית שאננה לרגעים, כשהגיעה למשחק לאחר הניצחון הגדול במלחה עם הפועל ירושלים, אך הצליחה לצאת עם ניחוצן לא קל בבית מכבי. האדומים

ארז אדלשטיין העלה בחמישייה של האדומים את ג'ף אלן, שמיעט לשחק העונה, וזה גמל לו עם שמונה נקודות מוקדמות שהעלו את הביתיים ל- 8:16, כשטאג' גריי ניסה להשאיר את האורחים במשחק. יונתן שולדבראנד, שנמצא בכושר מצוין, עלה ללוח עם ארבע נקודות והביתיים עלו ל-10:19. מרקוס מור ועודד שעשוע עם שתי שלשות רצופות הפכו את התוצאה בפתיחת הרבע השני ואשקלון עלתה ל-19:20. במהלך המחצית הראשונה נרשם אירוע חמור, כאשר אוהדי אשקלון שרו שירים בגנות הפועל תל אביב. אוהדי הפועל השיבו ב: "שיפלו עליכם קסאמים", ורק התערבות משטרתית מנעה עימות פיזי.

ג'ף אלן המשיך לחגוג גם במחצית השנייה עם 17 נקודות, אך אשקלון נשארה קרובה. שלשה של מרכוס מור העלתה את אשקלון ליתרון אחרי הרבה זמן, 48:51. אשקלון שמרה על היתרון, ושלשה דודו שמריז העלתה אותה ליתרון שיא, 54:61. בשלב זה, התעוררו הישראלים יונתן שולדבראנד ומתן נאור, ועם רצף קליעות שלהם החזירו את היתרון לאדומים ברבע הרביעי. דקה לסיום, מתן נאור נעץ את המסמר האחרון בארון של אשקלון והעלה את האדומים ליתרון דו ספרתי, ממנו הדרומיים כבר לא חזרו.

להפועל תל אביב: יונתן שולדבראנד (8 ריבאונדים) וג'ף אלן 19 כל אחד, מתן נאור 15, דמונטז סטיט 7, בר טימור (6 אסיסטים), גל איתן ויותם שירן 5 כל אחד, קרטיס קלי 3. שיחק ולא קלע: יוני ניר.

לאליצור אשקלון: מרכוס מור 20 (6 ריבאונדים, 5 אסיסטים), טאג' גריי 14 (6 ריבאונדים), ליאור ליפשיץ 9, גור פורת 7, דודו שמריז, ג'וליאן מילס, אחיעד בוקרא ועודד שעשוע 5 כל אחד. שיחקו ולא קלעו: רן ניסים כהן וגילי מוסינזון.

יונתן שולדברנד שחקן הפועל תל אביב מול גור פורת שחקן אליצור אשקלון. מגד גוזני
עוד משחק מצוין שלו, עוד ניצחון להפועל תל אביב. יונתן שולדבראנד/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully