וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאו מסי, הרבה יותר ממכונת שערים

פלה אוטוטו מאחוריו, לגרד מולר הוא מתקרב בקצב מטורף, אפילו ראול כבר מתחיל לשקשק. ליאו מסי ממשיך לנפץ שיאים היסטוריים בברצלונה, וילאנובה בכלל מתרשם מדברים אחרים

עולם הכדורגל ממשיך לעקוב בעניין ובסקרנות אחר מעלליו של ליאו מסי, שמצדו ממשיך לקבוע ציוני דרך. אתמול (שבת) מסי כבש צמד בניצחון המוחץ של ברצלונה, 0:5 על ראיו וייקאנו, ובכך לא רק התיייצב בראש טבלת כובשי השערים בליגה הספרדית וביסס את עצמו כמועמד בכיר לתואר כדורגלן השנה - הוא אף התקרב יותר לשיאים היסטוריים של פלה וגרד מולר.

ג'ורדי אלבה שחקן ברצלונה עם ליאונל מסי. Manu Fernandez, AP
בכל תלבושת, אותו פרצוף. מסי/AP, Manu Fernandez

ראשית, כרגע למסי יש 13 שערי ליגה העונה (ב-9 מחזורים), בעוד לכריסטיאנו רונאלדו יש 9 בלבד, כמו גם לפלקאו. מלבד זאת, מסי עומד על 73 שערים בכל שנת 2012: 61 במדי ברצלונה, ועוד 12 במדי ארגנטינה (ונותרו עוד חודשיים עד סוף השנה). הוא כרגע רחוק 2 שערים מהישג השיא של פלה, שב-1958 כבש 75 שערים בשנה, בעוד השיא הוא של גרד מולר האגדי, שבשנת 1972 כבש 85 שערים (מסי רחוק ממנו 12 גולים).

כמו כן, מסי עבר את רף ה-300 שערים במדי ברצלונה, בכל המסגרות. בליגה הוא כבש את שערו ה-182, ונכנס לעשרת הכובשים הגדולים בתולדות ה"לה ליגה" (כמובן, הצעיר ביותר שנכנס אי פעם לעשירייה הראשונה). במקום הראשון ניצב טלמו זארה (אתלטיק בילבאו), עם 251 שערים. במקום השני הוגו סאנצ'ס (ריאל מדריד), עם 234 שערים. ראול במקום השלישי עם 228 שערים, בקריירה שנמשכה כמעט כפול מזו של מסי עד עתה.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי חוגג. רויטרס
הצעיר ביותר אי פעם ברשימת עשרת הכובשים הגדולים בתולדות ה"לה ליגה". מסי/רויטרס

"לשבור את השיא של פלה זה הדבר האחרון שמדאיג אותי", אמר מסי בסיום הניצחון, שהותיר את ברצלונה במקום הראשון בפער עצום מריאל מדריד, כשהקבוצה משיגה 25 נקודות מתוך 27 אפשריות, "ניצחנו במגרש קשה, וזה הדבר הכי חשוב". מסי יקבל ביום שני את נעל הזהב, לאחר שהוכתר למלך השערים באירופה בעונה שעברה, ואמר כי "אני חייב להודות לחבריי לקבוצה, בלעדיהם לא הייתי מצליח לכבוש כל כך הרבה ולקבל את הפרס הזה".

טיטו וילאנובה, מאמן ברצלונה, התרשם בכלל מדבר אחר בליאו מסי. "כמובן שאנחנו שמחים בשבילו", אמר וילאנובה על ההישג של הארגנטינאי, "אבל מה שאני אקח מהמשחק הזה, זה שבדקה ה-89 הוא חזר להגנה ורץ אחורה 30 מטר כדי לקחת את הכדור. הוא רק משתפר מיום ליום".

ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה. luis hidalgo, AP
ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה/AP, luis hidalgo

ססק פברגאס התרשם בעיקר מהיכולת הקבוצתית של ברצלונה, וציין ש"זה המשחק הכי טוב שלנו העונה. אנחנו בהחלט מאושרים מהיכולת שהצגנו הערב מול קבוצה קשה. שיחקנו מצוין במחצית השנייה".

גם דויד וייה המשיך את הקאמבק שלו, עם שער מצוין, ואמר ש"אני פשוט מאושר לשחק. 60 דקות, 65 דקות, זה מצוין. אני גם שמח מאוד שכבשתי שער, זה חשוב מאוד לביטחון של חלוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully