וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצן חנוכי: "צריך לקוות ליום מושלם שלנו"

27.10.2012 / 18:33

קפטן מכבי ראשל"צ מתכונן למשחק החוץ מול מכבי ת"א (20:30, ספ' 5). הפועל ת"א-אשקלון, אילת-חיפה, גלבוע/גליל-חולון

המחזור השלישי בליגת העל ייצא מחר (ראשון) לדרך כשבמוקד מפגש בין שתי קבוצות שטרם הפסידו העונה, כשמכבי תל אביב, אחרי הניצחון הגדול על שאלון, תארח את מכבי ראשון לציון, שלא ניצחה את הצהובים כבר 20 משחקים רצופים. הפועל תל אביב, אחרי הניצחון הגדול במלחה, תארח בבית את עירוני אשקלון, שטרם ניצחה העונה. הפועל אילת שלא מרשימה עד כה, תארח את מכבי חיפה שגם כן לא הפסידה, וגלבוע/גליל שמחפשת ניצחון ראשון, תארח את הפועל חולון שלא הפגינה יציבות בין משחקיה.

ביום שני יינעל המחזור כשברק נתניה תארח את הפועל ירושלים ואילו בני הרצליה תצא למשחק חוץ מול מכבי אשדוד.

אפי בירנבוים, מאמן מכבי ראשון לציון. אדריאן הרבשטיין
יקטע 20 הפסדים רצופים של הכתומים למכבי תל אביב? אפי בירנבוים/אדריאן הרבשטיין

מכבי תל אביב – מכבי ראשון לציון (20:30, ספורט 5)

הקבוצה של דיוויד בלאט שבה אתמול לישראל והיום ערכה את האימון המסכם לקראת ראשון לציון. במכבי היו מאוד מרוצים מהיכולת בניצחון על שאלון ביום חמישי, ומקווים להמשיך במגמה החיובית מול היריבה מצמרת הליגה, כשבשום פנים ואופן לא מתכוונים לזלזל או להמעיט בהצלחתם. דיוויד בלאט החליט לא לרשום לקראת המשחק את דווין סמית', ששיחק דקות נכבדות מול הקבוצה הצרפתית בחמישי.

מנגד הקבוצה הכתומה מגיעה ללא הפסדים עד כה בליגה, ובהרגשה שההצלחה מהשנתיים האחרונות עשויה להמשיך. בראשון לציון רוצים מאוד לקטוע את רצף ההפסדים הארוך מול הצהובים, ולקראת המשחק החליטו לסגור כמעט את כל אימוני הקבוצה לתקשורת. לאזריק ג'ונס, הרכז של הכתומים, נפצע באימון המסכם ביום שבת בקרסולו, ופונה לצילום, שם נקבע כי נקע את קרסולו ויחמיץ את ההתמודדות.

"כמו תמיד צריך לקוות ליום מושלם שלנו ויום פחות טוב שלהם, זה הנוסחא לנצח את מכבי", סיפר הקפטן ניצן חנוכי לוואלה! ספורט על המפתחות שלו לניצחון, "אנחנו צריכים להתעסק עם עצמנו, ולתת הכי טוב שאנחנו יכולים ולקוות שזה יספיק. אני לא מכיר מישהו שמגיע בלי לחץ ורצון לנצח ואומר שיהיה מה שיהיה, ברור שאנחנו כמו כל משחק נרצה לבוא לעשות את המקסימום. זה יהיה הרבה יותר קשה מכל משחק אחר. היה לנו מחנה אימונים שתרם לנו לגיבוש, החבר'ה החדשים התאקלמו מהר, ההרגשה מצוינת, בטח בין אלה שנשארו, יש אווירה טובה ואנחנו מקווים להמשיך ככה".

המספר הנוסף

2 – נקודות בלבד קלע ליאור אליהו בניצחון על עירוני אשקלון, משחקו הדל ביותר מאז עונת 2008/9.

20 – משחקים רצופים בליגה, גביע וגביע הליגה מנצחת מכבי תל אביב את מכבי ראשון לציון, מאז ניצחו הכתומים בסוף עונת 2005/6.

32.5 – נקודות מדד בממוצע יש לאדריאן יוטר לאחר שני מחזורים, והוא מוביל את הליגה בקטגוריה הזאת.

יעמוד למבחן: אדריאן יוטר. הסנטר של ראשון לציון הוא ככל הנראה הדומיננטי ביותר בליגה מחוץ למכבי תל אביב, והמבחן הגדול שלו יהיה כיצד יעמוד מול סוללת הגבוהים הצהובה, והאם ימשיך להיות דומיננטי כתמיד.

הפועל תל אביב – עירוני אשקלון (19:50, ספורט 5+)

הניצחון הגדול במלחה בשבוע שעבר שחרר מעט לחץ שהיה טמון בתוך הפועל תל אביב. בקבוצה מאוד רצו להשיג את ניצחון הבכורה בליגה, וכשהוא מגיע באולם קשה כמו מלחה, אז מה טוב. הפועל החתימה במהלך סוף השבוע את הגארד רמון מור, שיצטרף באמצע השבוע הבא לאחר שיעזוב את ביילה האיטלקית, ובינתיים היא תשחק עם שלושה זרים בלבד, כאשר ג'ף אלן ממשיך לקבל דקות ספורות בלבד.

"זה משחק קשה מאוד וחשוב להמשך הדרך", אמר מאמן האדומים ארז אדלשטיין לקראת המשחק, "אנחנו נשחק נגד קבוצה קשוחה מאוד עם שחקני ליגה מצוינים שהיה לי גם את העונג לאמן אותם - עודד שעשוע וליאור ליפשיץ. נעשתה שם בחירת זרים מצוינת, זרים מנוסים שעברו ליגות ומפעלים אירופאים ויש להם מאמן מנוסה מאוד בליגה הישראלית. ראינו את המשחק שלהם באילת, מדובר בקבוצה ששומרת חזק מאוד ומחוברת היטב. יש להם הרבה מאוד כלים התקפים - משחק צבע וגארדים יוצרים. נצטרך להיות בשיאנו מבחינה הגנתית, מבחינת ריכוז, ובחיבור של הקהל שחייב למלא כל כסא מחר בראשון לציון כדי לעזור לנו להשיג את הניצחון החשוב.


בעירוני אשקלון התאכזבו מאוד מהיכולת בתבוסה למכבי תל אביב ביום שני. אמנם באשקלון איש לא ציפה לנצח את המשחק, אך ההתבטלות מול היריבה הצהובה לא הייתה צפויה. בינתיים איבדה הקבוצה את הפורוורד מרכוס דאב לחודש וחצי הקרובים בעקבות שבר באצבע, ובמקביל החתים המאמן עדי אזולאי את גור פורת שניהל מגעים ארוכים עם המועדון. גילי מוסינזון החל להתאמן עם הקבוצה, אך לא ברור האם יחתום.

המספר הנוסף

1 – מספר הניצחונות שיש להפועל תל אביב על עירוני אשקלון במשחקים הביתיים. לעומתם, האשקלונים ניצחו פעמיים את הפועל בחוץ.

8 – חטיפות רשם מתן נאור בניצחון הפועל במלחה ביום ראשון שעבר, שיא קריירה עבורו, והשתווה למספר החטיפות הגבוה ביותר שנרשם בישראל בעשור האחרון.

11 – נקודות שקלע גל איתן בניצחון במלחה היו 7 נקודות יותר ממה שהיה לו בכל העונה הראשונה שלו עם האדומים בליגת העל.

יעמוד למבחן: טאג' גריי. הרבה ציפיות יש לאשקלון מהסנטר שהגיע אחרי שנים נהדרות בליגה הצרפתית, אך בינתיים הוא לא פורח. בהעדרו של חברו מרכוס דאב, ומול הפועל הדלילה, יצטרך גריי להיות בשיאו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הפועל אילת – מכבי חיפה (19:30, פריצות בספורט 5)

הקבוצה הדרומית ביותר בישראל פתחה את העונה בצליעה. אחרי ניצחון בשיניים על עירוני אשקלון, הגיע הפסד החוץ למכבי ראשון לציון והראה כמה עבודה עוד יש לעודד קטש לעשות. באילת לא מרוצים בכלל מהיכולת ההגנתית של הקבוצה, ומקווים שכבר מול מכבי חיפה, קבוצה שאוהבת מאוד לרוץ, יראו שינוי גדול. אבי בן שימול חזר לכשירות מלאה וצפוי לקבל דקות רבות יותר ממה שקיבל בהפסד בשבוע שעבר.

אחרי האכזבה בשנתיים האחרונות סוף כל סוף משהו נדבק בכרמל. מכבי חיפה פתחה את העונה בצורה מעוררת כבוד עם ניצחונות ביתיים מול הפועל גלבוע/גליל עליון והפועל חולון, וכעת מגיעה הקבוצה למבחן החוץ הראשון שלה באילת. בקבוצה מאמינים כי האגרסיביות ההגנתית המרשימה שהציגו עד כה תעזור להם לנטרל את האתלטיות של שחקניו של עודד קטש. שחקני הקבוצה, שזכו ביום חמישי ליום חופש, יצאו בשעות הבוקר מחיפה, יגיעו לאילת בטיסת צהריים וישובו בטיסה ישירה לאחר המשחק.

"אילת קבוצה מוכשרת מאוד שמשחקת חזק", אמר מאמן מכבי חיפה בראד גרינברג לקראת המשחק, "הם מאומנים טוב, משחקים היטב בהתקפה ויש להם את הזריזות לעשות הגנה אגרסיבית. נצטרך לשחק את המשחק הטוב ביותר שלנו עד כה כדי להתחרות נגדם במגרש הביתי שלהם". הרכז פול סטול הוסיף: "התחלנו טוב את העונה, אבל יש לנו עדיין הרבה מקום להשתפר והרבה עבודה לעשות. אנחנו באים לשחק חזק בהגנה".

המספר הנוסף

9 – איבודים רשם פול סטול בניצחון השבוע על גלבוע/גליל, כשרק 4 שחקנים לפניו בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי איבדו יותר. 3 שחקנים במכבי חיפה מאשתקד רשמו נתון דומה.

27 – נקודות מדד הפרידו בין התצוגות של אלי הולמן בניצחון הביתי על עירוני אשקלון, לבין הפסד החוץ לראשון לציון.

59.5 – נקודות ספגו הירוקים בממוצע בשני המחזורים הראשונים. בעונה שעברה לא הצליחה הקבוצה ולו פעם אחת לעצור את היריבה שלה על מתחת ל-70 נקודות.

יעמוד למבחן: אוסטין פרימן. הסקורר הגדול שהגיע לאילת היה אמור להיות מועמד לגיטימי לתואר מלך הסלים, אך עד כה פשוט לא מתבלט. מול ההגנה הקשוחה של חיפה, יצטרך הגארד מג'ורג'טאון להתפוצץ.

הפועל גלבוע/גליל עליון – הפועל חולון (19:40, פריצות בספורט 5)

שני ההפסדים שהביאו איתם פתיחת העונה הותירו חותם עמוק בגלבוע/גליל שהחליטה לא לחכות יותר מדי וחיזקה את הקבוצה בזר רביעי בדמותו של הגארד ג'מאר סמית'. בעוד סמית' לא ישחק מול הסגולים של חולון ויצטרף רק באמצע השבוע, יחזור מיטשל וואט מפציעה בשריר התאומים וייתן עומק מסוים לסגל של ליאור ליובין. המשחק יהיה השני בהצגה כפולה כשלפניו ייערך משחק ליגה הלאומית לנוער בין גלבוע/מעיינות להפועל משגב.

הקבוצה של דן שמיר פתחה את העונה בשבוע שעבר עם ניצחון ביתי נאה על מכבי אשדוד, אך באמצע השבוע במשחק ההשלמה מול מכבי חיפה הייתה רחוקה מלהרשים, קלעה רק 53 נקודות, ורשמה הפסד ראשון. בחולון מקווים כי היכולת מול חיפה הייתה חד פעמית, וכבר במשחק החוץ החשוב בגן נר יוכלו להראות יכולת טובה בהרבה. בקבוצה לא מרוצים עד כה מהיכולת של טיילר סמית', אך כל עוד לא ימצאו לו מחליף באותו השכר, לא מתכוונים להחליפו.

המספר הנוסף

5 – שנים עברו מאז שגלבוע/גליל, בגלגולה הקודם, פתחו עונה עם שני הפסדים. באותה עונה הניצחון הראשון של הצפוניים הגיע רק במחזור החמישי.

27 – נקודות מדד רשם פרנק האסל בהפסד של חולון למכבי חיפה. כל יתר השחקנים תרמו 26 נקודות נוספות.

64 – דקות חיברו עד כה יניב גרין ושמוליק ברנר יחדיו בגלבוע/גליל. התפוקה: 0 נקודות, 12 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-12 החטאות מהשדה.

יעמוד למבחן: ליאור ליובין. שנה שלישית למאמן גלבוע/גליל בקבוצה, ואחרי שנתיים בהן נבנה סגל חזק בגן נר, הפעם המבחן של ליובין גדול בהרבה, כשהקבוצה שלו לא פוגעת. הפסד ביתי להפועל חולון, והלחץ סביב המאמן יגדל.

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully