וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: שער ניצחון לאליניב ברדה בגנק

החלוץ נכנס בדקה ה-83 וקבע 1:2 מול ספורטינג ליסבון בנגיחה בדקה ה-88. ניצחונות לאתלטיקו, ליברפול, ליון, אינטר וקאזאן

אחרי פגרה לא קצרה, חזרה הליגה האירופית לפעילות היום (חמישי) עם מספר משחקים מסקרנים, ובעיקר עם שער ראשון העונה של אליניב ברדה. החלוץ הישראלי סידר לגנק ניצחון דרמטי 1:2 על ספורטינג ליסבון וקירב אותה לשלב הבא, בדיוק כמו רובין קאזאן של ביברס נאתכו (90 דקות) שהשיגה 0:1 על נפטצ'י באקו. לעומתם, ליאור רפאלוב שיחק 55 דקות בהפסד של קלאב ברוז' 1:0 לניוקאסל.

באותו בית של קאזאן, הלא הוא בית ח', אינטר השיגה 0:1 דרמטי על פרטיזן בלגרד משער של רודריגו פלאסיו וגם היא עם שבע נקודות. מי שספגה בדקות הסיום היא לאציו, שהסתפקה ב-1:1 ביוון מול פנאתינייקוס. ליון נותרה מושלמת בבית ט' של עירוני קרית שמונה, לאחר 1:2 על אתלטיק בילבאו. כמו ליון, גם אלופת המפעל אתלטיקו מדריד ניצחה 1:2 את אקדמיקה בבית של הפועל תל אביב ושמרה על מאזן מושלם. הקבוצה השלישית עם תשע נקודות היא דניפרו האוקראינית, שהרשימה ב-1:3 על נאפולי. ליברפול ניצחה 0:1 את אנז'י.

שחקני גנק חוגגים עם אליניב ברדה (משמאל). רויטרס
גיבור הערב של גנק. אליניב ברדה עם החברים/רויטרס

בית א'

ליברפול - אנז'י מחצ'קאלה 0:1

מוליכת הליגה הרוסית, עם סמואל אטו הנפלא בהרכב, האמינה כי תשיג ניצחון באנפילד, אך המסורת של ליברפול הייתה גדולה עליה והמרסיסיידרס היו אלה שהשיגו ניצחון שני והעפילו לראשות הבית. אחרי ההפסד הביתי הכואב לאודינזה, שחקני ליברפול ידעו שאסור להם לאכזב שוב את האוהדים ודווקא סטיוארט דאונינג כבש שער נאה בבעיטה מרחוק בדקה ה-53, במה שהיה גם שערו השני העונה באירופה.

יאנג בויס - אודינזה 1:3

השוויצרים פתחו את הבית לחלוטין כשצברו נקודות ראשונות על חשבון אודינזה. הזברטה היו ללא הפסד, אך נכנעו הפעם לשלושער גדול של הארגנטינאי המצוין של יאנג בויז, ראול בובאדיז'ה (4, 71 ו-81 בפנדל). אנדראה קודה רק צימק בדקה ה-74.

סטיוארט דאונינג שחקן ליברפול. GettyImages
עקץ את אנז'י. סטיוארט דאונינג/GettyImages

בית ב' (הבית של הפועל תל אביב)

אתלטיקו מדריד - אקדימה 1:2

אלופת המפעל שוב הציגה את הרכב השני, ללא רדאמל פלקאו ומספר בכירים נוספים, וגם הפעם לא הרשימה בבית, אך העלתה את מאזנה לתשע נקודות והעמידה את שיא הניצחונות הרצופים שלה באירופה על 16 משחקים. והיד עוד נטויה. דייגו קוסטה שוב החזיר לדייגו סימאונה על הקרדיט בהרכב, כשהבקיע מקרוב אחרי כדור קרן של קוקה בדקה ה -48 ונגיחת המשך של טיאגו הפורטוגלי. הטורקי אמרה בלזוגלו כבש בבעיטה חופשית בדקה ה-67 את הראשון שלו במדי הקולצ'ונרוס, וסלים סיסה רק צימק עבור אקדמיקה חמש דקות לסיום. אתלטיקו קבעה שיא מועדון של 21 משחקים ללא הפסד, אקדמיקה עם נקודה בלבד, בדיוק כמו הפועל תל אביב.

אמרה בלוזוגלו שחקן אתלטיקו מדריד חוגג שער. רויטרס
שער בכורה בספרד. אמרה חוגג/רויטרס

בית ג'

בורוסיה מנשנגלאדבך - מארסיי 0:2

הגרמנים חזרו לעניינים עם ניצחון ראשון בשלב הבתים, על חשבון מארסיי הנמצאת בנסיגה בליגה ובאירופה לאחר פתיחת העונה המרשימה. בדקה ה-33 נגיעת יד של שארל קאבורה זיכתה את המארחים בפנדל, והקפטן הבלגי פיליפ דמס דייק מהנקודה הלבנה. מארסיי בעיקר החמיצה, ובדקה ה-67 נענשה עם פצצה של המחליף פניאל מלאפה לרשת, שתי דקות לאחר שנכנס.

א.א.ל לימסול - פנרבחצ'ה 1:0
לפנרבחצ'ה: אגמן קורקמאז (72)

פיליפ דמס שחקן בורוסיה מנשנגלדבאך. GettyImages
ניצחון ראשון לגלדבאך. פיליפ דמס/GettyImages

בית ד'

ניוקאסל - קלאב ברוז' 0:1

המגפייז שמרו על ראשות הבית ועל מאזן נקי מספיגה, כאשר התגברו על ליאור רפאלוב (55 דקות) וחבריו. אלן פארדיו המשיך עם הרוטציה הנרחבת והציג בין היתר את סמי אמאובי וגבריאל אוברטן בהרכב. שניהם החזירו בגדול, כשהאח הצעיר לבית אמאובי דהר בפריצה מסחררת ממחצית המגרש של ניוקאסל ופרגן לקיצוני הצרפתי שהפציץ לפינה הרחוקה בדקה ה-48. ניוקאסל כבר עם שבע נקודות, קלאב ברוז' נותרה עם שלוש.

מריטימו - בורדו 1:1
למריטימו: ולנטין רוברז' (36). לבורדו: יוהאן גופראן (36)

סמי אמאובי שחקן ניוקאסל מול קלאב ברוז'. Scott Heppell, AP
בישול קסום. סמי אמאובי/AP, Scott Heppell

בית ה'

סטיאווה בוקרשט - מולדה 0:2
לסטיאווה: ולאד קיריקש (30 במספרת מרהיבה), ראול רוססקו (32)

שטוטגרט - פ.צ קופנהאגן 0:0

בית ו'

דניפרו - נאפולי 1:3

האוקראינים נהנו מהעובדה שוולטר מצארי העניק מנוחה למרבית מכוכביו לאחר ההפסד בקרב הצמרת מול יובנטוס, ושמרו בקלות על המאזן המושלם שלהם בבית ו', בדרך לשלב הבא. כבר אחרי שתי דקות דניפרו עלתה על הלוח, כשארטם פדטצקי ניצל ריפיון בהגנת נאפולי וכבש מקרוב את שערו הראשון במדי קבוצתו. בדקה ה-42 שוב החלק האחורי של האיטלקים כשל, השוער המחליף אנטוניו רוזאטי יצא רע והברזילאי מתיאוס נגח מעליו פנימה. ההשפלה הושלמה עם שער של ברזילאי נוסף, ז'וליאנו בדקה ה-64, כשאדינסון קבאני עלה מהספסל וצימק בפנדל בדקה ה-75. נאפולי תצטרך להופיע עם הרכב חזק יותר בסיבוב השני, אם ברצונה לעבור שלב.

פ.ס.וו איינדהובן - א.י.ק סולנה 1:1
לאיינדהובן: ג'רמיין לנס (80). לסולנה: קוואמי קריקארי (61)

מתיאוס שחקן דניפרו כובש בנגיחה מול אנטוניו רוזאטי שוער נאפולי. AP
נאפולי הושפלה. מתיאוס נוגח לרשת של אנטוניו רוזאטי/AP

בית ז'

גנק - ספורטינג ליסבון 1:2

אליניב ברדה נכנס בדקה ה-83 והפך לגיבור הערב של גנק, עם שער ניצחון דרמטי שתי דקות לסיום. הפורטוגלים לא ניצחו בשמונת משחקי החוץ הקודמים שלהם באירופה, אך בדקה השביעית עלו ליתרון מוולה של סטין סחארס, אחרי כדור קרן של אקס מכבי חיפה אדריאן סילבה. אלא שבדקה ה-25 השיגה גנק את השוויון, כשבנג'מין דה קולר נגח מקרוב פנימה. בעוד ספורטינג איבדה את חאליד בולחרוז באדום בדקה ה-76, הבלגים לחצו במטרה להעלות את מאזנם לשבע נקודות, ובאו על שכרם בדקה ה-88, כאשר ברדה ניצב בקורה הקרובה והמשיך בנגיחה לרשת מחמישה מטרים כדור קרן של ז'וליאן גוריו. שער בכורה של החלוץ הישראלי העונה וראשון מאז חודש מרץ. יופי של קאמבק אחרי הפציעה.

וידאוטון - פ.צ באזל 1:2

לווידאוטון: פביאן שאר (16, עצמי), מרקו קניירה (32). לבאזל: פביאן שאר (90)

אליניב ברדה שחקן גנק. Geert Vanden Wijngaert, AP
יופי של שער. אליניב ברדה/AP, Geert Vanden Wijngaert

בית ח'

רובין קאזאן - נפטצ'י באקו 0:1

הקבוצה של ביברס נאתכו, שנמצאת בפורמה לא טובה בליגה הרוסית, חזרה לליגה האירופית ושמרה על מאזן נקי מהפסדים, כשכרגע היא נראית בדרכה הבטוחה לשלבי הנוק אאוט. אלן קסאייב כבש בדקה ה-16 אחרי בישול של גוקדניז קרדניז הטורקי. נאתכו השלים 90 דקות טובות במשחק בו קאזאן הייתה צריכה לנצח בתוצאה גבוהה יותר.

אינטר - פרטיזן בלגרד 0:1

אחרי חמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, הנראזורי עלו בהרכב משני מול אלופת סרביה וכמעט נעצרו על ידה. רק כמעט. אנטוניו קסאנו פתח בהתקפה לצד הקרואטי הצעיר מרקו ליבאיה, ושחקן נבחרת איטליה היה חתום על החמצה גדולה בחמישה מטרים בדקה ה-62. אינטר כבר ראתה משחק בית רביעי באירופה בו היא לא משיגה ניצחון, אך שתי דקות לסיום היה זה המחליף רודריגו פלאסיו שכבש בנגיחה את שערו השני השבוע (באדיבות השוער האורח) והשווה את מאזנה של אינטר לזה של קאזאן..

אנטוניו קסאנו שחקן אינטר מתוסכל. רויטרס
למזלו, ההחמצה לא עלתה לאינטר ביוקר. אנטוניו קסאנו/רויטרס

בית ט' (הבית של עירוני קרית שמונה)

ליון - אתלטיק בילבאו 1:2

פיינליסטית המפעל מהעונה שעברה המשיכה את העונה הרעה שלה ונמצאת בדרך להדחה מוקדמת כבר בשלב הבתים. בילבאו הגיעה לסטאד דה ז'רלאן עם נקודה אחת בלבד במאזנה, ולא הצליחה לשפר אותו מול ליון המושלמת. המארחים לחצו במחצית הראשונה ולא פיצחו את המערך של מרסלו ביילסה, אך בדקה ה-54 זה קרה עם התקפה יפה שהסתיימה בהגבהה של אנתוני רבייר לעברו של הקפטן ליסנדרו לופס, שתוך כדי תנועה נגח לקרקע ופנימה מ-12 מטרים. הארגנטינאי שבר בצורת בת חודש, אך בדקה ה-79 פרננדו יורנטה שקם מהספסל עצר כדור על סף הרחבה, ספק בעזרת היד, והסיט שמאלה לעבר המחליף איבאי גומס שבעט כדור חד ומסובב לפינה הרחוקה של רמי ורקוט. למרות זאת, ליון לא ויתרה ובדקה ה-86 הדיפה רעה של גורקה איראיסוס לבעיטה של גיידה פופאנה, הסתיימה בריבאונד של ג'ימי בריאן שהכריע מקרוב.

ליסנדרו לופס שחקן ליון. רויטרס
ליון עדיין מושלמת. ליסנדרו לופס/רויטרס

בית י'

פנאתינייקוס - לאציו 1:1

ללא מירוסלב קלוזה ומספר שחקני הרכב נוספים, הביאנקוצ'לסטי היו קרובים לניצחון חוץ ביוון, אבל פנאתינייקוס שניצחה בשלוש הפעמים הקודמות בהן אירחה קבוצה מאיטליה, חילצה נקודה דרמטית. בדקה ה-25 עלתה לאציו ליתרון משער ביזארי של יורקאס סייטארידיס, שקיבל כדור מהשוער שלו 18 מטרים מהשער והחזיר באופן לא ברור אחורה לעבר השער החשוף, בין השוער והבלם. השער המוזר של הערב נראה כמספיק עבור לאציו, אלא שדקה בתוך תוספת הזמן הגיע השוויון של המחליף הספרדי טוצ'ה, שהחטיא בפעם הראשונה והבקיע בניסיון השני.

מאריבור - טוטנהאם 1:1

אנדרה וילאש בואש שוב ביצע רוטציה נרחבת לקראת משחק הליגה האירופית ושוב הסתפק בתיקו שהשאיר את מאריבור עם נקודה יותר מטוטנהאם בקרב על המקום השני. בדקה ה-42 דיאן מזגה עבר את טום הדלסטון ובישל לרוברט בריץ' שער קל מקרוב, אבל טוטנהאם השיגה את השוויון בדקה ה-58, כאשר טיווחה את השער שלוש פעמים בהתקפה אחת ובניסיון השלישי היה זה גילפי סיגורדסון שדחק ממטר פנימה.

גילפי סיגורדסון שחקן טוטנהאם במשחק מול מאריבור. רויטרס
הציל נקודה לטוטנהאם. גילפי סיגורדסון/רויטרס

בית י"א

רוזנבורג - מטאליסט חרקוב 2:1
לרוזנבורג: טאריק אליונוסי (46). למטאליסט: מרלוס (81), קלייטון שאבייר (89)

ראפיד וינה - לברקוזן 4:0
ללברקוזן: פיליפ וולשייד (37), גונסאלו קסטרו (56 ו-90), קארים בלראבי (59)

בית י"ב

הלסינבורג - האנובר 2:1
להלסינגבורג: אלברו סנטוס (90). להאנובר: מאמה בירם דיוף (12 ו-90+3)

לבנטה - טוונטה 0:3
ללבנטה: מיצ'ל (59 בפנדל), פדרו ריוס (78 ו-88)

מיצ'ל שחקן לבנטה. רויטרס
שער שני שלו השבוע במדי לבנטה. מיצ'ל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully