וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: זהות אבודה

22.10.2012 / 8:21

בולטימור נטולת כוכבי ההגנה הובסה 43:13 ביוסטון, שנותרה בודדה בפסגת ה-AFC. ניצחון בהארכה לפטריוטס על הג'טס

האימפקט של שחקן מפתח או שניים שנעדרים בהגנה לא תמיד מורגש, אבל כשיש מכת פציעות כל כך גדולה, אי אפשר לעצור את הסחף. בולטימור רייבנס, שעשתה לעצמה שם כהגנה מאיימת בעשור האחרון, סבלה מחסרונם של מספר שחקנים והובסה ביוסטון 43:13, כשהטקסאנס עולים למקום הראשון ב-AFC עם שישה ניצחונות והפסד בודד.

ניו יורק ג'איינטס התקשתה בבית, אבל מסירה חדה של איליי מאנינג לוויקטור קרוז העניקה לענקים ניצחון 23:27 על וושינגטון. ארון רוג'רס וגרין ביי המשיכו את מגמת ההתייצבות עם 20:30 בסנט לואיס, מינסוטה חזרה הביתה וגברה על אריזונה 14:21.

וויטני מרטליוס שחקן יוסטון טקסאנס חוגג הפלה של ג'ו פלאקו שחקן בולטימור רייבנס. Patrick Schneider, AP
זה שלמעלה וזה שלמטה. וויטני מרטליוס מיוסטון חוגג, ג'ו פלאקו מבולטימור על הקרקע/AP, Patrick Schneider

דאלאס חסרת היציבות קטעה רצף של שני הפסדים עם ניצחון 14:19 בקרוליינה, אנדרו לאק ואינדיאנפוליס עברו בבית את קליבלנד 13:17. המשחקים המטורפים של המחזור נערכו בבפאלו ובטמפה ביי, כשטנסי קצרה ניצחון חוץ 34:35 על הבילס וניו אורלינס החזיקה מעמד בשניות הסיום כדי לעבור את הבאקנירס 28:35.

שני המשחקים של הסדרה השנייה הלכו להארכה והסתיימו בצורה דומה. באוקלנד, הריידרס התגברו על פיגור גדול וניצחו את ג'קסונוויל 23:26, בפוקסבורו ניו אינגלנד שוב ירתה לעצמה ברגל אבל הצליחה לחסום את העורקים בזמן וניצלה עם 26:29 על ניו יורק ג'טס. במשחק הלילי גברה פיטסבורג בסינסינטי על הבנגאלס 17:24.

כריס ג'ונסון שחקן טנסי טייטאנס. Gary Weipert, AP
גיחה אחת של כריס ג'ונסון עשתה בסופו של דבר את ההבדל בבפאלו/AP, Gary Weipert

יוסטון (1:6) - בולטימור (2:5) 13:43

בסופו של דבר, כשכל כך הרבה שחקני מפתח בהגנה נפצעים לך, אתה תשלם. הרייבנס כבר הרגישו את העורף פרוץ בשבוע שעבר מול דאלאס, והפעם, ביוסטון, הטקסאנס פשוט לא השאירו להם סיכוי. הרייבנס דווקא הבקיעו ראשונים ועלו ל-0:3, אבל סייפטי של הטקסאנס הוביל אותם ל-29 נקודות רצופות עוד לפני ההפסקה ולמשחק ארוך של גארבג' טיים. מאט שאוב שייט עם 256 יארד באוויר ושני טאצ'דאונים, אריאן פוסטר סגר 98 יארד על הקרקע וצמד משלו. 147 יארד, טאצ'דאון ושני איבודים לפלאקו החלש, שבשלב הזה של הקריירה כבר איבד את הזכות לתרץ.

ניו יורק ג'איינטס (2:5) - וושינגטון (4:3) 23:27

איליי מאנינג היה חלש, נחטף פעמיים, נתן לרדסקינס הזדמנות לנצח, אבל כשזה היה משמעותי הוא היה שם. רק 19 שניות לאחר שסנטנה מוס העלה, בטאצ'דאון שני במשחק, את הרדסקינס ליתרון, מאנינג שיגר פצצה של 77 יארד לוויקטור קרוז, ששעט לאנדזון והחזיר את היתרון לענקים, כשעל השעון נותרו 73 שניות. מזה רוברט גריפין השלישי, שהיה טוב עד אז (258 יארד, שני טאצ'ים ואיבוד באוויר, 89 יארד על הקרקע, כבר לא יכול היה להתאושש. מאנינג סיים עם 337 יארד ב-26 מ-40, טאצ'דאון ושני איבודים, קרוז סגר 131 יארד. בוושינגטון, אלפרד מוריס סיים עם 120 יארד ב-22 גיחות כוחניות.

מינסוטה (2:5) - אריזונה (3:4) 14:21

אז הבלוף של הקרדינלס, שפתחו את העונה עם ארבעה ניצחונות, ממשיך להיחשף. או, אם תרצו, העונה החלומית של הווייקינגס ממשיכה להיסחף. אדריאן פיטרסון הגיח 23 פעמים ל-153 יארד, ויחד עם ההגנה סחב על הגב את מינסוטה, למרות יום איום ונורא של כריסטיאן פונדר. שימו לב למספרים האלה, רק תקחו שקית הקאה לפני כן: 8 מ-17 ל-58 יארד, טאצ'דאון ושני איבודים. ג'ון סקלטון מנגד היה טוב יותר - 262 יארד, טאצ'דאון ואיבוד, אבל הגיע לאנדזון פעם אחת פחות מדי. 103 יארד וטאצ'דאון לאנדרה רוברטס, שתפס את מקומו של לארי פיצג'רלד כתופס הבכיר של הקבוצה, לארוד סטיבנס האולינג עם 104 יארד וכניסה לאנדזון דרך הקרקע.

בפאלו (4:3) - טנסי (4:3) 35:34

המשחק המטורף של המחזור התקיים באצטדיון ראלף ווילסון, שם חברו מאט האסלבק ונייט וושינגטון לטאצ'דאון עם 63 שניות על השעון, והפכו בחזרה לטובתם משחק שהוליכו ברוב שלביו, הפעם לתמיד. כריס ג'ונסון הפך לרץ השלישי בתולדות הטייטאנס שרושם 30 משחקים עם 100 יארד או יותר, עם משחק וינטאג' של 195 יארד וצמד טאצ'ים, אחד מהם בגיחה של 83 יארד. 225 יארד, שלושה טאצ'דאונים ואיבוד לריאן פיצפטריק, 71 יארד וטאצ'דאון לסטיבי ג'ונסון בבפאלו.

אדריאן פיטרסון שחקן מינסוטה וייקינגס. Andy King, AP
בא ממוקד. AP/AP, Andy King

קרוליינה (5:1) - דאלאס (3:3) 19:14

הקבוצה הבלתי יציבה של הקאובויס כמעט איבדה גם את המשחק הזה, אבל שני שערי שדה של דן ביילי בארבע דקות הסיום הבטיחו ניצחון לאחר שני הפסדים רצופים. טוני רומו הוביל את דאלאס עם 227 יארד וטאצ'דאון, שהלך למיילס אוסטין יחד עם 97 יארד. 233 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לקאם ניוטון, שהוסיף 64 יארד על הקרקע אבל לא מזכיר במאום את העונה הסנסציונית מאשתקד.

סנט לואיס (4:3) - גרין ביי (3:4) 30:20

הבדלי הרמות ניכרו ברוב שלבי המשחק הזה, והגיע הזמן לתהות האם סאם בראדפורד הוא האיש שיוביל את הראמס לארץ המובטחת. אפשר להתלונן כמה שרוצים על קו ההתקפה, אבל עם עוד משחק בינוני (21 מ-34 ל-255 יארד וטאצ'דאון בגארבג') מול הסקנדרי החלש של הפאקרס, התירוץ הזה נראה כמו מנטרה שחוקה. ובצד השני היה ארון רוג'רס, שמחלק צמד טאצ'ים בכל משחק, הפעם לרנדל קוב. גם ג'ורדי נלסון המצוין רשם אחד, שנוסף ל-122 היארדים שלו באוויר.

טמפה ביי (4:2) - ניו אורלינס (4:2) 35:28

במחצית הראשונה המשחק בין שתי הקבוצות נטולות ההגנה נראה כמו משחק בין שתי קבוצות נטולות הגנה. מי שניצל את המצב היה דרו בריס, שידה כבר במחצית הראשונה ארבעה טאצ'דאונים ומעל ל-300 יארד וכמובן, האריך את רצף המשחקים עם טאצ'דאון ל-49. במחצית השנייה נרגע המשחק, הסיינטס הוסיפו טאצ'דאון על הקרקע ועלו ל-21:35, הבאקנירס צימקו ודפקו על הדלת, רק כדי להיעצר במהלך האחרון של ההתמודדות. ג'ונתן וילמה חזר לשחק לראשונה מאז עונש ההשעיה שנגזר עליו, אבל, כמובן, לא ההגנה היא שניצחה את ההתמודדות. בריס סיים עם 377 יארד, ארבעה טאצ'ים לארבעה תופסים שונים ואיבוד, לאנס מור, שדווקא לא מצא את האנדזון, סגר 121 יארד באוויר. 420 יארד ושלושה טאצ'ים לג'וש פרימן, 216 יארד וטאצ'דאון לווינסנט ג'קסון (תודה, שימי) ו-85 יארד וגיחה פנימה לדאג מרטין בטמפה ביי.

אינדיאנפוליס (3:3) - קליבלנד (6:1) 13:17

זה לא היה יפה, אבל לאנדרו לאק והקולטס לא ממש אכפת, אחרי שהצליחו לרשום ניצחון שלישי העונה. לאק, אגב, עשה היסטוריה קטנה, כשהפך לקוורטרבק הראשון של הקולטס מאז 1988 שמגיח פעמיים לאנדזון באותו משחק. הוא סיים עם 16 מ-28 ל-186 יארד באוויר, אבל לאנדזון הגיע, כאמור, דרך הרגליים. 264 יארד וצמד טאצ'ים לרוקי שמנגד, ברנדון ווידן.

ג'ונתן וילמה שחקן ניו אורלינס סיינטס. Chris O'Meara, AP
חזר לשחק, אבל אימפקט משמעותי לא ייצר. וילמה/AP, Chris O'Meara

אוקלנד (4:2) - ג'קסונוויל (5:1) 26:23 (הארכה)

זה לא שג'אגוארס יש מה לחפש בליגה העונה, אבל הם לפחות יכלו להוסיף לעצמם קצת כבוד עם ניצחון באוקלנד. אלא שבג'קסונוויל יודעים בעיקר להפסיד, ולמרות יתרון 6:20 ברבע השלישי הם ירדו מנוצחים. קרסון פאלמר השווה ל-23:23 כשנותרו 3:34 דקות על השעון, ולאחר שאלה הפכו לעקרות המשחק הלך להארכה, שם השחיל סבסטיאן ג'ניקובסקי בלי בעיה כדור מ-40 יארד וניצח את המשחק. פאלמר סיים עם 298 יארד, טאצ'דאון ואיבוד, 85 יארד בתפיסה לדריוס הייווארד ביי. בג'קסונוויל, בליין גאברט נטש לפני ההפסקה בגלל פציעה בכתף וסיים עם 110 יארד ב-8 מ-12, כשגם מוריס ג'ונס דרו עוזב במהלך ההתמודדות, כבר ברבע הראשון, בשל פציעה בכף הרגל.

ניו אינגלנד (3:4) - ניו יורק ג'טס (4:3) 26:29 (הארכה)

אילו בשורות נושא הניצחון הזה עבור הפטריוטס? בעיקר רעות. כל מה שידענו והכרנו היה שם - חוסר יכולת לסגור משחק, קבלת החלטות רעה והגנה בינונית שמתעלה לרגעים ובדרך כלל מרשה ליריב לחגוג עליה. אילו בשורות נושא ההפסד עבור הג'טס? שום דבר. כל מה שידענו והכרנו היה שם - ההגנה מסוגלת להתמודד, אבל מארק סאנצ'ז על המשחק קשה לנצח.

הפטריוטס הובילו 10:23, לפני שהג'טס חזרו ואף עלו ליתרון בעקבות השמטת כדור של דווין מקורתי. טום בריידי הוביל את ניו אינגלנד לשער שדה משווה, ובהארכה רשם סטיבן גוסטקובסקי עוד בעיטה מוצלחת, רוב נינקוביץ' הפיל את סאנצ'ז והמשחק נגמר. בריידי סיים עם 259 יארד ושני טאצ'דאונים, שניהם לרוב גרונקובסקי. סאנצ'ז רשם 328 יארד, טאצ'דאון ואיבוד אווירי, אבל המספרים משקרים - אלמלא הגנת הפטריוטס הוא היה מוחלף כבר ברבע השני.

סינסינטי (4:3) - פיטסבורג (3:3) 24:17

הסטילרס קצרו ניצחון חוץ ראשון העונה, וזה לא היה קל, לאחר שהבנגאלס עלו ליתרון מוקדם 3:14. אבל סינסינטי של השנה היא לא אותה הפתעה נעימה מאשתקד, ובן רות'לסברגר והחברים בצהוב-שחור ניצלו זאת היטב. עוד לפני ההפסקה השוותה פיטסבורג עם שער שדה וטאצ'דאון של רות'לסברגר להית' מילר, וגיחה של כריס רייני ברבע הרביעי לאנדזון הקנתה לה את הניצחון. בהיעדר רשארד מנדנהול ואייזיק רדמן לקח ג'ונתן דווייר אחריות עם 122 יארד על הקרקע, ביג בן סיים עם 278 יארד, טאצ'דאון ואיבוד. 105 יארד, טאצ'דאון ואיבוד גם לאנדי דלטון במשחק גרוע, שאפילו בו הצליח למצוא באנדזון את איי ג'יי גרין. אלא שגרין הוגבל לתפיסה הזו בלבד, מה שמספר את סיפור המשחק.

רוב גרונקובסקי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Elise Amendola, AP
אלמלא שני הטאצ'דאונים שלו, הפטריוטס היו בצרות. גרונקובסקי/AP, Elise Amendola

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully